Розвиток зв'язного мовлення

Про матеріал

У даному посібнику представлені уроки та творчі завдання розвитку зв'язного мовлення учнів 2 класу згідно з чинною навчальною програмою. Посібник допоможе вчителю початкових класів зробити уроки української мови змістовними, цікавими та сучасними, розвивати в учнів монологічне та діалогічне мовлення, формувати комунікативну компетентність.

Рекомендовано на допомогу вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

Школа рамки, фоторамки, PNG, PSD, | Скачать 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДИДАКТИЧНИЙ ПОСІБНИК

 

 

     Вчитель: Корсун Валентина Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………………..3

1. Конспекти уроків для розвитку зв’язного мовлення в 2 класі…………………4

2.1. Урок на тему: Осінь золота, осінь багата. Осінь у загадках. Складання історії за запитаннями й опорними словами………………………………..4

2.2. Урок на тему: Зима білосніжна. Складання і записування історії за малюнком, запитаннями й опорними словами……………………………..7

2.3. Урок на тему: Зустріч весни. Складання історії за малюнками та на основі прочитаних творів…………………………………………………...12

2.4. Урок на тему: Про що говорять речі. Складання історії……………..17

2.5. Урок на тему: Як гриби ховалися. Складання казки за серією сюжетних малюнків, планом і змістом казки Ірини Прокопенко «Як гриби ховалися»…………………………………………………………………..…21

2.6. Урок на тему: Сонечко і друзі. Складання основної частини казки за початком і кінцем та серією малюнків……………………………………..26

2.7. Урок на тему: Білка-мандрівниця. Складання власної розповіді……30

2. Творчі завдання для розвитку зв’язного мовлення на уроках української мови в 2класі………………………………………………………………………………33

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………….38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Концепція нової української школи визначає 10 ключових компетентностей, однією з яких є спілкування державною мовою. Це вміння усно й письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди. Формування комуні­кативної компетентності (відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти) з урахуванням інтересів і можливос­тей учнів початкової школи є метою навчання української мови як державної. Саме тому питання розвитку зв'язного мовлення учнів закладів загальної середньої освіти є актуальним і нині. Відповідно до змісту онов­леної програми з української мови (1-4-ті класи), мовленнєва змістова лінія, яка є основною, передбачає розвиток усного та писемного мовлення учнів, їхнє вміння користуватися мовою як засобом спілкування, пізнання, впливу. Із цією метою в почат­ковій школі виникає потреба в організації освітнього процесу для розвитку, удосконалення усних видів мовленнєвої діяль­ності, які учні певною мірою опанували в дошкільному віці (слу­хання; розуміння; говоріння), а також формування, удоско­налення видів мовленнєвої діяльності, пов'язаних із писемним мовленням (читання вголос і мовчки, робота з дитячою книж­кою, письмові види робіт).

Учителі початкових класів починають працювати над розвит­ком зв'язного мовлення вже з перших уроків першого класу. Така робота проводиться на кожному уроці української мови, а особливо на уроках розвитку зв'язного мовлення. Саме під час них учителі формують у своїх вихованців уміння писати твори, перекази. Від учителів початкових класів значною мірою залежить, чи сформується в учнів навичка писати твори, чи зацікав­ляться вони таким видом творчої діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Конспекти уроків для розвитку зв’язного мовлення в 2 класі

 

Мета: учити  складати текст за запитаннями й опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстративний матеріал.

Хід уроку

Організаційний момент. Створення емоційного настрою

Учитель. У нас сьогодні незвичайний урок!

До нас завітає красуня одна,

Я знаю, що люба всім дітям вона.

А що за красуня, вам треба вгадати,

Для цього потрібно старання додати!

Актуалізація опорних знань

Робота із загадкою

У садах, гаях блукає,

Жовту одіж зодягає,

 Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь.)

Учитель. Які слова допомогли вам відгадати загадку?

Визначення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні на уроці ми поговоримо про осінь, її красу, вивчимо назви осінніх місяців, а також спробуємо скласти істо­рію про Осінь і її синочків.

Отже, тема уроку – складання історії за запитаннями й опор­ними словами.

Вивчення нового матеріалу Робота із загадками про осінні місяці

У південний край землі

Відлітають журавлі,

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок.

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати. (Вересень.)

Кличуть нас ліси, поля, сади

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць... (жовтень).

Крапле з неба, дахів, стріх.

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад.)

Про які осінні місяці ви прослухали загадки?

Який перший осінній місяць? Другий? Третій?

Цікаво знати! (інформація про походження назв місяців) Вересень

Слово «вересень» походить від назви вічнозеленого куща - вересу, який росте на Поліссі. Оскільки верес починає масово цвісти восени, то і перший місяць після літа назвали на його честь.

Спершу вересень звався «ревун», «марев», тому що голосно перегукувалися олені. Пізніше називали «сівнем» - період сівби зернових, «маїком» - від зелені озимини. У давнину 14 вересня був перший день нового року.

Жовтень

Жовтнем ще відносно нещодавно в Україні називали дев'ятий місяць. Але в ужитку була інша назва - «паздерник», що похо­дить від промислу, пов'язаного з переробкою льону та коно­пель. Пізніше десятий місяць жовтень ще називали «хмурень», «зазимник». А оскільки з жовтня починали справляти весілля, його охрестили і «весільником».

Листопад

У давнину листопад називали «братчини». Це від давнього об­ряду, що звався «братчина». Його справляли в листопаді. Якщо сусіди хотіли заприятелювати між собою, то купували в пасіч­ників бджолиний рій. Із весни до осені гуртом доглядали його. Зібраний мед ділили порівну. На це свято збиралися сім'ями, гуляли чи, як казали в народі, браталися. Були ще назви: «листопадень», «падолист», «напівзимник».

Добір прикметників до слів

Учитель. Щоб наша історія була яскравішою, доберімо сло­ва, що відповідають на питання який? до назв місяців. А допо­можуть вам у цьому загадки.

Група 1 - вересень;

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки. (Вересень)

група 2 - жовтень;

Помаранчевим став світ:

Жовте листя з усіх віт.

Пташки в вирій відлітають,

Хмарки дощик розсипають. (Жовтень)

група з - листопад.

Краплі з неба, дахів, стріх.

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад,

Що за місяць?   (Листопад)

Основна частина уроку. Колективне складання історії (усно)

Складання речень за питаннями. Бесіда

Учитель. Щоб скласти історію, пропоную вам дати відпо­віді на запитання.

  • Як звали синочків Осені?
  • Де могли жити синочки Осені?
  • Що вирішила Осінь одного разу зробити?
  • До кого першого Осінь пішла в гості?
  • До кого другого Осінь пішла в гості?
  • До кого третього Осінь пішла в гості?
  • Як зустрів свою матір Вересень?
  • Як зустрів свою матір Жовтень?
  • Як зустрів свою матір Листопад?
  • Чи залишилася задоволеною Осінь від своєї мандрівки до синів?
  • Який заголовок можна дібрати до складеної історії?

Об'єднання речень у зв'язну розповідь

Учитель. Об'єднайте речення у зв'язну розповідь, допов­ніть її і розкажіть.

Зразок

Жила на світі Осінь. У неї були сини Вересень, Жовтень, Лис­топад. Вони жили окремо від матері. Вирішила мати Осінь від­відати кожного з них.

Спочатку завітала в господарство до старшого сина Вересня.

Потім вирушила в гості до середнього сина Жовтня. І вже стомлена помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. Вересень щедро зустрів матусю різними овочами та фрук­тами. Жовтень зустрів її різнобарвністю кольорів, а Листопад сердито струшував листя з дерев і лякав пташок. Засмутилася матуся, повернулася додому стомлена й Заснула міцним сном на цілий рік.

VII. Підбиття підсумків уроку

 Бесіда

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Яке завдання було виконувати найскладніше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  будувати зв'язне висловлювання за малюн­ками й опорними словами; розвивати спостережливість, образ­не мислення, творчі здібності, збагачувати словниковий запас, розвивати усне мовлення; виховувати любов до природи, праг­нення до творчості, естетичні почуття.

Обладнання: мультимедійна презентація, звукозапис пісні Лесі Горової «Зима», репродукції картин Жозефіни Волл «Зимонька-зима», «Дух зими».

Хід уроку

Організаційний момент. Створення емоційного настрою

Учитель. Пролунав дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок.

Уроки творчості, натхнення уроки,

Добра і радості, і мудрості глибокої,

Усі шляхи тернисті перейти

Уроки творчості поможуть вам завжди.

Повідомлення теми й завдань уроку

Учитель. Розпочинаємо урок розвитку зв'язного мовлення, на якому ми вчитимемося складати історії. А про що буде наша історія і хто буде її головним героєм, ви дізнаєтеся, коли уважно прослухаєте пісню.

(Лунає пісня Лесі Горової «Зима»)

- Про кого складатимемо історію?

Учитель. Зима - чудова пора року. Про неї пишуть поети, складають музику композитори, малюють картини художники. Сьогодні й ми спробуємо скласти історію про красу зими.

Підготовча робота до написання історії

Робота зі створення образів героїв Робота з  картинами. Бесіда

- А ким ви уявляєте зиму?

Одні уявляють її старою бабусею, інші - холодною красу­нею. Я ж пропоную вам розглянути картини відомої англійської художниці Жозефіни Волл. Вона працює у стилі фентезі. Своїх персонажів Жозефіна створює за допомогою яскравих фарб у синіх, жовтих, бузкових відтінках.

- Ким ми бачимо зиму на малюнках?

- Яка вона - добра чи зла?

- Як ще можна назвати зиму? Доберіть їй красиве ім'я.

- Отже, першим головним героєм нашої історії буде Зима.

    

 

 

Робота із загадками

Учитель. Хто буде наступним персонажем, нам допоможе дізнатися загадка.

Ніжна зірка сніжно-біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди –

Стала краплею води. (Сніжинка.)

Гра «Збери слова»

(Учитель має підготувати сніжинки зі складами та прикрі­пити їх на дошку.)

Текст на сніжинки: ЛЕ, ЧА, КАЗ, ГЕНЬ, КО, КІ, ВА, ТЕН, РІВ, ХО, ДІТ, ЛОД, НІ, НА, ІС, МО, КРИС, ТІ, ЗЯ, РО, НА.

Учитель. На сніжинках написані склади. Утворіть слова і ви дізнаєтеся, якими можуть бути сніжинки.

- Які ж бувають сніжинки? (Легенькі, тендітні, іскристі, хо­лодні, чарівні, казкові.)

Робота з анаграмами Учитель. Які дії можуть виконувати сніжинки? (Танцюють, кружляють, виблискують, летять, падають, метушаться, красуються, пурхають.)

Отже, головними героями нашої історії будуть Зима і Сніжинка.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!».

Січень просить: «Присідай!».

Встали - сіли, встали - сіли,

Розігріли наше тіло..

Лютий потім нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книжки розгортаємо –

 Знання здобуваємо!

Основна частина уроку. Складання історії за малюнком, запитаннями й опорними словами

Слухання казки

Жила собі Сніжинка. Вона була маленька, як зірочка в нічному небі, і весела, як пташечка. Її кмітливість і життєлюбство завжди приємно дивували її снігових друзів, і всі раді були товаришу­вати з цією крижаною веселункою. У неї було три найкращих друга - грайливий Вітерець, непосида Сніжок і добряк Замет. І хоч були вони такими різними, та всіх їх об'єднувала добра вдача. А поряд зі Сніжинкою жила Матінка Зима, яка не мала жодного друга. Вона завжди дивилася на Сніжинку і заздрила їй.

 

Бесіда за змістом казки

- Про кого ця казка?

- Якою була Сніжинка?

- Як звали її друзів?

- Якими вони були?

- Хто жив поряд зі Сніжинкою?

- Чому заздрила Матінка Зима?

Учитель. А зараз спробуймо змінити нашу історію так, щоб Матінка Зима теж знайшла собі справжніх друзів.

Авторське крісло

Учитель. Пропоную вам розказати змінені історії в автор­ському кріслі.

(Розповіді учнів.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: учити  здобувачів освіти будувати зв'язне висловлювання за малюн­ками та на основі прочитаних творів, розвивати мовлення , критичне мислення, пізнавальний інтерес, збагачувати словни­ковий запас; виховувати бажання піклуватися про тварин.

Обладнання: малюнок дівчини-весни; дидактичні таблиці із зображенням їжака, жаби, мурахи, ластівки; дитячі малюнки з теми «Зустріч весни».

Хід уроку

Організаційний момент. Створення позитивного емоцій­ного настрою

Привітаймося, Усміхнімося,

Гляньмо в очі одне одному –

 І нам тепліше стане.

Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

Бесіда

- А щоб стало нам іще тепліше, я пропоную вам відгадати загадку.

Все у зелені довкола:

Пасовища, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

Ліплять гнізда ластівки,

І в сороки новина, -

Облетіла всіх вона,

Сповіщаючи:«...» (Весна.)

- Як ви здогадалися, що це весна?

- Які зміни відбулись у неживій природі з приходом весни?

- А в живій природі?

Читання творів про весну

Учитель. Прочитайте вірші, які ви знаєте, про весну. Встала весна

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічає.

Тарас Шевченко

 

Навесні

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчинка в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

        Іван Франко

Визначення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна дівчина-красуня.

Бесіда

- Як ви вважаєте, як її звати?

- Так, це дівчина-весна. Многоцвітна, тепла, ясна...

- Вона пропонує нам стати сьогодні письменниками та скласти розповідь.

Тему розповіді ви дізнаєтеся, коли розгадаєте анаграму (написана на дошці).

                  УТЗСІЧР ИВЕНС

- Яка ж тема уроку?

- Отже, тема уроку - складання історії за малюнками та на основі прочитаних творів. Ми уявимо себе письменниками і спробуємо скласти цікаву розповідь із теми «Зустріч весни».

Підготовча робота перед складанням історії

Робота зі створення образів героїв

Учитель. Історія завжди має головних героїв. Як ви вважа­єте, хто ж буде героєм нашої історії? Хто з нетерпінням чекає весни і чому?

Учитель. Щоб визначити героїв розповіді, проведемо гру «Відгадай - розкажи».

Удень я сплю, а прийде ніч,

Отоді вже - інша річ!

Я виходжу полювати –

Стережись, мишва хвостата!

Не злічу вже скільки штук

За життя я з’їв гадюк.

Я колючий, мов будяк,

А зовуть мене... (їжак.)

На лузі по купинах

Стрибають листочки.

Опуклі очі

І криві лапки.

Тільки де ж вушка?!

Хто це? (Жабка.)

Є у лісі хата,

В ній кімнат багато.

Тут живуть невтомні

Санітари добрі. (Мурашки.)

Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка.)

Добір прикметників до слів

Учитель. Щоб наша розповідь стала барвистою, гарною, доберіть слова, які відповідають на запитання який?, яка?, яке?, які? до слів:

Весна (яка?) —......

їжак (який?) —......

Жаба (яка?) — ..,...

Мураха (яка?) —..,.

Ластівка (яка?) —.

Читання творів, складання речень за змістом прочитаного.

 Учитель. Щоб краще дізнатися, хто як весну зустрічає, про­поную вам прочитати в групах уривки творів і скласти усно ре­чення з теми «Зустріч весни».

Група 1

Їжачок прокинувся

У зимку їжачок спав під купою хмизу. Та ось настала весна, з'явилася молода травичка. Їжачок вийшов зі свого лігва.

На голках - суха трава, мох, старе листя. Виліз їжачок, позіхнув, потягнувся і почав лапкою свою колючу шкіру обчищати.   Об гілки, кущі потерся, язиком себе облизав.

Поглянув навколо себе, обтрусився їжачок і побіг на полювання. Усю зиму він не їв, схуд, зголоднів. Тепер лише натрапить на жучка чи жабку - відразу впіймає і з’їсть.

Скоро він сили набереться. Тоді зможе зі змією впоратися. Лише б трапилася вона йому!        За І. Скребицьким, В. Чапліною

Група 2

Жаби прокинулися

Добре пригріває весняне сонечко. Увесь сніг із поля зігнало, і її лісі вже його зовсім мало залишилося.

У канавці, під бурим опалим листям, прокинулися від зимового сну жаби. Вони теж усю зиму спали. Усі позамерзали, навіть тверді стали, як крижинки. Тепер на сонечку відігрілися, відтанули, ось і вилізли з канави. Вилізли й потихеньку пострибали, до ставка поспішають... До берега доскачуть і стрибають у воду.

А як сонечко воду пригріє, тоді вже жабам справжнє роздолля - плавають, кумкають, по-своєму весні радіють.

                                        За Г. Скребицьким, В. Чапліною

Група 3

Прокинулись

Біля старого соснового пенька височить мурашина купа, її припікає сонце, нагрілася вона й парує. А зверху вже повзають мурашки, ще не зовсім прокинулися вони від сну, але деякі з них уже працьовито тягнуть якісь цурпалочки, шматочки кори. Лагодять після зими свою колективну будову. Інші мурашки ледве пересуваються, гріються на сонці.

Мине ще кілька днів, і мурашки жваво візьмуться до роботи.

А там на початку травня вже з'являться й перші лялечки, із яких незабаром виведуться нові покоління мурашок. На той час прилетять солов’ї, і птахолови набиратимуть свіжих мурашиних лялечок годувати солов’їв у клітках. Та не лише солов’ї - усі комахоїдні пташки, що живуть у клітках, добре їдять так звані мурашині яйця.

                                              Олександр Копиленко

Група 4

Повернулися ластівки

Ось і ластівки з-за моря повернулися: літають, метушаться, у сараї під дахом глиняне гніздечко ліплять. Та як акуратно! Грудочку до грудочки приклеюють. Зліплять гніздечко, неначе кошик, а збоку пролазку залишать. Через цю пролазку травинок у гніздо наносять. Постелить ластівка м'яку підстілку в гнізді, знесе туди яєчка і сяде пташенят висиджувати.

Основна частина уроку. Складання історії на основі про­читаних творів за малюнками і запитаннями

Складання речень за запитаннями

- Яка пора року настала?

- Які зміни відбулись у неживій природі?

- Як зустрічають весну рослини?

- Що робить їжачок навесні?

- Як радіють весні жабки?

- Чим займаються мурахи навесні?

- Як зустрічають весну мурахи?

Об'єднання речень у зв'язну розповідь

Учитель. Об'єднайте речення у зв'язну розповідь, допов­ніть її і розкажіть.

Авторське крісло

Учитель. Пропоную вам розказати складені історії в авторському кріслі.

Зразок Зустріч весни

Закінчилася зима. На крилах прилетіла весна-чарівниця: многоцвітна, тепла, ясна. Струмочки задзюрчали чистою водицею. Дерева зашелестіли молоденькими листочками. Усі з радістю зустрічають весну.

А як радіють весні їжаки, жабки, мурахи, птахи! Колючі їжачки з радістю струшують зі своїх голочок сухе листя. Жабки пови­лазили на берег, гріються на сонці та навіть не хвилюються, що десь недалеко бігає їжачок у пошуках їжі. Вони весело танцюють, кумкають свої неповторні пісні. Працьовиті мурахи теж вітають весну. Вони старанно лагодять свої мурашники. Ластівки прилетіли з теплих країв. Не мають часу на відпочинок, гнізда ліплять, адже скоро потрібно буде пташенят висиджувати.

Наповнилася земля звуками, різноголоссям. Весна настала!

Підбиття підсумків уроку

Що вам найбільше сподобалося на уроці?

Яке завдання було виконувати найскладніше?

Чого навчають складені історії?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: учити здобувачів освіти будувати зв'язне висловлювання, розвивати мовлення , критичне мислення, творчу уяву, пізнавальний ні інтерес, уміння використовувати слова з емоційно-експресивним забарвленням щодо зображуваного, збагачувати словниковий запас; виховувати дбайливе ставлення до речей.

Обладнання: дидактичні таблиці із зображенням портфеля, олівця, ручки, лінійки, зошита, книжки.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент. Створення позитивного емоцій­ного настрою

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати,

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний,

Сторітеллінгом зовуть.

Щоб урок був цей цікавий,

Ти активним мусиш буть.

Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

Бесіда

  • Що означає слово «сторітеллінг»?

Отже, сторітеллінг - подання інформації у вигляді цікавої історії.

  • Чи любите ви читати цікаві історії, чому?
  • Які ваші улюблені герої історій?
  • Хто автор прочитаних історій?
  • Чи любите ви самі складати цікаві, неймовірні, дивовижні історії?
  • Про кого ви любите складати історії?
  • Чи хочете сьогодні скласти одну з таких історій?

Визначення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

  • Як ви вважаєте, із якої теми ми сьогодні складатимемо історію?
  • Тема уроку - складання історії з теми «Про що говорять речі».
  • Які завдання уроку?
  • Які вміння ми формуватимемо під час написання історії?
  • Чого ви очікуєте від уроку?
  • Працюватимемо на уроці під девізом:

Я - особистість творча.

Я думаю, аналізую.

Я висловлюю власні судження.

Я творю.

Підготовча робота перед складанням історії

Робота зі створення образів героїв

Розгадування загадок

  •    Історія завжди має головних героїв. Наші — незвичайні.
  •    Як ви вважаєте, чому?
  •    Так, тому що героями нашої історії будуть речі. Спробуйте відгадати їх.

То в клітинку, то в лінійку,

Написати тут зумій-но,

І намалювати можеш,

Називаюся я -...

                                   (зошит).

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.

                                    (книжка.)

Чорний Іван,

Дерев'яний каптан,

Де носом проведе,

Там помітку кладе.

                                        (олівець.)

Сталевий коник

по білому полю бігає,

За собою чорні сліди залишає.

                                   (ручка.)

Порахує сантиметри,

А як треба - міліметри!

Рівно лінії проводить,

З олівцем за ручку ходить.

                                  (лінійка.)

Робота в парах.

Добір прикметників до слів

Учитель. Доберіть до поданих речей слова, які відповідають на запитання який?, яка?, яке?

Книжка (яка?) (цікава, захоплива, чиста, весела, сумна).

Зошит (який?) (чистий, брудний, охайний, життєрадісний).

Олівець (який?) (дерев'яний, простий, кольоровий, гострий, новий, старий, злий).

Ручка (яка?) (кулькова, нова, чарів 'а).

Лінійка (яка?) (дерев'яна, велика, сувора, весела).

Учитель. Як ви вважаєте, коли книжка може бути веселою, зошит - життєрадісним, а олівець - злим, сердитим?

Бесіда

  • А де живуть наші герої?
  • Так, їхня рідна домівка - портфель. Але в кожного порт­феля є свій хазяїн. Інколи життя речей залежить від ставлення людини до них. Речі - неживі предмети, але вони по-своєму народжуються, живуть, як люди, помирають.
  • Як, на вашу думку, народилася книжка?
  • Від чого залежить тривалість її життя?
  • А чи чули ви коли-небудь розмову між книжками, зоши­тами?
  • Про що вони розмовляють?

Розповідь учителя

Одного разу під час перевірки зошитів я випадково почула розмову двох із них. Ось про що вони розповіли.

Я живу в портфелі у Софійки, - сказав зошит у клітинку, який лежав на столі у прозорій новій обкладинці. - Мені там затишно і тепло. Щоразу після уроку Софійка обережно кладе мене у папку. Папка має окреме відділення в портфелі, тому мене ніколи не штовхають підручники, пенал, альбом. На уроці Со­фійка обережно перегортає мої аркуші, не загортаючи їх. Пише старанно й охайно. Інколи мені хочеться стати чарівником і по­бувати в ролі букв і цифр, які так рівно вміщуються в моїх клі­тинках. Коли їм весело, то беруть один одного за руки і почи­нають танцювати, радіючи, що такі охайні та красиві.

Як тобі добре, - обізвався зошит у лінійку. - А я весь у пля­мах. На деяких моїх аркушах з'явилися невеличкі дірочки. Коли Андрійко напише неправильно якесь слово, то він тре і тре гум­кою. Так боляче... Але я думаю, що скоро мої страждання скін­чаться, адже Андрійко вже кілька разів обіцяв мамі, що жалі­тиме мене і всі записи вестиме охайно.

  • Якби ви зустріли Андрійка, то що йому сказали б?
  • А Софійці?

Основна частина уроку. Складання учнями історії «Про що говорять речі»

Складання речень за запитаннями

  • Щоб скласти історію з нашими героями, пропоную вам дати відповіді на запитання.
  • Де живуть книжка, зошит, олівець, ручка, лінійка?
  • Коли вони радіють?
  • А коли сумують?
  • Із яких причин між ними може виникнути суперечка?
  • Коли вони можуть посваритися?
  • Хто їх може помирити?
  • Які дивовижні пригоди можуть статися з ними в портфелі?

Об'єднання речень у зв'язну розповідь

Учитель. Об'єднайте речення у зв'язну розповідь, допов­ніть її і розкажіть.

Акторське крісло

Учитель. Пропоную вам розказати складені історії в авторському кріслі.

Зразок

В одному красивому портфелі жили-поживали і горя не знали книжка, зошит, ручка, олівець і лінійка. Вони разом ходили на уроки, працювали, разом відпочивали, веселилися. Та одного разу посварилися. Петрик, хазяїн портфеля, готуючись до уроку фізкультури, ненароком кинув папку із зошитами не в своє від­ділення. Що тут зчинилося! Папка вдарила лінійку, лінійка вко­лолася об гострий олівчик, а той не витримав і зламався. Ручка хотіла допомогти своєму товаришеві, але впала. Усі почали сва­ритися, звинувачувати одне одного. Але тут прокинулася муд­ра книжка, яка спокійнісінько спала у себе в кімнаті. Вона всіх заспокоїла, помирила, а на допомогу олівчику викликала швидку допомогу - стругачку.

VI. Підбиття підсумків уроку

  • Що вам найбільше сподобалось на уроці?
  • Яке завдання було виконувати найскладніше?
  • Чого навчають складені історії?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з ін­шими учасниками навчально-виховного процесу; формувати предметні компетентності: розвивати  уміння слухання- розуміння, аудіювання, уміння правильно аналізувати зміст сюжетного малюнка, зіставляти почуте з ілюстрацією, виби­рати з тексту казки влучні виражальні засоби мови, потрібні слова та словосполучення, давати правильні відповіді на запи­тання плану, розвивати логіку мислення й мовлення, художню уяву, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: завдання для роботи в групах, парах, кошик із намальованими грибами.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Учитель. Подивіться одне на одного, усміхніться, тепер мені усміхніться. Із таким хорошим настроєм, доброзичливим став­ленням одне до одного розпочнемо наш урок.

Девіз уроку

Сидимо правильно.

Пишемо каліграфічно.

Відповідаємо чітко.

Актуалізація опорних знань

Бесіда

  • Яка зараз пора року?
  • Доведіть, що це щедра пора року.
  • Які дарунки осені ми приносимо з лісу?

Робота за таблицею на слайдах (На розсуд учителя.)

  • Пригадайте, які їстівні гриби ви знаєте?
  • Які отруйні гриби знаєте?
  • Що порадите грибникам?

Хвилинка каліграфії

- Які гриби ви зберете в кошик? Запишіть відгадки до зага­док у зошит, підкресліть орфограми.

(Діти відгадують загадки, кладуть гриб у кошик, записують слово у зошит, звертаючи увагу на орфограми.)

Шапка коричнева, ніжка міцна,

Гриб цей найкращий, і кожен це зна,

Тому бажає усякий грибник

У лісі великий знайти...

                           (боровик).

Ці стрункі грибочки

Зайняли пеньочки.

Шапки в них кругленькі,

Кличуть їх...

                           (опеньки).

Красень гриб цей хоч куди,

Та у руки не бери!

Кожна муха його знає,

Як побачить - геть втікає!

                          (мухомор.)

Ці грибочки невеличкі,

Із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки,

Носять руді босоніжки.

                            (лисички.)

Слизьку шапку одягнув

І під деревом заснув...

З задоволенням збирають

І на зиму закривають.

                           (маслюк.)

Капелюхи в них яскраві:

Жовті, сірі, зеленаві,

Зачекайте, любі, трішки -

 Я зберу вас,

                           (сироїжки).

Під березою грибочок,

Поряд жінка і синочок...

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми!

                         (підберезовик.)

Відповідь: боровик, опеньки, маслюк, підберезовик (мухо­мор не записали, адже це отруйний гриб)

Повідомлення теми й мети уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми спробуємо відчути себе в ролі кмітливих казкарів і складемо казку самі. А цікаві малюнки підруч­ника допоможуть нам у цьому. Пан Мухомор просить вас скласти казку про гриби. Ви погоджуєтеся бути сьогодні у ролі казкарів?

- Щоб скласти свою казку, спочатку послухайте казку І. Про­копенко «Як гриби ховалися».

На лісовій галявині зібралися гриби. Вони вирішили повеселитися. Кого тут тільки не було: і руді лисички, і чепурні сироїжки, і веселі маслюки. Прийшов шляхетний боровик, навіть старий груздь не висидів удома. Ну й весело ж було! У танку кружляли і старі, і малі.

Раптом десь удалині почулося:

- Ау-у-у! Ау-у-у!

Гриби зупинилися наче вкопані.

- Рятуйтеся! – крикнув груздь і заліз під ялинку.

Решта теж сховалися. Опеньки притулилися біля пенька. Біля берези – підберезники, в осичняку – підосичники. А печериця взагалі втекла у луки. Маслюки кинулися під сосни й ялини. Тільки мухомор залишився на видноті.

Підготовчий етап

Розгляд сюжетних малюнків

 

Змістовий аналіз казки

Бесіда

  • Де відбувалися події?
  • Які гриби зібралися на святі?
  • Що робили гриби на галявині?
  • Хто ще завітав до лісу?
  • Як повелися грибочки, зачувши наближення людей?
  • Як ви розумієте вислів: стоїть як укопаний? (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)
  • Яка історія може трапитися з героями казки?

Усне складання вигаданої історії, яка трапилася на галявині

  • Якими словами починаються казки? (Жили-були... Од­ного разу...)
  • Перерахуйте всі події, які будуть описані.
  • Скажіть, як змінювався герой протягом історії.
  • Напишіть, чим усе завершилося. Як змінився герой, що він зрозумів?
  • Чого нас учить ця історія?

Робота в парах із картками

Учитель. Відшукайте місця, куди заховалися гриби.

Підберезники

В осичнику

Груздь

Біля пенька

Опеньки

Під ялинку

Підосичники

Біля берези

Печериці

Під сосни та ялини

Маслюки

На луки

 

Зверніть увагу на підкреслені слова у тексті. Такі слова прикра­шають текст. Вони неначе малюють предмети. Це образні слова.

Робота в групах

Гра «Виправ помилку»

Учитель. Переплуталися образні вислови. Відновіть їх.

Група 1:

Лисички жовті

Руді сироїжки

Група 2:

Старий боровик

Шляхетний груздь

Група 3:

Опеньки пишно вбрані

Сироїжки тоненькі, бліді, довгоносі

Група 4:

Маслюки в рожевих, зелених і червоних сарафанах

Усне складання казки

Учитель. Складіть власну казку за малюнками та запитаннями. (Кілька учнів усно складають казку.)

  • Де зібралися гриби?
  • Які гриби прийшли на свято?
  • Як вони веселилися?
  • Хто вихвалявся, що найсміливіший, найрозумніший?
  • Що почули гриби?
  • Де який гриб заховався?
  • Чому лише мухомор залишився гордовито стояти на вид­ному місці?

              Самостійна робота учнів

Побудова казки за малюнками, опорними запитаннями

(На дошці - таблиця образних висловів, які відновлювали учні, і таблиця місць, куди ховалися гриби. Учитель надає індивіду­альну допомогу учням.)

Приблизний варіант казки

Одного сонячного дня в лісі на галявині зібралися гриби. Вони прийшли на свято. Це були лисички, боровики, сироїжки, опеньки та навіть мухомор. Він гордо вихвалявся, що нічого та нікого не боїться. Гриби веселилися: сміялися, жартували, танцювали. Раптом почувся тріск сухих гілочок. Це їжачок вий­шов на полювання. Гриби одразу поховалися хто куди. Лише мухомор стояв непорушно. Грибочки подумали, що і справді мухомор такий сміливий. І раптом вони почули, що до лісу зай­шли люди. Гриби дуже злякалися і почали знову ховатися. Підо­сичники сховалися під осикою. Опеньки причаїлися за пень­ком. Боровики — під ялинкою, один лише мухомор нікуди не ховався. Тоді гриби зрозуміли, що мухомор лише вихва­лявся, а насправді він є отруйним. Його ніхто не їдять — ні звірі, ні птахи, ні люди.

Читання й обговорення творів

Підбиття підсумків уроку

  • Чого ми навчилися на уроці?
  • Чи сподобалася казка, яку ми склали?
  • Що викликало у вас найбільший інтерес на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взає­модії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; здоров'язбережувальні - виховувати бажання бути здоровим, загартовуватися; соціальні - виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, злагоджено працювати в парах, групах; фор­мувати предметні компетентності: розвивати  уміння слухання-розуміння, аудіювання; формувати вміння правильно під­писувати малюнок, вибирати з тексту влучні виражальні засоби мови, давати правильні відповіді на запитання словами з тексту (загадки); формувати комунікативні компетентності: розвивати логіку мислення і мовлення, художню уяву.

Обладнання: презентація, картки, ілюстрації, роздатковий матеріал для парної і групової роботи.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Продзвенів шкільний дзвінок,

Дав сигнал нам на урок.

То ж часу не гаємо -

Працювати починаємо.

Учитель. Виберіть оплесками той смайлик, який відобра­жає ваш настрій.

(Учитель показує смайлики, учні плескають у долоні, коли ба­чать той смайлик, який відповідає їхньому настрою.)

- Гарний настрій візьмемо й урок наш почнемо.

                   Повідомлення теми й мети уроку

Учитель. Ви ознайомлені з багатьма казками, вам читали їх ваші мами, бабусі. Чимало казок ви прочитали самі. А сьогодні ми спробуємо скласти свою казку. Про кого? Відгадайте загадку і здо­гадаєтеся.

Підготовчий етап

Розгляд малюнків тварин

              

Учитель. У яких казках трапляються ці герої? (Мишка, їжачок, білочка, хом’ячок та інші.)

Відгадування загадок

Хто однаково всіх любить,

Всіх однаково голубить?

Кожний скоса тільки гляне,

А обняти не дістане.

                                 (Сонечко.)

Невеличка та сіренька,

В нірці мешкає тихенько.

Уночі по хаті - нир,

- Я шукаю сало й сир.

                                  (Мишка.)

Це який дивак знадвору

Носить здобич у комору?

Не на спині у мішку,

А сховавши за щоку.

                                 (Хом'ячок.)

Розгляд малюнків мишки та хом'ячка

Учитель. Є хом'яки домашні. Вони відрізняються забарв­ленням хутра. Деякі з них мають довгу шерсть, тому їх назива­ють ангорськими.

Розміри хом'яків можуть досягати 18 см, вага - від 110-120 до 220 грамів, а іноді й більше. Якщо ви маєте домашнього хом'яка, то пам'ятайте, що за ним потрібно ретельно доглядати: чистити клітку, годувати, вичісувати хутро.

Повідомлення теми й мети уроку

Бесіда

Учитель. Наш урок буде пов'язаний із казковими пригодами. Але ці казочки ми складатимемо самі. Чого чекаєте від уроку?

Учитель. Ви щодня стикаєтесь із Сонечком, але не замислює­тесь, яке його значення для життя. Сьогодні Сонечко почуло, що ви про нього говорили. Тому прийшло до нас на урок. Яке ж воно?

  •   Що дає Сонце людям, рослинам, тваринам?
  •   Чому Сонечко називають щедрим?

Постановка мовленнєвих завдань

Учитель. Які казкові пригоди могли статись із Сонечком? (Як Сонечко допомогло квіточці, когось вилікувало, якийсь лиходій захотів викрасти Сонечко.)

IV. Опрацювання текстів-зразків

Читання початку казки, закінчення

Додому мишеня повернулося дуже зажурене.

  • Що сталося? – схвильовано спитала мама.

Мишеня схлипнуло й розповіло.

…….

Мама обняла його та й каже:

- Не плач, бо в озері було не сонце, а лише його відображення.

- То воно не пропало?

- Певно, що ні!

- От добре! Побіжу сказати хом’ячкові!

                                                                       За Іваном Палагутою

 

 

Усвідомлення змісту тексту

  • Назвіть головних героїв казки.
  • Чи має казка щасливий кінець?

Робота в парах

  • Відтворити розмову мами та мишеняти.

Розгляд малюнків

  • Як ви вважаєте, що могло трапитися?

Мовленнєва підготовка до написання тексту

Лексико-семантичний напрям роботи з текстом-зразком

Добір синонімів до слів:

зажурене - сумне;

запитала - поцікавилася;

відображення - віддзеркалення;

чиста - прозора;

схвильовано - стурбовано.

Добір антонімів:

зникло - знайшлося;

чиста - брудна;

зникло - з'вилося;

маленькі - великі;

вилізли - залізли.

Словниково-логічний напрям роботи з текстом-зразком

  •                   Доберіть слова - назви ознак до слів-відгадок: мишеня - сіреньке, маленьке, вертке. Хом'ячок - руденький, товстенький.

Сонечко - яскраве, тепле, привітне.

Лексико-граматична робота: закріплення правопису апост­рофа, знака м'якшення, ненаголошених голосних звуків [е], [и].

Написання тексту

Самостійна побудова і запис казки (за самостійно дібраним сюжетом («Чому Сонечко не світить»))

Робота в четвірках

Складання речень зі словосполучень.

Група 1. Самостійно

Побачили сонечко; залізли у воду; сонечко зникло; хом'ячок заплакав.

Група 2. Скласти речення зі слів (деформований текст)

побачили, Мишенятко, в, озері, сонечко, і, хом'ячок,

підпливли, Вони, до, нього, залізли, і, у, воду,

стала, Вода, брудною.

зникло, Сонечко, і, там, не, з'являлося, більше,

зажурився, Хом'ячок, почав, і, плакати.

Група 3. Доповнити речення із використанням слів із довідки

 - Мишенятко і... побачили в озері... Ми ... до нього ближче і... у воду. Вода стала...

Сонечко ... і більше там не... Хом'ячок зажурився і почав...

Довідка: хом'ячок, сонечко, підпливли, залізли, брудною, зникло, з'являлося, плакати.

Розповідь складеного тексту. Редагування тексту

Інсценізація казки

Запис тексту в зошити. Індивідуальна допомога учням

Усна перевірка текстів

Куди поділося Сонечко

Сьогодні ми з моїм другом Хом'ячком гуляли біля озера. Усе було добре. І раптом Хом'ячок показав мені на воду. Там плавало гарне яскраве Сонечко.

Ми підпливли до нього ближче та залізли у воду. Вода стала брудною. Сонечко зникло та більше там не з'являлося. Хом'я­чок зажурився і почав плакати. Так ішли всю дорогу в сльозах.

  • А ви не бачили, як Сонечко весело дивиться на вас із неба? — сказала мама Мишка.
  • Але ми знайшли Сонечко в озері, у воді!
  •    Тоді Мишеня швидко побігло до товариша і пояснило, у чому річ.
  •    Друзі підняли голівки й засміялися. У блакитному небі сяяло ясне Сонечко. Воно привітно дивилося на звірят.

Підбиття підсумків уроку

  • Про кого ми складали казку?
  • Чи сподобалася вам казка, яку ми склали?
  • Як ви вважаєте, чому друзі не зрозуміли, що сталось із сонечком?

 

 

Мета: учити  складати власну розповідь, виразно та зрозуміло формулювати думку, поширювати речення словами, що підходять за змістом, активізувати й поповнювати словниковий запас , розвивати творчі здібності; виховувати працелюбність, любов до рід­ної мови; виховувати осудливе ставлення до лінощів, недбалості.

Обладнання: ілюстрації із зображенням білочки, серія малюнків, конверти із завданнями.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

 Привітання

Лунає дзвінок –

Починається урок,

Старанно працюватимемо,

Щоб українську мову гарно знати.

Хвилинка каліграфії

Актуалізація опорних знань

Бесіда

Що за дивна непосида

На стежинку шишки кида?

З гілки скік і скік на гілку.

Упізнали, друзі,.. (білку)?

  •   Яких звірят можна побачити взимку в лісі?
  •   Що вони можуть робити?
  •   Чи просто їм пережити зиму?

Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і зав­дань уроку

Відгадування загадки

Горішок до горішка,

Грибочок до грибка -

І маленька прудконіжка

На дерево втекла.

Руденькому звіряті

Морози не страшні…

Ну як же його звати,

Згадали ви чи ні?

                (Білка).

Побудова асоціативного куща

Бесіда

  •    Що виникає у вашій уяві, коли чуєте слово «білка»? (Прудка, руденька, непосидюча, спритна, роботяща, любить їсти гриби та горішки.)
  •    Чи знаєте ви, що білки бувають не лише рудого забарв­лення, а й різних кольорів: сірі, білі, чорні, коричневі.

 

 

Учитель. Сьогодні ми створюватимемо власну історію - сторітеллінг. Це буде історія про білочку. Збагачуватимемо словни­ковий запас, розвиватимемо творчу уяву, мислення, міркування. А допоможуть збагатити нашу уяву сюжетні малюнки.

IV. Робота з темою уроку

Бесіда за серією малюнків.

       

  •   Якою була ця білочка? Із чого видно, що вона роботяща?
  •    Якою була її сусідка? Із чого видно, що білочка лінива? Сформулюйте речення.

Добір слів, протилежних за значенням (усно)

Перша білочка друга білочка

Працьовита ледача

Охайна безтурботна

Передбачлива сумує

Радіє

Утворення словосполучень і складання речень

 Робота в групах

Учитель. Придумайте, як зустрілися білочки; закінчення історії.

Добір висловлювань із запропонованих

  • Сідай, будь ласка.
  • Їж на здоров'я.
  • Без праці немає добра.
  • Чим хата багата, тим і рада.

Запис власної історії

Бесіда

  • Із чого почати? Звісно, із головного героя. Це білочка.
  • Опишіть її. Який у неї зовнішній вигляд, який характер, що моїм любить робити?
  • Придумайте, що може трапитися з нею. Можливо, вона вирішила вирушити в подорож до своїх друзів в інший ліс.
  • Які пригоди можуть трапитися з нею в дорозі?
  • Це буде зав'язка.
  • Далі - розвиток подій: кого може зустріти наша героїня? Як це вплине на подальшу історію? Як білочка долає перешкоди і досягає мети?
  • Напишіть, чим закінчилася історія, як змінилася білочка? Що зрозуміла, від чого відмовиться, що робитиме далі?

Цікаво знати

Існує думка, що білка їсть лише горіхи. Але це не так. Усе, що є в лісі їстівного, входить до її меню: насіння, зерна, бруньки, і гілки, ягоди, молоді пагони, гриби і звичайно шишки. Протягом дня білка може обробити до 15 ялинових шишок і понад 100 соснових. У день вона поїдає насіння 100-150 шишок. Проте ще не всі знають, що вона охоче поїдає також комах, але найбільше любить пташині яйця і пташенят.

Самостійна робота учнів

Учитель. Запишіть казку, звертаючи увагу на правопис слів. Перечитайте написане, внесіть правки.

Зачитування власних історій. Удосконалення тексту

Прийом «Авторське крісло»

Підбиття підсумків уроку

  • Що сподобалося вам на уроці?
  • Що було складним?

 

 

 

2. Творчі завдання для розвитку зв’язного мовлення на уроках української мови в 2класі

Завдання 1.

1. Розглянь малюнок.

C:\Users\pc\Pictures\Saved Pictures\img619_85.jpg

2. Що роблять малюки? Що вони промовляють? Чи можна це назвати мовленням? Чому?

Завдання 2.

  1. Уважно розглянь малюнок.

2. Дай відповідь на кожне поставлене запитання:

- Що роблять діти?

- За допомогою чого діти спілкуються?

- Що допомагає дітям зробити усне мовлення виразнішим і зрозумілішим?

3. Розкажи, про що могли б розмовляти діти, зображені на малюнку.

Завдання 3.

1. Розглянь малюнок і поміркуй, яку роль під час спілкування відіграє інтонація.

  1. Яка інтонація найбільш доречна у розмові між двома друзями? Виклади свою думку.

Завдання 4.

1. Розглянь малюнок.

2. На його основі склади усну розповідь. Добери заголовок.

3. Визнач тему і мету своєї розповіді.

4. Запиши її.

Завдання 5.

1. Розглянь малюнок.

2. На його основі склади 2-3 речення, зв’язані між собою за змістом.

3. Запиши їх. Чи є записане тобою текстом? Поясни чому?

4. Спробуй дібрати заголовок.

Завдання 6.

1. Це є мак. Уяви його в полі, на грядці. Які в нього кольори? Опиши його усно.

2. Опис квітки запиши.

 

Завдання 7.

1. Ти, звичайно, впізнав це звірятко. Це білочка. Яка вона? Розкажи, де вона живе, як виглядає, чим харчується.

2. А може тобі відомо про неї щось уже цікаве? Напиши.

Завдання 8.

1. Розглянь малюнок.

2. Склади поради, як доглядати за посадженими деревцями, посіяними квітами. Запиши їх.

Завдання 9.

1. Уяви собі новорічну ніч. Ось годинник на чарівній вежі видзвонює опівніч. Саме в цю мить розкривається небо і…

2. Розкажи, що могло статися в новорічну ніч.

3. Свою фантастичну розповідь запиши.

Не забудь дібрати заголовок.

 

Завдання 10.

  1. Розглянь малюнок.

IMG-34449a288d909d6f84069c02dd2ee108-V

2. Дай відповідь на наступні запитання:

- Що зображено на малюнках? (Хлопчики, собака, реп’яхи).

- Чим займаються хлопчики на першому малюнку? (Діти грають з м’ячем).

- Хто спостерігає за ними? (Собака).

- Що сталося на другому малюнку? (Діти закинули м’яча в кущі й не можуть знайти).

- Хто допомагає хлопчикам шукати м’яча? (Пес)

- Що відбулося на третьому малюнку? (Песик знайшов м’яча).

- Який вигляд має песик? (Весь у ріп’яхах, але задоволений).

- Як поставилися хлопці до собаки? (Хлопчики раділи і хвалили песика).

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Вашуленко М, Дубовик С. Робота над власним висловлюванням (есе) на уроках української мови // Початкова школа. - № 10. – С. 10-16.
  2. Захарійчук М. Українська мова та читання : підруч. для 2 кл. закл. загальн. середн. освіти (у 2-х частинах) : Частина1 : Українська мова / Мар’яна Захарійчук. - К. : Грамота, 2019. - 112 с.
  3. Панасевич О.Я. Прийоми сторітелінгу на уроках у початковій школі // Використання інноваційних технологій в освітньому процесі початкової школи. – Хмельницький: ПП Мельник, 2016. – С. 346-352.
  4. Розвиток зв’язного мовлення 1-4 класи / Н.М. Пінда, І.В. Заїка, С.А. Макарчук. – К.: Видавничий дім перше вересня, 2017. – 184 с.
  5. Українська мова. Картки з розвитку зв'язного мовлення. 2 клас. -Тернопіль: Навчальна книга Богдан, 2008. – 24 с.

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 грудня 2021
Переглядів
1845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку