Розвиток рухливих якостей на уроках легкої атлетики у 7-му класі

Про матеріал
Уроки легкої атлетики — це не тільки навчання бігу, стриб¬ків, метання, а й передусім розвиток у дітей основних рух¬ливих якостей. Велике значення для школярів 7-х класів має розвиток швидкісно-силових якостей, які найкраще кори¬гуються за допомогою стрибкової підготовки. Вона включає повтори різних стрибкових вправ поперемінно з повільним бігом, а також з бігом з прискоренням. Правильно сплановане заняття зі стрибкової підготовки сприяє збільшенню довжини ніг, розвиває серцево-судин- ну, нервову та дихальну системи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Розвиток

рухливих якостей на уроках легкої атлетики

у 7-му класі

(цикл уроків)

 

Розробила вчитель фізичної культури

Молодіжненської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Цуркан Надії Петрівни

 

 

 

Уроки легкої атлетики — це не тільки навчання бігу, стриб­ків, метання, а й передусім розвиток у дітей основних рух­ливих якостей. Велике значення для школярів 7-х класів має розвиток швидкісно-силових якостей, які найкраще кори­гуються за допомогою стрибкової підготовки. Вона включає повтори різних стрибкових вправ поперемінно з повільним бігом, а також з бігом з прискоренням.

Правильно сплановане заняття зі стрибкової підготовки сприяє збільшенню довжини ніг, розвиває серцево-судин- ну, нервову та дихальну системи.

Навчання техніки виконання легкоатлетичних вправ відбу­вається у визначеній послідовності. Спочатку слід навчити приймати доцільні вихідні положення, а потім — допомогти опанувати елементи основних рухів з урахуванням їх на­прямку і амплітуди. Важливо звертати увагу на виконання цих елементів без напруження, а потім — з більшою швид­кістю. Успішне навчання обов'язково супроводжується ви­користанням диференційованого та індивідуального під- ходів з підбором різноманітних вправ та ігор.

 

 

Урок 1 

Мета: формувати навички техніки виконання розбігу та відштовхування під час виконання стрибків у довжину з розбігу; сприяти розвитку рухливих якостей: швидкості, сили, спритності та витривалості; виховувати морально-вольові якості.

Інвентар: секундомір, рулетка,

Місце проведення: шкільний стадіон.

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (10 хв)

1

Шикування. Рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку

30 с

Нагадати правила техніки безпеки під час занять легкою атлетикою

2

Теоретико-методичні знання «Роль спорту у формуванні особистості»

Бесіда

  • Які види легкої атлетики ви знаєте?
  • Які фізичні якості тренують стрибки?
  • Назвіть прізвища відомих легкоатлетів

1 хв

 

3

Опитування дітей про самопочуття

30 с

Діти підготовчої групи та дівчата з початковим рівнем підготовленості стають у кінець колони.

Рекомендації індивідуального характеру

4

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом

30 с

Звернути увагу на поставу

5

Ходьба:

  • звичайна;
  • на носках;
  • на п'ятах;
  • на зовніш ньому боці стопи

30 с

Тримати дистанцію 3 кроки

6

Біг у повільному темпі. Ходьба з дихальними вправами

30 с

Дихати повільно

7

Перешикування в 4 шеренги

30 с

 

8

Комплекс загальнорозвивальних вправ на місці

  1. В.п. — o.с.

1 — стійка на правій нозі, ліву ногу — назад на носок, руки за голову; 2 — в.п.; 3 — стійка на лівій нозі, праву — назад на носок, руки за голову; 4 — в.п.

  1. В.п.— o.с., руки на поясі.

1—3 — стійка на лівій нозі, праву — вбік на носок; три нахили праворуч, ліву руку — за голову; 4 — в.п.; 5—7 — стійка на правій нозі, ліву — вбік на носок; три нахили ліворуч, праву руку — за голову; 8 — в.п.

  1. В.п. — o.с., ноги нарізно, руки на поясі.

— поворот тулуба ліворуч, ліву руку — в сторону;

— нахил уперед-праворуч, ліву руку — вперед до носка правої ноги; 3 — випростатися, ліву руку — в сторону; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.с., руки в сторони.

1 — мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — те саме правою ногою; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.e., ноги нарізно, руки на поясі.

1 — присід на правій нозі; 2 — перекат на ліву ногу; 3—4 — те саме в інший бік.

  1. Стрибки: на правій, лівій, двох ногах

6 хв

 

6—8 разів

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

6—8 разів

 

 

 

Уперед не нахилятись.

 

 

 

 

Діти з порушенням постави виконують нахили уперед.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Махи виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

Вправу виконувати обережно, не робити різких рухів. Вистрибувати вище

II. Основна частина (25 хв)

І

Спеціальні бігові вправи:

  •   біг з високим підніманням стегна;
  •   біг із закиданням гомілки назад;
  • стрибкоподібний біг, прискорення з високого старту в парах •

Всі вправи 2 х 20 м

Тримати тулуб рівно, вперед не нахилятися.

Інтенсивно працювати руками. Прискорення по парах

2

«Човниковий біг» 4 х 9 м

2 хв

Стежити за правильним виконанням поворотів

3

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги»:

  •   гра «Вовк у канаві»;
  •   стрибки з трьох кроків розбігу в кроці;
  •   стрибки з 5—7 кроків розбігу;
  •    пробігання з розбігу з відштовхуванням у районі планки, починати розбіг з однієї ноги, ритмічно;
  •   виконання стрибка в цілому

3—4 рази 5—6 разів 5—6 разів 3—5 разів

3—5 разів

Розповідь, демонстрація. Приземлення на п'яти. Останній крок розбігу коротший і швидкий. Корекція помилок

4

Повільний біг на дистанцію до 1000 м.

6 хв

Без урахування часу. Дихати повільно

5

Естафета з елементами футболу: ведення м'яча внутрішнім боком стопи з обведенням 3 фішок

2—3 рази

У 4 колонах: дівчата окремо від хлопців

III. Заключна частина (5 хв)

1

Шикування в одну шеренгу

30 с

 

2

Ходьба у повільному темпі

1 хв

 

3

Вправи на відновлення дихання та розслаблення м'язів

1 хв

Дихати рівно

4

Підсумки уроку

30 с

Розказати про основні помилки під час виконання стрибків

5

Індивідуальне домашнє завдання

2хв

Корекція помилок

6

Організований перехід до школи

 

 

 

 

 

Урок 2

 

Мета: продовжити навчання техніки виконання розбігу та відштовхування під час виконання стрибків у довжину з розбігу; провести вересневе тестування на спритність: «човниковий» біг 4 х 9 м; сприяти розвитку рухливих якостей: швидкості, сили й спритності витрива­лості; виховувати морально-вольові якості.

Інвентар: секундомір, рулетка.

Місце проведення: шкільний стадіон.

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (10 хв)

1

Шикування. Рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку

30 с

Звернути увагу на форму та взуття. Нагадати правила техніки безпеки під час виконання стрибків та бігу

2

Опитування дітей про самопочуття

1 хв

Поділити дітей на групи за рівнем підготовки

3

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом

30 с

Звернути увагу на поставу

4

Ходьба:

  • звичайна;
  • на носках;
  • на п'ятах;
  • зовнішньому боці стопи

2 хв

Дотримуватись дистанції 3 кроки

5

Біг у повільному темпі. Ходьба з дихальними вправами

30 с

Дихати повільно

6

Перешикування в 4 шеренги

30 с

 

7

Комплекс загальнорозвивальних вправ на місці

  1. В.п. — o.с.

— стійка на правій нозі, ліву — назад на носок, руки за голову;

— в.п.; 3 — стійка на лівій нозі, праву — назад на носок, руки за голову; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.с., руки на поясі.

1—3 — стійка на лівій нозі, праву — вбік на носок; три нахили праворуч, ліву руку — за голову; 4 —• в.п.; 5—7 — стійка на правій нозі; ліву — вбік на носок; три нахили ліворуч, праву руку — за голову; 8 — в.п.

  1. В.п. — o.с., ноги нарізно, руки на поясі.

1 — поворот тулуба ліворуч, ліву руку — в сторону; 2 — нахил уперед-праворуч, ліву руку — вперед до носка правої ноги;

  •   — випростатися, ліву руку — в сторону; 4 — в.п.
  1. В.п. — o.с., руки в сторони.

1 — мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — те саме правою ногою; 4 — в.п.

  1. В.п.— o.с., ноги нарізно, руки на поясі.

1 — присід на правій нозі; 2 — перекат на ліву ногу; 3—4 — те саме в інший бік.

  1. Стрибки: на правій, лівій, двох ногах

5хв

 

6—8 разів

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

6—8 разів

20 разів

 

 

Ногу не згинати.

 

 

Уперед не нахилятись.

 

Діти з порушенням постави виконують нахили уперед.

 

Махи виконувати з максимальною амплітудою.

Вправу виконувати обережно, не робити різких рухів. Вистрибувати вище

II. Основна частина (28—30 хв)

1

Спеціальні бігові вправи:

  •   біг з високим підніманням стегна;
  •   біг із закиданням гомілки назад;
  •   стрибкоподібний біг, прискорення з високого старту в парах

Всі вправи

2 х 20 м

Тримати тулуб рівно, вперед не нахилятися. Інтенсивно працювати руками.

Прискорення по парах

2

«Човниковий біг» 4 х 9 м

2 рази

Тестування

3

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги»:

  •   стрибки з трьох кроків розбігу в кроці;
  •   стрибки з 5—7 кроків розбігу;
  •   виконання стрибка в цілому

3—5 разів 3—5 разів 5—8 разів

Нагадати про ритм розбігу, місце початку розбігу. Індивідуальна корекція техніки виконання стрибків

4

Бесіда-опитування за домашнім завданням

1 хв

Оцінити кращі відповіді

5

Повільний біг на дистанції до 800—1000 м

 

Без урахування часу. Дихати повільно

6

Гра з елементами футболу «Квадрат»

2 хв

Поділ дітей на групи з урахуванням індивідуальних особливостей учнів

III. Заключна частина (5 хв)

1

Шикування в одну шеренгу

30 с

 

2

Ходьба у повільному темпі

1 хв

 

3

Вправи на відновлення дихання та розслаблення м'язів

2 хв

Дихати рівно

4

Підсумок уроку. Результати тесту

1 хв

Проаналізувати основні помилки під час стрибків

5

Індивідуальне домашнє завдання

30 с

Домашнє завдання для виправлення помилок

6

Організований перехід до школи

 

 

 

 

Урок 3

 

Мета: закріпити навички виконання розбігу та від­штовхування під час стрибків у довжину з розбігу; провести вересневе тестування на швидкість: біг 30 м; сприяти розвитку рухливих якостей: швидкості, сили, спритності та витривалості; виховувати морально-вольові якості.

Інвентар: секундомір, рулетка.

Місце проведення: шкільний стадіон.

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (10 хв

1

Шикування. Рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку

30 с

Звернути увагу на форму та взуття. Нагадати правила техніки безпеки під час виконання стрибків та бігу

2

Опитування дітей про самопочуття

1 хв

Поділити дітей на групи за рівнем підготовки

3

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом

30 с

Звернути увагу на поставу

4

Ходьба з різними положеннями рук: до плечей, угору, оберти в плечових суглобах, колові махи руками

1 хв

Дотримуватись дистанції 3 кроки, дихати повільно

5

Біг у повільному темпі

30 с

 

6

Ходьба з дихальними вправами

30 с

 

7

Перешикування в 4 шеренги

30 с

 

8

Комплекс загальнорозвивальних вправ на місці

  1. В.п. — o.с.

— стійка на правій нозі, ліву — назад на носок, руки за голову;

— в.п.; 3 — стійка на лівій нозі, праву — назад на носок, руки за голову; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.с., руки на поясі.

1—3 — стійка на лівій нозі, праву — вбік на носок; три нахили праворуч, ліву руку — за голову; 4 — в.п.; 5—7 — стійка на правій нозі, ліву — вбік на носок; три нахили ліворуч, праву руку — за голову; 8 — в.п.

  1. В.п. — o.с., ноги нарізно, руки на поясі.

1 — поворот тулуба ліворуч, ліву руку — в сторону; 2 — нахил уперед-праворуч, ліву руку — вперед до носка правої ноги; 3 — випростатися, ліву руку — в сторону; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.с., руки в сторони.

1 — мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — те саме правою ногою; 4 — в.п.

5хв

 

6—8 разів

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

6—8 разів

 

 

Ногу не згинати.

 

 

Уперед не нахилятись.

 

Діти з порушенням постави виконують нахили уперед.

Махи виконувати з максимальною амплітудою.

 

  1. В.п. — o.e., ноги нарізно руки на поясі.

1 — присід на правій нозі; 2 — перекат на ліву ногу; 3—4 — те саме в інший бік.

  1. Стрибки: на праві, лівій, двох ногах

6—8 разів

 

20 разів

Вправу виконувати обережно, не робити різких рухів. Вистрибувати вище

II. Основна частина (30 хв)

1

Спеціальні бігові вправи:

  1. біг із високим підніманням стегна;
  2. біг із закиданням гомілки назад;
  3. стрибкоподібний біг, прискорення з високого старту в парах

Всі вправи

2 х 20 м

Тримати тулуб рівно, вперед не нахилятися. Інтенсивно працювати руками.

Прискорення по парах

2

Біг 30 м

2 рази

Тестування в формі змагань з проведенням півфіналів та фіналу. Стартером призначите учня, звільненого від бігу

3

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги»:

  1. ігрова вправа «Летючі стрибуни». Стрибок через гумовий джгут, натягнутий на відстані 1,5 м від місця відштовхування на висоті ЗО см;
  2. стрибки у довжину з розбігу

10 хв' 6—8 разів

3 5—7 кроків розбігу, приземлення на махову ногу з наступним пробіганням. Зробити корекцію помилок

4

Гра з елементами футболу «Квадрат»

10 хв

Поділ дітей на групи з урахуванням індивідуальних особливостей учнів

III. Заключна частина (5 хв)

1

Шикування в одну шеренгу

30 с

 

2

Ходьба у повільному темпі

1 хв

Дихати рівно

3

Вправи на відновлення дихання та розслаблення м'язів

1 хв

 

4

Підсумки уроку

1 хв

Результати тесту 30 м

5

Індивідуальне домашнє завдання

1 хв

Домашнє завдання відносно помилок

6

Організований перехід до школи

30 с

 

 

 

Урок 4

 

Мета: закріпити навички виконання розбігу та від­штовхування під час стрибків у довжину з розбігу; конт­ролювати техніку виконання вправи; провести вересневе тестування на витривалість: біг на 1000—1500 м; сприяти розвитку рухливих якостей: швидкості, сили, спритності та витривалості; виховувати морально-вольові якості.

Інвентар: секундомір, рулетка.

Місце проведення: шкільний стадіон.

 

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (10 хв)

1

Шикування. Рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку

30 с

Звернути увагу на форму та взуття. Нагадати правила техніки безпеки під час виконання стрибків та бігу

2

Опитування дітей про самопочуття

1 хв

Поділити дітей на групи за рівнем підготовки

3

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом

30 с

Звернути увагу на поставу

4

Ходьба з різними положеннями рук: до плечей, угору, оберти в плечових суглобах, колові махи руками

1 хв

Тримати дистанцію 3 кроки, дихати повільно

5

Біг у повільному темпі

1 хв

 

6

Ходьба з дихальними вправами

30 с

 

7

Перешикування в 4 шеренги

30 с

 

8

Комплекс загальнорозвивальних вправ на місці

1. В.п. — o.с.

1 — стійка на правій нозі, ліву — назад на носок, руки за

голову; 2 — в.п.; 3 — стійка на лівій нозі, праву — назад на носок, руки за голову; 4 — в.п.

2.В.п. — o.с., руки на поясі.

1—3 — стійка на лівій нозі, праву — вбік на носок; три нахили праворуч, ліву руку — за голову; 4 — в.п.; 5—7 — стійка на правій нозі; ліву — вбік на носок; три нахили ліворуч, праву руку — за голову; 8 — в.п.

  1. В.п. — o.с., ноги нарізно, руки на поясі.

1 — поворот тулуба ліворуч, ліву руку — в сторону; 2 — нахил уперед-праворуч, ліву руку — вперед до носка правої ноги; 3 — випростати, ліву руку в сторону; 4 — в.п.

  1. В.п. — o.с., руки в сторони.

1 — мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — те саме правою ногою; 4 — в.п.

  1. В. п,— o.с., ноги нарізно руки на поясі.

1 — присід на правій нозі; 2 — перекат на ліву ногу; 3—4 —те саме в інший бік.

  1. Стрибки: на праві, лівій, двох ногах

5 хв

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

 

6—8 разів

 

 

 

6—8 разів

 

6—8 разів

 

20 разів

 

 

 

Ногу не згинати.

 

 

 

 

 

Вперед не нахилятись.

 

 

 

 

 

Діти з порушенням постави виконують нахили уперед.

 

Махи виконувати з максимальною амплітудою.

Вправу виконувати обережно, не робити різких рухів. Вистрибувати вище

II. Основна частина (30 хв)

1

Спеціальні бігові вправи:

  1. біг з високим підніманням стегна;
  2. біг із закиданням гомілки назад;
  3. стрибкоподібний біг, прискорення з високого старту в парах

Всі вправи

2 х 20 м

Тримати тулуб рівно, вперед не нахилятися.

Інтенсивно працювати руками. Прискорення по парах

2

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги». Оцінювання знань, техніки виконання стрибків та результативності

10 хв

Повторити правила техніки безпеки

3

Біг 1000-1500 м

10 хв

Дихати рівно

4

Ходьба з рухами рук

2 хв

 

III. Заключна частина (5 хв)

1

Шикування в одну шеренгу

30 с

 

2

Ходьба у повільному темпі

30 с

 

3

Вправи на відновлення дихання та розслаблення м'язів

1 хв

 

4

Підсумки уроку

1 хв

Результати тесту оцінювання стрибків в довжину

5

Індивідуальне домашнє завдання

30 с

Домашнє завдання: щоденний біг у повільному темпі 5—6 хв

6

Організований перехід до школи

1,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку