Важливу участь до стимуляції учнів до творчої, пошукової діяльності відіграють завдання:- підбір вчителем завдань, що потребують творчої переробки, систематизації, узагальнення, вмінь та навичок порівнювати й аналізувати вже відоме і проводити експериментальні пошукові дослідження невідомого;- створення умов для розвитку ситуативного інтересу, який відіграє роль пускового механізму в здійсненні діяльності;- використання ігрових моментів, що стимулюють прояви самостійності учнів, їх творчих можливостей.6
КРОКИ ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ Мотиваційні – допитливість, захопленість, прагнення до творчих досягнень, емоційний сплеск;- Інтелектуально-логічні – здатність виділяти головне, порівнювати, аналізувати, доводити свою думку;- Інтелектуально-евристичні – вміння фантазувати, висувати ідеї розв’язання проблемних завдань, самостійно переносити знання та уміння у нову учбову ситуацію;- Комунікативні – здатність до співробітництва, уміння працювати в групах, допомога іншим;- Здатність до самореалізації – уміння планувати і раціонально використовувати час, здатність до самоконтролю 7
УМОВИ: взаємозв’язок використання комп’ютера і цілей, змісту, форм і методів навчання;поєднання слова викладача і використання комп’ютера;комп’ютер використовується як допоміжний засіб для ефективнішого розв’язання вже існуючої системи дидактичних завдань. Змістом об’єкта засвоєння в комп’ютерній навчальній програмі цього типу є довідкова інформація, інструкції, демонстрації тощо;комп’ютер може бути засобом, на який покладено вирішення окремих дидактичних завдань при збереженні загальної структури, мети і завдань без машинного навчання;використовуючи комп’ютер, можна ставити і вирішувати нові дидактичні завдання, що не вирішуються традиційним шляхом;комп’ютер може використовуватися як засіб, що допомагає засвоювати складні абстрактні теоретичні поняття. Таке засвоювання досягається шляхом моделювання поняття. Разом з тим реалізуються принципово нові стратегії навчання. 9
Переваги використання ІКТ на уроках географіїПо-перше, це економить час. По-друге, дає можливість багатосторонній і комплексної перевірки знань учнів. По-третє, підвищення мотивації навчання, посилення інтересу учнів до уроків. По-четверте, працюючи на комп'ютері, кожен учень вибирає свій темп роботи. 12
Визначила для себе основні принципи роботи:всебічний розвиток творчого потенціалу учня, його нахилів;всебічне вивчення і розвиток природних можливостей учнів, знання психологічних особливостей школяра;формування комунікативно-компетентної особистості, здатної орієнтуватися в інформаційному середовищі, застосовуючи комунікаційні технології.
Основні переваги інформаційної технологіїекономічний ефект; можливість у ході навчання швидко вирішувати на ЕОМ завдання, що вимагають значних витрат при неавтоматизованому навчанні; переваги індивідуальної роботи з учнем перед навчанням групи; великий обсяг інформаційного і довідкового матеріалу, до якого учень може дуже просто звернутися при ефективній організації доступу; можливість легко моделювати різноманітні проблемні ситуації в процесі навчання; неупередженість контролю знань учня; можливість виставлення об'єктивної точної оцінки при контролі знань; у часі: можливість виграти у часі при контролі учнів та їх діагностиці, виграш у тиражуванні та представленні контрольних та самостійних робіт, обробка результатів та їх оперативне доведення до відома учнів; в охопленні учнів у навчальному процесі: можливість масового навчання на етапі актуалізації опорних знань і способів дій, на етапі обробки репродуктивних умінь і навиків.
Джерела знань з географії- «Туристичний атлас світу» (понад 100 географічних карт, 900 фотографій, 25 відео кліпів та енциклопедична інформація); - «Географія. Посібник для школярів та абітурієнтів» (географічні карти, відео фрагменти); - «Географія. Подорож по Європі" (картографічна та довідкова інформації); - «Атлас України» (176 карт, тексти, графіки, таблиці, діаграми, фотографії тощо) та ін.; - «Енциклопедія Кирила і Мефодія» (відео фрагменти, цікавий інформацій
Власні мультимедійні презентації - ефективна форма роботи в процесі розвитку творчих здібностей. У навчанні особливе значення надається власній діяльності дитини. У ході створення презентацій учні розвивають своє мислення і творчу уяву, використовуючи прийоми порівняння, виділення головного в навчальному матеріалі. 21
Висновок. Думаю, що яскравою ілюстрацією того, що моя система працює, є отримані результати: Якість знань. Зростання мотивації, інтерес до предмета. Активна проектна і дослідницька діяльність учнів. Таким чином, використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності - це не данина моді, а необхідність, що дозволяє учням і вчителю ефективніше вирішувати поставлені перед ними завдання.23