Розвиток просторових уявлень молодших школярів

Про матеріал
Матеріал містить рекомендації та види завданьдля формування у молодших школярів просторових уявлень (вміння орієнтуватися де ліво, а де право, де спереду, а де позаду і так далі).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток просторових уявлень молодшихшколярів

Номер слайду 2

Сприймання простору передбачає сприймання:відстані, на якій розміщені предмети від нас і один від одного;напряму, в якому вони перебувають;величини;форми предметів;

Номер слайду 3

Види вправ на розвиток просторових уявлень

Номер слайду 4

Перший вид вправ: Орієнтування в напрямах руху і в розміщені предмета відносно самого себе

Номер слайду 5

Охоплює такі поняття: Вперед, назад, направо, наліво;Вгору, вниз;Спереду, позаду;Зліва, справа;Під, над, на, між та ін. У 1 класі уточнюются і закріплюються.

Номер слайду 6

Назвіть 2 предмети , що містяться попереду; позаду; вгорі, внизу; під; над…

Номер слайду 7

Модельна програма. Тиждень 1«Руховий» (математичний) диктант(для закріплення понять ліворуч, праворуч, прямо)Зразок диктанту. Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо, два кроки ліворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч…Вузенька стежечка. Ви мусите правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч… Дорогою учні можуть знаходити різні речі (камінці, іграшки, набір крейди, кольоровий папір) і забирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: «Я візьму (називає річ), бо….

Номер слайду 8

Модельна програма. Тиждень 1 Математичний диктант «Відгадай, хто/що в ранці» Інстукція: «поставте точку», «три клітинкиправоруч», «одна ліворуч», «дві клітинки донизу, «від верхнього правого кутадо лівого нижнього кута» тощо, діти індивідуально чи в парах малюють і відгадують задум.

Номер слайду 9

Модельна програма. Тиждень 8 Вправа на розвиток просторової уяви. Графічне малювання робота. Роздайте кожній дитині аркуш у клітинку, на якому поставлено точку – місце, з якого потрібно розпочати графічне малювання. Діти «рухаються» клітинками у вказаних далі напрямках, зображуючи цей рух лінією.

Номер слайду 10

Модельна програма. 12 тиждень. Вправа «Графічний диктант».

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Другий вид вправ. Орієнтування в розміщенні частин предмета, розташованого перед суб’єктом. Порядкове розміщення предметів.

Номер слайду 13

Завдання. Прочитайте, які числа записані у правому стовпчику? У середньому? У лівому?

Номер слайду 14

Модельна програма. Тиждень 21 Гра «Маршрутизатор»Куди потрапить хлопчик, якщо пройде:1) 3 клітинки вперед і 3 – ліворуч?2) 1 клітинку вперед і 1 – ліворуч?3) 2 клітинки вперед, 3 – ліворуч і 1 вперед?4) Який маршрут потрібно пройти, щоб потрапити до видавництва?

Номер слайду 15

Який маршрут потрібно пройти, щоб потрапити до бібліотеки?

Номер слайду 16

Третій вид вправ. Визначення положення , в якому перебуває один предмет відносно іншого

Номер слайду 17

Завдання. Яка фігура на малюнку зліва? Яка справа? Яка посередині?

Номер слайду 18

Модельна програма. 2 тиждень Гра-ознайомлення з навчальними центрами/ осередками класної кімнати Сладання плану-карти класу (прокоментувати розташування осередків: праворуч, ліворуч, вгорі, у верхньому правому куті тощо). Зразок:

Номер слайду 19

Модельна навчальна програма. Тиждень 27«Змоделюйте фруктову вітрину»

Номер слайду 20

Четвертий вид вправ. Визначення положення предметів відносно певної особи

Номер слайду 21

Завдання1. Який овоч зліва від часнику? (Помідор).2. Який овоч зліва від дівчинки? (Зліва від дівчинки розміщено моркву). За такими малюнками зручно уточнити поняття "наступний", "попередній", "останній" тощо.

Номер слайду 22

Модельна програма. Тиждень 4 Аплікація «Сова» за зразком. Повторіть з учнями назви геометричних фігур (коло, овал, квадрат, прямокутник), демонструючи їх. Ці знання знадобляться їм під час виконання завдання. Заздалегідь попросіть, щоб діти підготували один великий круглої форми листок і декілька маленьких різної форми, наприклад, липи, піона, ясеня, клена, горобини тощо, а також ножиці, клей, альбомний лист.

Номер слайду 23

Завдання: У центрі листка наклейте великий листок круглої форми, який буде основою для аплікації. З боків приклейте продовгуваті листочки-«крила». Візьміть маленькі листочки з гострими кінчиками і приклейте їх угорі. Це вушка. Приклейте маленьке листячко на місці очей. Поріжте жовті або коричневі листочки на маленькі смужки і приклейте лапки внизу листочка-основи. Візьміть жовтий листочок і виріжте дзьобик, приклейте між очима. Із цього ж жовтого листя виріжте овали для очей сови.

Номер слайду 24

Результат:

Номер слайду 25

П’ятий вид вправ. Визначення горизонтального, вертикального і похилого положень

Номер слайду 26

Завдання. Візьміть олівець і розмістить його в горизонтальному положенні, в похилому, у вертикальному.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Голубєва Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Smovcka Lidiya
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
9109
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку