Урок-подорож з української мови у 2 класі "Написання слів з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом"

Про матеріал
Урок-подорож з української мови у 2 класі "Написання слів з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова, 2-й клас

Урок-подорож

Тема:    Написання слів з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом

 

Мета: розвивати в учнів уміння перевіряти наголосом написання ненаголошених [е], [и] зміною форми слова, добором споріднених слів;

закріпити навички вживання великої букви у власних назвах;

розвивати мовлення учнів, уміння застосовувати набуті знання в практичній роботі;

виховувати любов до природи, взаємодопомогу, доброту.

 

Обладнання та матеріал до уроку: макет сонечка з промінчиками,   хатинка з замком, маски тварин, картки з завданням.

 

 

І. Організаційний момент

 

Продзвенів дзвінок, починається урок.

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі - дітки просто молодці!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опірних знань

 

На лісовій галявині,

Де жебонить струмок,

Сьогодні  проведемо ми

Незвичний наш урок.

- А приведе нас на цю галявину стежинка

 

Каліграфічна хвилинка.

(стежинка)

 

 

Привела нас ця стежинка

до маленької хатинки

А на дверях бач замок,

Ви мені допоможіть

Цей замочок відчиніть.

- Замок відчиниться тоді, коли виконаємо завдання.

 

 

 

 

(Діти складають слова з розсипаних букв.(зайчик, ведмежа, лисеня.)

  • як назвати їх одним словом? Яке питання можна поставити до цих слів? А яка це частина мови? А ще які ви знаєте частини мови? 

З’єднайте прикметники з відповідним іменником

Зайчик   полохливий

Ведмежа  вайлувате

Лисеня   хитре

З’являється зайчик і плаче

До нього підходить ведмежа  і питає:

  • Чом ти плачеш, зайченя?

 

-  Вже набридла ця зима.

Їжі взимку геть нема!

Кожушок весь обносився,

Від зими я вже втомився.

 

  • Л.  -Твоя правда. Час весні панувати на землі!
  • В. -  Вона вчора мені снилась.
  • Л. -  Щось весна вже забарилась.

Хотів квітів я нарвати

Й маму радо привітати,

Але все ще під снігами.

  •  З. – Що, не буде свята в мами?
  •  В. - А давай разом підем

І весну-красну знайдем.

З.. -В гості ми її запросим.

І тепла в неї попросим,

Щоб розтанули сніги

Й все розквітло навкруги.

Л. - Твоя правда. Я букет

Із квіток нарву. Вперед!

 

 

 

 ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

 

Друзі вирушили в путь лісом впевнено ідуть.

(діти виконують завдання 2:  на ялинках написані слова – в них потрібно поставити наголос)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • В. - Тільки де її шукати?
  • Л. - Треба в сонечка спитати

Бо щоб весну розбудити,

Мусить сонечко пригріти.

Розбудити сонний гай,

Звеселити весь наш край.

(А щоб покликати сонечко, треба виконати 3 завдання – дібрати спільнокореневі слова :   Сонце, …)

  • Тут слова не помагають,

Сонце не встає.

Та як разом заспіваєм,

Все на лад  піде.

 

Співають : Вийди, вийди, сонечко,

 На дідове полечко,

 На бабине зіллячко,

 На наше подвір’ячко,

 На весняні квіточки,

 На маленькі діточки.

 Там вони граються,

 Тебе дожидаються.

 

Сонце: - Хто це мене розбудив? Хто не дає мені спати в зимовий день?

Зв. - Це ми звірята з дітьми шукаємо весну. І знаємо що це ти своїми  промінцями повинно покликати весну.

Сонце: - А я не хочу, я ще не виспалось за зиму.

В. -  Як це ти не виспалось, я вже прокинувся?

Зв. - А в нас шуби вже зносилися. Ми хочемо весни (плачуть)

Сонце: - Ну досить, досить вже. Якщо виконаєте мої  складні завдання – покличу весну. А впораєтесь ви з цими завданнями якщо  будете працювати дружно, швидко.  На моїх промінцях   написані завдання, які потрібно виконати.

  • Ми досі не познайомилися. Давайте дізнаємося, як звуть наших героїв.

Про це нам розкаже 1 промінчик.

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

З’єднати тваринку з відповідною кличкою:

Ведмедик      Стрибунець

Зайчик   Хитрунчик

Лисеня   Пухнастик.

 

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

(2 промінчик  буде містити найбільше завдань, тому ми їх розділимо. Одні будуть працювати на картках, а з іншими ми напишемо словниковий диктант який вам пропонує Мудра Сова.)

 

КАРТКИ – вставити пропущені букви

Спиши, вставляючи пропущені слова.

    Мене звуть … . Мою маму звуть … .  Мого тата звуть … .

Я живу в місті … на вулиці … . Я дружу з … та … .

Словниковий диктант на правопис загальних та власних назв (перевірка на дошці надрукована)

Гори Карпати, Україна, річка Дніпро, письменник Іван Франко, кішка Сніжинка,  Сергій, Марічка, кінь Орлик.

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

3 промінчикФізкультхвилинка

Танцювали зайчики у гайку.

На сніжку біленькому, на сніжку.

Вибивали лапками гопака

Хоч мела хурделиця, ще  й яка

Гарно побігайчики стриб та скік

Скоро прийде веснонька на поріг

Вибивали лапками гопака

Скоро прийде веснонька чарівна.

 

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

4 промінець – “Сонечкові загадки”

(записати відгадки і дібрати до них перевірні слова)

Через воду стежечка, а води не перейти. (Веселка- весело)

Хто на зиму роздягається? (дерева - дерево)

Тане сніжок, оживає лужок,

День прибуває, коли це буває? (весна - весна)

Біла кора, тоненькі віти.

Що це, відгадайте, діти? (береза - березень)

  • То що потрібно зробити із словами, щоб дізнатися, яку букву – е чи и – писати?

Щоб писати  - е чи и ?

Швидко слово ти зміни.

Став під наголос мене

І пиши чи и , чи е.

 

 

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

5 промінець

диференційовані завдання

1 група

З записаними словами скласти текст про весну.

Весна,  тане, сніг, дерева, бруньки, квіти, тепло.

 

2 група

Зі слів скласти речення.

Весна, Прийшла, красуня;

Бруньки, на , з’явилися, деревах.

Сережки, берізки, одягли.

Перші, зацвіли, квіти.

Весна, і , тепло, дарує, радість.

 

3 група

Поділити текст на речення.

Прийшла красуня-весна на деревах з’явилися бруньки берізки одягли сережки зацвіли перші квіти весна дарує нам тепло і радість.

 

4 група

Списати текст.

 

Всі: Сонячний промінчик

 Годі сонцю спати.

Час давно йому вставати.

6 промінчик

Поетична сторінка  (вірш про весну)

 

І сонечко вже дужче гріє,

Голубить і сади й поля,

І кожен з нас теплу радіє

Життям вже повниться земля

 

Кажуть, що весна зелена, тепла, гарна.

Як прийде, озветься солов’ями гай.

Нумо, друзі, всі ми встаньмо

І гукнемо: “Весно, до нас завітай!”

 

ІV. Підсумок уроку

 

Весна.  До вас прийшла, моя малеча мила,

  Ви шукали і знайшли мене.

  Уже сніги навколо розтопило

  Моє яскраве сонце весняне.

 

-  Прийшла весна – і золотисті

Упали з неба промінці,

І враз прокинувсь ліс тінистий,

Зраділи білочки, зайці,

Ведмедик, їжачок, лисиця,

Ну всі ви просто молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток – Роздавальний матеріал для кожного учня

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

  

   

   _______________                    _________________                ____________________  

 

 

Зайчик   хитре

Ведмежа   полохливий

Лисеня    вайлувате        

3.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.  Сонце

 

 

 

 

 

 

 

 

1-й промiнчик      

 

 

 

    Стрибунець  Пухнастик        Хитрунчик

 


2-й промiнчик

 

3-й промiнчик  - ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

4-й промiнчик

5-й промiнчик

Поділити текст на речення і записати його.

Прийшла красуня-весна на дерева з’явилися бруньки берізки одягли сережки зацвіли перші квіти весна дарує нам тепло і радість.

 

Зі слів скласти і записати речення.

весна, Прийшла, красуня.

бруньки, На, з’явилися, деревах.

сережки, Берізки, одягли.

перші, Зацвіли, квіти.

Весна, і, тепло, дарує, радість.

 

З опорними словами скласти і записати  речення про весну.

Весна, тане, сніг, дерева, бруньки, квіти, тепло.

 

 

 

 

                                                                           

 

 

1

 

doc
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку