Під педагогічними інноваційними технологіями розуміється якісно нова сукупність форм, методів і засобів навчання, культ самостійності і нестандартності думок.
Лубенськазагальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3
Лубенськоїміської ради Полтавськоїобласті
Використання інноваційних педагогічних технологій
у початковій школі
Лубни, 2018р.
З розвитком цивілізації (продукуванням нових знань, створенням нових технологій, систем комунікацій, ускладненням соціальних зв´язків) постійно оновлюються вимоги до якості освіти, одним із найважливіших засобів забезпечення якої є інноваційність освітнього пошуку.Під педагогічними інноваційними технологіями розуміється якісно нова сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання й управління, яка приносить суттєві зміни у результат педагогічного процесу.
Нині у початковихкласах ми змінюємопріоритетицілейнавчання: на перший план ставимойогорозвиваючуфункцію, культ самостійності і нестандартності думок. Найголовнішезавданнявчителя в будь-якійситуації–створититворчу атмосферу, більше того, педагог повинен розумітипсихологічнусутністьцьогопроцесу. Ценасамперед не насильненавчання, а заохочення до пізнання, повагаінтелектуальноїсилидитини.
Основні свої завдання вбачаємо у:
У своїй роботі вчителі початкової школи (Федченко Т. В., Шепель О. В., Бабенко В. Л., Слісаренко Н. М., Любарець Л. М., Яриновська Н. Є.)залежно від мети уроку, форм організації навчальної діяльності використовують такі інноваційні технології:
Інтерактивні технології (авт. О.Пометун, Л. Пироженко), ідея якої полягає в тому, що процес пізнання відбувається за умови активної взаємодії всіх учнів, постійно використовують в своїй діяльностіФедченко Т. В., Шепель О. В., Бабенко В. Л., Любарець Л. М., Яриновська Н. Є.
Технологічний концепт проектних технологій(авт. Баханов К., Гузєєв В., Єрмаков І., Пєхота О.) орієнтує на дієвий спосіб здобуття нових знань у контексті конкретної ситуації та їх використання на практиці. Метод проектів застосовують в своїй діяльності Федченко Т. В., Шепель О. В., Любарець Л. М.
Технологія особистісно орієнтованого навчання(авт. Якимська І., Савченко О., Подмазін С.) полягає у створенні оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності, є найпоширенішою в роботі вчителів нашої школи.
Інформаційні технології навчання надають доступ учням до нетрадиційних джерел інформації. В своїй роботФедченко Т. В., Любарець Л. М., Бабенко В. Л., Яриновська Н. Є. створюють можливості для творчої діяльності учнів за допомогою інформаційно-комунікативних технологій.
Пізнати і навчити дитину у цій складній справі немає готових рецептів. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дитину як особистість, розгледіти її індивідуальні особливості. "Прив'язуючи" навчальні завдання до життєвого досвіду дитини, використовуючи сучасні технології досягаю поставленої мети самореалізації кожної дитини.
Завданням для вчителя є зробитипроцеснавчання та вихованнязахоплюючим та радісним. І тут важливе все: посмішка, доброзичливий тон, мистецтвоспілкування, почуттягумору.
АЛЕ НАЙВАЖЛИВІШИМ Є ЛЮБОВ ДО ДИТИНИ!