«Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури шляхом впровадження інтерактивних методів і форм навчання.»

Про матеріал
Мета: підвищити в учнів інтерес до вивчення укр мови та літ.; сприяти позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності; розвивати творчу уяву та асоціативне мислення; створити в класі атмосферу співробітництва, а також взаємодії вчителя і учня.
Перегляд файлу

Майстер-клас

    Доброго дня! До вашої уваги майстер-клас вчителя української мови та літератури КЗ «Скельківська ЗОШ І – ІІІ ст.» ВРР ЗО Тищенко І.В.

    Тема майстер-класу: «Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури шляхом впровадження інтерактивних методів і форм навчання.»

    Мета: підвищити в учнів інтерес до вивчення укр мови та літ.; сприяти позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності; розвивати творчу уяву та асоціативне мислення; створити в класі атмосферу співробітництва, а також взаємодії вчителя і учня.

    Очікувані результати: покращення письмової та усної грамотності учня, підтримка творчо здібних дітей, підвищення якості освіти і рівня зацікавленості до вивчення укр. мови та літ.

    Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей актуальна проблема, адже тільки творча особистість може бути конкурентоспроможна у сучасному світі. Лише така особистість може впевнено дивитися в обличчя новизні. Саме тому я працюю над такою проблемою.

    Нажаль буває так, що вчитель не враховуючи здібностей та підготовки учнів до уроку, надмірно захопившись методами та прийомами в роботі, розчаровується. І тоді продовжує працювати за старою системою. А я вважаю, що сучасному педагогу необхідно створити свою міні методику.    У своїй роботі я використовую окремі елементи колективно-групової, інтерактивної, ігрової, технології формування критичного мислення. Щоб така інтеграція принесла результат намагаюся детальніше вивчати прийоми і методи. Використовую їх залежно від теми, мети, типу уроку. З деякими з них я вас сьогодні познайомлю.

  І.  Велику увагу приділяю організаційному етапу уроку. Зараз пропоную побути в ролі учнів. Перед вами листочки. На них запишіть, що ви очікуєте від майстер-класу. А в кінці перевіримо, чи справдилися ваші очікування.

    На практиці я впевнилася, що як почнеш урок, так він і мине. Тому, раджу з самого початку створити в класі позитивний настрій, щоб всі відчули потребу сприймати матеріал і працювати. Тому я особисто ніколи не заходжу в клас з поганим настроєм, бо цим можна налаштувати дітей на невпевненість і неуважність.

    Створити гарний настрій можна  у формі компліменту, психологічної настанови.

    Тож, шановне журі, я хочу, щоб наша зустріч з вами пройшла позитивно. Посміхніться самі собі, до мене, один до одного. Побажайте нам успіху, щоб наша співпраця була довірливою і щасливою. Сподіваюся, що ваш гарний настрій залишиться протягом усього майстер-класу.

   ІІ. Тепер ви налаштовані на роботу. Наступний етап уроку: актуалізація знань.

    На цьому етапі, щоб перевірити знання найчастіше я використовую прийом «Снігова куля».

    Зараз пропоную побувати на початку уроку в 9 класі тема якого «Складне речення та його ознаки.».

Я говорю вам початок речення, а ви домислюєте його так, щоб утворився ланцюжок певних граматичних категорій.

Влітку на вулиці я зустріла … .

Відповідають. Яке у нас утворилося речення? Правильно складне. А як ви це зрозуміли?

   ІІІ. Наступний етап уроку мотивація навчальної діяльності.

    Без мотивації навчальної діяльності, пізнання не може принести результат.

    На цьому етапі я часто ставлю перед учнями проблемне запитання яке необхідно буде розв’язати. Це зацікавлює і спонукає до активної діяльності.

    Зараз я пропоную вам побувати учнями 5 класу на уроці укр мови тема якого : «Узагальнююче слово при однорідних членах речення».

    Я пропоную вам взяти листочки, у вас там написано речення, треба поставити розділові знаки в цих реченнях так як ви бажаєте:

1. А життя було усюди і на землі і у воді і в повітрі.

2. На землі у воді в повітрі усюди було життя.

    Учні записують, ставляють розділові знаки на всій погляд, а після опрацювання теоретичного матеріалу, виконання вправ в кінці уроку ми повертаємося до цих речень і виправляємо помилки.

А з вами ми зробимо це зараз, поглянувши на схемки. Отже, як правильно розставити розділові знаки? Допустили помилок?

   ІV. Наступний етап роботи - вивчення нового матеріалу в 5 класі на уроці української літератури, тема: Григір Тютюнник «Дивак». Часто, після прочитання біографії учні складають сенкан. Це вірш з 5 рядків. Зараз ми складемо сенкан  «Григір Тютюнник», користуючись біографією яка перед вами і схемою сенкану. Перший рядочок іменник (тема), 2 – два прикметника (ознаки іменника), 3 – три дієслова про нього, 4 – Вислів про нього із 4 слів, 5 рядок – синонім до 1.

      Молодці. Дякую.

     Сенкани активізують творчість учнів, стимулюють пізнавальну діяльність.

   V. Під час етапу закріплення знань  після характеристики образів позитивних і негативних героїв я використовую метод «кола Вена». Продемонструю на прикладі уроку в 6 класі. Тема: Володимир Винниченко «Федько-Халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя.

    Діти характеризуючи головного героя порівнюють його з однолітком. В кожен кружечок вписують характерні риси. А в спільну частинку – спільні риси.  

                   Федько          Толик

 

 

 

 

 

 

Добре. Зачитайте.

     А тепер,  ми переходимо до заключної частини етапу уроків на яких ви сьогодні побували, зробивши підсумок усього нашого майстер-класу. Зараз ми попрацюємо з прийомом «Мікрофон».

    Цей прийом дає можливість кожному сказати відповідь на питання, або висловити свою думку.

 Що ж вам сьогодні найбільше запам’яталось?

Що сподобалось?

Що було найцікавішим?

    Молодці! Дякую!

      Треба пам’ятати, що навіть за незначні успіхи учнів треба хвалити і підтримувати.

     Надіюсь, що вам сподобались прийоми якими я користуюсь. А зараз давайте повернемося до наших очікувань і перевіримо чи справдилися вони. Зачитайте будь ласка. Дякую.

Говорячи про розвиток пізнавальної діяльності, я перш за все намагаюся виховати щасливу, творчу людину. Яка може бачити прекрасне, неповторне.

     Я думаю, що кожен повинен робити те, що найбільше любить.

      Дякую за співпрацю!

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
25 березня 2019
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку