Розвиток зв'язного мовлення (2 клас). Опис підсніжника

Про матеріал
Конспект до уроку з розвитку зв'язного мовлення у 2 класі "Опис підсніжника".
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення

2 клас

Тема. Опис підсніжника.

Мета. Вчити дітей описувати весняну квітку, спостерігати і бачити красу навколишньої природи.

Розвивати зв’язне мовлення дітей, образність мислення, збагачувати й уточнювати словник, вчити вибирати найголовніше. Грамотно, логічно і послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв’язному викладі.

Звертати увагу на неповторність краси природи. Виховувати любов до природи і бережливе ставлення до неї.

Обладнання: ілюстрації, дитячі малюнки, аудіозапис п’єси                                   П.І. Чайковського «Підсніжник», презентація  до уроку.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

1. Привітання.

2. Починаємо урок із загадки:

Тане сніжок,

Оживає лужок,

День прибуває.

Коли це буває?

  • Які весняні квіти ви знаєте?
  • Чому вони мають таку назву?
  • Як змінилися кольори в природі навесні?
  • Які зміни відбулися в природі?

Нежива природа

Сонце дедалі вище піднімається над горизонтом. Стає тепліше. Небо ясне, блакитне, зрідка пливуть легенькі хмарки. Йдуть короткі дощі.

Жива природа

В живій природі все пробуджується від зимового сну. Заметушились мурашки, мухи, метелики. Повертаються з вирію птахи. Кипить робота на городах, в в садах, в полі. Земля прокинулась, умилась весняною водою. На деревах з’являються бруньки. Цвітуть перші весняні квіти.

 

- Які весняні квіти ви знаєте? Давайте завітаємо в гості до весняних квітів. (Розгляд ілюстрацій.)

 

3. Розповідь вчителя про квіти.

Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони і в лісі, і в полі. І на клумбах, і в кімнаті у вазонах. Багато їх і в нашому класі. Вони і на вишиваних рушниках. Скатертинах. Їх малювали на печах і на стінах в хатах. Засушені квіти клали за образи. З них робили напої, ліки.

А ще квіти є в нашому національному одязі, де вони символізують доброту, щедрість душі. Мальви та кучерявий барвінок на рукавах сорочок оберігають людину від хвороби, злого ока. Віночок теж сплетений із квітів.

Як бачите. Квіти здавна приваблювали око людини. Про них складають вірші, пісні, загадки, оповідання, музику. (Звучить  аудіо запис п’єси П.І. Чайковського «Підсніжник».)

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

  1. Загадка.

Він маленький, він біленький,

Має ніженьку тоненьку.

З ним легенько вітер грає.

Все гойдає, колихає,

Сповіщає рідний край:

  • Гей, весна прийшла! Стрічай!

(Підсніжник)

  • Сьогодні на уроці ми навчимося описувати тендітну квіточку підсніжник, будемо підбирати найкращі слова, які допоможуть нам точно описати квітку, спостерігатимемо за будовою квітки, будем вчитися  оберігати природу.
  1. – У ваших книжечках-малютках є віддрукований словничок. Отже запишемо до словничка слова (маленький, біленький, має ніжку тоненьку).
  2. Хвилинка каліграфії.
  • Запишіть слова по пам’яті.

Сніг, сніжок, сніжинка, підсніжник.

  • Що спілне в цих словах? (Це слова-родичі).
  • А як ви гадаєте, чому першу весняну квіточку називають підсніжником?
  • Ця квіточка ще й ровесниця весни, бо народилася разом з весною.
  1. Поповнення словничка.
  • Діти, послухайте 2 речення і скажіть, яке з них вам сподобалося більше і чому?
  • Діти, ви сьогодні такі гарні!
  • Діти, ви сьогодні такі гарні, як весняні квіти!
  • Щоб опис був гарний, нам необхідно поповнювати наш словничок красивими словами.
  1. Вірш В. Бичка «Вже повсюди йде весна».

У проміннях сонця ніжних

край веселого струмка

білий, росяний підсніжник

раптом блиснув з-під листка.

Отакий малий неначе,

ледь прокинувся  від сну,

тихий-тихий, а, одначе,

він привів до нас весну!

  • Запишемо до словничка слова:

білий, росяний, малий, тихий-тихий.

 

  1. Читання вчителем тексту «Підсніжник».

     Підсніжник

У цієї ароматичної квітки стебельце тоненьке і пружне, як  паличка. Листочки довгі, зелені, схожі на рученьки. Пелюстки білі, ніжні, як весняний віночок. А в середині зелений пуп’яночок, а біля нього зібралися в коло і танцюють біленькі волосинки в жовтеньких капелюшках. Всі радіють весні.

 

  1. Запис до словничка.

Стебельце пружне, тонке, ніжно-зелене.

Листочкидовгі, гострі, міцні, наче зелені рученьки.

Квітка - білосніжна, ніжна, сильна, смілива, чарівна, лагідна, тендітна, складається з трьох пелюсточок.

  1. Робота з виразами.
  • Хто вміє слухати, той почує ніжний, чарівний дзвін.
  • Підсніжник – хоробра, смілива квіточка весни.
  • Збережіть цю квіточку – чарівне диво природи.
  1. Прочитаємо прохання квітів (стоячи. Про себе, а потім вголос).

Ці квіточки ніжні.

Такі білосніжні.

Тоненькі, тендітні.

Ласкаві, привітні.

Послухай, як срібно

Дзвенить голосок:

  • Не треба, не треба

Зривати квіток!

  • З яким проханням звертаються до нас евіти?
  • Чому квіти звертаються до нас з таким проханням? (Червона книга).

ІV. Фізкультхвилинка.

V.   Запобігання помилок.

 - Діти, кожна частина потрібна квіточці для життя, що і створює її чарівну красу, тому не можна забувати і пропускати будь-яку. Навіть найменшу частину. Перескакувати.

VІ. Самостійна робота. Опис підсніжника.

Для виконання цього завдання  треба додержуватись таких умов:

  • повний виклад змісту;
  • дотримання послідовності;
  • стеження за мовою.
  • Хто раніше закінчить писати, нехай складе загадку про підсніжник.

VІІ. Перевірка записаного.

 Читають 2-3 учні.

 Читають складені загадки.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Чого навчились на уроці?
  • Що запам’яталось, сподобалось?

ІХ. Гра «Хто більше складе слів?»

  • Підсніжник який?

маленький  білосніжний

біленький  ароматний

росяний   ніжний

тихий-тихий  найкращий

чарівний   сильний

лагідний   сміливий

тендітний   духмяний

 

    Легенда про підсніжник

Було це давно. Богиня Флора готувалась до карнавалу, на який запросила всі весняні квіти. Їм вона подарувала костюми. Підсніжник отримав гарну білосніжну сукню. Сніг хотів теж прийти на карнавал, але відповідного одягу у нього не було. Він слізно прохав квітів поділитися з ним своїми костюмами, однак квіти боялися холоду і не погоджувалися. І лише підсніжник прикрив його своїм білим платтям. Разом радісно вони кружляли у карнавальному танку. І з того часу стали нерозлучними друзями.

C:\Users\home\Desktop\Рисунок1.jpg

 

 

 

C:\Users\home\Desktop\Рисунок2.jpg

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Серокурова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2023
Переглядів
2959
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку