Розвиток зв'язного мовлення. Діалог.

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення. Діалог. Поняття про діалог. Розгорнутий конспект.
Перегляд файлу

Розвиток зв’язного мовлення

 

Загальні відомості про ситуацію спілкування та її складові. Створення власних висловлювань. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації  спілкування.

Мета уроку: дати загальне уявлення про ситуацію спілкування, пояснити, що слід узяти до уваги та що необхідно спланувати перед тим, як уступити в спілкування,  формувати вміння діалогічного усного мовлення; виховувати чемність і толерантність.

Обладнання:  підручник, таблиця.

 

Хід уроку

 

І. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

 

ІІ. Повторення ключових питань.

 

 

* Робота з підручником.  Колективне виконання вправи 15.

 

 

*Робота з таблицею. Розповісти, що слiд узяти до уваги, щоб  правильно зорієнтуватись у  ситуацiї  спiлкування. Що треба обміркуваати перед вступом у спiлкування?

 

      Перед тим, як вступити в спiлкування,

слiд УЗЯТИ ДО УВАГИ:

 

 

 

ДЕ спiлкуємося?

 

в офiцiйнiй обстановцi

 

 

СИТУАЦІЯ

СПІЛКУВАННЯ

 

 

ХТО адресат?

у неофіційнiй

обстановцi

 

 

 

Яка МЕТА спiлкування?

    повiдомлення

 

з’ясування

 спонукання

 

 

 

 

 

 

 

 

Залежно вiд цього ТРЕБА ОБМІРКУВАТИ (СПЛАНУВАТИ):

 

ТЕМУ

 

 

ОСНОВНУ ДУМКУ

 

 

ВИСЛОВЛЮВАННЯ

 

ФОРМУ

(дiалог чи монолог)

 

 

СТИЛЬ

 

 

ІІІ. Виконання ситуативних вправ.

        

*З опорою на подану вище таблицю, зорiєнтуватись у ситуацiї спiлкування, а також обміркувати тему, основну думку, форму, вибрати стиль  вашого ймовірного висловлювання, уявивши, що  ви прийшли:

 

  • на класні збори, де вирішується питання організації автобусної екскурсії історичними місцями Києва (Львова, Полтави, Харкова…);
  • до лікарні, де проходить курс лікування ваша бабуся;
  • до театральної каси, щоб придабати квитки на виставу;
  • до однокласника переглянути новий відеофільм або удвох пограми в комп’ютерну гру.

 

*Пояснити,  що  потрiбно взяти до уваги, щоб зорiєнтуватися в ситуацiї спiлкування, i що визначити перед тим, як вступити в спiлкування, якщо до вас звернувся:

 

  • однокласник з проханням допомогти надолужити пропущене на уроках через хворобу;
  • класний керiвник з пропозицiєю взяти участь  у організації шкільної виставки  учнівських малюнків (ілюстрацій до літературних творів, плакатів певної тематики, стінгазет до Дня учителя);
  • керiвник шкiльного лялькового театру і запропонував вам написати гумористичну п’єсу-казку з сучасного шкільного життя.

 

 *Скласти та «проговорити» за особами діалог, можливий в одній із вище окреслених  ситуацій.

 

ІV. Підбиття підсумків уроку.

 

V. Домашнє завдання: вправа 18.

 

doc
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку