Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій

Про матеріал
Сучасне суспільство стоїть перед серйозними викликами, що вимагають від дітей нових знань, умінь і навичок. У зв'язку з цим виникає необхідність у перебудові системи освіти, спрямованої на розвиток пізнавальної активності учнів. Пізнавальна активність - це стійка мотивація до пізнання, що проявляється в інтересі до навчання, волі до знань, самостійності в розумовій діяльності, в здатності до творчого мислення та ініціативи. Розвиток пізнавальної активності учнів є одним з основних завдань сучасної школи.
Перегляд файлу

 


Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій

         Сучасне суспільство стоїть перед серйозними викликами, що вимагають від дітей нових знань, умінь і навичок. У зв'язку з цим виникає необхідність у перебудові системи освіти, спрямованої на розвиток пізнавальної активності учнів.

Пізнавальна активність - це стійка мотивація до пізнання, що проявляється в інтересі до навчання, волі до знань, самостійності в розумовій діяльності, в здатності до творчого мислення та ініціативи. Розвиток пізнавальної активності учнів є одним з основних завдань сучасної школи.

          Інноваційні технології як засіб розвитку пізнавальної активності учнів.

          Інноваційні технології навчання - це сукупність методів, засобів і прийомів навчання, що забезпечують активізацію пізнавальної діяльності учнів. Вони дозволяють зробити навчання більш цікавим, захоплюючим і ефективним.

Серед інноваційних технологій, що сприяють розвитку пізнавальної активності учнів, можна виділити:

        1.1.Ігрові технології. Ігри є природною діяльністю для дітей і підлітків. Вони допомагають розвивати інтерес до навчання, творчість, логічне мислення, увагу, пам'ять. Ось кілька прикладів ігрових технологій, які можна використовувати на уроках:

-Кросворди, ребуси, вікторини і інші інтелектуальні ігри допомагають розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять.

 -Рольові ігри- дозволяють учням краще зрозуміти різні точки зору, розвивати творчість і комунікативні навички.

  -Ігрові ситуації, які моделюють реальні життєві ситуації, допомагають учням набути практичних навичок.

 Ігрові технології можна використовувати на уроках різних предметів. Наприклад, на уроках математики можна використовувати кросворди і ребуси для закріплення математичних понять. На уроках української мови можна використовувати вікторини і рольові ігри для розвитку мовних навичок. 

Важливо правильно підібрати ігрову технологію для конкретного навчального завдання. Ігри повинні бути цікавими і захоплюючими для учнів, а також відповідати їхньому віковому рівню.

      2.1.Проблемне навчання. Проблемне навчання передбачає постановку перед учнями проблемних завдань, які вимагають самостійного пошуку знань. Це сприяє розвитку творчого мислення, критичного ставлення до інформації, самостійності в навчанні. Проблемне навчання - це метод навчання, який передбачає постановку перед учнями проблемних завдань, які вимагають самостійного пошуку знань. Це сприяє розвитку творчого мислення, критичного ставлення до інформації, самостійності в навчанні.

Ось кілька прикладів проблемних завдань, які можна використовувати в початковій школі:

 -Завдання на розгадування загадок, допомагають розвивати логічне мислення і творчість.

-Завдання на дослідження,дозволяють учням самостійно досліджувати істину. Наприклад, на уроках природознавства можна поставити перед учнями завдання дослідити вплив світла на ріст рослин.

     Завдання на вирішення практичних проблем, допомагають учням застосовувати отримані знання в реальному житті. Наприклад, на уроках математики можна поставити перед учнями завдання вирішити проблему раціонального використання ресурсів.

     Проблемне навчання можна використовувати на уроках різних предметів. Наприклад, на уроках математики можна використовувати завдання на розгадування загадок або дослідження математичних закономірностей. На уроках української мови можна використовувати завдання на дослідження мовних явищ або створення власних текстів.   

 

Важливо правильно сформулювати проблемне завдання, щоб воно було цікавим і захоплюючим для учнів, а також відповідало їхньому віковому рівню.

       Впровадження проблемного навчання в освіті - це ефективний спосіб розвинути пізнавальну активність учнів.

       3.1.Інтерактивні технології. Інтерактивні технології дозволяють учням взаємодіяти один з одним і з учителем у процесі навчання. Це сприяє розвитку комунікативних навичок, уміння працювати в команді, толерантності.

 - Інтерактивні технології - це сукупність методів, засобів і прийомів навчання, які дозволяють забезпечити активну взаємодію учнів з учителем та один з одним у процесі навчання. Вони дозволяють зробити навчання більш цікавим, захоплюючим і ефективним, сприяють розвитку комунікативних навичок, уміння працювати в команді, толерантності.

Ось кілька прикладів інтерактивних технологій, які можна використовувати в освіті:

 -Робота в малих групах, дозволяє учням обговорювати навчальні матеріали, співпрацювати один з одним, розвивати навички спілкування та командної роботи.

-Мозковий штурм - це метод колективного творчого мислення, який дозволяє учням генерувати нові ідеї.

 -Акваріум- це метод навчання, при якому частина учнів обговорює певну тему, а інші спостерігають за їхньою роботою і потім обмінюються думками.

Вікторини, конкурси та інші ігрові форми навчання допомагають зробити навчання більш цікавим і захоплюючим.

        Інтерактивні технології можна використовувати на уроках різних предметів. Наприклад, на уроках математики можна використовувати роботу в малих групах для обговорення математичних задач. На уроках української мови можна використовувати мозковий штурм для генерування нових ідей для творчих робіт. На уроках природничої галузі можна використовувати акваріум для обговорення досліджень.

Важливо правильно підібрати інтерактивну технологію для конкретного навчального завдання. Інтерактивні технології повинні бути цікавими і захоплюючими для учнів, а також відповідати їхньому віковому рівню.

        Принципи впровадження інноваційних технологій.

Для того щоб інноваційні технології були ефективними, їх необхідно впроваджувати з урахуванням наступних принципів:

-Цілеспрямованість. Впровадження інноваційних технологій має бути спрямовано на досягнення конкретних освітніх цілей.

-Системність. Впровадження інноваційних технологій має бути планомірним і послідовним.

-Відповідність віковим особливостям учнів. Інноваційні технології повинні бути адаптовані до вікових особливостей учнів.

-Оптимізація. Впровадження інноваційних технологій має бути раціональним і ефективним.

        Впровадження інноваційних технологій є важливим фактором розвитку пізнавальної активності учнів. Вони дозволяють зробити навчання більш цікавим, захоплюючим і ефективним, сприяють розвитку творчого мислення, критичного ставлення до інформації, самостійності в навчанні.

 5.1 Інформаційно-комунікативні технології (ІКТ) - це сукупність методів, засобів і прийомів навчання, які використовують комп'ютери та інші інформаційні технології. ІКТ дозволяють зробити навчання більш цікавим, захоплюючим і ефективним, сприяють розвитку критичного мислення, уміння працювати з інформацією, навичок самоосвіти.

        Ось кілька прикладів ІКТ, які можна використовувати в освіті:

-Електронні підручники і дидактичні матеріали дозволяють учням отримувати інформацію в цікавій і доступній формі

-Веб-сайти та онлайн-ресурси дозволяють учням отримувати інформацію з різних джерел, а також взаємодіяти один з одним.

-Мультимедіа- (відео, звук, графіка) допомагає учням краще зрозуміти навчальний матеріал.

-Ігрові технології допомагають зробити навчання більш цікавим і захоплюючим.

       ІКТ можна використовувати на уроках різних предметів. Наприклад, на уроках математики можна використовувати електронні підручники і мультимедійні ресурси для пояснення математичних понять. На уроках української мови можна використовувати веб-сайти для пошуку інформації про мову.                  Важливо правильно підібрати ІКТ для конкретного навчального завдання. ІКТ повинні бути цікавими і захоплюючими для учнів, а також відповідати їхньому віковому рівню.

         Ось кілька порад щодо використання інноваційних методів навчання в освіті:

-Почніть з простих метлдів, які не вимагають багато часу і підготовки.

-Поступово ускладнюйте методи, в міру того як учні будуть набувати досвіду.

-Враховуйте інтереси учнів при виборі методів навчання.

-Налаштуйте учнів на успіх, щоб вони отримували задоволення від процесу навчання.

     6.1 Висновок .

     Отже, інтерактивні технології,  які вчитель

застосовує на уроках критичного мислення дозволяють учням

бути головними на уроці, а вчителю – провідником; залучати

кожного учня в навчальний процес; розвивати в учнів позитивне

ставлення до інтелектуальної творчої діяльності; підвищувати

рівень самоорганізації учнів; розвивати ключові компетентності.

Завдяки застосуванню  вчителем уроків технології

критичного мислення в учнів формуються такі компетенції:

- інтелектуальні — порівнювати, аналізувати, узагальнювати і

робити висновки, визначати причинно-наслідкові зв’язки,

проводити аналогії, класифікувати, визначати зміст понять та

оцінювати їх;

- комунікативні — формулювати, аргументувати власну думку,

брати участь у дискусії, ставити різні запитання відповідно до

ситуації, розв’язувати конфлікти шляхом загальної згоди, критично

оцінювати нову інформацію, писати твори-роздуми(есе), виступати

з повідомленнями;

- планування і реалізації діяльності — самостійно визначати мету і

завдання для досягнення очікуваного результату, працювати

індивідуально і в групі, оцінювати результати своєї діяльності та

здійснювати рефлексію.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 січня
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку