Тема уроку. Спільнокореневі слова. Корінь слова.
Навчальна мета:
Розвивальна:
Виховна:
Обладнання:мультимедійна презентація, атрибути до дидактичних ігор, навчальні таблички, кольорові олівці, Кубик Блума, фото дітей.
Тип уроку: комбінований урок
Форма уроку : урок – дослідження
Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна
Клас : 3
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
1. Привітання (слайд 2)
Ось і все – дзвенить дзвінок!
В гості йде до нас урок.
Стали , дітки, підтягнулись.
Одне одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти,
Сіли всі рівненько, починаєм працювати!
2. Вправа « Домалюй настрій» ( слайд 3)
У дітей на парті – аркуш білого паперу і кольоровий олівець. Кожен за декілька секунд на своєму аркуші малює те, що відповідає його настрою, і передає аркуш сусідові . І так малюнки рухаються по колу, поки не повернуться до свого власника.
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
Для того , щоб дізнатися, під яким девізом ми будемо працювати, потрібно роз’єднати слова.( Слайд )
Працюйнаполегливо, швидко, старанно, щобкожнахвилинаневтратиласьмарно!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.(Слайд 7) (впр. 5, с.65)
1.Назвіть у слові дуб, жолудь закінчення і основу.
2.Прочитайте речення з цими словами.
ІV. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
Завітав сьогодні у клас,
Знову на урок до нас
Кубик, діти, непростий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
Запитання від кубика ( слайд 9)
Мета уроку:
3. Розрізняти слова, у яких корінь звучить однаково, але вони мають різне значення
V. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу .
1. Хвилинка каліграфії. ( слайд 11)
Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо писати із джерельця чистоти – каліграфічної хвилинки.
Дд Ді До Ду ду ід од
Дідусь директор дятел
Дерево міцне корінням, а людина – знанням.
2.Дослідження слова « корінь» (Слайд 12 )
1.Якщо будемо говорити про рослини, то слово «корінь» буде вживатися, як орган цієї рослини.
2. Якщо будемо вирішувати приклад на математиці, то «корінь» буде розв’язок рівняння.
3. Також « корінь» може бути початком чого-небудь або частиною зуба
І, нарешті, частина слова.
Прочитай слово.
Добери спільнокореневі слова.
Порівняй їх. Визнач спільну частину. Це – корінь.
Виділи корінь умовною позначкою
VІ. Узагальнення і систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
2. Робота в парах.( слайд 23)
Підкресліть спільнокореневі слова (1 учень). Позначте корінь (2 учень). Не забувайте допомагати один одному!
Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
3. Мовні ігри
Гра «Добери слівце».( слайд 24)
- Як назвати сніг пестливо?
- Як назвати снігову зірочку?
- Як назвати дуже сильний сніг?
- Як називається героїня казки, дівчина, зліплена із снігу?
- Як називається пташка, яка прилітає до нас із холодами, морозами, снігами?
Гра «Спільнокореневі ланцюжки» ( слайд 25)
До поданих слів доберіть споріднені за зразком
Іменник Прикметник Дієслово
Зима - зимовий - зимувати
Шум - … - …
Радість - … - …
Черга - … - …
Гра з цеглинками «Знайди зайве слово».( слайди 26-28)
Гуска, гусочка, гусенята, гусінь, гусенятко, гусак
Вода, підводний, водяний, водичка, водій, водогін
Питання, розпитати, пити, запитати, питати, спитає.
Гра « Я тобі , а ти мені» (Кубик Блума »)
Вчитель називає слово, а діти – споріднене слово.
5. Робота в групах. Вправа “Вулик” ( слайд 29)
1 група – Доберіть спільнокореневі слова до слова сад.
2 група – Доберіть спільнокореневі слова до слова ліс.
6.Тестування «Спільнокореневі слова» ( слайд 30)
7. Робота з планшетами. Інтерактивна гра «Спільнокореневі слова (слайд 31)
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія «Мішень»(слайд 32)
- Тепер я знаю…
Що корінь – це …
Споріднені слова ще називають - …
Щоб правильно виділити корінь треба підібрати …
- Чи сподобались вам ваші успіхи на уроці? Чи задоволені ви своєю роботою, своїми знаннями, своїми стараннями?
- Пропоную вам своє фото на магніті розташувати в центрі мішені, якщо ви повністю задоволені своєю роботою на уроці. Якщо є сумніви – розташуйте фото на одне коло далі від центру. Якщо добре попрацювати не вдалося – розташуйте фото на зовнішньому колі мішені.
Поаплодуйте собі за гарну роботу на уроці. Поверніться і поділіться своїм гарним настроєм з присутніми.
Із кожного ряду вибери тільки ті букви , які не повторюються і склади з них побажання
МКБМУДКМЬКТМЕ
УОЩШАСУЛИОВШІ
VІІ. Домашнє завдання (слайд 33)
Вправа 4, с. 67.
Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.
Тато мій — рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного ясного сонячного дня ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитячий садок. Тільки от великі риби, почувши нас, повтікали.