Розвиток зв'язного мовлення "Транспорт"

Про матеріал
Мета уроку - збагачувати мовлення першокласників словами тематичної групи «Транспорт»; формувати вміння складати і записувати речення; закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; формувати компетентність спілкування рідною мовою, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати довільну увагу, кмітливість, спостережливість, критичне мислення; виховувати інтерес до різних видів транспорту.
Перегляд файлу

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Транспорт.

Мета: збагачувати мовлення першокласників словами тематичної групи «Транспорт»; формувати вміння складати і записувати речення;

закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування;формувати компетентність спілкування рідною мовою,  збагачувати словниковий запас учнів; розвивати довільну увагу, кмітливість, спостережливість, критичне мислення; виховувати інтерес до різних видів транспорту.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, іграшки різних видів транспорту, кубик Блума «Транспорт», відео-загадки, лото «Транспорт», смайлики, цеглинки лего, картки «Методика Г.Догмана.Геній з пелюшок. Транспорт», відео про транспорт майбутнього.

Хід уроку.

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.Вітання.

Ми – сімейка невеличка.

Усі друзі – я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками цвіли.

  •          Діти, виберіть смайлик відповідно до вашого настрою.

2. Робота над віршем-забавлянкою.

- Діти, послухайте забавлянку.

 Стукотить,
Торохтить по вулиці: 
Хома їде на курочці,
 Тимішка на кішці 
По кривій доріжці.
  Куди, Хома, їдеш? 
Куди поганяєш?
  Їду сіно косити.
  Навіщо тобі сіно?
  Корівок кормити.
  Навіщо тобі корівки?
  Молоко доїти.
  Навіщо тобі молоко?
  Діток годувати.

  Смішно, чи не так? А скажіть, чи можна покататись на курці чи на кішці? А чому?

                                                                                                                                   1

 

3. Робота з іграшками.

  А на чому ж  їздять люди?

  •          Я вам щось принесла. Роздивіться уважно і скажіть, що ви бачите перед собою? (на столі виставлені іграшки різних видів транспорту)
  •          Яким одним словом можна об’єднати назву іграшок? (транспорт)

4. Хвилинка-цікавинка.

Слово  «транспорт» з’явилося в нашій мові ще 1720 року і прийшло з німецької мови. Воно означало «переносити». Тоді  «транспортом» називали кораблі для перевезення вантажу. А зараз ми називаємо транспортом не лише вантажні кораблі, але й іншу техніку для перевезення вантажів та пасажирів.

- Зробимо звуковий аналіз слова «транспорт» самостійно в зошитах.

Транспорт – транс- порт – 9 б., 9зв. − − · − −  − ·  − −

ІІ. Основна частина.

 1. Гра «Відгадай-но»(відео)

- Є ще багато різних видів транспорту. Ми з вами зараз трішки пограємось і дізнаємось, який є транспорт.

*

Маленькі будиночки по місту біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.(трамвай)

*

Залізний кінь,

Фарбований і гумою підкований.(автобус)

*

Як натиснеш на педалі,

Побіжить в далекі далі.(велосипед)

*

Полотно, а не доріжка, і біжить сороко ніжка.(потяг)

2. Гра « Опиши транспорт»

- Я пропоную вам цікаве завдання. Ви з закритими очима повинні відгадати, що це за транспорт.

1.Що це?

2.Які частини є у автобуса?

3.Якого кольору автобус?

4. Які вікна? Які двері? Скільки їх?

                                                                                                                                   2

5.Що написано на автобусі, номер?

6.Де місце водія?

7.Де місця для пасажирів?

8.Для чого потрібен автобус?

9.Що ще ти хочеш розповісти про автобус?

Фізкультхвилинка.

- Є різні види транспорту. За місцем руху їх поділяють—одні літають у небі. Такий транспорт називають повітряний. Наприклад: Дирижабль ,літак , вертоліт

Інший плаває у воді.  Його називають водним. Це катер , теплохід.

 Транспорт буває також і підземним. Це метро.

 Інші їздить по землі. Це наземний транспорт. Це вантажна машина, автобус, трамвай.

3. Рухлива гра «Де моє місце?"

- Діти, я  роздаю вам картки з будь-яким видом транспорту.

-  Ви повинні швиденько, по сигналу,  визначити для них місце: повітряному - аеродром, наземному - гараж, водному - порт. (Таблички з написами місця в різних куточках класу)

- Транспорт за призначенням буває: грузовим,пасажирським і спеціальним.

Грузовий – перевозить вантажі, пасажирський – людей,  спеціальний – це швидка допомога, поліція, газова служба, пожежна машина.

4. Гра «Знайди»

На дошці прикріплені картки із зображенням транспорту. Ваше завдання розділити їх на 3 групи

5. Робота з кубиками лего.

- Перед вами кубики лего. Ваше завдання: скласти речення. Для цього потрібно переставити кубики місцями.

                                                                                                                             

                                                                                                                              3

 

  

  •          Запишіть ці речення в зошити.

6. Фізкультхвилинка.

ІІІ. Заключна частина.

1. Бесіда «Природа і транспорт»

- Чи завжди автомобілі приносять користь?

- Як автомобілі впливають на природу? (сигналом своїм

відлякує тварин, бензин із автомобілів потрапляє в річку і забруднює її,

вихлопні гази забруднюють повітря.)

- Що ж потрібно зробити, щоб вирішити проблему із забрудненням

транспортом навколишнього середовища?

                                                                                                                                  4

- Які види транспорту не забруднюють навколишнє середовище?

- Чому корисно користуватися велосипедом, самокатом? Чи вмієте їздити велосипедом?

2. Використання «кубика Блума»

3. Перегляд відео про транспорт майбутнього.

4.Рефлексія.

- З яким  видом транспорту ми познайомились?

- Як людина використовує транспорт у своєму житті?

- Як транспорт впливає на забруднення навколишнього середовища?

- Яким повинен бути транспорт, щоб він не забруднював повітря?

- Складіть новий вид транспорту і опишіть його.

- Якщо у вас змінився настрій, то виберіть інший смайлик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

                                                                                                                                  5

docx
Додано
3 січня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку