Загальні відомості про ситуацію спілкування та її складові. Створення власних висловлювань. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.
Мета уроку: дати загальне уявлення про ситуацію спілкування, пояснити, що слід узяти до уваги та що необхідно спланувати перед тим, як уступити в спілкування, формувати вміння діалогічного усного мовлення; виховувати чемність і толерантність.
Обладнання: підручник, таблиця.
Хід уроку
І. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІІ. Повторення ключових питань.
* Робота з підручником. Колективне виконання вправи 15.
*Робота з таблицею. Розповісти, що слiд узяти до уваги, щоб правильно зорієнтуватись у ситуацiї спiлкування. Що треба обміркуваати перед вступом у спiлкування?
Перед тим, як вступити в спiлкування, слiд УЗЯТИ ДО УВАГИ:
|
||
|
ДЕ спiлкуємося?
|
в офiцiйнiй обстановцi |
СИТУАЦІЯ СПІЛКУВАННЯ |
ХТО адресат? |
у неофіційнiй обстановцi
|
|
Яка МЕТА спiлкування? |
повiдомлення
з’ясування спонукання |
Залежно вiд цього ТРЕБА ОБМІРКУВАТИ (СПЛАНУВАТИ):
|
|
ТЕМУ
|
|
ОСНОВНУ ДУМКУ
|
ВИСЛОВЛЮВАННЯ |
ФОРМУ (дiалог чи монолог)
|
|
СТИЛЬ |
|
ІІІ. Виконання ситуативних вправ.
*З опорою на подану вище таблицю, зорiєнтуватись у ситуацiї спiлкування, а також обміркувати тему, основну думку, форму, вибрати стиль вашого ймовірного висловлювання, уявивши, що ви прийшли:
*Пояснити, що потрiбно взяти до уваги, щоб зорiєнтуватися в ситуацiї спiлкування, i що визначити перед тим, як вступити в спiлкування, якщо до вас звернувся:
*Скласти та «проговорити» за особами діалог, можливий в одній із вище окреслених ситуацій.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
V. Домашнє завдання: вправа 18.