Розвиток творчих здібностей вихованців позашкільних закладів засобами театрального мистецтва

Про матеріал
Проблема розвитку творчих здібностей особистості є однією з пріоритетних в педагогіці, оскільки прогрес суспільства – це шлях постійної творчості, подолання стереотипів і вироблення нових, нестандартних, часто, несподіваних ідей, оригінальних підходів і шляхів до їх втілення. На сучасному етапі все більше уваги приділяється пошуку перспективних підходів до вирішення проблеми гуманізації процесу виховання, стимулювання пізнавальної активності вихованців, накопиченню досвіду їх творчої і креативної діяльності. В реалізації цього складного процесу важлива роль належить мистецтву, що допомагає дітям глибше пізнати себе, свій внутрішній світ, спонукає до самовдосконалення.
Перегляд файлу

1

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

ІГРОТЕХНІКІВ

Початковий, основний та вищий рівні

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 Гра – це вид діяльності, який найбільш ефективно сприяє соціалізації дитини і допомагає сформувати необхідні в житті корисні навички та якості, виховувати такі риси характеру як самостійність, наполегливість, цілеспрямованість, прагнення до перемоги. Вона дає унікальні можливості для надбання особистістю найрізноманітнішого досвіду: дитина пізнає світ, моделює міжособистісні стосунки, вчиться орієнтуватись у різних сферах життєдіяльності, отримує досвід взаємодії з оточенням, накопичує найважливіші комунікативні якості, необхідні їй у сфері спілкування.

Навчальна  програма  реалізується  у  гуртку  художньо-естетичного напряму та розрахована на вихованців віком від 8 до 15 років.

Метою навчальної програми є формування ключових компетентностей особистості засобами ігротехніки.

Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальної – забезпечує ознайомлення і засвоєння теоретичних знань

про класифікацію, структуру, форми організації ігор та ігрових технологій, особливості спілкування та взаємодії дітей у грі; практичної – сприяє оволодінню навичками організації, проведення ігор та ігрових програм; формуванню і закріпленню навичок самостійної організації ігрової діяльності; розвиток комунікативних здібностей;

творчої – забезпечує формування творчих здібностей; здатності вирішувати нестандартні завдання, проявляти ініціативу; набуття досвіду творчої діяльності; культурної – забезпечує виховання дбайливого та шанобливого ставлення до традицій і звичаїв українського народу, надбань світової культури; формування розуміння власної національної ідентичності засобами ігрової діяльності;

соціальної – сприяє спілкуванню державною мовою, розвитку організаторських здібностей, навичок спільної діяльності в колективі; відповідальності за результат власної діяльності.

Програмою передбачено 6 років навчання у групах початкового, основного та вищого рівнів. На опрацювання матеріалу відводиться така кількість годин:

початковий рівень – 144 год. (4 год. на тиждень), 2 роки навчання; основний рівень – 216 год. (6 год. на тиждень), 3 роки навчання; вищий рівень – 216 год. (6 год. на тиждень), 1 рік навчання.

На початковому рівні вихованці вивчають класифікацію ігор, ігровий фольклор, українські народні ігри та ігри народів світу, форми організації дозвілля, основи сценічного руху та взаємодії ігротехніка з аудиторією; оволодівають засобами образної та емоційної виразності, прийомами привертання уваги, навичками ігрового спілкування; вдосконалюють мовлення, долають скованість та страх перед аудиторією; розвивають фізичні, ритмічні здібності; практично засвоюють ігрову позицію «ведучий гри». 

Програма основного рівня сприяє закріпленню набутих навичок та вмінь; спрямовує діяльність гуртка на вивчення вихованцями принципів організації гри для різних вікових категорій; формує практичні ігрові навички; розвиває загальну мовну культуру. Продовжується робота зі створення портфоліо вихованця.

Програма вищого рівня навчання розширює знання з організації та проведення масових заходів (святкових та концертних програм); що дає можливість якнайкраще задовольнити потребу в самореалізації та профорієнтації. На цьому рівні самостійна робота є основною формою діяльності. Вихованці розробляють власні сценарії ігрових програм та святкових масових заходів. Продовжується робота над портфоліо вихованця.

Форми проведення занять: бесіди, ігри, практикуми, репетиції, тренінги, вистави, ігрові, концертні, конкурсні програми.

Формами контролю за результативністю навчання є підсумкові, залікові, відкриті заняття, участь у конкурсах, фестивалях, концертах, театралізованих виставах, презентація портфоліо.

За цією програмою можуть проводитись заняття у групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в закладах позашкільної освіти.

Програма є орієнтовною. Відповідно до організаційно-педагогічних умов гуртка, групи творчого об’єднання тощо можуть бути внесені зміни.

 

Початковий рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Тема

Кількість годин

 

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

2

-

2

2.

Теорія гри

4

34

38

3.

Основи ефективної взаємодії з аудиторією

4

4

8

4.

Сценічний образ ігротехніка

4

18

22

5.

Робота над сценарієм ігрової програми

4

20

24

6.

Репетиційна робота

2

26

28

7.

Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії

-

20

20

8.

Підсумок

-

2

2

 

Разом

20

124

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (2 год.)

Теоретична частина. План роботи на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (38 год.)

Теоретична частина. Гра як форма дозвілля. Класифікація ігор. Ігровий фольклор.

Практична частина. Проведення ігрової години: «Граємо і відпочиваємо», «Мої улюблені ігри». Вивчення лічилок, загадок, мовчанок, потішок, колисанок, небувальщин, хороводних ігор з українського фольклору.

 

3. Основи ефективної взаємодії з аудиторією (8 год.)

Теоретична частина. Поняття сценічної культури. Способи подолання сценічного хвилювання. Прийоми швидкого запам'ятовування тексту. Особливості роботи з мікрофоном. 

Практична частина. Відпрацювання ходи, привітання та поклону. Виконання вправ на розвиток пам’яті, зняття м’язової напруги («Лимон»,

«Морозиво»), подолання тривожності та сценічного хвилювання. Відпрацювання навичок роботи з мікрофоном.

 

4. Сценічний образ ігротехніка (22 год.)

Теоретична частина. Основи сценічного руху. Поняття «пам’ять фізичних дій». Масово-ігровий танець. Поняття артикуляційної гімнастики. Скоромовки та правила їх вивчення.

Практична частина. Виконання вправ з використанням рухів на координацію та рівновагу, узгодженість фізичних дій (музичні ігри, танціфантазії). Розучування та відпрацювання масово-ігрових танців з імітацією поведінки тварин («Крокодильчик», «Танець пінгвінів», «Веселі звірята»). 

Артикуляційна гімнастика «Жив-був язичок». Тренування чіткої вимови слів за допомогою скоромовок. 

 

5. Робота над сценарієм ігрової програми (24 год.)

Теоретична частина. Поняття сценарію ігрової програми, етапи роботи.

Правила роботи з текстом: темп, інтонація мовлення, логічний наголос, пауза (різновиди, тривалість). Вибір сценарію для подальшої роботи.

Практична частина. Відпрацювання правил роботи з текстом: темп, інтонація мовлення, логічний наголос, пауза. Робота над сценарієм: проби, розподіл ролей, читання сценарію за ролями. Робота над створенням образу ігротехніка за сценарієм (зовнішність, характер, особливості поведінки).

 

6. Репетиційна робота (28 год.)

Теоретична частина. Сценічна взаємодія: оцінка, орієнтація, привернення уваги партнера. Особливості взаємодії ігротехніка з глядачами.

Практична частина. Відпрацювання навичок привернення уваги партнера та взаємодії ігротехніка з глядачами. Відпрацювання фрагментів ігрової програми. Репетиції ігрової програми.

 

7. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії, (20 год.)

Практична частина. Участь в ігрових, концертних програмах, театралізованих виставах. Екскурсії до театру.

 

8. Підсумок (2 год.) Практична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

    Вихованці мають знати і розуміти:

  • правила безпеки на заняттях та під час виступів;
  • класифікацію ігор;
  • норми сценічної культури (поведінки на сцені, за лаштунками, у глядацькій залі тощо);
  • значення понять «темп», «пауза», «логічний наголос», «інтонація»;
  • правила роботи з текстом, прийоми швидкого запам'ятовування;
  • особливості роботи з мікрофоном;
  • особливості взаємодії ігротехніка і глядача.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • організовувати цікаво і корисно свій вільний час;
  • виконувати артикуляційну гімнастику;
  • вимовляти скоромовки, читати напам'ять віршований текст;
  • імпровізувати на запропонований музичний матеріал;
  • рухатись у заданому темпі, виконувати танець, імітуючи поведінку тварин;
  • відображати власне ставлення до персонажу в процесі перевтілення у сценічній образ;
  • навички роботи з мікрофоном.

 

Вихованці мають набути досвід:

  • самостійної організації ігрового середовища;
  • працювати в колективі;
  • участі в ігрових програми;
  • публічного виступу перед глядацькою аудиторією.

 

Початковий рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

 

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

2

-

2

2.

Теорія гри

4

34

38

3.

Основи  ефективної  взаємодії  з аудиторією

4

12

16

4.

Сценічний образ ігротехніка

4

10

14

5.

Робота  над  сценарієм  ігрової програми

4

20

24

6.

Репетиційна робота

2

26

28

7.

Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії

-

20

20

8.

Підсумок

-

2

2

Разом

20

124

144

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (2 год.)

Теоретична частина. Організаційні питання. План роботи гуртка. Правила поведінки в колективі. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (38 год.)

Теоретична частина. Складові гри. Вікові особливості учасників гри. Правила, умови та місце проведення гри. Ігри народів світу. Українські народні ігри.

Практична частина. Ігротека: ігри з усього світу; українські народні ігри та забави («Гуси», «Великий курінь», «Лобода», «В петрушку»). Розучування та відпрацювання масово-ігрових танців «Хлоп-хлоп, топ-топ», «Весела зарядка», «Тьотя Поля»; гри хороводного типу «Грушечка».

 

3. Основи ефективної взаємодії з аудиторією (16 год.)

Теоретична частина. Зустріч і контакт з аудиторією. Способи загальної активізації аудиторії. Прийоми привертання уваги (жестові, знакові). Ігрова позиція «Ведучий гри».

Практична частина. Виконання вправ на розвиток впевненості під час виступу, на зняття сценічних затисків. Відпрацювання прийомів привертання уваги. Практичне опанування ігрової позиції «Ведучий гри».

 

4. Сценічний образ ігротехніка (14 год.)

Теоретична частина. Емоції, міміка, жести, пластика тіла ігротехніка. 

Практична частина. Виконання вправ на розвиток міміки обличчя та емоційних станів: «Десять масок», «Скульптор». Виконання вправ на розвиток пластики тіла, рук («Фарбуємо паркан», «Хвиля» та ін.). Ігри на виразність жестів («Крокодил» та ін.).

 

5. Робота над сценарієм ігрової програми (24 год.)

Теоретична частина. Поняття монологу та діалогу. Основні етапи роботи над роллю за сценарієм ігрової програми. 

Практична частина. Побудова монологу, діалогу з партнером на задану тему. Ознайомлення з текстом сценарію ігрової програми. Проби, розподіл ролей. Читання сценарію за ролями. Відпрацювання міміки, інтонації, жестів, рухів персонажів. Вираження думок, почуття, настрою персонажу через монолог. Індивідуальна робота з вихованцями над створенням образу персонажу.

 

6. Репетиційна робота (28 год.)

Теоретична частина. Сценічний костюм. Роль костюму в розкритті сценічного образу ігротехніка. Український національний костюм.

Практична частина. Пластична імпровізація в заданому образі з елементами костюмів. Відпрацювання фрагментів ігрової програми (колективне, групове, індивідуальне). Підготовка костюмів до виступу. Репетиції. 

 

7. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії (20 год.)

Практична частина. Участь в ігрових, концертних програмах, театралізованих виставах. Екскурсії до театру.

 

8. Підсумок (2 год.) Практична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

    Вихованці мають знати і розуміти:

  • складові гри та вікові особливості її учасників;
  • способи привертання уваги аудиторії;
  • правила проведення улюблених ігор;
  • правила проведення українських народних ігор та забав;
  • значення понять «монолог» та «діалог».

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • провести гру в якості «ведучого гри»;
  • організувати гру з урахуванням віку учасників;
  • чітко формулювати правила гри;
  • будувати діалог з партнером на задану тему;
  • запам’ятати сюжетну послідовність, своєчасно включатись у дію;
  • працювати над роллю ігротехніка;
  • передавати різноманітні емоційні стани (смуток, радість, злість, здивування, захоплення);
  • жестові та знакові прийоми привертання уваги.

 

Вихованці мають набути досвід:

  • освоєння ігрової позиції «ведучий гри»;
  • спілкування та взаємодії під час ігрової діяльності, виступу на сцені; - реалізації отриманих теоретичних знань на практиці;
  • привернення та утримання уваги учасників гри.

 

Основний рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

3

-

3

2.

Теорія гри

9

33

42

3.

Основи ефективної взаємодії з аудиторією

3

9

12

4.

Сценічний образ ігротехніка

6

24

30

5.

Формула підготовки та організації свята

6

15

21

6.

Робота  над  сценарієм  ігрової програми

3

24

27

7.

Репетиційна робота

3

27

30

8.

Портфоліо як складова успіху

3

15

18

9.

Ігрові програми, театралізовані

-

30

30

 

вистави, екскурсії

 

 

 

 

 

10.

Підсумок

 

 

-

3

3

 

 

 Разом

36

180

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (3 год.)

Теоретична частина. Організаційні питання. Визначення завдань на навчальний рік. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (42 год.)

Теоретична частина. Поняття «ігротехнік», «ігромайстер», аніматор («людина-свято»). Особисті і професійні якості аніматора. Організація ігрового простору. Розміщення учасників гри. Гра та її реквізит. Особливості організації ігор для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Практична частина. Проведення ігор (ігри-знайомства, сидячи, рухливі ігри) та ігрової програми з використанням реквізиту для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Розучування масово-ігрових танців: «Ковбой», «Чуча-чача», «Море хвилюється»; гри-забави хороводного типу «Голубка», народних забав «Перстень», «Гречаники», «Зозуля».

 

3. Основи ефективної взаємодії з аудиторією (12 год.)

Теоретична частина. Особливості сценічного спілкування з аудиторію. Культура мовлення та зовнішній вигляд ігротехніка. Логіка сценічної мови.

Практична частина. Виконання вправ на формування правильних граматичних навичок, побудову різних типів речень, логічність, змістовність, чистоту мовлення. Створення і презентація ігротехніками образів казкових героїв. 

 

4. Сценічний образ ігротехніка (30 год.)

Теоретична частина. Мова тіла – мелодія руху. Пантоміма. Пам'ять, увага, взаємодія на сцені.

Практична частина. Виконання вправ на групову ритмічну та динамічну узгодженість рухів. Ігри-пантоміми («Папуга у клітці», «Гладимо тварину», «Невербальні знаки» та інші). Ігри на розвиток пам'яті, уваги, сценічної взаємодії («Шерлок Холмс», «Факс», «Бабуся складає валізу», «Друкарська машинка» та інші). 

 

5.Формула підготовки та організації свята (21 год.)

Теоретична частина. Історія виникнення свята. Основні складові свята. 

Тематичні свята. Традиції та звичаї українських народних свят: Покрова, Різдво, Меланка, Свято Колодія, Великдень, Івана Купала.

Практична частина. Вивчення календарно-обрядової поезії (колядок, щедрівок, веснянок, гаївок). Розігрування фрагментів українських народних свят. Участь у святкових програмах та їх аналіз. 

 

6. Робота над сценарієм ігрової програми (27 год.)

Теоретична частина. Поняття та структура сюжету. Сценарний хід.

Практична частина. Ознайомлення та обговорення сценарію ігрової програми. Складання сценарного ходу. Проби, розподіл ролей. Читання сценарію за ролями. Відпрацювання міміки, інтонації, жестів, визначення особливостей характеру персонажів. Самостійна робота ігротехніка над роллю.

 

7. Репетиційна робота (30 год.)

Теоретична частина. Види і планування репетицій.

Практична частина. Репетиції на сцені або ігровому майданчику (без музики, без костюмів); прогонні репетиції (з костюмами, декораціями, реквізитом, музичним супроводом). Генеральна репетиція.

 

8. Портфоліо як складова успіху (18 год.)

Теоретична частина. Поняття, мета, завдання, функції портфоліо. Зміст та структура. Правила формування портфоліо.

Практична частина. Підготовка матеріалів до оформлення власного портфоліо.

 

9. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії (30 год.)

Теоретична частина. Участь в ігрових, концертних програмах, театралізованих виставах. Конкурс «Стара казка на новий лад». Екскурсії до театру.

 

10. Підсумок (3 год.) Теоретична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати і розуміти:

  • особливості організації ігор для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
  • особисті і професійні якості аніматора;
  • відмінність понять «ігротехнік» та «ігромайстер»;
  • функції реквізиту та вимоги до нього;
  • види репетицій;
  • історію виникнення свята;
  • традиції та звичаї українських народних свят.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • організовувати ігрову діяльність з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку;
  • обирати ігровий простір;
  • орієнтуватися на ігровому майданчику;
  • давати чіткі вказівки в ході ігрової взаємодії;
  • виконувати ролі в ігрових програмах, театралізованих виставах;
  • принципи взаємодії з партнером на сцені.

 

Вихованці мають набути досвід:

  • організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку;
  • вміння контролювати свій емоційний стан під час публічного виступу;
  • виконання ролей в ігрових програмах, театралізованих виставах.

 

Основний рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 №

Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

3

-

3

2.

Теорія гри

9

33

42

3.

Основи  ефективної  взаємодїї  з аудиторією

3

9

12

4.

Сценічний образ ігротехніка

6

24

30

5.

Формула підготовки та організації свята

6

15

21

6.

Робота над сценарієм ігрової програми

3

24

27

7.

Репетиційна робота

3

27

30

8.

Портфоліо як складова успіху

3

15

18

9.

Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії

-

30

30

10.

Підсумок

-

3

3

 

Разом

36

180

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (3 год.)

Теоретична частина. Організаційні питання. План роботи гуртка. Правила поведінки. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (42 год.)

Теоретична частина. Структура гри. «Виграш» і «програш» у грі. Управління увагою у грі. Особливості організації ігор для дітей середнього шкільного віку. Правила проведення масової гри з залом.

Практична частина. Розучування і проведення ігор для дітей середнього шкільного віку на розвиток уваги, масових ігор з залом, ігор-знайомств, сидячих, рухливих. Розучування та відпрацювання масово-ігрових танців «Ми одна сім’я», «Їжак і барабан», масово-ігрового танцю хороводного типу «А в довгої лози».

 

3. Основи ефективної взаємодії з аудиторією (12 год.)

Теоретична частина. Ігротехнік у ролі ведучого ігрових та концертних програм. Комунікативна майстерність та функції ведучого.

Практична частина. Виконання вправ на формування комунікативних умінь та навичок. Виступ у ігрових та концертних програмах у ролі ведучих. 

 

4. Сценічний образ ігротехніка (30 год.)

Теоретична частина. Мовний апарат та його тренування. Гігієна мовного апарату. Чіткість дикції.

Практична частина. Виконання вправ для губ, язика, нижньої щелепи («Трубочка», «Посмішка», «Почісування», «Рупор-Рибки», «Хвиля», «Пензлик», «Грибок», «Кулька лопнула», «Лопата», «Зміїне жало»); на інтонування голосу, правильну вимову голосних та приголосних звуків. 

 

5. Формула підготовки та організації свята (21 год.)

Теоретична частина. Етапи підготовки свята. Художнє та музичне оформлення свята. Реквізит, ігрові жетони.

Практична частина. Розподіл на групи та колективна робота з підготовки святкових програм: виготовлення декорацій, реквізиту, ігрових жетонів; пошук музичних фонограм на задану тему. 

 

6. Робота над сценарієм ігрової програми (27 год.)

Теоретична частина. Образ. Поза і жест як основні елементи виразності сценічного образу ігротехніка. Індивідуальна робота ігротехніка над роллю.

Практична частина. Ознайомлення зі сценарієм ігрової програми. Визначення теми, ідеї. Складання сценарного ходу. Створення образу: портрет, мова, пози, жести, особливості характеру. Розділ тексту на епізоди. Проби, розподіл ролей. Читання сценарію за ролями. Самостійна робота ігротехніка над роллю.

 

7. Репетиційна робота (30 год.)

Теоретична частина. Художнє оформлення ігрової програми. Реквізит. Бутафорія.

Практична частина. Робота над художнім оформленням ігрової програми. Виготовлення реквізиту. Репетиції: в костюмах, декораціях, з фонограмою, реквізитом.

 

8. Портфоліо як складова успіху (18 год.)

Теоретична частина. Види портфоліо. Вимоги до його оформлення. Практична частина. Оформлення власного портфоліо вихованця.

 

9. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії (30 год.)

Практична частина. Організація і виступ у театралізованих виставах, ігрових, концертних програмах. Екскурсії до театру. 

 

10. Підсумок (3 год.) Практична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

    Вихованці мають знати і розуміти:

  • структуру гри;
  • ритуали заохочення і розради для переможців і переможених при проведенні гри;
  • відомості про анатомію і фізіологію мовного апарату та його гігієну;
  • методику проведення масової гри з залом;
  • прийоми залучення і утримання уваги під час проведення масової гри з залом.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • організовувати ігрову діяльність з дітьми середнього шкільного віку;
  • розрізняти відмінності гри-знайомства, рухливих, сидячих ігор;
  • керувати увагою під час проведення гри;
  • проводити масову гру;
  • реквізит за призначенням;
  • аналізувати персонаж, мотиви його вчинків;
  • висловлювати думки, передавати свій стан, почуття, настрій художнім словом, виразним рухом, жестами;
  • володіти комплексом вправ на тренування правильного звукоутворення.

 

Вихованці мають набути досвід:

  • організації ігрової діяльності з дітьми середнього шкільного віку;
  • проведення масових ігор;
  • самостійного добору музичних фонограм за заданою темою;
  • виступу у ролі ведучих ігрових та концертних програм.

 

Основний рівень, третій рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

 

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

3

-

3

2.

Теорія гри

6

33

39

3.

Сценічний образ ігротехніка

6

24

30

4.

Формула підготовки та організації свята

9

27

36

5.

Робота над сценарієм ігрової програми

3

24

27

6.

Репетиційна робота

3

27

30

7.

Портфоліо як складова успіху

3

15

18

8.

Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії

-

30

30

9.

Підсумок

-

3

3

 

Разом

33

183

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (3 год.)

Теоретична частина. Організаційні питання. Визначення завдань на навчальний рік. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (39 год.)

Теоретична частина. Принципи організації гри. Нестандартні ситуації і способи їх подолання. Особливості ігрової діяльності з дітьми старшого шкільного віку. Масові ігри на поєднання ритмічного мовлення з рухами. 

Практична частина. Розучування і проведення ігор з дітьми старшого шкільного віку. Групова робота з моделювання і вирішення нестандартних ситуацій при проведенні гри. Підготовка та проведення масових ігор на поєднання ритмічного мовлення з виконанням рухів зі зміною швидкості.

 

3. Сценічний образ ігротехніка (30 год.)

Теоретична частина. Сценічна увага. Види, об'єкти та управління увагою. Мовні і голосові прийоми привертання уваги. Чіткість дикції. Техніка мови.

Практична частина. Виконання вправ на розвиток уваги та спостережливості («Запам'ятай порядок», «Кожній руці - свою справу» , «Числові схованки», «Знайди відмінності», «Заборонена буква»). Відпрацювання техніки та інтонаційної виразності мовлення, мовних і голосових прийомів привертання уваги. Виконання вправ на правильну вимову голосних і приголосних звуків; вправ для губ, язика, нижньої щелепи («Овал», «Хоботок», «Лев», «Гойдалки», «Дятел», «Парус», «Хрест»). Вибір твору і робота над ним. Робота зі словником.

 

4. Формула підготовки та організації свята (36 год.)

Теоретична частина. Особливості підготовки та проведення святкових програм.

Практична частина. Підготовка та проведення святкових програм: визначення теми, мети, форми, місця проведення; розподіл обов'язків; вивчення історії, традицій, добірка ігрових моментів, конкурсів, складання програми проведення; робота зі сценарієм; репетиції; відбір номерів художньої самодіяльності; виготовлення реквізиту, бутафорії; музичний супровід; художнє оформлення сценічного простору; технічне забезпечення свята.

Проведення та аналіз святкової програми.

 

5. Робота над сценарієм ігрової програми (27 год.) Теоретична частина. Мізансцена. Види мізансцен.

Практична частина. Ознайомлення зі сценарієм ігрової програми. Визначення теми, ідеї. Складання сценарного ходу. Створення сценічного образу: портрет, мова, пози, жести, рухи, особливості характеру персонажів ігрової програми. Розподіл тексту на епізоди, частини. Проби, розподіл ролей. Розігрування мізансцен ігрової програми. Читання сценарію за ролями. Самостійна робота ігротехніка над роллю.

 

6. Репетиційна робота (30 год.)

Теоретична частина. Художнє оформлення програми. Декорації: види та особливості створення.

Практична частина. Виготовлення декорацій до ігрових, святкових програм. Добірка костюмів, реквізиту, музичного оформлення. Репетиція в умовах, наближених до сценічних: в костюмах, декораціях, з фонограмою, реквізитом. Генеральна репетиція.

 

7. Портфоліо як складова успіху (18 год.)

Теоретична частина. Конкурс «Краще портфоліо» (умови проведення, критерії оцінювання). Правила презентації портфоліо.

Практична частина. Підготовка презентації портфоліо до участі у конкурсі «Краще портфоліо». Участь у конкурсі.

 

8. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії (30 год.)

Участь в ігрових, концертних програмах, театралізованих виставах. Екскурсії до театру.

 

9. Підсумок (3 год.)

Практична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати і розуміти:

  • принципи організації гри;
  • особливості ігор (які проводяться на сцені, ігровому майданчику);
  • особливості ігрової діяльності з дітьми старшого шкільного віку;
  • форми організації святкових програм;
  • мовні і голосові прийоми привертання уваги.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • організовувати ігрову діяльність з дітьми старшого шкільного віку;
  • позитивно взаємодіяти з іншими учасниками гри, володіти елементарними способами вирішення конфліктних ситуацій у процесі гри;
  • проводити масову гру з залом на поєднання ритмічного мовлення з рухами;
  • висловлювати своє ставлення до персонажу за допомогою комплексу засобів невербальної, інтонаційної та мовної виразності;
  • розподіляти обов'язки при підготовці святкових програм.
  • аналізувати власні дії, дії інших учасників і результати проведення ігрових, святкових програм;
  • отримані знання при проведенні гри з залом.

 

Вихованці мають набути досвід:

  • організації ігрової діяльності з дітьми старшого шкільного віку;
  • вирішення нестандартних ситуацій при організації і проведенні гри;
  • встановлення гармонійних взаємовідносин з однолітками під час проведення гри;
  • участі в організації і проведенні святкових програм.

 

Вищий рівень НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

3

-

3

2.

Теорія гри

6

33

39

3.

Сценічний образ ігротехніка

6

24

30

4.

Формула підготовки та організації свята

9

27

36

5.

Робота над сценарієм ігрової програми

3

24

27

6.

Репетиційна робота

3

27

30

7.

Портфоліо як складова успіху

3

15

18

8.

Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії

-

30

30

9.

Підсумок

-

3

3

 

Разом

33

183

216

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Вступ (3 год.)

Теоретична частина. Організаційні питання. План роботи на навчальний рік. Правила безпеки.

 

2. Теорія гри (39 год.)

Теоретична частина. Поняття івенту. Особливості організації святкових івент-заходів. Професія та якості івент-менеджера.

Практична частина. Самостійна розробка святкового масового заходу (ігрової програми). Добірка завдань до ігрових блоків. Організація та проведення ігрових, конкурсних, концертних програм, театралізованих свят.

 

3. Сценічний образ ігротехніка (30 год.)

Теоретична частина. Дія – основа сценічного мистецтва. Етюд. Виразність безсловесної поведінки людини. Пластична імпровізація. Техніка мови.

Практична частина. Виконання індивідуальних, парних та колективних етюдів на дію з уявним предметом в умовах вимислу, на засвоєння принципів сценічного спілкування. Музично-пластичні імпровізації в заданому образі («Силач», «Дракон»). Комплексне тренування з техніки мови (дихання, сили голосу, дикції, інтонування).

 

4. Формула підготовки та організації свята (36 год.)

Теоретична частина. Алгоритм проведення святкових масових заходів. Композиція ігрової програми. Принципи і правила написання сценарію: критерії підбору матеріалу, оформлення; метод компіляції. 

Практична частина. Самостійне написання сценарію: святкового масового заходу, конкурсно-ігрової програми, тематичного концерту. Організація, проведення та аналіз святкового масового заходу. 

 

5. Робота над сценарієм ігрової програми (27 год.) Теоретична частина. Темп. Ритм. Темпоритм фізичної дії.

Практична частина. Вправи на темпоритм, гармонійне поєднання фізичної та мовної дії. Ознайомлення зі сценарієм. Визначення теми, ідеї. Складання сценарного ходу. Проби, розподіл ролей. Читання сценарію за ролями. Робота над елементами сценічного образу ігротехніка. Самостійна робота ігротехніка над роллю.

 

6. Репетиційна робота (30 год.)

Теоретична частина. Організація дії і специфіка взаємодії у масовій сцені святкової програми.

Практична частина. Робота над святковою програмою: виготовлення бутафорії, підбір костюмів; пошук музичного матеріалу; робота над відеорядом. Відпрацювання дії та взаємодії у масових сценах. Підготовка та оформлення сцени або ігрового майданчику. Репетиція в умовах, наближених до сценічних. Генеральна репетиція.

 

7. Портфоліо як складова успіху(18 год.)

Теоретична частина. Портфоліо в професійній діяльності івентменеджера.

Практична частина. Підбиття підсумків по роботі з портфоліо. Самоаналіз вмінь та навичок вихованця. Складання розділу портфоліо: «Я знаю. Я вмію. Мій набутий досвід».

 

8. Ігрові програми, театралізовані вистави, екскурсії (30 год.)

Практична частина. Організація і виступ в ігрових, концертних програмах, театралізованих виставах. Екскурсії до театру.

 

9. Підсумок (3 год.) Теоретична частина. Підбиття підсумків.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 Вихованці мають знати і розуміти:

  • поняття івент;
  • професійні якості івент-менеджера;
  • правила написання сценарію;
  • побудову і види ігрових програм; 
  • правила організації, підготовки, проведення та аналізу масових заходів.

 

Вихованці мають уміти і застосовувати:

  • створювати сценарій тематичного свята;
  • самостійно робити добірку ігрових завдань, музичного оформлення;
  • виконувати етюди на зіставлення різних характерів, розвиток емоцій, дію з уявним предметом в запропонованих обставинах;
  • самостійно виконувати комплекс вправ з техніки мови (дихання, сили голосу, дикції, інтонування);

 

Вихованці мають набути досвід:

  • якісної організації ігрової діяльності для дітей різного віку;
  • самостійного написання сценарію ігрової програми, концерту та тематичного свята;
  • підготовки і проведення святкових масових заходів (івент - заходів);
  • активної й успішної діяльності в соціумі, реалізації своїх знань на практиці.

 

   ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ   

Основне обладнання

Кількість, шт.

 

Обладнання та меблі

 

1. 

Навчальний кабінет для занять

1

2. 

Зала  зі  сценою  для  репетицій,  з

дзеркалами для занять

1

3. 

Приміщення для зберігання костюмів та реквізиту (костюмерна)

1

4. 

Приміщення для зберігання апаратури (звукоакустичної)

1

5. 

Стіл для педагога

1

6. 

Стілець для педагога

1

7. 

Столи для вихованців

8

8. 

Стільці для вихованців

16

9. 

Дошка магнітна

1

10. 

Мультимедійний проектор з кріпленням та екраном

1

 

Допоміжні матеріали

1. 

Мікрофон іграшковий

4

2. 

Додатковий реквізит

За необхідністю

 

Одяг

1. 

 

 

2. 

 

 

3. 

Костюми

За необхідністю

 

Апаратура

1. 

Ноутбук

1

2. 

Пульт мікшерний

1

3. 

Підсилювач звуку

1

4. 

Звукоакустична апаратура

2

5. 

Комутація (шнури, кабелі, електрошнурові подовжувачі та ін.)

За необхідністю

6. 

Наголовні мікрофонні радіосистеми

4

7. 

Ручні мікрофонні радіосистеми

4

8. 

Стійка для мікрофона

4

9. 

Фотоапарат

1

 

Навчально-методичні засоби

1. 

Навчально-методична література за напрямками діяльності творчого об’єднання

 

2. 

Тематичні добірки за програмою навчання

За початковим, основним та вищим рівнем навчання

 

ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Воропай О. Звичаї нашого народу: етнографічний нарис / О. Воропай. – Київ : Велес, 2009.
  2. Давидова М. А., Агапова І. А. Свято в школі: Сценарії, конкурси, вікторини» / М. А. Давидова, І. А. Агапова. – 3-е изд. – М. : Айріс-прес, 2003.
  3. Зотова Н.В. «Дозвілля вашої дитини» / Н. В. Зотова. – X. : Видавництво «Ранок», 2011.
  4. Лаврова Е. С. «Граємо, відпочиваємо, пізнаємо». – Посібник з виховної роботи. Запоріжжя : Просвіта, 2000.
  5. Матеріали конференцій : [Електронний ресурс] / Режим доступу : https://moluch.ru/conf/ped/archive 
  6. Марчун О.В. Матеріали до вивчення дитячого фольклору: навч. посібник. / О. В. Марчун. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2010. – Ч. 1. – 201 с.
  7. Мегазнайка:  [Електронний  ресурс]  /  Режим  доступу  : http://megaznaika.com.ua/chomuchka/ 
  8. Перова О. «Енциклопедія свят для дітей». М. : Махаон, Азбука–Аттікус, 2011.
  9. Пиглицина О. Ю. «Енциклопедія дитячих свят». М. : «РИПОЛ КЛАСИК» / О. Ю. Пиглицина 2001. – 320с.
  10. Савченко Л. В., Кулинич. Н. В. Енциклопедія дитячого свята. Сценарії свят /

Н.В. Савченко , Л.В., Кулинич. – Х.: «Видавнича група «Основа», 2008. – 272с.

  1. Скляренко В. М., Шуклінова А. С., Сядро В. В. Українські традиції і звичаї : українська етнографія, народні вірування, традиції, звичаї, обрядовий календар, свята, обереги. Дитяча енциклопедія: Для дітей середнього шкільного віку / В. М. Скляренко, А. С. Шуклінова, В. В. Сядро – Х. : Фоліо, 2006. – 318 с. : іл.
  2. Социально коммуникативная компетентность: [Електронний ресурс] / Режим доступу : https://psyera.ru/socialno-kommunikativnaya-kompetentnost 13. Супруненко В. П. «Народний щоденник. Звичаї, обряди, повір'я і кухня українців» / В. П. Супруненко. – «Днепркнига», 1991.
  1.                Практичний порадник з питань організації інноваційного навчальновиховного процесу в позашкільному закладі: збірник методичних рекомендацій на допомогу керівникам творчих об'єднань (випуск третій). Павлоград. – 2011.
  2.                Програма з предмету «Акторська майстерність». Орієнтовні навчальні програми та методичні рекомендації з театрального та вокальногохореографічного мистецтва (для роботи гуртків загальноосвітніх та позашкільних закладів). Центр творчості дітей та юнацтва Галичини.
  3.                Чудакова Н. В. «Енциклопедія свят» / Н. В. Чудакова. – М : ТОВ «Фірма «Видавництво АСТ», 1998. 
  4.                Шуть М. М. «Волшебные ключи игромастера». Издательство : ООО «Образовательные проекты», ООО Издательство «Линка-Пресс», 2013. – 176 с.
  5.                Федієнко В.; мал. Житник Є. Зима іде – свята веде: енциклопедія свят зимових / В.Федієнко; уклад. – Х. : Школа, 2003. – 144 с.

 

docx
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку