Розвиток творчої компетентності молодших школярів засобами технологій креативної освіти

Про матеріал

Проблемою розвитку творчої компетентності молодших школярів зацікавилася декілька років тому і вирішила працювати над цією проблемою, як можна глибше вивчити її, і впровадити в свою роботу елементи творчого пошуку.

Важливим завданням ефективного розвитку творчих можливостей є створення необхідних умов для розвитку учнів. Чим частіше дитина досягає найвищої «планки» успіху, тим успішніше розвиваються її можливості. З перших днів навчання дитини в школі намагаюся створити ситуацію успіху, підбадьорити учня, що зазнав невдачі, похвалити навіть за незначний крок вперед.

Перегляд файлу

Описание: http://animamunditravels.ru/wp-content/uploads/2014/12/verde.jpg 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Полтавська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Управління освіти виконавчого комітету

Лубенської міської ради Полтавської області

Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3

Лубенської міської ради Полтавської області

 

 

 

  Бабенко В. Л.    

 

 

 

 


 


 


 

 


 

Рецензент: Шепель О. В. – учитель початкових класів Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії, учитель методист.

Головний редактор: Романенко Н. М. – учитель математики Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії, учитель методист, завідуючий з навчально-виховної роботи.

Упорядник: Бабенко В. Л. – учитель початкових класів Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст

Описание: http://i500.mycdn.me/image?id=589599473475&bid=589599488067&t=33&plc=WEB&ts=0000000236005e00be&tkn=1BcbSXuJm-ettzNk5UrqwrH9USo

Бабенко Віта Леонідівна -  учитель початкових класів Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст.

Закінчила Прилуцьке педагогічне училище ім. І. Я. Франка, Ніжинський державний педагогічний університет

ім. Миколи Гоголя.

Педагогічний стаж – 17 років

 

 

 

 

Методична проблема, над якою працює вчитель: «Розвиток творчої компетентності молодших школярів засобами технологій креативної освіти».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорено і схвалено методичною радою

Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3

Лубенської міської ради Полтавської області

 

2

 

 

Для нотаток

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

43

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

42

 

 

ЗМІСТ

Передмова.

 

І. Сучасні концепції креативної освіти молодших школярів.

 

ІІ. Розвиток творчих здібностей молодших школярів засобами інноваційних  технологій.

 

ІІІ. Інтерактивні технології – шлях до формування творчої  компетентності.

 

  1. Розвиток творчої компетентності школярів - актуальне соціальне замовлення.
  2. Сходинки творчості.
  3. Складові діяльності – крок за кроком до розвитку особистості.

 

 IV. Урок у сучасних технологіях навчання.

 

 Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

Передмова

 

      Така дісталась вже нам робота

         Є в ній і радість, та є й турбота,

   Є вічний пошук, безсонні ночі,

Та гріють душу дитячі очі.

Н. П. Уткіна

 

 

       Сьогодні отримати нову якість освіти, використовуючи старі методи, неможливо. Сучасне життя вимагає від школи нових стратегій, сучасних технологій.

             Нині у початкових класах ми змінюємо пріоритети цілей навчання: на перший план ставимо його розвиваючу функцію, культ самостійності і нестандартності думок. Найголовніше завдання вчителя в будь-якій ситуації – створити творчу атмосферу, більше того, педагог повинен розуміти психологічну сутність цього процесу. Це насамперед не насильне навчання, а заохочення до пізнання, повага інтелектуальної сили дитини.

 Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основне завдання школи. Для реалізації його потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльну істоту. Учень – не обєкт, а насамперед творець свого власного «Я».

Важливий для вчителя і принцип активності дитини. Учень оволодіває методом праці, який у майбутньому зможе застосувати до аналогічних завдань. Цей принцип допоможе дитині виробити в собі впевненість у власній цінності, у тому, що вона сама дасть собі раду і власними зусиллями зуміє подолати труднощі, які траплятимуться на її життєвому шляху.

Даний посібник має на меті методичне обґрунтування та практичне застосування інноваційних технологій креативної освіти  у початковій школі.

Посібник розраховано головним чином на вчителів початкових класів, також його можуть використовувати педагоги інших ланок освіти.

 

 

 

 

 

 

4

А бувають й інші дощі — холодні, повільні, тривалі. Їх називають мрякою і мжичкою. А з чого починається дощ? Про це і ще про багато цікавого ми дізнаємось зараз.

Фізкультхвилинка. Слайд 12.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Аудіювання вірша М. Сингаївського «Дощ із краплі починається» (с. 59-60 підручника). Текст вірша читає вчитель.

 З чого починається дощ?

 А що ще починається з малого?

2. Самостійне читання учнями вірша.

3. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання вірша.

 Прочитайте перші два рядки вірша. Це — зачин. Що в ньому стверджує поет?

 А як він доводить свою думку?

 У яких рядках вірша висловлена його головна думка?

 Поміркуйте, як ви можете виконати пораду автора у вашому щоденному житті.

 Як ви розумієте, що таке добре діло?

 Які добрі справи ви робите?

 А ваше навчання у школі — це робота чи ні?

 Як її слід виконувати?

 Як ви допомагаєте дорослим у домашніх справах?

 Які ваші справи найбільше радують ваших батьків?

4. Самостійне читання учнями твору О. Бувалець «На вулиці»

(с. 60 підручника) мовчки і вголос.

5. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання казки.

6. Розвиток мовлення учнів.

 Поміркуйте, як можна змінити текст. Розкажіть про це.

 

VІІ. Узагальнення матеріалу.

— Давайте складемо пам’ятку «Як досягти успіху». Слайд 13.

 

VІІІ. Домашне завдання. Слайд 14.

 Вивчити напам'ять вірш М. Сингаївського «Дощ із краплі починається».

 

ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія. Слайд 15

 

 

 

41

 

 

 

Та нагород за це не вимагай.                 

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

 

Асоціативний кущ «Добро». Слайд 7.

— Які слова ви згадуєте, коли чуєте слово «добро»?

 

ІV. Підготовка до сприймання нового матеріалу. Слайд 8.

 

— Хто швидше і без помилок прочитає скоромовку?

Скоромовку, яку ви тільки-но прочитали, написав відомий дитячий письменник-гуморист Г. Бойко. У минулому семестрі ви вже читали його гумористичні вірші. Пригадайте їх.  Слайд 9 .

 

V. Повідомлення теми і мети. Первинне сприйняття нового матеріалу

 

  1. Робота над віршем М. Сингаївського «Дощ із краплі починається».

Відгадування загадок. Слайд 10.

Летіло золото, впало в болото.

Ішов довгов'яз, у землю ув'яз,

з землі всіх повиганяв. (Дощ)

 

2.Розповідь учителя.

Люди здавна у своїх віруваннях та художній творчості почесне місце відводили дощу, бо саме він дарує дорогоцінну вологу спраглій землі. Звертаючись до дощу, люди в замовляннях, піснях-закличках просили в нього прихильності й допомоги.

Слухання музичного запису української народної пісні «Іди, іди, дощик?.

— Про що люди просять дощик?

У нашій мові є різні слова, що передають характер дощу.

Слайд 11.

Злива і хлющ — це рясні, щедрі, дуже сильні дощі. Коли дощ сі¬ється з вітром і миттю покриває землю потоками води — це хвища.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

І. Сучасні концепції креативної освіти молодших школярів.

 

          Майбутнє України, як і будь-якої іншої країни світу, визначатиметься рівнем освіти й науки. На рубежі другого і третього тисячоліть людство опинилося перед принципово новими цивілізаційними викликами.

            Розрив між шкільною освітою та вимогами часу відчувається як ніколи, тому перед педагогікою постає спектр нових завдань: розвивати людину, що володіє ключовими компетенціями, здатну до творчої самореалізації та навчання протягом життя в динамічному рухливому світі. 
             Нещодавно був визначений перелік ключових компетенцій. Їх аналіз дозволяє стверджувати, що більшість з них має креативну спрямованість, зокрема це наступні компетенції:


      1. Вивчати (вміти отримувати користь з досвіду; організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх; організовувати свої власні прийоми вивчення; вміти вирішувати проблеми; самостійно займатися своїм навчанням).

 

  1. Думати (організовувати взаємозв'язок минулих і справжніх подій; критично ставитися до того чи іншого аспекту розвитку наших суспільств; вміти протистояти непевності та складності; займати позицію в дискусіях і виковувати свою власну думку; вміти оцінювати твори мистецтва і літератури).

 

  1. Співпрацювати (вміти співпрацювати і працювати в групі; приймати рішення - залагоджувати розбіжності і конфлікти; вміти розробляти і виконувати контракти).

 

  1. Прийматися за справу (включатися до проекту; нести відповідальність; входити в  колектив і вносити свій вклад).

 

 

       5. Адаптуватися (вміти використовувати нові технології інформації та комунікації; доводити гнучкість перед обличчям швидких змін; вміти знаходити нові рішення).

 

 

 

5

           Креативна освіта – нова галузь вітчизняної освіти, у всіх своїх формах і проявах, зорієнтована на безперервне становлення творчої особистості та узагальнює знання про психолого-педагогічні особливості і закономірності творчої діяльності. Однією з найбільш популярних технологій креативної освіти, особливо серед вчителів початкової школи, є теорія рішення винахідницьких задач (ТРВЗ). Автор ТРВЗ (Г. С. Альтшуллер) створював її як методику винахідництва для вирішення технічних проблем. Застосування ТРИЗ при пошуку найбільш ефективного вирішення технічних проблем дає можливість замінити хаотичний перебір варіантів на алгоритмічний, при цьому операції мислення стають усвідомленими і керованими. ТРВЗ-педагогіка успішно вирішує завдання проблемного і розвиваючого навчання, а також розвитку критичного мислення, і, в повній відповідності з законами розвитку систем, є наступним етапом еволюції педагогічних систем.
          Ще однією концепцією креативної парадигми освіти є педагогіка життєтворчості. Життєтворчість розуміється дослідниками (В.М.Доній, Г.М.Несен, Л.В.Сохань, І.Г. Єрмаков та ін.) як духовно-практична діяльність особистості, спрямована на творче проектування і здійснення свого життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Урок літературного читання

 

Все – із доброго чи злого – починається з малого.

 

Мета: формувати інтерес до літератури, сприяти розвитку літературних смаків, удосконалювати читацькі та мовленнєві вміння учнів; розвивати вміння читаючи передавати різні почуття і настрої дійових осіб твору, ставлення автора до зображуваного; удосконалювати вміння виділяти головне, узагальнювати; розвивати здібності до творчої перебудови тексту; виховувати в учнів прагнення ставати кращими, почуття  відповідальності за свої слова і вчинки.

Обладнання: мультимедійна презентація, запис скоромовки для читацької розминки; запис прислів'їв.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Самовизначення до навчальної діяльності. Емоційний настрій уроку. Слайд 2.

1.Усміхнися сонечку:

"Здрастуй,золоте!"

Усміхнися квіточці -

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

"Лийся, мов з відра!"

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

2. Девіз уроку. Слайд 3.

— Урок пройде під девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

3. План  уроку. Слайд 4.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Слайд 5

  1.     Виразне читання твору «Осінь така мила»

 

ІІІ. Читацька розминка. Слайд 6.

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

 

 

 

 

 

39

 

 

 Метод «Мікрофон»

  •       Пропоную записати іменники, які утворились.
  •       Назвіть їх одним словом.
  •       На які питання відповідають ці слова?
  •       Вони є назвами істот чи неістот?
  •       доведіть свою думку.

 

VI. Підсумок уроку.

 

 Вправа «Інтервю за три кроки»

 Завдання. Провести інтервю зі своїм партнером по парті, за питаннями:

  •       Чого ти сьогодні навчився на уроці?
  •       Про що хотів би дізнатися більше?
  •       Що сьогодні виявилося складним?

Наші очікуваня –краплинки, врали на земю і на них проросли квіти знань – яскраві, гарні. Бажаю вам, щоб ваші знання завжди квітнули і з часом перетворилися на чарівний квітник Знань.

 

VII. Домашнє завдання.

Складіть сенкан до слова іменник.

Наш урок закінчився,

але памятайте любі діти:

У житті всім потрібні знання,

А ще – завжди слід

добро творити –

Щохвилини та щодня!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

38

 

ІІ. Розвиток творчої компетентності молодших школярів засобами інноваційних технологій.

 

       З розвитком цивілізації (продукуванням нових знань, створенням нових технологій, систем комунікацій, ускладненням соціальних зв´язків) постійно оновлюються вимоги до якості освіти, одним із найважливіших засобів забезпечення якої є інноваційність освітнього пошуку. Під педагогічними інноваційними технологіями розуміється якісно нова сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання й управління, яка приносить суттєві зміни у результат педагогічного процесу.

 

        Основні свої завдання вбачаю у:

  • вивченні та використанні новітніх інноваційних технології навчання;
  • урізноманітненні форм і методів навчання;
  • розвитку творчих компетентностей школярів;
  • створенні сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини;
  • особистісно – орієнтованому навчанні;
  • розвитку учнів через гру.

 

            У своїй роботі,залежно від мети уроку, форм організації навчальної діяльності використовую такі інноваційні технології:

 

  • інтерактивні технології кооперативного навчання,  
  • технології колективно-групового навчання,
  • технології ситуативного моделювання,
  • технології опрацювання дискусійних питань.

 

 

 

 

 

7

Інтерактивні технології кооперативного навчання:

  • Описание: C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Бабенко В.Л\DSC_0592.JPG  робота в парах;
  •   два—чотири—всі разом;
  • карусель;
  • робота в малих групах;
  • акваріум;
  • коло ідей.

 

 

 

 

 Технології колективно-групового навчання:

  • незакінчені    речення;
  • мікрофон;
  • мозковий штурм;
  • навчаючи — вчусь;
  • дерево рішень.

Технології ситуативного моделювання:

  • імітації;
  • спрощене судове слухання;
  • розігрування ситуації за ролями.

 

 Технології опрацювання дискусійних питань:

  • дискусія;
  • дискусія в стилі телевізійного ток-шоу.

 

8

 

Фізхвилинка

  1. Гра з мячем «Назви іменник».
  2. Гра «Муха» - зігнати муху без допомоги рук із носа, з вуха, коліна, із животика.

 

Формулювання правила

Іменники, які відповідають на питання хто?, означають назви істот.

Іменники, які відповідають на питання що?, означають назви неістот.

 

Робота з підручником.

Читання правила в підручнику – с.45

Вправа 36 (усно).

 

Творчий диктант.

  •       Запишіть відгадки ребусів

 

Пі2л                                             40а                  МА

      підвал                сімя                    сорока              Марічка

 

  •       Визначіть іменнкики – назви істот та неітот.

Взаємоперевірка зошитів.

 

 

Хвилинка-веселинка

Переставте все як треба.

Засобакали гавки,

Закицькали нявки,

Зажабали кваки,

Закачкали кряки,

Закізкали меки,

Забаранили беки,

За зірки сховалось небо,

Перестав усе, як треба.

 

 

 

 

 

 

 

37

  •       Назвіть слова з речень, що означають назви предметів.
  •       На які питання вони відповідають?

(Учні з допомогою вчителя формулюють правило)

 

«Іменник – части на мови, що означає назву предмета і відповідає на питання Хто? Що?»

  •       А які прислівя про знання ви знаєте?

Знання за плечима не носити.

 

Гра «Подай сигнал»

Коли учні чують іменник вони піднімають картки.

 

 

 Вправа «Додай слово»

Перша книжка, мудра, мила

Ти читати всіх...(навчила)

Кожна буква букваря –

Це промінчик...(ліхтаря)

Книжечка дитячих літ

Нас виводила у...(світ)

  •       Назвіть іменники, що підставляли у вірш.

 

 

 

 

 

 

 

 

36

Інтерактивні технології (авт. О.Пометун, Л. Пироженко),  ідея якої полягає в тому, що процес пізнання відбувається за умови  активної взаємодії всіх учнів, постійно використовую в своїй діяльності.

                  Технологічний концепт проектних технологій (авт. Баханов К., Гузєєв В., Єрмаков І., Пєхота О.)  орієнтує на дієвий спосіб здобуття  нових знань у контексті конкретної ситуації та їх використання на практиці.

Технологія особистісно орієнтованого навчання(авт. Якимська І., Савченко О., Подмазін С.) полягає у створенні  оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності, є найпоширенішою в моїй  роботі .

                        Інформаційні технології навчання  надають доступ учням до нетрадиційних джерел інформації.  В своїй роботі створюю можливості для творчої діяльності учнів за допомогою  інформаційно-комунікативних

технологій (ІКТ)

 

 

 

Описание: D:\Второклашка\фото\DSC_0542.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

           Як вчитель початкових класів я вважаю, що використання ІКТ у навчальній діяльності учнів початкової школи сприяє розвитку їх розумових здібностей, є засобом формування інтересу до пізнання, розвитку пам̕ яті, просторової уваги, нестандартного мислення в розв̕ язанні завдань, підвищує інтерес до навчання.

 

           ІКТ використовую на різних уроках та на різних етапах уроків. При вивченні теми з природознавства «Різноманітність живих організмів» учні мають змогу не тільки побачити фотографії рослин та тварин, але й відеокліп про їх розвиток, почути їх голоси, побачити їх довкілля та ін..

 

Моя особиста скарбничка з ІКТ:

 

Презентації:

 

Портфоліо, презентація школи, презентація методобєднання вчителів початкових класів, візитка класу, презентація «Дай руку, першокласнику!»; презентації до батьківських зборів; презентації до уроків: «Людина починається з добра», «Вчимо букви», «Моя Україна»,  «Казки, які знають всі»,  «Колообіг води в природі», «Плазуни і земноводні», «Я і мої права», «Незвичайні дерева», «Океани Землі», «Екологічне асорті», « Креативні картинки з природніх матеріалів»,  «Народна іграшка»; презентації усного рахунку на уроках математики; веселі фізкультхвилинки та ін…

 

Тренінги і тестування:

 

Тренінги «Таблиці множення та ділення», тести з математики, інтелектуальні ігри з природознавства «Повітря», «Життя рослин», тренінги з української мови, інтерактивна гра «Підбери словечко», ігрова програма «Скринька вітамінів»

 

Відеоклипи та відеоролики:

 

«Зелене диво Землі», «Вальс квітів», «Шкідливі звички»,

 «1 вересня – день знань», «Шкільне життя»

 

 

 

10

 

ІІІ. Вправа «Очікування»

 

 Учні повідомляютьпро свої очікування від уроку, починаючи фразою «Від уроку я очікую...».

 

IV. Актуалізація знань.

 

 Хвилинка каліграфії

Досить часто чіткий і розбірливий почерк просто необхідний.

«Красиво писати – красу творити», - говорить народна мудрість.

 

 ник   мен    ння     і      зна

  •        Які слова можна утворити з цих скадів?

(знання, іменник)

Хто знання має – той мур зламає.

  •        Назвіть слова з прислівя, що означають назву предметів.
  •        Доберіть спільнокореневі слова до слова знання.

 

V.Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

 

 Групова робота.

  •        Розшифруйте прислівя
  •         

 І група

  1. ука На в слі ен деве, а з сулі дитьвави.
  2. га Ким тьовчи, як ан тісві тьжи.

 

ІІ група

  1. о Хт єйдлю єтапи, йто і зумро єма.
  2. шкаПта наскра їмсво ряпім, а надию ймсво ннямзна

 

  1. Наука в ліс не веде, в з лісу виводить.
  2. Книга вчить, як на світі жить.

 

  1. Хто людей питає, той і розум має.
  2. Пташка красна пір’ям, а людина знанням.

 

 

 

 

 

 

 

 

35

 

 

ІІ.Повідомлення теми, завдань уроку

  •        Що дає життя всьому живому, купає землю в своєму промінні? (сонце)

 

  1. Чорний Іван, дерев’яний каптан, де носом поведе, там помітку кладе. (олівець)
  2. Біле поле, мудрий на нім оре. (папір)
  3. Снігові поля, чорні грачі,

Хочеш розумним бути – бери та вчи. (книжки)

4.   Білий кінь по чорному полю

 Залишає білий сід за собою

 З кінця в кінець скаче

 Щось мовчки всім каже. (крейда, дошка)

 

  •        Що допомагають здобути ці предмети? (Знання)
  •        Як сонце світить усьому живому на землі, так знання освітлюють весь життєвий шлях людини. Сьогодні на уроці ми поповнимо знання про одну із частин мови. А про чку саме вам підкажуть промінчики сонечка. Поставте запитання до слів – відгадок. До якої частини мови належать ці слова? ( До іменника)
  •        Так, сьогодні ми на уроці одержуємо нові знання про іменник.

(На дошці – таблиця з віршем. Спочатку вірш читає вчитель, потім учні)

Запамятайте обовязково:

Іменник – це частина мови

Він всі предмети називає

«Хто?» та «Що?» - відповідає.

Хто? – матуся, жук, дівча

Що? – калина, мир, пеньок.

Всім іменникам дав імя

Це про нього наш урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34

 

ІІІ. Інтерактивні технології – шлях до формування творчої  компетентності.

 

  1. Розвиток творчої компетентності школярів - актуальне соціальне замовлення.

 

                  Національна доктрина розвитку освіти  України зазначає, що випускник  школи повинен бути готовим до нових суспільних відносин, соціально захищеним і загартованим, готовим до зустрічі з труднощами в умовах конкурентної діяльності, здатним до саморозвитку і самовдосконалення. Виконати ці завдання в умовах традиційної освіти – педагогіки вимогливості, примусу, всебічного піклування неможливо. Потрібні нові сучасні підходи до освітньої діяльності, а отже, і новий учитель, здатний запровадити в освітній процес все нове і передове, змінити авторитарне навчання і виховання на розвиток особистості учня на засадах індивідуального і компетентнісного підходу.

 

 

 

 

11

 

           Поняття компетентності у психолого-педагогічній літературі визначено неоднозначно і в багатьох випадках вживається на інтуїтивному рівні. Компетентність походить від латинського competens, що в перекладі означає „належний”, „здібний”.

 

           Компетентність це певна сума знань у особи, які дозволяють їй судити про що-небудь, висловлювати авторитетну, переконливу думку.

 

           Компетентнийзначить знаючий, обізнаний у певній галузі; що має право за своїми знаннями і повноваженнями робити або вирішувати що-небудь, судити про щось.

 

До ключових компетентностей відносяться:

  • Пізнавальна компетентність   (навчальні досягнення;

інтелектуальні знання; уміння навчатися та оперувати знаннями).

 

  • Особистісна компетентність (розвиток індивідуальних здібностей).

 

  • Самоосвітня компетентність (здатність до самонавчання).

 

  • Соціальна компетентність (вміння співпрацювати).

 

  • Здоров’я особистості (соматичне, клінічне, фізичне, психічне).

 

  • Творчі компетентності, як універсальні творчі здібності:
  • здатність до самоаналізу і самоконтролю;
  • здатність до виявлення і постановки проблеми;
  • здатність до висловлювання великого числа ідей;
  • гнучкість – здатність до висловлювання різноманітного числа ідей;
  • оригінальність – здатність відповідати на подразники нестандартно;
  • здатність удосконалити об’єкт, додаючи деталі;
  • здатність вирішувати проблеми, тобто до аналізу і синтезу.

 

 

 

 

12

 

Урок української мови

 

                                                        Іменник.

 

Мета. Засвоїти нові знання про іменник, удосконалювати навички правильної вимови; розвивати налітико-синтетичні вміння учнів; виховувати інтерес до навчання; потребу в поглибленні знань.

 

Обладнання. Малюнок сонця, картки зі словами-відгадками, сигнальні картки, таблиці, ребуси, скринька, краплинки, підручник.

 

Хід уроку

І. Організація класу

 

  1. Щоб знання великі мати       

Треба розум розвивати

Наполегливість, терпіння

А тоді прийде уміння

Станеш ти тоді знавець

Люди скажуть «Молодець»

 

 

 

 

  1. Вправа «Подаруй посмішку»:

 

 

Описание: E:\школа\DSC01176.JPG

 

 

 

 

33

 

 

Лисиця                                    працьовита

сова                                         хитра

верблюд                                  повільна

бджілка                                   незграбний

собака                                     витривалий

черепаха                                 мудра

ведмідь                                   вірний

  •        спочатку давайте прочитаємо голосом лисички, а потім – голосом ведмедя.

 

Завдання 10.

 

  •        Білосніжка поспішала на бал і назбирала квітів.
  •        Яких же квітів назбирала Білосніжка? Їх назви вона записала до книжки.

На підлозі мишка

Підібрала книжку,

Сторінки гортала

До дір зачитала.

 Відомо, як мишки читають книжки – взяли і повигризали дірки. На парті у вас є картки із зображенням квітки, я показиватиму вам назву квітки, а ви мені покажете зображення цієї квітки. Так ми дізнаємось, які квіти подарувала Білосніжка Королеві Читландії.

т?льп?н, р?ст, дзв?н?чк?, пр?л?ск?, ф??л?чк?, п?дсн?жн?к?

  •        Ви так добре виконали це завдання, що навіть Білосніжка зрозуміла – добре самому вміти читати.
  •         

Завдання 11.

 

Читаємо за стрілочками.

Бу      аз         ку        ча         щоб        мій        чи         ти

 

       ду      бу         вив      ти             са         усе        та

 

IV. Підсумок уроку.

 

От і скінчився наш урок. Сподіваюсь, що він іще міцніше здружив нас. Нехай же горить у ваших очах вогонь знань.

 

 

 

 

 

32

 

  1. Сходинки творчості.

 

 Як зробити, щоб дитина, не лише засвоювала нові знання, а й намагалася застосувати їх під час вироблення нових умінь, почувала себе впевнено, бажала вчитися.

 

 На мою думку, основне завдання сучасного вчителя – заучити учнів до активної діяльності. Зацікавленість, викликана вчителем на уроці, за певних умов може перерости в стійкий інтерес до знань.

 

 Проблемою розвитку творчої компетентності молодших школярів зацікавилася декілька років тому і вирішила працювати над цією проблемою, як можна глибше вивчити її, і впровадити в свою роботу елементи творчого пошуку.

 

  •        Як же розвивати творчі можливості?

 Важливим завданням ефективного розвитку творчих можливостей є створення необхідних умов для її розвитку. Чим частіше дитина досягає найвищої «планки» успіху, тим успішніше розвиваються її можливості.

 

  •        З чого ж почати?

 У класі в мене шістнадцять учнів, такі різні і неповторні. Одні до школи відвідували дитячий садочок, інші – ні, батьки з ними не займалися. Перш за все, зясовую для себе: «Учень – це не посудина, яку потрібно заповнювати, учень – смолоскип, який потрібно запалювати». Уважно придивляюся до кожного учня, намагаюся знайти і розвивати його позитивні риси. З перших днів навчання дитини в школі намагаюся створити ситуацію успіху, підбадьорити учня, що зазнав невдачі, похвалити навіть за незначний крок вперед.

 

              Працюю за формулою: «Вчитись легко, коли цікаво». Провідні ідеї:

 

  • урок має бути цікавим, з необхідним технічним оснащенням;
  • пошук істини;
  • виклад матеріалу доступний;
  • розвиток творчих здібностей, зязного мовлення та ін..

 

 

 

 

 

13

 

 На уроках читання ставлю перед собою завдання: сформулювати навички читання, вміння працювати з текстом,

розширювати коло читання, застосовуючи інтерактивні форми і методи. На кінець першого семестру техніка читання склала: 67% - високий і достатнй рівень, 33% - середній.

 Отже, на уроках вирішується багато проблем патріотичного, морального і естетичного розвитку дитини. Успішно вирішити їх можна за умови добре спланованого уроку.

 

3. Складові діяльності – крок за кроком до розвитку особистості.

 

Технології інтерактивного навчання:

 

  • Інтерактивні технології кооперативного навчання.
  • Технології калективно-групового навчання.
  • Технології ситуативного моделювання.
  • Технології опрацювання дискусійних питань.

 

Структура інтерактивного уроку складається з таких еементів:

 

  • Мотивація.
  • Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.
  • Надання необхідної інформації.
  • Інтерактивна вправа – центральна частина заняття.
  • Підбиття підсумків.
  • Оцінювання результатів уроку.

 

Для ефективного застосування інтерактивного навчання я старанно спланую свою роботу:

 

  • даю завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;
  • відбираю для уроку або завдання такі інтерактивні вправи, які дали б учням ключ для засвоєння теми;
  • при виконанні інтерактивних вправ даю учням час подумати над завданням;
  • на одному занятті можу використати одну (максимум дві) інтерактивну вправу, а не їх калейдоскоп;

 

 

 

 

 

 

14

 

  •        Хто ж наступний гість Королеви?

  Бабуся онучку любиа дуже,

  Червоний звязала капелюшок.

  З тих пір і сусіди, і рідна мати

  Її на імя перестали звати.

  •        Хто назве цю гостю?

 

Завдання 7.

 

Червона Шапочка понесла бабусі пиріжки. Давайте дізнаємось в який день вона ходила. Вона понеса гостинці бабусі в останній день тижня.

адресе, роковівт, тасубо, ділокеноп, яцпятин,

верет, ілянед.

Прочитайте.

 

 

 

Завдання 8.

 

  •        Дівчинка дуже любить гратися різними іграшками.

Подивіться уважно на таблицю, знайдіть звукову модель до кожного слова.

= 0 – 0 = 0 - 0

- 0 – 0 – 0 -

- = 0 -

= 0 = - 0

= - 0 -

Метелик

Лялька

Гном

Мяч

Піраміда

 

Завдання 9.

 

Королева Читландії доброзичлива і дуже гостинна. Вона запросила багато гостей. Крім казкових героїв погукала ще й тварин. Дізнаємось, якими якостями вони володіють. (На одній половині дошки вивішені портрети тварин, а на іншій – слова, що їх характеризують).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

 

  •        До кого ви додзвонилися?

Він звірят завжди лікує,

Від усіх недуг рятує,

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів і тигрят.

Вилікує він за мить

Все, що у звірят болить,

Добрий лікар...(Айболить)

 

Завдання 4.

 

  •        Ми маємо допомогти Айболиту вилікувати тварин, але хворі забули свої імена. Допоможемо їм.

Верблю_                           бегемо_                        _лон

Носорі_                             ле_                                _ебра

 

Завдання 5.

 

  •        Для лікування Айболиту потрібні ліки. Хтось неправильно підписав їх. Відновимо назви ліків.

Ьзам, арутскім, тниб, атав, ігпукли.

 

Завдання 6.

 

  •        Існують слова, до складу яких входять назвт істот. Проспівайте назви ноти, які ви знаєте. А зараз вставте в слова пропущені склади-ноти, і ви дізнаєтесь, про що йдеться у віршику. Олівець-маювець, який завітав на бал, джопоможе намалювати портрет цієї тварини.

_ _ртух   жира_ _   почепила-

Готує     _ _к   д_ _    крокодила.

 

Фізхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

  • глибоко вивчаю і продумую матеріал, зокрема додатковий;
  • старанно планую, розробляю заняття: визначаю хронометраж, ролі учасників, готую запитання й можливі відповіді, виробляю критерії оцінювання ефективності заняття;
  • мотивую учнів до вивчення шляхом добору найцікавіших для
  • них випадків, проблем;
  • оголошую очікувані результати заняття та критерії оцінювання роботи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

    Робота в парах

 

    Технологія сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висовлюватися, критичного мисення, вміння переконувати й вести дискусію.

Під час роботи в парах можна швидко виконувати вправи, які за інших умов потребують тривалого часу.

 

Організація роботи

 

  • Я пропоную учням завдання, ставлю запитання для невеличкої дискусії чи аналізу гіпотетичної ситуації. Після пояснення питань або фактів, наведених у завданні, даю їм 1-2 хв. для обміркування можливих відповідей або рішень індивідуально.

 

  • Обєдную учнів у пари, визначаю, хто з них буде висловлюватися першим, і пропоную обговорити свої ідеї одне з одним.

 

 

  • По закінченні часу для обговорення кожна пара представляє результати роботи, обмінюються своїми ідеями та аргументами з усім класом. При потребі, це може бути початком дискусії або іншої пізнавальної діяльності.

 

 

 

 

15

 

Два-чотири-всі разом

 

Цю технологію застосовую:

 

  • для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій;
  • для збирання інформації з певної теми;
  • для інтенсивної перевірки обсягу й глибини наявних знань;
  • для розвитку вміння аргументувати свою позицію.

 

 

Організація роботи

 

  • Розставляю стільці для учнів у два кола
  • Учні, що сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а ті, що в зовнішньому – обличчям до центру. Отже, кожен сидить навпроти іншого.
  • Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець вправо,  опиняючись перед новим партнером.

 

Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.

 

Робота в малих групах

 

Роботу в групах я застосовую для розвязання складних проблем, що потребують колективного розуму.

 

Організація роботи

 

  • Я пропоную учням обєднатися у групи. Усі члени групи мають добре бачити одне одного.
  • Повідомляю їм про ролі, як вони мають розподілити між собою й виконувати під час групової роботи.
  • Даю кожній групі конкретне завдання та інструкцію щодо організації групової роботи. При цьому намагаюсь зробити свої інструкції максимально чіткими.
  • Даю групам достатньо часу на виконання завдання.

 

 

 

 

 

16

 

Прихід гостей

  •        Час уже зявитись і гостям, щоб королівські палати заповнилися піснями і сміхом.  А ось і перший гість. Відгадайте, хто він?

 Він не журиться ніколи

 Дружить з ним Пєро й Мальвіна

 Шкода, що не любить школи

 Деревяний ... (Буратіно)

 

Завдання 1.

 

Буратіно приніс у дарунок Королеві покривало. Але що це? Дірки? Їх попрогризала криса Шушара. Але нам під силу їх полатати. Треба лише дати правильні відповіді на запитання.

  •        Скільки в мові букв, що позначають голосні звуки?
  •        Назвіть букви, що позначають два звуки.
  •        Скільки голосних звуків? Назвіть їх.
  •         

Завдання 2.

 

Буратіно часто суне носа не у свої справи, і від цього у нього бувають неприємності. Сьогодні він застромив носа у слова. Здогадайтесь у які?

Те_ _ _;   маши_ _ _т;   мі_ _ _ тр;   ка_ _ _тра;   Д_ _ _ тер.

«Криголам»

  •        Яке з цих слів означає назву річки?
  •        Назвіть найбільшу річку України.
  •        Яка річка тече в нашій місцевості?
  •        Пригадайте, які ще річки України ви знаєте.
  •         

Завдання 3.

 

  •        Візьміть список телефонів гостей, за якими треба подзвонити. Для цього треба прочитати імена казкових героїв і зєднати лініями їхні імена із їх зображеннями на малюнку.

Ведмідь Іванович

54-76-91

Лисиця Аліса

56-87-93

Айболить

33-85-90

Іван-Царенко

54-88-67

Царівна Жаба

66-23-77

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

Урок – бал

 

Повторення вивченого про звуки і букви

 

Мета: закріпити вміння учнів читати слова й тексти з вивченими буквами; виробляти навички відновлення текстів з пропущеними буквами; удосконалювати навички виразного читання; розвивати память, увагу дітей; виховувати товариськість, позитивне ставлення до навчання.

 

Обладнання:; силуети казкових героїв; квітка семицвітна.

 

Хід уроку

І. Організація уроку

 

 Всі почули ви дзвінок?

 Він нас кличе на урок.

 Знаю, кожен з вас старався,

 До уроку готувався.

 Тож девіз тепер читаймо

 І урок наш починаймо.

Девіз: «Виразно читаємо,

 Чітко розповідаємо,

 Мову свою розвиваємо».

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-бал. Ми знову помандруємо у країну чудес.

 

ІІІ. Проведення балу

 

На цьому чудовому святі місце знайдеться усім:

Гномам чарівним, казковим героям,

Квітам пахучим, дорослим і малим.

У чарівному палаці, де чудес і мрій багато,

Всіх хазяйка нас зібрала на велике пишне свято:

Всіх, хто уміє гарно писати,

Любить читати і міркувати,

Відповідь прагне завжди відшукати

Королеві не терпиться бал розпочати

І гостей дорогих привітати.

 

 

 

 

28

 

  • Забезпечую нагороди за групові зусилля.
  • Пропоную учням подати результати роботи.
  • Запитую у учнів, чи була виконана робота корисною й чого вони навчилися.
  • Коментую роботу груп з погляду її навчальних результатів та організації процедури групової діяльності.
  • Важливим моментом групової роботи є опрацювання змісту подання групами результатів колективної діяльності.

 

Ролі: 

 

Головуючий (спікер)

 

  • запитує завдання групи;
  • організовує порядок виконання;
  • пропонує учасникам групи висловлюватися по черзі;
  • заохочує групу до роботи;
  • підбиває підсумки роботи;
  • за згодою групи визначає доповідача.

 

Секретар:

 

  • веде стисло і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
  • як член групи має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачу.

 

Посередник:

 

  • стежить за часом;
  • заохочую групу до роботи.

 

Доповідач:

 

  • чітко висовлює спільну думку, якої дійшла група;
  • доповідає про результати роботи групи.

 

 

 

17

 

Коло ідей.

 

 Метою технології є вирішення гострих суперечливих питань, створення переліку ідей та залучення всіх до обговорення проблеми.

 Я застосовую цю технологію, коли всі групи мають виконувати одне й те саме завдання, що складається з кількох питань, які групи представляють по черзі.

 

Порядок проведення:

  • ставлячи дискусійне питання, я пропоную обговорити його в малих групах;
  • після того як вичерпався час на обговорення, кожна група представляє лише один аспект обговорюваної проблеми;
  • групи висловлюються по черзі, поки не буде вичерпано всі відповіді;
  • коли всі ідеї щодо розвязання проблеми буде висловлено, звертаюся до розгляду проблеми в цілому і підбиваю підсумки роботи.

 

Карусель

 

Цю технологію я застосовую:

  • для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій;
  • для розвитку вмінь аргументувати свою позицію.

 

Організація роботи

 

  • Розставляю стільці для учнів у два кола

 

 

 

18

 

IV. Узагальнення та систематизація знань.

 

Зупинка «Казкова галявина».

 

1. Інтерактивна гра «Лавина».

1група – Пригадати авторів казок. ( Кожен учень додає ім’я ще одного автора, повторивши всі попередні слова).

2 група – Пригадати літературні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).

3 група – Пригадати народні казки. (Кожен учень додає назву ще однієї казки, повторивши всі попередні слова).

 

2. Технологія «Асоціативний кущ».

Вчитель.

- Які почуття, поняття чи асоціації викликає у вас слово «казка»? Запишіть ці слова на пелюсточках квітки і прикріпіть на дошці біля промінців, що відходять від слова «казка».

 

V. Підсумок уроку.

 

Очікувані результати.

Вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення:

- На уроці я навчився...  пригадав... з розумів ...

 

VI. Домашнє завдання.

 

Намалювати ілюстрації до казок.

- Читайте! Під шелест сторінок ви завжди перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки! Переказуйте! Складайте! Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас. Хай вчать нас, як треба по правді жити.

-Казка, яка вам найбільше сподобалась, поповніть нею виставку малюнків «У світі казок».

 

 

 

 

 

 

27

 

- В чому полягає особливість літературних казок? (Мають автора).

- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські).

- Чим вони відрізняються одна від одної?

 

5. Ілюстрована вікторина «Хто ми і звідки?»

(Вчитель демонструє ілюстрації до казок, просить назвати їх героїв і розповісти про них).

 

VI. Розширення читацького досвіду учнів.

Зупинка «Книжкова».

Діти, до нас у гості завітали книжки - казки. Давайте поміркуємо, чим же вони схожі? Яка у них відмінність?

 

1. Фронтальна робота.

Колективний розгляд виставки книг, прочитаних до уроку.

 

2. Портретна галерея.

(На дошці вивішені портрети казкарів. Заздалегідь підготовлені діти по черзі розповідають біографічні дані про авторів представлених книг.)

 

3. Вікторина «Де ми живемо?»

За уривком казки визначте героїв і вкажіть, з якої казки вони до нас завітали.

 

Зупинка «Поетична».

(Декламування віршів учнями).

 

Зупинка «Відпочинку». Фізкультхвилинка.

 

Зупинка «Театральна». Лялькова театралізація казки - п’єси.

 

Зупинка «Творча».

 На основі пам’ятки складіть вірш – сенкан «Казка».

Пам’ятка складання сенкана:

1 рядок – один іменник (тема вірша).

2 рядок – два прикметники, що характеризують тему вірша.

3 рядок – три дієслова, що характеризують тему вірша.

4 рядок – фраза (речення), що характеризують тему вірша.

5 рядок – синонім до слова – теми. .

 

 

 

26

 

  • Учні, що сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям. Отже, кожен сидить навпроти іншого.
  • Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером.

 

Метапройти все коло, виконуючи поставлене завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 Сучасне суспільство змінюється досить швидко, важко прогнозувати навіть найближче майбутнє. Тому не можливо передбачити, які знання можуть знадобитися дитині в її позашкільному житті, а які – ні. З огляду на це, ставлю перед собою завдання не скільки накопичення дитиною інформації, скільки розвиток мислення, вміння адекватно оцінювати результати, перетворюючи знання на інструмент пізнання інших видів діяльності, вміння конструктивно взаємодіяти з іншими. 

 

 

             Головна риса інтерактивного навчання – використання власного досвіду учнями під час розв’язання проблемних питань.

 

 Впровадження інноваційних прийомів

 Сьогодні навряд чи треба когось переконувати в тому, що активні методи навчання є необхідною умовою розвитку творчих здібностей учнів.

 Я прихильник проведення інтерактивних уроків, бо саме такі уроки дають можливість фахового вдосконалення, спрямовують на навчання разом з учнями, дають можливість розкритися вчителю перед учнями, виступати організатором.

 

 

20

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок -

у світ казки й фантазії зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

та знову вона завітала до нас.

І що воно таке - ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, і тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та мультфільмах. Бо вона – чудо із чудес! Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає. А ще казка примушує задуматися, як ти живеш…

Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. Загалом на нас чекає багато цікавих завдань на зупинках мандрівки. (Учні ознайомлюються з планом роботи).

- Для подальшої роботи на уроці об’єднаємося в групи.

Правила роботи в групі:

• Перед початком роботи розподілити ролі в групі.

• Уважно читати (слухати) завдання – інструкцію.

• Говорити по черзі, не перебивати одне одного.

• Презентувати роботу має учень, призначений командиром групи.

• Дотримуватися правил піднятої руки.

• Працювати так, щоб не заважати іншим.

 

ІІІ. Створення емоційного настрою уроку.

Вправа «В цьому класі друзі всі!»

 

IV. Актуалізація опорних знань. Зупинка «Мовленнєва».

Мовно-лексична розминка.

1.Гра « Ланцюжок». Артикуляційна зарядка.

 

2. Робота з прислів`ями.

- Вставте пропущене слово у прислів’я « … вчить, як на світі жить» ( казка).

- Склади прислів’я.

та, повчальне, Казка - , в, зрозумій, ній, вигадка, щось.

(Казка – вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.)

 

3. Гра «Продовж речення». Вправа «Мікрофон».

- Я люблю читати казки тому, що…(Відповіді учнів).

 

4. Фронтальне опитування.

- Який розділ вивчали? (Літературні казки).

 

 

 

25

 

IV. Урок у сучасних технологіях  навчання.

 

Урок літературного читання

 розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, елементів театралізації.

 

Казки люблять усі

 

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки українських письменників», розширити уявлення учнів про казку; удосконалювати уміння працювати з текстом; вдосконалювати читацькі навички; розвивати спостережливість, творчу уяву, образне мислення, фантазію, пам’ять, увагу; виховувати шанобливе ставлення до книги.

 

Обладнання. Ілюстрації, портрети письменників, іграшкові казкові герої, комп’ютерна презентація, конверти із завданнями для груп.

 

Хід уроку

 

  1.      Організація учнів до уроку.

 

Знову день почався, діти!

Пролунав і стих дзвінок.

Всі зібрались на урок?

Я дарую всім усмішку, гарний настрій.

 

     ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вправа «Мікрофон».

- Який урок розпочинаємо? (Читання).

- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим).

- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними).

 

Ця дивна країна

Довкола – чудесна,

І все там чарівне,

Скрізь – диво - краса,

Подумайте, друзі,

Промовте, будь ласка,

Яка це країна?

Згадали це ж…(казка).

24

 

Інтерактивні вправи активізують начальні можливості учня, захоплюють учнів, пробуджують у них інтерес, навчають самостійному мисленню та діям. Моя головна функція, як вчителя, полягає в організації і стимулюванні навчального процесу, спрямованого на формування творчої особистості.

 Кожний свій урок намагаюсь зробити цікавим, нестандартним із застосуванням ефективних методів і прийомів у процесі засвоєння учнів нових знань та формування творчих здібностей.

Я, як вчитель розумію, що треба перейти від пасивного навчання до активного. Тому і впроваджую інтерактивні методи і технології.

 

У шкільній практиці частіше використовую:

 

  •        мозкова атака
  •        асоціативний кущ
  •        мікрофон
  •        незакінчені речення
  •        метод «Прес»
  •        прогнозування
  •        рольові ігри

 

 

 

 

 Передусім для розкриття здібностей учнів необхідно створити в класі творчу, доброзичливу, емоційно-позитивну атмосферу. Ось як роблю це я.

 Перед уроком запитую у дітей, який у них настрій, що їх хвилює, що радує. Потім пропоную їм узяти «чарівний мішечок» і повкидати туди всі свої негативні емоції. Я також «жбурляю» свої негативні емоції, «мішечок» зав’язується і викидається.

 Якщо діти приходять на урок втомлені, треба їх «струснути» і розвеселити. Пропоную ігри «Ха-ха-ха»  або «Кричу до схочу». Вони допомагають позбутися негативних емоцій.

 Власний досвід свідчить про те, що які б інноваційні технології ми не впроваджували б в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби. І тут мені допомагають інтерактивні ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі, ігровому спілкуванні, і гра для них – це перша моживість виявити себе як особистість, саморозвинутись, самовиразитись.

 

 

 

21

 

 З цією метою я пропонуємо використовувати наступні завдання: 


1. Вправа «Склади слово». Підкресли у кожному слові першу букву. Утвори і запиши нове слово, склади з ним речення. 
Урожай, край, річка, айстра, їжак, нива, акація. 


2. Гра «Хто швидше?». Утвори нові слова, змінюючи лише одну букву. 
Шило- мило, колос-голос, чайка-гайка, шишка-мишка, роса-коса.

 
3. Вправа «Знайди імена»:

Кавалерія                          Галявина

Валянки                            Романтика

Шевелюра                         Максимум

Доля                                  Весілля

 

4.«Незвичайна математика» 
Виконайте дії і прочитайте утворені слова. 
Кни + голка – лка + люб …(книголюб) 
Біб + ліс – с +олень – лень + тека =…(бібліотека) 

 

5.Прочитай зашифровані слова і запишіть 
Б У Р А Т І Н О 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 
1414 7834 
2347 3474 
1345 14347 
5458 14747 

 

6.Гра «Радіо» 


Ви, диктор і повинні по радіо оголосити, що розшукується дитина, яка загубилася. Її потрібно описати, а діти за цим описом повинні відгадати, хто ж загубився. 

 

7. «Буквоїжка»

 

Т_льп_н, дзв_н_чк_, пр_л_ск_, ф_ _ лк_, п_дсн_жн_к_.

 

 

 

 

 

 

 

22

 

          Накінець, хочу зазначити, що надія на успіх живе в кожній людині. Але, на жаль, не кожна надія справджується, тому що успіх гарантований лише для тих, хто прикладає для його здійснення власні зусилля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Полтавська обласна державна адміністрація

                                   Департамент освіти і науки                                                                   

Управління освіти виконавчого комітету

Лубенської міської ради Полтавської області

Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3

Лубенської міської ради Полтавської області

 

Бабенко В. Л.

Розвиток творчої компетентності  молодших школярів засобами  технологій креативної освіти

 

 

 

Лубни – 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку