Розвиток творчих здібностей на уроках української мови

Про матеріал
Розвиток творчих здібностей на уроках української мови в рамках Держстандарту Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови розвитку творчих здібностей молодших школярів. Щоб розвинути творчі здібності дітей, необхідно озброїти їх прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина знайде себе і самореалізується.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація досвіду роботи над проблемною темою вчителя початкових класів Гімназії № 6 Звягельської міської ради. Гнесь Н. Ф.

Номер слайду 2

Розвиток творчих здібностей учнів початкових класів на уроках української мови у рамках нового Держстандарту

Номер слайду 3

Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови розвитку творчих здібностей молодших школярів. Щоб розвинути творчі здібності дітей, необхідно озброїти їх прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина знайде себе і самореалізується. Актуальність:

Номер слайду 4

Моє завдання: Зробити навчання цікавим. Виростити дітей активними співбесідниками, впевненими у своїх силах та можливостях.

Номер слайду 5

Принципи організації розвитку творчих здібностей

Номер слайду 6

Методи і форми роботи

Номер слайду 7

Метод гри. Гра, як основна діяльність дитини в молодшому шкільному віці, є постійною її супутницею. Гра для дитини – перша можливість проявити себе, самовиразитись і самоствердитись. В іграх діти не тільки відображають реальне життя, а й перебудовують його. Гра «Заміни звук»Гра вдосконалює фонематичний слух, розвиває уяву, розумові операції аналізу і синтезу.

Номер слайду 8

Хлопчик сів на велосипед і покрутив медалі. ( педалі) У дівчинки була туго заплетена , русява та довга коза.(коса)Стежкою чимчикували каченята та їхня мама- тачка.(качка) Вулицею промчалась вантажна малина. (машина)

Номер слайду 9

Гра «Відгадай слово»- Перший звук у слові кріт, другий – у слові міст, третій звук – у слові торт.- Яке слово утворилося? (Кіт). Гра «Плутанина слів»АМК - … (МАК) ОРГА - … (ГОРА) РОКЛИ – (РОЛИК)НОГМ – (ГНОМ) РОКУЦ – (ЦУКОР) УЛГОБ – (ГОЛУБ)Гра «Слова навпаки»Записуємо односкладові слова такі, щоб після перестановки звуків (першого й останнього), вони набули б нового значення. Наприклад: мир – Рим. Відповідь: кіт – тік, лік – кіл, рік – кір (хвороба), лід – діл (низовина), рай – яр, бук – куб.

Номер слайду 10

На уроках використовую навчальні ігри«Розумові розминки»: Підбираю декілька запитань для розмірковування, які допомагають налаштувати учнів на подальшу роботу. Гра «Чому так трапилось?» Річка вийшла з берегів і затопила навколишнє поле. Гра «Чомучки». Учні готують запитання з вивченої теми, які розпочинаються словом «чому?»Гра «Сніжна грудка». Я називаю слово, кидаючи при цьому будь-кому з учнів «снігову грудку». Зловивши її, він називає речення і передає іншому учню. Той, зловивши «грудку», ставить запитання і передає своєму однокласнику, який повинен дати на нього відповідь.

Номер слайду 11

Гра “Лото назв”На картках написано по декілька слів, що означають назви предметів. Учитель розкриває зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картках і закрити.«Мікрофон», дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання. Правила проведення «Мікрофону»:• говорити має право тільки той учень, у кого «символічний» мікрофон;• відповіді не коментують і не оцінюють;• коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.

Номер слайду 12

Нестандартні уроки — це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін. Мета їх проста: пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити повсякденним, тому що інтерес — це каталізатор усієї навчальної діяльності. Нестандартні уроки. УРОКИ-ІГРИ,УРОКИ-КАЗКИ,УРОКИ-ПОДОРОЖІ,УРОКИ-ЗМАГАННЯМіні- проекти Навчальні і дослідницькі проекти з української мови, сворені учнями 1, 2, 3, 4 класів школи розкривають теми історії мови та алфавіту, виникнення писемності та правил написання, в міні-проектах вивчаються фразеологізми, власні імена, частини мови і взаємозв'язок мови з іншими предметами.

Номер слайду 13

В практичній діяльності схеми, під час застосування якої найчастіше використовують кола, що перетинаються. У спільному секторі кіл записують спільні риси, у колах — використовую метод «Діаграма Вена». Це вид відмінні. Використання діаграми Вена можливе під час вивчення теоретичних понять. Ознака Прикметник Який? Яка? Яке? Предмет Іменник Хто? Що? Рід. Відмінок. Число Самостійна частина мови Методи Інтерактивного навчання

Номер слайду 14

«Мозковий штурм»Це метод розв’язання проблеми, коли всі учасники розмірковують над однією проблемою і „йдуть на неї в атаку”. Мозковий штурм застосовують, коли треба мати кілька варіантів розв’язання конкретної проблеми. Мозковий штурм спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета „мозкового штурму” чи „мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.

Номер слайду 15

Елементи технології критичного мислення«Крісло автора»Учні за бажанням сідають у «крісло автора» і розповідають щось цікаве про своїх рідних, знайомих або епізод зі свого життя, історію про своє ім’я тощо.«Опиши (намалюй) навпаки»Учитель показує сюжетний малюнок, а групи учнів описують його, замінюючи основні предмети, їх ознаки, дії, явища на протилежні.

Номер слайду 16

Ромашка Блума

Номер слайду 17

Асоціативний кущ. Правила складання асоціативного куща: - записати на дошці в центрі ключове слово чи фразу; - записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку. Наприклад, асоціативний кущ, складений учнями 2 класу

Номер слайду 18

Сенкан Сенкан – це білий вірш, в якому синтезована інформація в стислому вислові з 5 рядків. Алгоритм складання сенкану: 1) Тема (іменник) 2) Опис ( 2 прикметники) 3) Дія (3 дієслова) 4) Ставлення (фраза з 4 слів), почуття з приводу обговорюваного 5) Перефразування сутності (синонім, узагальнення, підсумок).

Номер слайду 19

Приклад сенкану:1. Казка2. Захоплююча, чарівна3. Виховує, повчає, інтригує4. Я люблю читати казки.5. Вигадка. Порушена послідовність Пропонується кілька речень з тексту, записаних у порушеній послідовності. Учнів об’єднують у групи. Кожна група повинна запропонувати свою послідовність поданих речень. Результат фіксується у зошитах.

Номер слайду 20

«Шість капелюхів»Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з 6 незалежних одна від одної точок зору. Це дозволяє сформувати найбільш повне уявлення про предмет дискусії та на логічному й емоційному рівнях оцінити переваги і недоліки. Сам прийом було запропоновано британським письменником, психологом та спеціалістом з творчого мислення Едвардом де Боно у 1985 році. Основою цього підходу є концепція паралельного мислення.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Приміряючи 6 незалежних типів мислення у процесі вирішення практичних завдань, можна з легкістю подолати 3 головні проблеми: Зайві емоції. Розгубленість. Непослідовність. Такий формат рольової гри можна використати під час уроку-узагальнення наприкінці вивчення теми. У цих умовах протягом уроку кожен матиме можливість спробувати себе в різних ролях без попередньої підготовки.

Номер слайду 23

Ментальні карти - спосіб організації процесу творчого мислення за допомогою схем , побудованих за певними правилами. Карта пам'яті - проста і ефективна техніка . Її доцільно використовувати у початкових класах. Навчати дітей складати інтелект- карти слід починати з демонстрації вже готових зразків, а потім пробувати складати колективно на дошці, далі- у групах, а лише після цього можна давати завдання скласти індивідуально таку карту. Ментальна карта

Номер слайду 24

Інструкції для створення ментальної карти. Посередині аркуша паперу напишіть назву теми й обведіть її колом. Важливо: аркуш має бути досить великим. Проведіть декілька грубих ліній, що виходять з кола. На кожній лінії напишіть назву однієї підтеми, пов’язаної з головною. Від грубих ліній ви можете провести додаткові, тонші лінії, які представлять підкатегорії або питання, пов’язані з підтемою, написаною на грубій лінії. Намагайтесь знайти якомога більше понять, які можна розмістити у відповідних категоріях. Ви можете використовувати різні розміри шрифту, символи і кольори.

Номер слайду 25

Так у першому класі на одному з перших уроків розвитку зв’язного мовлення на тему «Навчальне приладдя» можна провести бесіду за відповідною картою розуму.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Веб-сервіси по створенню ментальних карт. Mindomo — програмне забезпечення створення діаграм зв'язків задопомогою Інтернету. До 3-х карт в безкоштовному режимі. MAPMYself - також відомий як Mapul - інтернет-сервіс для створеннягарних діаграм зв'язків, намальованих від руки, побудований на. Silver. Light. До 2-х карт в безкоштовному режимі. Mind. Meister - Веб 2.0 додаток для побудови діаграм зв'язків, підтримуєекспорт у pdf, Free. Mind (. Mm), Mind. Manager 6 (. Mmap), а також удокумент. Rtf або у вигляді зображення (. Jpg,. Gif,. Png). До 3-х карт вбезкоштовному режимі.

Номер слайду 28

Bubbl.us - інтернет-сервіс спільного створення діаграм зв'язків. Безкоштовно можна створити до 3-х діаграм, і це єдине обмеження. Spider. Scribe - безкоштовний сервіс (Adobe Flash). У вузлах карти можутьміститися: простий текст, картинка (jpg, png), дата (календар), карта(Google. Map), або прикріплений файл. Експорт до jpg і png. Підтримується спільна робота над картою. Інтерфейс англійська, підтримкою кирилиці проблем немає. Веб-сервіси по створенню ментальних карт

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку