Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

Про матеріал
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. (козацької доби)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. (козацької доби) Підготувала вчитель Запорізької школи-інтернату №1 Мірніченко Н.М.

Номер слайду 2

“Ми під козацьким чубом і в українській свитці мали свого Піфагора, Орігена,Лейбніца.” В. Каразін, засновник Харківського університету писав про Г. С. Сковороду

Номер слайду 3

Культура України XVII-XVIII ст. є складовою частиною історії українського народу, який у важкій боротьбі за свою свободу і незалежність зумів не тільки зберегти існуючі, а й створити нові національні культурні надбання. Цьому сприяли відхід від середньовічних канонів, поширення ідей просвітництва і водночас збереження традицій часів Київської Русі. Все це дало можливість українському народу зробити неоціненний внесок у процес подальшого розвитку національної культури майбутніх поколінь, у скарбницю світової культури.

Номер слайду 4

Мандрівний український філософ Сковорода буві залишається феноменальним явищем в історії української культури,а його твори відзначені щирим патріотизмом, любов’ю до батьківщини та її історії . «Не ищи счастья за морем. Ударь кресалом и викресишь огонь у себя дома и не будеш ходить по соседним хатам и просить: позич де мне огня…», -заповідав так своїм нащадкам.

Номер слайду 5

Леонтій Тарасевич. Нестр-літописець. Ілюстрація до книги «Патрик Печерський». 1702. Розвиваючи традиції митців книжкової мініатюри, майстри українських стародруків вписали яскраву сторінку в історію вітчизняної культури. Вони створили книги, що є справжніми художніми шедеврами – з їх неповторним власним обличчям, особливою красою кириличних шрифтів, композиції аркуша, титульними гравюрами, фронтиспісами, сюжетними ілюстраціями, заставками, заголовними літерами. Глибиною змісту, щирістю вислову, яскравістю і лаконізмом художніх засобів ці оздоби в цілому становлять оригінальне, самобутнє явище в світовому мистецтві.

Номер слайду 6

Перша в історії східнослов’ янського друкарства сюжетна ілюстрація (Києво-Печерський Патерик). Київ, 1661 р. Євангеліє Учительноє. Панегірик,или Отечник Крилос, 1606 р.

Номер слайду 7

Ян Орновський. Багатий Сад.Київ,1705 р. Палац вічної Слави у Багатому Саді .Мідьорит Івана Щирського

Номер слайду 8

"Апостол " 1574 р. Серед запорожців було чимало письменних, які любили й шанували книги. До цього часу в фондах Дніпропетровського історичного музею налічується чимало книг із запорозьких бібліотек, із зібрання Самарського Пустинно-Микільського монастиря. Дуже цікавий запис на друкованому “Апостолі” (Київ, 1674 р.) засвідчує, що цю книгу придбав козак Мосій Кирилович за п’ять золотих і подарував своєму брату, котрий був писарем у Самарі. У 1750р. козак Лаврентій Плиха пожертвував Троїцькому собору в Самарі “Євангеліє”, оздоблене сріблом та зеленим бархатом. Серед запорозьких книг багато унікальних видань XVI—XVIII ст., в тому числі й видання Івана Федорова (“Апостол”, “Біблія”).

Номер слайду 9

У другій половині XVII ст. в Україні поширюється стиль бароко, що став цілісною художньою системою, під впливом якої розвивалися всі види і жанри мистецтва Бароко - стилістичний напрям в європейській архітектурі та мистецтві кінця XVI- середини XVIII ст..У перекладі з італійської бароко означає «чудернацький», «химерний», «дивний».

Номер слайду 10

Особливості мистецтва бароко Мистецтво бароко прославляє і пропагує могутність знаті і церкви тяжіє до величавості, патетичності і драматизму передає складні почуття відображає уявлення про вічний рух Всесвіту

Номер слайду 11

Покровський собор у Харкові Покровський собор у Харкові . Цей собор, створений у 1689 р., один з найдавніших архітектурних пам'яток Слобожанщини. Собор практично дослівно повторює слобожанську дерев'яну церкву бойківського типу. Він має тризрубну основу і трибанну побудову.

Номер слайду 12

Андріївська церква у Києві В Україні з’являється низка споруд,які,зберігаючи основні ознаки стилю бароко,вже помітно наближаються до більш світського й безтурботного стилю рококо. За проектом В.Растреллі у 1747-1753рр.вже цілком у стилі рококо збудовано Андріївську церкву і Маріїнський палац. Перевага стилістики рококо відчувається і в архітектурному ансамблі Свято-Юрського собору у Львові(1744-1767),а також у головній Успенській церкві Почаївської лаври на Поділлі. У цілому ж стиль рококо ніби накладається на барокову основу,немовби доповнюючи старий стиль новими нюансами.

Номер слайду 13

Маріїнський палац

Номер слайду 14

Миколаївська церква у Ніжині Однією з перших споруд у стилі козацького бароко була Миколаївська церква на головному міському майдані у Ніжині (1668-1669), центрі одного з найбільших козацьких полків.

Номер слайду 15

Троїцький собор у Новомосковську Лебединою піснею Запоріжжя по праву можна вважати Троїцький собор у Новомосковську. Його будівництво почалося за два роки до скасування Січі — в 1773 році, коли стара дерев’яна церква зогнила. Козацька громада зібрала гроші для цього, причому великі пожертвування зробили майбутні засновники Чорноморського Кубанського війська—знамениті Антін Головатий та Захар Чепіга. Будівничим став майстер з Водолаг на Харківщині Яким Погрібняк, який у 1773-1778 рр. спорудив дев’ятибанне чудо, прекрасну пам’ятку козацького бароко.

Номер слайду 16

Собо́р Святого Юра  у Львові Почаївська лавра

Номер слайду 17

Ікона «Покрова» з Богданом Хмельницьким У XVI-XVII ст. в Україні складається декілька шкіл церковного монументального живопису та іконопису. Провідна школа художників сформувалася у XVII ст. в київських монастирях.

Номер слайду 18

Ікона Покрова Богородиці з аналою церкви Підпільненської Січі. Кінець17-початок 18 ст. Образи гетьманів, полковників та інших представників старшини на численних іконах «Покрови», поширених в Україні з кінця XVII і протягом XVIII століття, наділені життєвою характеристикою і становлять своєрідну галерею національних типів.

Номер слайду 19

Найбільше поширення мали народні картини «Козак Мамай» Про рівень народного малярства свідчить той факт, що вихідцем із запорізьких земель був один з найкращих російських художників свого часу – Левицький. Козак-бандурист. Перша половинаXVIIIст.

Номер слайду 20

Козак-бандурист  

Номер слайду 21

В часи Нової Січі на Запоріжжі широкого поширення дістав жанр парадного портрета. Замовлення запорізької старшини на твори цього жанру сприяли розвитку в українському живопису запорізької портретної тематики, яка і через багато років після припинення існування Січі проявлялася в увазі митці до зображення запорожців Портрет знатного запорожця Г. Гамалія Потрет Якова Шияна

Номер слайду 22

Дніпропетровський історичний музей ім. Д. І. Яворницького – один з найстаріших музеїв України. Музей засновано 1849 року громадськістю міста з ініціативи та за безпосередньої участі Катеринославського губернатора А. Я. Фабра та директора училищ губернії Я. Д. Грахова. З 1902 по 1933 роки музей очолював видатний український історик, академік Д. І. Яворницький (1855–1940), ім’я якого було присвоєно музею 1940 року.

Номер слайду 23

Козаки розважаються Народна картина Дякую за увагу

ppt
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
18 лютого
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку