Розвиток зв'язного мовлення. Робота над оповіданням

Про матеріал
Корекційне заняття для дітей з ТПМ 4 клас. Розвиток зв'язного мовлення. Допоможе удосконалювати вміння учнів працювати над оповіданням, використовуючи різноманітні форми та методи роботи, формувати у дітей навички виразного мовлення; розвивати зв'язне мовлення, слухову увагу, фонематичне сприймання, артикуляційну та дрібну моторику, навички звуко-буквеного аналізу та синтезу слів; розвивати пам'ять, мислення, слухову увагу; виховувати інтерес до корекційних занять.
Перегляд файлу

Конспект корекційного заняття   для дітей з ТПМ                           4  клас

РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Робота над оповіданням

Василя Сухомлинсього « Зимуючі птахи»

 

           Мета: активізувати словниковий запас за лексичною темою «Природа»; удосконалювати вміння учнів працювати над оповіданням, використовуючи різноманітні форми та методи роботи; формувати навички виразного мовлення; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережне ставлення до природи; корегувати вимову учнів.

Обладнання: малюнки птахів, оповідання  Василя Сухомлинсього «Зимуючі птахи», комп’ютерної програми «Адоптація - Лого., картки з завданнями\

 

Хід заняття

І. Загально - корекційний етап

1. Організація групи

Холодно зараз в лісах і лугах,

холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаю я вас!

2. Нервово-психологічна підготовка. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на занятті з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі: ( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ.Основний етап

1. Артикуляція опорних знань

  1. Артикуляційні вправи :

«Маляр».  Посміхнутися, відкрити рота. Широким кінчиком язика виконуються рухи по піднебінню вперед-назад (білимо стелю). Нижня щелепа не повинна рухатися

          «Смачне варення».  Висунути широкий язик, облизати верхню губу та         заховати язик у глиб рота. Повторити 10-15 разів

2)    Розвиток мовного дихання

    «Фокус».  Рот широко відкрити. Широкий язик вигнути у формі «чашечки». Покласти на кінчик носа ватку, здувати її, спрямовуючи струмінь повітря вгору. Слідкувати, щоб видихуваний струмінь повітря проходив посередині язика, а щоки не надувались.

«Зігріємо руки». Зліпити уявну снігову бабу, а потім дихати у долоні, вимовляючи звук «х-х-х», ніби зігрівати їх.

  1. Розвиток слухового сприймання

Замініть словосполучення одним словом. Дитина тихо сидить  в  класній кімнаті. Пропоную їй слухати уважно,  та повторювати за вами слово.

 Важливо навчити дитину вслуховуватися  в     звучання слів, тому намагаюся говорити  слова неголосно, пошепки.  Необхідно дотримуватись принципу  від простого до складного:  

Скинув із ніг взуття  -                          (роззувся)

Дуже розкрив рот –                              (роззявив)

Допоміг щось покласти на плечі –      (піддав)

Відійшов на певну відстань –              (віддалився)

Рот без зубів –                                        (беззубий)

Конкурс виконавців пісень –                (пісенний)

Газета, що висить на стіні –                  (стінна).

2. Формуюча частина
Вступна бесіда.

  Ще зовсім недавно ми бродили з вами в осінньому лісі. Під ногами шурхотіло опале листя. Сумну пісню співали птахи. А сьогодні — під теплою білою ковдрою сплять деревця і травинки. Не чути співу птахів. Що це за пора року?

Стало біло навкруги,

я розтрушую сніги,

наганяю холоди,

воду сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я... (Зима)

 

— Так, це зима. Скільки гарного навкруги взимку — блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури! Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття переповнюють наше серце. Але як непросто їх висловити — бракує слів!

Читання оповідання

Настала холодна зима. Запорошило снігом сад. Літають над білим килимом пташки, тривожно пищать, бо нічого їсти.  Зробили учні годівницю. Щодня приносять корм — смажене конопляне сім'я, гарбузове та соняшникове насіння. А синичкам — шматочки сальця в сіточках, щоб ворона не вкрала. Завтра неділя. Приносити корм до годівниці випала черга Сергійкові. Він із вечора приготував шматочок сальця, загорнув його в сіточку. У маленький мішечок насипав гарбузового насіння...

 (Василь Сухомлинський)

1. Фонетико-фонематичні вправа

Перепишіть речення,  вставте де потрібно пропущені букви.

Літать над біим килиом птаки, тривоно пищать, бо нічого  сти.

Сергіко  із веора приготуав шматоок салья, загорнув його в сітоку.

2. Лексико-граматичні вправа

Що зробили птахи?»

Мета: вправляти у вживанні дієслів з різними префіксами.

Птахи відлетіли, прилетіли, злетіли, перелетіли, долетіли, вилетіли, залетіли, влетіли, підлетіли, полетіли.

 2. Робота над  деформованим текстом:

Літають над білим килимом пташки, тривожно пищать, бо нічого їсти. Настала холодна зима. А синичкам — шматочки сальця в сіточках, щоб ворона не вкрала.Запорошило снігом сад. Завтра неділя Зробили учні годівницю. Щодня приносять корм — смажене конопляне сім'я, гарбузове та соняшникове насіння.. Він із вечора приготував шматочок сальця, загорнув його в сіточку. У маленький мішечок насипав гарбузового насіння... Приносити корм до годівниці випала черга Сергійкові.

3.Фізкультхвилинка

Крильця пташки розправляють, (Руки розвести в різні боки).

Їх до сонця підіймають. (Руки в гору, потягнутись).

Потім можна політати (Покрутитися, рухи руками).

І комашок поганяти. (Вгору низ).

На галявину злетілись,(Присісти).

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,(Рухи руками вгору та вниз).

У гніздечку хутко сіли. (Сісти на місця).

 

4. Розвиток дрібної моторики

«Сірникові годівнички»

Сірникові коробки (уявні годівнички) розкласти на столі. На тарілку насипати різноманітні крупи. Посортувати по «годівничках» з відповідним малюнком птаха.

 

5.Звуко-буквенний аналіз

Повторити послідовність  звуко-буквенного  аналізу слова.

1. Вимов слово вголос.

2. Поділи його на склади.

3. Визнач наголошений склад (в односкладових словах наголос не визначається).

4. Звуковий розбір в квадратних дужках , наприклад: [г а л' а в ие н а]

   звукова схема , наприклад [– • | = •' |  • |  • ].

5. Запиши слово буквами.

6. Полічи кількість звуків і кількість букв.

7. Поясни невідповідність між кількістю звуків і букв, якщо вона не однакова.

         Зробити звуко-буквений аналіз слова учень:(використання комп’ютерної програми «Адоптація- Лого)

1 учень

2 у-чень

3 у́чень

4 [у ч е н']  [ ●́ | — ● = ]

5 учень («у», «ча», «е», «ен», «знак м’якшення»)

6  звуків 4, букв 5

7 знак м’якшення не є звуком, він тільки пом'якшує попередній приголосний звук (маємо м’який звук [н'])

 

ІІІ. Заключний етап

  • Вам сподобалося наше заняття?
  • Що ми з вами робили?
  • Як діти підготовлюють птахів?
  • Який корм діти приносять для птахів?

 

2. Зняття нервової напруги

«Снігопад»

Мета: зняти напругу і втому (релаксація), створити гарний настрій. 

Хід вправи.  

  Один учень  стукає по підлозі ногами, другий  – плескає в долоні. По команді ведучого учасники починають плескати в долоні і стукати ногами. Коли ведучий піднімає руку вгору, учасники ляскають і стукають голосно, коли опускає руку-учасники стукають тихо.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку