Українська мова, 2-й клас
Урок-подорож
Тема: Написання слів з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом
Мета: розвивати в учнів уміння перевіряти наголосом написання ненаголошених [е], [и] зміною форми слова, добором споріднених слів;
закріпити навички вживання великої букви у власних назвах;
розвивати мовлення учнів, уміння застосовувати набуті знання в практичній роботі;
виховувати любов до природи, взаємодопомогу, доброту.
Обладнання та матеріал до уроку: макет сонечка з промінчиками, хатинка з замком, маски тварин, картки з завданням.
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок, починається урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі - дітки просто молодці!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Актуалізація опірних знань
На лісовій галявині,
Де жебонить струмок,
Сьогодні проведемо ми
Незвичний наш урок.
- А приведе нас на цю галявину стежинка
Каліграфічна хвилинка.
(стежинка)
Привела нас ця стежинка
до маленької хатинки
А на дверях бач замок,
Ви мені допоможіть
Цей замочок відчиніть.
- Замок відчиниться тоді, коли виконаємо завдання.
(Діти складають слова з розсипаних букв.(зайчик, ведмежа, лисеня.)
З’єднайте прикметники з відповідним іменником
Зайчик полохливий
Ведмежа вайлувате
Лисеня хитре
З’являється зайчик і плаче
До нього підходить ведмежа і питає:
- Вже набридла ця зима.
Їжі взимку геть нема!
Кожушок весь обносився,
Від зими я вже втомився.
Хотів квітів я нарвати
Й маму радо привітати,
Але все ще під снігами.
І весну-красну знайдем.
З.. -В гості ми її запросим.
І тепла в неї попросим,
Щоб розтанули сніги
Й все розквітло навкруги.
Л. - Твоя правда. Я букет
Із квіток нарву. Вперед!
ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
Друзі вирушили в путь лісом впевнено ідуть.
(діти виконують завдання 2: на ялинках написані слова – в них потрібно поставити наголос)
Бо щоб весну розбудити,
Мусить сонечко пригріти.
Розбудити сонний гай,
Звеселити весь наш край.
(А щоб покликати сонечко, треба виконати 3 завдання – дібрати спільнокореневі слова : Сонце, …)
Сонце не встає.
Та як разом заспіваєм,
Все на лад піде.
Співають : Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко,
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
Сонце: - Хто це мене розбудив? Хто не дає мені спати в зимовий день?
Зв. - Це ми звірята з дітьми шукаємо весну. І знаємо що це ти своїми промінцями повинно покликати весну.
Сонце: - А я не хочу, я ще не виспалось за зиму.
В. - Як це ти не виспалось, я вже прокинувся?
Зв. - А в нас шуби вже зносилися. Ми хочемо весни (плачуть)
Сонце: - Ну досить, досить вже. Якщо виконаєте мої складні завдання – покличу весну. А впораєтесь ви з цими завданнями якщо будете працювати дружно, швидко. На моїх промінцях написані завдання, які потрібно виконати.
Про це нам розкаже 1 промінчик.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
З’єднати тваринку з відповідною кличкою:
Ведмедик Стрибунець
Зайчик Хитрунчик
Лисеня Пухнастик.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
(2 промінчик буде містити найбільше завдань, тому ми їх розділимо. Одні будуть працювати на картках, а з іншими ми напишемо словниковий диктант який вам пропонує Мудра Сова.)
КАРТКИ – вставити пропущені букви
Спиши, вставляючи пропущені слова.
Мене звуть … . Мою маму звуть … . Мого тата звуть … .
Я живу в місті … на вулиці … . Я дружу з … та … .
Словниковий диктант на правопис загальних та власних назв (перевірка на дошці надрукована)
Гори Карпати, Україна, річка Дніпро, письменник Іван Франко, кішка Сніжинка, Сергій, Марічка, кінь Орлик.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
3 промінчик. Фізкультхвилинка
Танцювали зайчики у гайку.
На сніжку біленькому, на сніжку.
Вибивали лапками гопака
Хоч мела хурделиця, ще й яка
Гарно побігайчики стриб та скік
Скоро прийде веснонька на поріг
Вибивали лапками гопака
Скоро прийде веснонька чарівна.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
4 промінець – “Сонечкові загадки”
(записати відгадки і дібрати до них перевірні слова)
Через воду стежечка, а води не перейти. (Веселка- весело)
Хто на зиму роздягається? (дерева - дерево)
Тане сніжок, оживає лужок,
День прибуває, коли це буває? (весна - весна)
Біла кора, тоненькі віти.
Що це, відгадайте, діти? (береза - березень)
Щоб писати - е чи и ?
Швидко слово ти зміни.
Став під наголос мене
І пиши чи и , чи е.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
5 промінець
диференційовані завдання
1 група
З записаними словами скласти текст про весну.
Весна, тане, сніг, дерева, бруньки, квіти, тепло.
2 група
Зі слів скласти речення.
Весна, Прийшла, красуня;
Бруньки, на , з’явилися, деревах.
Сережки, берізки, одягли.
Перші, зацвіли, квіти.
Весна, і , тепло, дарує, радість.
3 група
Поділити текст на речення.
Прийшла красуня-весна на деревах з’явилися бруньки берізки одягли сережки зацвіли перші квіти весна дарує нам тепло і радість.
4 група
Списати текст.
Всі: Сонячний промінчик
Годі сонцю спати.
Час давно йому вставати.
6 промінчик
Поетична сторінка (вірш про весну)
І сонечко вже дужче гріє,
Голубить і сади й поля,
І кожен з нас теплу радіє
Життям вже повниться земля
Кажуть, що весна зелена, тепла, гарна.
Як прийде, озветься солов’ями гай.
Нумо, друзі, всі ми встаньмо
І гукнемо: “Весно, до нас завітай!”
ІV. Підсумок уроку
Весна. До вас прийшла, моя малеча мила,
Ви шукали і знайшли мене.
Уже сніги навколо розтопило
Моє яскраве сонце весняне.
- Прийшла весна – і золотисті
Упали з неба промінці,
І враз прокинувсь ліс тінистий,
Зраділи білочки, зайці,
Ведмедик, їжачок, лисиця,
Ну всі ви просто молодці!
Додаток – Роздавальний матеріал для кожного учня
1.
2.
_______________ _________________ ____________________
Зайчик хитре
Лисеня вайлувате
3.
4. Сонце
1-й промiнчик
Стрибунець Пухнастик Хитрунчик
2-й промiнчик
3-й промiнчик - ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4-й промiнчик
5-й промiнчик
Поділити текст на речення і записати його.
Прийшла красуня-весна на дерева з’явилися бруньки берізки одягли сережки зацвіли перші квіти весна дарує нам тепло і радість.
Зі слів скласти і записати речення.
весна, Прийшла, красуня.
бруньки, На, з’явилися, деревах.
сережки, Берізки, одягли.
перші, Зацвіли, квіти.
Весна, і, тепло, дарує, радість.
З опорними словами скласти і записати речення про весну.
Весна, тане, сніг, дерева, бруньки, квіти, тепло.
1