Урок-подорож
«Звичайні дроби» 5 клас
Тема. Розв'язання вправ і задач
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби»; розвивати математичне мислення; виховувати працелюбність, наполегливість.
Тип: урок повторення і систематизації знань
Обладнання: мультимедійний проектор, малюнки дітей, зображення планет, українські прапори.
Урок-подорож
«Звичайні дроби» 5 клас
Тема. Розв’язання вправ і задач
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби»; розвивати математичне мислення; виховувати працелюбність, наполегливість.
Тип: урок повторення і систематизації знань
Обладнання: мультимедійний проектор, малюнки дітей, зображення планет, українські прапори.
«Мислення починається з враження»
Аристотель
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1.Перевірка домашнього задання.
Учні отримали завдання з тестів для 5-го класу. За готовими відповідями учні перевіряють роботу сусіда й олівцем виставляють оцінку. Учитель потім перевіряє детально зміст і об’єктивність виставлених оцінок.
№ 3 а) 41 (завдання творчого характеру на розвиток математичного мислення)
2.Повторення теорії в парах за планом:
1) запис якого виду називається звичайним дробом?
2) як називаються числа, записані під рискою?
3) що показує чисельник, знаменник?
4) як порівнювати звичайні дроби?
5) які дроби називаються правильними і неправильними?
6) правила додавання та віднімання дробів;
7) які числа називаються мішаними?
8) правила додавання і віднімання мішаних чисел.
3.Усний рахунок.
Вчитель: Діти, наш урок сьогодні проходить в ігровій формі. Уявіть, що ми з вами члени екіпажу космічного корабля, тому усний рахунок буде пов'язаний з космосом.
За допомогою обчислення визначимо, яка з команд швидше сяде у ракету: «Лекс», «Шатл», «Десант».
Усно діти рахують у парах і виставляють оцінку сусіду.
За результатами оцінювання робиться висновок, який екіпаж має кращу підготовку до космічного польоту з метою установлення дружнього контакту з іншими цивілізаціями.
Вчитель: Виліт дозволяється!
4
9
3 11 7
7 20 9
2 9 12
5 20 17
1 10 7
5 17 17
2 7 5
5 17 17
3
17
«Лекс» «Десант» «Шатл»
ІІ. Розв’язування вправ
Вчитель: Перша перешкода на вашому шляху – це туманність
(фон – музика групи «Spice»)
Кінцеве оцінювання роботи екіпажей проведе ЦУП (центр управління польотом – учні 7 класу).
У цей час індивідуальні завдання отримують капітани кораблів (на дошці) .
Перевіряють члени ЦУП і підбивають підсумки.
Диктант
І.варіант. ІІ варіант
1) Порівняй:
2) Знайди значення виразу:
«Шатл»
3. Виконати дії:
4.Розвязати:
Весь шлях – 100 км. години проїхали автобусом, решту шляху подолали на теплоході. Скільки кілометрів подолали річкою?
«Десант»
3. Виконати дії:
4.Розв’язати задачу:
60 км туристи проїхали на машині, що складає тільки шляху. Знайти весь шлях.
«Лекс»
1. Як називається частина кілограма?
2. кг записати в грамах
3.Виконати дії:
4.Розвязати задачу:
20 м – довжина прямокутної ділянки землі, 2 частини від довжини складає ширина. Знайти площу ділянки землі.
Загальний підсумок підводить вчитель.
Вчитель: Екіпажі кораблів та їхні капітани добре впорались зі своїми завданнями. Вдало подолали космічну туманність.
(фон – музика групи «Spice»)
3.Тренувальні завдання (розв’язують на дошці з коментуванням)
Вчитель: Друзі, наступна перешкода на вашому шляху – метеоритний дощ.
(фон – музика групи «Авіатор», «Земля в ілюмінаторі»)
Самостійна робота № 1 (рівневА)
Розв’язати рівняння (на дошці)
Самостійна робота № 2
ІІІ. Підсумок уроку
Вчитель: Діти, на цьому уроці ви всі відчули себе космонавтами. Сподіваюсь, що зрозуміли, як важливо мати математичні знання в житті. Ви успішно подолали всі перешкоди на вашому шляху: космічну туманність, метеоритний дощ. Ви досягли мети. Капітанам команд надається право встановити український державний прапор на планетах
Екіпажу «Шатла» - на Юпітері
«Десанта» - на Венері
«Лекса» - на Сатурні
Оцінку за урок отримали
складається із: а) перевірки д/з; спільна оцінка
б) диктанту; після перевірки
в) 2-і самостійних робіт вчителем
ІV. Завдання додому: повторити п.23 –п.29
№ 1 – на кмітливість
№ 1115
№ 1095 (уст)
№ 1116
Діти дозвольте закінчити урок словами Л.М. Толстова, який казав, що людину можна оцінити дробом: знаменник показує, що думає про себе людина, а чисельник, що про людину думають люди. Як ви вважаєте – це буде дріб правильний чи неправильний?
(на фоні музики)
1