«Розвиток систем літочислення», презентація до уроку історії у 5 класі за підручником І. Я. Щупака.

Про матеріал
Презентація до уроку історії у 5 класі на тему «Розвиток систем літочислення» розроблено за підручником «Вступ до історії України та громадянської освіти» для 5 класу закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, О. В. Бурлака, І. О. Піскарьова, А. С. Посунько. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. — 256 с.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток систем літочислення5 клас. Урок №9.

Номер слайду 2

Археологія Вивчаєречові пам’ятки. Вивчаєрозташування подій у часіВивчає монети. Вивчає герби і кольоровіемблеми. Досліджує народні звичаї і традиції Етнографія Хронологія. Геральдика. Нумізматика. Встановіть відповідність. Поясніть, як в історичній науці використовують наведені у хмаринці поняття. Чому історикам важливо правильно встановлювати історичний час?

Номер слайду 3

Хронологія дає змогу встановити точний час подій відповідно до сучасних уявлень про вимірювання часу. Річ утім, що кожен із давніх народів створював свою систему відліку часу історії від якогось певного важливого моменту (іноді навіть години й хвилини), за своєю ерою (епохою). Наприклад, давні єгиптяни вели своє літочислення за династіями єгипетських царів — фараонів; японці — від вступу на престол чергового імператора; стародавні греки — за олімпіадами; стародавні римляни — від заснування м. Рима. Євреї точкою відліку часу взяли «створення світу», що відбулося, згідно з Біблією, 3761 р. до н. е. Прочитайте текст. До кожного речення придумайте запитання.

Номер слайду 4

Продовжуємо роботу з тектом.І сьогодні існують розбіжності у визначенні часу в деяких регіонах світу. Наприклад, найпоширенішою є система християнського літочислення. Точкою відліку взято рік народження Ісуса Христа — 753 р. від часу заснування Рима. Водночас у деяких країнах Сходу діє мусульманський календар. Він бере початок від 16 липня 622 р. — року переселення пророка Мухаммада з Мекки до Медини. Навіть доба вмусульман починається із заходом сонця, а не опівночі, як у країнах, що живуть за християнським літочисленням.

Номер слайду 5

https://www.youtube.com/watch?v=_e. D21 Ez. S5ig&ab_channel=%D0%A6%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0%22%D0%9 D%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%96%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8 F%22 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА!

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ХВИЛИНА60 хв. це365 днів60 сек. це24 години366 днів. ГОДИНАДОБАЗВИЧАЙНИЙ РІКВИСОКОСНИЙ РІКПродовжіть речення.

Номер слайду 8

З 45 р. до н. е. до 1582 р. використовували Юліанський кадендар, запроваджений Юлієм Цезарем. Григоріанський календар був упроваджений 4 жовтня 1582 р. Папою Римським. Григорієм XIII. Середня тривалість року в григоріанському календарістановить 365 днів 5 годин 49 хвилин і 12 секунд.

Номер слайду 9

Історична математика1. Поясніть, чим відрізняється зміст висловів: «Це сталося близько400 років тому» і «Сталося в 400 р. до н. е.».2. Скільки років пройшло від появи на Землі людини розумної?3. У 1989 р. урочисто святкували 500-річчя виникнення українського козацтва. Яким роком датується перша згадка про козаків у писемних джерелах?Різдво Христове

Номер слайду 10

Виконайте онлайн-вправу — пригадайтеголовні поняття теми «Історичний час» на стор. 58.https://cutt.ly/GEQsy4z

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Параграф 9.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
1 серпня 2023
Переглядів
2929
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку