Розвивальна програма «Сходинки розвитку» для вихованців груп короткотривалого перебування дітей п'ятирічного віку при загальноосвітньому навчальному закладі

Про матеріал
Одне з найважливіших питань сьогоднішньої системи освіти – поступовий перехід від дошкільного дитинства до шкільного життя. Особливої актуальності це питання набуло після ухвалення Закону України «Про загальну середню освіту», у якому йдеться про першокласників-шестирічок. Дана програма розрахована на спеціалістів – практичних психологів (соціальних педагогів), для застосування її в роботі з майбутніми першокласниками.
Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Проблема виховання – одна із найважливіших і найдавніших соціальних проблем, остаточне вирішення якої в принципі неможливе. Найперше завдання дошкільного закладу освіти, школи, родини, суспільства – виховати здорову особистість. Особистість не може бути здоровою, якщо вона не адаптована до сучасності, до колективу, до суспільства в цілому. Формування особистості, зумовлене зовнішніми факторами навчання й виховання, пронизує процеси органічного дозрівання і психічного розвитку та пов'язує їх в один процес розвитку особистості.

З моменту народження дитина здобуває досвід у процесі діяльності, ситуації протікання якої дуже різноманітні, практично незлічимі у своїх нюансах. Багатоманітний досвід не просто копіюється в процесі відбиття його дитиною, а перетворюється. Придбання та узагальнення досвіду предметної діяльності в ранньому дитинстві пов’язане із зіткненням і взаємодією предметно-продуктивної та предметно-ігрової діяльності. Важливим для розвитку є вміння дитини користуватися знаннями. Для цього вона повинна навчитися відбирати необхідні знання із свого досвіду, думати, аналізувати, висловлювати судження. Для того, щоб навчити дитину думати, треба зробити цікавою для неї розумову працю. Цьому значною мірою сприятиме дидактична або словесна гра.

Одне з найважливіших питань сьогоднішньої системи освіти – поступовий перехід від дошкільного дитинства до шкільного життя. Особливої актуальності це питання набуло після ухвалення Закону України «Про загальну середню освіту», у якому йдеться про першокласників-шестирічок.

Дана програма розрахована на спеціалістів – практичних психологів (соціальних педагогів), для застосування її в роботі з майбутніми першокласниками. Дослідження засвідчують, що першокласники шестирічного віку, прийшовши до першого класу, мають багато психологічних проблем: соціально не підготовлені до життя в колективі з ровесниками, не вміють спілкуватися і проявляти себе в буденному житті класу. Це замкнені, некомунікабельні, невпевнені в собі діти. Спостерігаються випадки, коли діти, навіть володіючи матеріалом, мають багато проблем із його подачею, що негативно позначається на оцінках. Саме через ці проблеми і виникла ідея створення даної програми, орієнтованої на допомогу дошкільникам, які через рік підуть до першого класу і потребують психологічної підтримки та соціальної адаптації. Надати допомогу і підтримку таким дітям через систему певних ігор і навчальних програм може тільки спеціаліст психологічної служби системи освіти.

Запропонована програма орієнтована на групу не більше, ніж двадцять осіб, причому більшість ігор розраховано на парну кількість дітей. Її тривалість – один навчальний рік, по одному заняттю на тиждень. Заняття проводяться в спеціально обладнаному приміщенні (це може бути група дитячого садочка). Кожне заняття триває 30-35 хвилин. Заняття охоплюють реалізацію наступних аспектів психічного розвитку дитини дошкільного віку:

  • формування адекватної самооцінки,
  • розвиток уваги,
  • розвиток вольових якостей і самостійності дітей,
  • розвиток пам'яті,
  • розвиток комунікативних навичок,
  • розвиток мислення,
  • розвиток уяви.

Мета програми: спрямованість на розвиток комунікабельності й соціальної адаптації дитини в колективі ровесників, пізнавальних здібностей, мовлення, навичок навчання.

Завдання програми:

  • Сформувати адекватну самооцінку, що спирається на реальні досягнення, знання та вміння дитини.
  • Сформувати вміння працювати за заданим зразком.
  • Скорегувати вміння адекватно реалізовувати отриману інформацію
  • («бачу» + «чую» = «роблю»).
  • Навчити вольової регуляції своїх дій.
  • Розвивати культурну, зорову, слухову, сенсорну пам'ять дитини, навчити мнемічних прийомів.
  • Навчити знаходити спільну мову з однолітками і дорослими, розуміти й сприймати комунікативні ситуації.
  • Розвивати аналіз, синтез, порівняння.
  • Розвивати фантазію, неформальне уявлення про світ.
  • Виявити обдарованих дітей з метою допомоги реалізації себе в шкільних обставинах.
  • Розширювати знання про оточуючий світ.
  • Розвивати самостійність мислення.
  • Розвивати довільність мови.
  • Розширювати словесний запас, учити встановлювати понятійні зв’язки.
  • Виховувати бажання вчитися, старанність, акуратність.

Після проведення системи роботи за запропонованою програмою очікується:

  • Підвищення рівня розвитку пізнавальної активності дитини старшого дошкільного віку.
  • Достатній рівень розвитку пізнавальних процесів дитини п’ятирічного віку.
  • Підвищення рівня комунікативних навичок дитини шостого року життя.
  • Розширення словникового запасу дитини старшого дошкільного віку.
  • Зняття емоційного напруження дитини п’ятирічного віку – майбутнього першокласника.
  • Стабілізація психологічного стану дитини щодо шкільного навчання.

Методи, які мають бути використані спеціалістом на заняттях з дітьми старшого дошкільного віку:

  • психодіагностика,
  • рухливі ігри,
  • конкурсні ігри,
  • дидактичні ігри,
  • бесіди,
  • обговорення,
  • ігри на розвиток дрібної моторики руки,
  • малювання,
  • вправи на концентрацію, переключення, розподіл уваги,
  • вправи на оволодівання активною відтворюючою уявою,
  • вправи на розвиток наочно-образної форми мислення, формування узагальнень, засвоєння знакової функції свідомості, формування передумов для розвитку логічного мислення дошкільників,
  • вправи на розвиток довільної форми пам'яті, ознайомлення зі способами логічного запам’ятовування матеріалу,
  • слухання казок,
  • спостереження.

Для полегшення роботи за програмою пропонується використовувати стимульний матеріал, у якому наводяться зразки малюнків. Це комплекс роздаткового матеріалу, що призначений для індивідуальної роботи з малюками. Для групової роботи його необхідно розмножувати на кожну дитину.

 

 

 

 

 

 

 

Формування психологічної готовності до навчання в школі

на базі групи короткотривалого перебування п'ятирічок «Барвінок» (ДНЗ «Веселка»)

при Костянтинівській спеціалізованій різнопрофільній школі І-ІІІ ступеня «Прометей» з поглибленим вивченням предметів

 

Система занять з дітьми старшого дошкільного віку розроблена на основі посібника

Дьякової В.Д. Програма роботи з майбутніми першокласниками. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 80с. із розрахунку:

  • перші два тижня вересня – знайомство з дітьми, сприяння перебігу адаптаційного періоду старших дошкільнят,
  • останні два тижня вересня – діагностика актуального розвитку когнітивної сфери майбутніх першокласників,
  • одне заняття на тиждень протягом періоду від жовтня до квітня поточного навчального року, тобто на сім навчальних місяців заплановано 28 занять,
  • тривалість одного заняття – 35 хвилин,
  • форма організації занять – групова,
  • комплексна діагностика готовності до школи випускників дошкільного навчального закладу «Веселка» (група короткотривалого перебування п'ятирічок «Барвінок») запланована на травень поточного навчального року.

 

Орієнтовний розподіл розвивальних занять на навчальний рік

 

Мета заняття

Рекомендовані розвивальні вправи

1

Формування адекватної самооцінки, розвиток уваги

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Ім'я» - за пропозицією дорослого кожна дитина групи по черзі називає своє ім'я, запитання до дитини: «Чи подобається тобі твоє ім'я? Як тебе можна лагідно називати?», гру можна проводити, вишикувавши дітей в коло, передаючи один одному м’яч «М'яч передавай, своє ім'я називай!»

матеріал: м’яч

Гра «П'єдестал» («Трон») – діти групи сидять за партами, дорослий кидає м’яч комусь із дітей по черзі. Дитина, яка спіймала м’яч, виходить і сідає на «трон» (дитячий стілець, який стоїть посередині групи), говорить про себе ласкаві слова, розповідає, що вона любить робити, мета гри: краще познайомити один з одним членів групи

матеріал: дитячий стілець, м’яч

Гра «Муха» - спочатку вправляти дітей в розрізнянні понять право-ліво, вгору-вниз, можна – пропонувати виконувати команди ведучого, використати пісню «Бугі-вугі». Завдання виконувати на дошці крейдою колективно, замість мухи – маленьке чорне коло, На дошці накреслити таблицю 3х3 дві штуки, викликати грати – по двоє дітей, кожен з яких може викликати наступного гравця. Завдання гри: розташувати «муху» по середині матриці, рухати фігурку, виконуючи команди ведучого «одна клітинка вгору, одна клітинка вниз» тощо

матеріал: дошка, крейда, маленьке чорне коло, виготовляється власноруч

Коректурна проба – завдання виконувати колективно на дошці, перевіряти правильність виконання завдання, варіанти розфарбовування елементів матриці за вищевказаним посібником: будинок – голубий, м’ячик - не розмальовувати, ялинка – зелений, зірка – жовтий, гриб – коричневий, квітка - червона

матеріал: аркуш паперу із завданням (увага № 1), скотч, фломастери або кольорові олівці

Гра «Будь уважним» - гра-пісня з пришвидшенням темпу

Вот носик, вот ушки, вот щёчки, вот рот, вот ручки, вот ножки, вот грудь, вот живот.

Вот спинка, вот шейка, вот брови, вот лоб, а вот и ладошка и я по ней – хлоп!

або виконання різних видів рухів за командою ведучого, наприклад: «коні» - ходьба з високим підніманням коліна, «зайчики» - стрибки на місці на двох ногах, «чаплі» - махи руками через сторони вгору-вниз тощо. Завдання малят – швидко реагувати на слова ведучого

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

2

Розвиток пам'яті, розвиток комунікативних навичок

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Запам'ятай та знайди малюнки» - виконувати колективно, роздати індивідуальні малюнки із запропонованих посібником дітям, запропонувати знайти свій малюнок серед інших, які намальовані на великому демонстраційному аркуші. Завдання виконувати по черзі, потім – парами. Пропонувати знайти ті малюнки, які є на картці у дитини по пам'яті

матеріал: чотири екземпляри індивідуальних картинок, один демонстраційний аркуш паперу (пам'ять № 1)

Гра «Упізнай звук» - пропонувати дітям впізнавати дії людини за звуком, варіанти рухів ведучого: крокувати, стрибати, бігти, гортати книжку, співати, мовчати, стукати олівцем, плескати в долоні, розмовляти. Діти закривають очі, слухають та називають рух за звуком, повторюють рух за ведучим

Гра «Впізнай геометричну фігуру навпомацки» - повторити назви та особливості геометричних фігур – круг, квадрат, трикутник – викликати по декілька дітей, роздавати їм геометричні фігури (руки дітей при цьому знаходяться за спиною), які вони повинні впізнати на дотик, назвати, тільки потім показати присутнім

матеріал: площинні картонні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник) за кількістю дітей

Гра «Половинки» - роздати дітям різнокольорові геометричні фігурки, розрізані навпіл, діти повинні якнайшвидше за сигналом дорослого знайти свою «половинку», утворивши разом з іншим цілу геометричну фігуру

матеріал: площинні кольорові картонні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), розрізані навпіл за кількістю дітей

Гра «Новосілля» - діти малюють свій портрет, який вивішується на дошку у віконечка намальованого на ній будинку. Кількість віконечок в намальованому будинку дорівнює кількості присутніх, включаючи дорослого. Провідна ідея вправи «Ми всі різні, ми дружимо, нам добре разом!», малюнки можна забрати додому

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей, кольорові олівці, скотч, дошка, крейда

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

3

Розвиток мислення, розвиток уяви, формування адекватної самооцінки

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Четвертий зайвий» - завдання із  вищезгаданого посібника виконувати колективно за партами на дошці, варто спробувати інший спосіб організації дітей – килимок і мобільна дошка

матеріал: скотч, указка, олівець, дошка, завдання на аркуші (мислення № 1)

Гра «Орієнтування за планом» - намалювати план групи (дошка, вішалка, стіл та стілець вчителя, парти, килимок), завдання до дитини «Стань там, де я показала на плані групи», завдання можна виконувати по двоє-троє дітей, перевіряти правильність виконання завдання. Примітка – план групи малювати так, як його бачать діти, сидячи за партами, на дошці крейдою, з’ясовувати, хто сидить на певному місці «ось тут» на плані, варіанти завдань: «покажи, де сидиш ти», «покажи, де сидить вчитель», «витри свою парту, килимок» тощо

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Домалюй малюнок» - намалювати на дошці крейдою декілька кіл, запитати у дітей, який предмет подібний до кола за формою, запропонувати домалювати до кола деталі так, щоб вийшло зображення, завдання виконувати колективно, варто викликати дітей до дошки для промальовування деталей

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Невербальний показ» («Крокодил») – пропонувати дітям називати рухи, які виконує дорослий, потім – повторювати ці рухи. «Що я роблю?» - пишу, читаю, співаю, їм, граю на піаніно, п’ю, малюю, шию; перу, ріжу хліб, прасую, чищу картоплю, пилососю, мию підлогу, підмітаю, мию посуд; копаю, сапаю, загрібаю, збираю овочі, рву фрукти з дерева тощо

Проективна методика «Коли я гарний» - запропонувати дітям по черзі озвучити гарні вчинки, які вони можуть зробити для найрідніших дорослих – мами, тата, бабусі, дідуся тощо. Можна використати «мікрофон» (наприклад, кегля), правило – коли хтось говорить в мікрофон, інші мовчки та уважно слухають

матеріал: «мікрофон»-кегля

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

4

Розвиток уваги, розвиток вольових якостей і самостійності

 

Привітання, пригадати ім'я та по-батькові практичного психолога

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Лови м’яч» - проводити з метою пригадати імена дітей, вправу виконувати в колі на килимку, кидати м’яч по черзі дітям, називаючи імена. Якщо ім'я названо правильно, дитина ловить м’яч, якщо ні – відбиває м’яча, повертаючи його ведучому та називаючи своє ім'я правильно

матеріал: м’яч

Гра «Інтегральні малюнки» - виконувати завдання із вищезгаданого посібника на килимку колективно, показувати та називати об’єкти серед всіх інтегральних-«прозорих» малюнків, обводити олівцем його контур

матеріал: інтегральні малюнки за посібником (увага № 9), олівець

Гра «Знайди дорогу» - познайомити дітей із завданням-«лабіринтом» та правилами його проходження, простежувати дорогу олівцем з кожною дитиною по черзі

матеріал: аркуші із завданнями-«лабіринтами» в кількості 4-5 штук (увага № 11), олівець-указка

Гра «Розстав крапки за зразком» - виконувати завдання за партами, дорослий надає зразок виконання завдання крейдою на дошці, діти можуть виконувати завдання в парах на аркушах паперу

матеріал: дошка, крейда, ганчірка, олівці, аркуші із матрицями за кількістю дітей (таблиця 3х3)

Коректурна проба – передбачає індивідуальне виконання завдання кожною дитиною окремо із запропонованого посібника, згаданого вище

матеріал: аркуші із завданнями (увага № 1) за кількістю дітей

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

5

Розвиток пам'яті, розвиток комунікативних навичок

 

Привітання, пригадати ім'я та по-батькові практичного психолога

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Запам'ятай і знайди малюнки» - пропонувати або індивідуальне виконання, або виконання  парах. Завдання виконувати з опорою на малюнки із вищезгаданого посібника, потім – на слух, завдання можуть давати діти один одному по черзі «Які картинки ти хочеш, щоб Аліна запам’ятала і знайшла?», гравцю пропонувати обрати того, хто загадуватиме йому малюнки, за власним бажанням

матеріал: чотири набори роздаткових, один набір індивідуальний із посібника (пам'ять № 2)

Варіант гри «Запам'ятай слова» - використовувати канцелярські товари дітей, проводити за проханням дорослого - «Піди до магазину та купи – ручку, олівець та точилку», обов’язково перевірити правильність виконання завдання дитиною

матеріал: канцелярські товари в пеналах дітей

Гра «Упізнай заданий контур навпомацки» - для проведення гри можна використовувати геометричні фігури, невеликі ігри або канцелярські товари, попередньо розглянувши їх. Дитина виконує завдання, склавши руки за спиною, спочатку вона впізнає предмет на дотик, називає його, тільки потім – демонструє

матеріал: площинні картонні геометичрі фігури (коло, квадрат, трикутник), канцелярські товари в пеналах дітей

Гра «Танок нерозлучних друзів» - виконувати ігрову вправу з м’ячем, затискати м’яч між грудьми в парах, виконувати танцювальні рухи так, щоб м’ячик не впав на підлогу

матеріал: м’яч

Гра «Знайди свою половинку» - варіанти картинок для гри: геометричні фігури, сердечка, розрізані картинки, шукати свою пару за сигналом дорослого, картинки можуть розрізнятися кольором і розрізом, надалі – тільки розрізом

матеріал: розрізані навпіл картинки за вибором дорослого

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

6

Розвиток мислення, розвиток уяви, формування адекватної самооцінки

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Класифікація малюнків» - розподілити предметні малюнки на двох партах – «сад», «город», варіанти проведення ігрових вправ – взяти будь-який малюнок за бажанням та потім за сигналом дорослого покласти його на відповідне місце (сад/город), взяти малюнок овоча/фрукта за проханням дорослого та потім покласти його на відповідне місце. Наприкінці гри ще раз назвати склад кожної класифікаційної групи «овочі/фрукти»

матеріал: предметні картинки овочів/фруктів

Гра «Знайди предмет за описом» - використовувати для гри предметні картинки овочів/фруктів, вчити дітей проявляти витримку, чекати черги відповідати, пробувати відгадувати прозові («Це фрукт, росте на дереві, він смачний та корисний … ») та віршовані загадки про овочі/фрукти

матеріал: предметні картинки овочів/фруктів

Гра «Невербальний показ» - пропонувати дітям називати рухи, які виконує дорослий, потім – повторювати ці рухи. «Що я роблю?» - пишу, читаю, співаю, їм, граю на піаніно, п’ю, малюю, шию; перу, ріжу хліб, прасую, чищу картоплю, пилососю, мию підлогу, підмітаю, мию посуд; копаю, сапаю, загрібаю, збираю овочі, рву фрукти з дерева тощо. Поєднати із наступною грою

Гра «Програвання ситуацій» – а саме: складати зв’язну розповідь за рухами ведучого та дітей, про те, як кожна дитина допомагає вдома батькам (варіант гри: одна дитина «веде репортаж» з кеглею-мікрофон, інші виконують рухи). Можна пропонувати виконувати рухи за статтю – ці рухи виконують тільки дівчатка, а ці рухи виконують тільки хлопчики

матеріал: «мікрофон»-кегля

Гра «Домалюй малюнок» - перед проведенням гри можна запропонувати ігрову вправу «М'яч передавай, кругле називай!». На індивідуальних аркушах паперу намальовано кола (3-4шт.), пропонувати дітям домальовувати деталі для отримання зображення, завдання виконувати самостійно, можна тихенько попросити допомоги в сусіда по парті або в дорослого

матеріал: м’яч, індивідуальні аркуші паперу з намальованими колами (3-4шт.) на кожну дитину

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

7

Розвиток уваги, розвиток вольових якостей і самостійності, розвиток пам'яті

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Інтегральні малюнки» - організація дітей – на килимку, роздивитися інтегральні малюнки, відшукати всі заховані предмети по черзі, спробувати намалювати інтегральні малюнки самим колективно, попередньо обговоривши контурні зображення

матеріал: дошка, скотч, інтегральні малюнки (увага № 9), аркуші чистого паперу, фломастери

Гра «Знайди дорогу» - організація дітей – на килимку, роздивитися малюнок-лабіринт, ознайомитися з правилами виконання завдання, для виконання завдання діти спочатку проходять дорогу олівцем, потім промальовують її фломастером. Запропонувати дітям самостійно створити подібні малюнки колективно

матеріал: завдання (увага № 11), аркуші паперу, фломастери

Гра «Асоціативні малюнки парами» - можна намалювати асоціативні малюнки з функціональними зв’язками самостійно на дошці крейдою: дерево-яблуко, машина-колесо, їжак-гриб, корзина-полуниця, літак-хмара, дівчинка-лялька. Запропонувати обдумати та пояснити, чому картинки з’єднані парами саме таким чином, тобто озвучити функціональний зв'язок. Закривати по черзі (витирати ганчіркою) зображення, пропонувати дітям назвати ті з них, яких не вистачає на малюнку. Завдання виконувати як в порядку, зазначеному на картці, так і врізнобій

матеріал: завдання (пам'ять № 3)

Гра «Запам'ятай слова» - поєднати із попередньою грою, запропонувавши дітям назвати всі зображення без опори на візуальні підказки

Коректурна проба – завдання виконувати колективно, запропонувати дітям розмальовувати тільки тих корівок, зображення яких відповідає дійсності, звернути увагу на наявні помилки у зображеннях, нагадати правила успішного виконання подібного завдання

матеріал: завдання (увага № 2)

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

8

Розвиток комунікативних навичок, розвиток мислення

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Логічні ряди» - запропонувати дітям розглянути верхній лівий малюнок. Між шпаком і шпаківнею існує тісний функціональний зв'язок, адже пташка живе в цьому гнізді. Праворуч намальований собака, дітям потрібно знайти внизу предмет, що пов'язаний із собакою таким самим функціональним зв’язком. Завдання виконується колективно

матеріал: завдання (мислення № 8)

Гра «Логічні квадрати» - діти разом із дорослим розглядають матрицю, з’ясовують, якого саме зображення не вистачає на пустому місці. Завдання виконується колективно із обговоренням ходу його виконання дітьми

матеріал: завдання (мислення № 11)

Гра «Сіамські близнюки» - діти діляться на пари, обнімаються однією рукою один іншого, вільними руками вони повинні виконати завдання – швидко і правильно скласти м'які паззли

матеріал: м'які паззли

Гра «Сороконіжка» - діти шикуються в колону один за одним, кладуть один одному руки на плечі, або на пояс, отримуємо спільний ланцюжок – «сороконіжку». Діти починають крокувати вперед з правою ноги на рахунок дорослого, їх завдання – досягти синхронності, не розриваючи «сороконіжку»

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

9

Розвиток уяви, формування адекватної самооцінки

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Домалюй малюнок» - намалювати на дошці крейдою декілька квадратів, запитати у дітей, який предмет подібний до квадрата за формою, запропонувати домалювати до квадрата деталі так, щоб вийшло зображення, завдання виконувати колективно, варто викликати дітей до дошки для промальовування деталей

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Придумай речення» - використати в грі зображення квадратної форми, намальовані на дошці під час попередньої гри. Дорослий та діти уважно слухають речення однолітків, якщо воно їм сподобалося – аплодують, в іншому випадку – пропонують варіанти доповнення речення

Гра «Невербальний показ» - діти разом із дорослим виконують відповідні рухи (не озвучуючи їх), складаючи невелике оповідання про свій день у групи, наприклад:

Вранці я прокидаюся, вмиваюсь, снідаю. Потім я йду до школи. На заняттях ми з Анною Анатоліївною читаємо книжки, пишемо в зошитах, малюємо малюнки, ліпимо з пластиліну. Ми ходимо на музичні заняття до дитячого садочка. Ірина Віталіївна грає нам на піаніно, а ми співаємо пісня та танцюємо. В школі на перервах ми бігаємо, граємо з іншими дітьми, ходимо до їдальні їсти та пити чай.

Я завжди допомагаю матусі: ми разом шиємо, перемо речі та прасуємо їх праскою. Мама підмітає підлогу та миє її, я можу пропилососити. Разом ми чистимо овочі, миємо їх, варимо борщ. Коли всі пообідали, ми миємо посуд.

Ми допомагаємо батькам в саду та на городі. Тато копає картоплю, а ми – збираємо її. Мама прополює траву сапкою, а ми – згрібаємо її граблями. Ми можемо поливати в саду дерева, а потім збирати разом врожай фруктів.

Контактна гра «Обійми» - діти шикуються парами напроти один одного на відстані витягнутих рук. За командою дорослого діти в парах з’єднується одне з одним долоньками, грають пальчиками разом, не роз’єднуючи їх. Складають руки в парах до ліктів, грають руками, розводять руки в сторони та з’єднують їх, зближаючись при цьому тілами. Обіймаються в парах, спочатку легко, а потім міцніше. При цьому треба заплющити очі й прислухатися до своїх відчуттів. Потім діти обійми розжимають, руки опускають, відходять одне від одного на крок і посміхаються. Обговорення з дітьми їхнього стану в момент обіймів.

Контактна гра «Подружися спиною» - діти шикуються парами навпроти один одного на невеликій відстані. На прохання дорослого «подружіться долоньками» доторкаються один одного долонями. Варіанти завдань «подружіться пальчиками, ліктями, спинками, лобиками, носиками, колінками тощо». Обговорення з дітьми їх стану в момент виконання завдання

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

10

Розвиток уваги, розвиток вольових якостей і самостійності, розвиток пам'яті

 

Привітання

Встаньте, діти, посміхніться, землі рідній уклоніться,

І до сонця потягніться, вправо-вліво нахиліться,

Веретенцем покружляйте і навприсядки сідайте, потихеньку виростайте – крап-крап-крап!

Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте!

Гра «Муха» - спочатку вправляти дітей в закріпленні розрізняння понять право-ліво, вгору-вниз, можна – пропонувати виконувати команди ведучого, використати пісню «Бугі-вугі». Завдання виконувати на аркуші паперу в парах, замість мухи – маленьке чорне коло. Завдання гри: розташувати «муху» по середині матриці, рухати фігурку, виконуючи команди товариша «одна клітинка вгору, одна клітинка вниз» тощо. Через дві-три хвилини поміняти ролями в грі

матеріал: аркуші паперу з матрицями один на пару дітей, маленьке чорне коло

Гра «Інтегральні малюнки» - пригадати правила малювання інтегральних малюнків, запропонувати кожній дитині виконати індивідуально завдання – намалювати на аркуші три-чотири контурні зображення предметів, обмінятися аркушами з сусідом по парті, виконати завдання одне одного, обсудити правильність виконання

матеріал: завдання (увага № 9), аркуші паперу за кількістю дітей

Гра «Знайди дорогу за схемою» - пригадати правила малювання завдань-лабіринтів, запропонувати кожній дитині виконати індивідуально завдання – намалювати на аркуші завдання-лабіринт, обмінятися аркушами з сусідом по парті, виконати завдання одне одного, обсудити правильність виконання

матеріал: завдання (увага № 11), аркуші паперу за кількістю дітей

Гра «Запам'ятай слова» - розкласти на першій парті канцтовари з пеналів дітей, якими вони користуються під час занять: ручка, олівець, лінійка тощо – в кількості до десяти штук. Запропонувати дітям грати парами – одна дитина проговорює список «покупок», інша  - його реалізує. Дитина, яка виконувала завдання, обирає гравця, який буде виконувати її прохання придбати в магазині канцелярські товари

матеріал: канцтовари з пеналів дітей

Коректурна проба - завдання виконувати індивідуально, запропонувати дітям розмальовувати тільки тих корівок, зображення яких відповідає дійсності, звернути увагу на наявні помилки у зображеннях, нагадати правила успішного виконання подібного завдання

матеріал: завдання (увага № 2) по кількості дітей групи

Прощання з дітьми  «Дякую по колу» - шикуватися в коло, взятися за руки, казати одне одному по черзі «дякую» за співпрацю на занятті, посміхаючись при цьому

11

Розвиток комунікативних навичок, розвиток мислення, розвиток уяви

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Домалюй малюнок» - дітям пропонують домалювати до п’яти квадратів елементи для того, щоб отримати певне зображення, завдання виконується індивідуально, по закінченні роботи можна запропонувати дітям перерахувати предмети квадратної форми, замалювати їх на дошці схематично

матеріал: аркуші паперу з квадратами за кількістю дітей

Гра «Придумай речення» - об’єднати із попередньої грою, використати в грі зображення квадратної форми, намальовані на дошці під час попередньої гри. Дорослий та діти уважно слухають речення однолітків, якщо воно їм сподобалося – аплодують, в іншому випадку – пропонують варіанти доповнення речення

Гра «Невербальний показ» - об’єднати із попередніми двома іграми таким чином – запропонувати дітям по черзі показувати без слів певний предмет за вибором дитини із намальованих на дошці, в разі потреби надавати дитині допомогу – варіант гри «Крокодил». Завдання решти гравців – відгадати предмет, після цього дитина, що показувала пантоміму, обирає іншого гравця для продовження гри

Гра «Гра з м’ячем» - варіант гри на розвиток слухової уваги, діти шикуються в коло, ведучий кидає м’яча та називає ім'я гравця, який має піймати іграшку. Названа дитина швидко ловить м’яч, називає ім'я дитини, яка повинна піймати іграшку наступною і т.д., бажано проводити гру в швидкому темпі

матеріал: м’яч

Гра «Збери картинку з друзями» - запропонувати дітям об'єднатися по двоє-троє за бажанням для виконання завдання – швидко зібрати набір м'яких паз злів, для кожної команди – свій. Після виконання завдання команди міняються місцями, поки не зберуть всі варіант головоломок. Обов’язково перевіряти правильність та акуратність виконання завдання

матеріал: м'які паззли

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

12

Формування адекватної самооцінки, розвиток уваги

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Знайди дорогу за схемою» - продовжувати вчити дітей орієнтуватися за планом, зокрема – групи. Намалювати план групи (дошка, вішалка, стіл та стілець вчителя, парти, килимок), завдання до дитини «Стань там, де я показала на плані групи», завдання можна виконувати по двоє-троє дітей, перевіряти правильність виконання завдання. Примітка – план групи малювати так, як його бачать діти, сидячи за партами, на дошці крейдою, з’ясовувати, хто сидить на певному місці «ось тут» на плані, варіанти завдань: «покажи, де сидиш ти», «покажи, де сидить вчитель», «витри свою парту, килимок» тощо

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Дзеркало» - запропонувати дітям повторювати за ведучим міміку, завдання виконувати із пришвидшенням і сповільненням темпу, запропонувати роль ведучого дитині

Рухлива гра «Слухай команду» - є продовженням попередньої гри, дорослий показує рухи і супроводжує їх командами. Потім рухи і команди не збігаються. Діти повинні повторити почуту команду, не зважаючи на показ рухів

Коректурна проба – завдання виконується індивідуально, дитині пропонують замалювати трикутник червоним кольором, кружечок – зеленим, зірочку – жовтим кольором

матеріал: завдання (увага № 3)

Проективна методика «Намалюй свій настрій» - передбачає колективне виконання, спочатку варто обговорити з дітьми, яким буває настрій людини, який настрій у них зараз, від чого він залежить, як можна зобразити настрій на папері, якими образами передати його

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

13

Розвиток вольових якостей і самостійності, розвиток пам'яті, розвиток комунікативних навичок

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Повтори малюнок» - дорослий малює крейдою на дошці малюнок, діти повторюють його на індивідуальних аркушах, після того, як дорослий закриє зразок. Після виконання – перевірити правильність виконання завдання та виправити самостійно помилки на власних аркушах

матеріал: дошка, крейда, ганчірка, аркуші паперу за кількістю дітей

Гра «Запам'ятай геометричні фігури» - дорослий опказує і називає фігуру, діти теж її показують; дорослий тільки називає, але не показує названу фігуру; дорослий називає і показує дві фігури (їх форму та колір), діти показують задані фігури за описом

матеріал: індивідуальні набори геометричних фігур для дітей

Даматизація казки «Ріпка» - дорослий нагадує дітям сюжет казки, розподіляє ролі всім дітям (не тільки персонажі, але й дерева, квіти, вітерець тощо), діти з допомогою дорослого відтворюють казку в ролях

Гра «Збери малюнок разом із друзями» - дорослий запитує у кожної дитини про її улюблену казку (вправа «Мікрофон»), пропонує зібрати площинні паззли з казковими героями групами за бажанням дітей, при цьому групи змінюють одна одну за столами із паз злами за сигналом дорослого

матеріал: площинні паззли «Казкові герої»

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

 

14

Розвиток комунікативних навичок, розвиток мислення, розвиток уяви

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Четвертий зайвий» - організація дітей – на килимку, завдання виконувати колективно, проговорювати дії, аргументувати відповіді, можна спробувати викликати по одній дитині для виконання завдання. Спробувати намалювати подібне завдання в рамці 1х4 в кількості 2-3 штук

матеріал: завдання (мислення № 2)

Гра «Розрізні малюнки» - виконання завдання передбачає роботу в командах, де капітани обирають гравців. Потрібно зібрати на швидкість паззли з казковими героями, варіант завдання:  «зайву деталь» віддати іншій команді, відшукати в них потрібну деталь

матеріал: площинні паззли «Казкові герої»

Гра «Орієнтування в просторі за планом» - намалювати план групи (дошка, вішалка, стіл та стілець вчителя, парти, килимок), завдання до дитини «Стань там, де я показала на плані групи», завдання можна виконувати по двоє-троє дітей, перевіряти правильність виконання завдання. Примітка – план групи малювати так, як його бачать діти, сидячи за партами, на дошці крейдою, з’ясовувати, хто сидить на певному місці «ось тут» на плані, варіанти завдань: «покажи, де сидиш ти», «покажи, де сидить вчитель», «витри свою парту, килимок» тощо. Варіант гри: використовувати маленьку іграшку, яка розташовується на плані, пересувається на плані там, де повинна стати, перейти обрана дорослим дитина, інші діти групи перевіряють правильність виконання завдання

матеріал: дошка, крейда, ганчірка, маленька іграшка

Гра «Домалюй малюнок» намалювати на дошці крейдою декілька трикутників, запитати у дітей, який предмет подібний до трикутника за формою, запропонувати домалювати до трикутника деталі так, щоб вийшло зображення, завдання виконувати колективно, варто викликати дітей до дошки для промальовування деталей, варіант: змінювати положення трикутника у просторі

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Казка по колу» - використовуючи вправу «мікрофон», запропонувати дітям придумати власну казку, де б зустрілися та взаємодіяли казкові герої з різних казок. Запропонувати допомогу дорослого в якості ведучого, який задає запитання, дає вказівки, що сприяють побудові логічного оповідання дітьми. Повторити текст казки колективно. Запропонувати дітям розповісти цю незвичайну казку батькам.

матеріал: міркофон-кегля

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

15

Формування адекватної самооцінки, розвиток уваги, розвиток вольових якостей і самостійності

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра з повітряною кулькою (м’ячем) – передавати м’яча один одному по колу разом із компліментом («Олю, ти добра дівчинка!»), потім – кидати м’яч через колу гравцям, виконуючи теж сам завдання.

матеріал: м’яч

Контактна гра «Упізнай друга» - діти продовжують стояти, вишикувавшись в коло, в центрі – ведучий із пов'язкою на очах, його завдання – навпомацки упізнати дитину групи та назвати її ім'я. якщо завдання виконано правильно, та ведучий і гравець міняються місцями. Ускладнення: діти в колі не стоять на місці, а рухаються по колу, взявшись за руки, зупиняючись на сигнал дорослого

Коректурна проба – розглянути з дітьми бланк із завданням. У верхній частині намальовані: трикутник із рисочкою, коло із хрестиком, ромб із кружечком, а далі – всі геометричні фігури розгубили свої позначки. Необхідно намалювати до кожної фігури її позначку. Завдання виконувати колективно на дошці олівцем

матеріал: завдання (увага № 4), дошка, олівець (або завдання виконується індивідуально)

Проективна методика «Намалюй себе квіткою» - «Уявіть, що ми з вами зараз знаходимося на квітковій галявині. Я уявляю себе квіткою-трояндою: високою, стрункою, гарною, яскраво-червоною. А якими квітками ви себе уявляєте? (вправа «мікрофон», картки із зображенням квітів для допомоги дітям) Зараз ми будемо малювати себе квітками» (надати зразок виконання завдання та промалювати декілька видів квітів: троянда, тюльпан, ромашка тощо)

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей, мікрофон-олівець, картки із зображенням квітів, крейда, дошка

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

16

Розвиток вольових якостей і самостійності, розвиток пам'яті, розвиток комунікативності

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Запам'ятай геометричні фігури» - запропонувати дітям гру по типу «Магазин», де ведучий називає форму (ускладнення: форму і колір) геометричних фігур, які хотів би отримати від гравця. Завдання гравця: точно виконати завдання по пам'яті

матеріал: набір геометричних фігур

Гра «Скло» - дітям потрібно уявити, що між ними товсте скло, через яке нічого не чути. Їм потрібно, вставши в пари, передати невербально (мімікою, жестами, пантомімікою) один одному інформацію: «на вулиці холодно, вдягни шапку», «йди додому – вже час», «йди додому, час дивитися мультики», «йди додому, час обідати», «виходь, підемо разом гуляти», «я хочу пити, принеси мені води», «виходь, будемо грати в футбол», «йди додому, дзвонить твій телефон», за потреби – допомога дорослого

Гра «Повтори малюнок» - дорослий показує малюнок, діти дивляться і запам’ятовують його. Потім дорослий ховає малюнок, а один з дітей малює його на дошці, перевірити виконання завдання

матеріал: завдання (пам'ять № 5), дошка, крейда

Гра «Малюємо всю групу» - діти повинні вийти в центр групи для зображення спільної фотографії. Розташувати потрібно обов’язково всім поряд, разом. Усім подивитися і запам’ятати один одного, завдання – намалювати спільний (індивідуальний) малюнок всіх присутніх у вигляді фотографії (або є тільки своїх сусідів справа та зліва, якщо присутніх дітей багато). Перевірити за фото правильність виконання завдання дітьми

матеріал: фотоапарат, аркуші паперу, олівці

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

17

Розвиток мислення, розвиток уяви, формування адекватної самооцінки

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Класифікація малюнків» - можна обрати 2-3 капітанів, які набирають собі команду із присутніх дітей групи. Дорослий показує процес виконання завдання, перевіряє його виконання по командах, вносить виправлення. Діти мають розподілити предмети на картинках на групи, дати назву кожній групі

матеріал: предметні малюнки 6-9 класифікаційних груп по 4-5 малюнків на кожну групу або набір геометричних фігур різних форм, розмірів, кольорів

Гра «Знайди предмет за описом» - діти розподілені по командах, дорослий (або ведучий-дитина) описує предмет, зображений на одній із вищезгаданих предметних картинках. Гравці відгадують предмет за описом, відкладаючи картку в сторону (по типу гри «Лото»). Якщо гравці протилежної команди відгадали предмет швидше гравців іншої команди, вони забирають картинку собі. Виграє команда, яка зібрала більше малюнків

матеріал: предметні малюнки 6-9 класифікаційних груп по 4-5 малюнків на кожну групу

Гра «Домалюй малюнок» - запропонувати дітям відразу три геометричні форми (коло, квадрат, трикутник), домальовуючи деталі до яких, дитина має отримати цілісне зображення. Завдання діти виконують індивідуально на окремих аркушах паперу

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей

Малюнок себе через образи тварин – варто пригадати домашніх та диких тварин (або якусь одну класифікаційну групу), озвучити характерні риси тварин, застосувавши вправу «мікрофон», запропонувати дітям відповісти на запитання «На яку тварину я схожий і чому?», намалювати себе через образ обраної тварини кольоровими олівцями

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

18

Формування адекватної самооцінки, розвиток уваги, розвиток вольових якостей

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Перетворення на короля і королеву» - діти по черзі вдягають бутафорську корону, сідають на стілець-трон, стають королевою/королем. Решта дітей грають роль придворних, вихваляючи королеву/короля, роблячи їм компліменти

матеріал: бутафорська корона, стілець-трон

Гра «Плутанка» - варіанти проведення гри: міняти місцями дітей групи, які сидять за партами, а ведучий «наводить порядок»; викликати 5-6 дітей до дошки, міняти порядок їх розташування, щось у зовнішньому вигляді, а решта дітей мають помітити зміни та виправити їх; проводити ті ж маніпуляції з іграшками

матеріал: невеличкі іграшки в кількості 10-15 штук

Гра «Муха» - нагадати правила гра, грати в парах. Завдання гри: розташувати «муху» по середині матриці, рухати фігурку, виконуючи команди товариша «одна клітинка вгору, одна клітинка вниз» тощо. Через дві-три хвилини поміняти ролями в грі

матеріал: аркуші паперу з матрицями один на пару дітей, маленьке чорне коло

Гра «Знайди дорогу» - організація дітей – на килимку, роздивитися малюнок-лабіринт, пригадати правила виконання завдання, для виконання завдання діти спочатку проходять дорогу олівцем, потім промальовують її фломастером. Запропонувати дітям самостійно створити подібні малюнки колективно

матеріал: завдання (увага № 12), аркуші паперу, фломастери

Гра склади малюнок із геометричних фігур –  запропонувати дітям продумати і скласти зображення предметів із геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник) різних за розміром, кольором; можна малювати малюнок із геометричних фігур на аркуші паперу

матеріал: набір геометричних фігур на кожну дитину групи, аркуші паперу за кількістю дітей групи

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

19

Розвиток пам'яті, розвиток комунікативних навичок, мислення

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо. В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі. Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Магазин» - використовувати канцелярські товари дітей, проводити за проханням дорослого - «Піди до магазину та купи – ручку, олівець та точилку», обов’язково перевірити правильність виконання завдання дитиною

матеріал: канцелярські товари в пеналах дітей

Гра «Казка по колу» - використовуючи вправу «мікрофон», запропонувати дітям придумати власну казку, де б зустрілися та взаємодіяли казкові герої з різних казок. Запропонувати допомогу дорослого в якості ведучого, який задає запитання, дає вказівки, що сприяють побудові логічного оповідання дітьми. Повторити текст казки колективно. Варто запропонувати дітям використовувати канцелярське приладдя в якості «казкових героїв». Запропонувати дітям розповісти цю незвичайну казку батькам.

матеріал: міркофон-кегля

Рольова гімнастика – запропонувати дітям виконати завдання:

розповісти вірш пошепки, як равлик, як кулемет, як робот тощо,

походити як малюк, дід, король, солдат,

пострибати як коник, козеня, кенгуру тощо,

подихати як вітер, їжак, легкий вітерець тощо

Гра «Логічні ряди» запропонувати дітям розглянути малюнок. Теоретичне пояснення з показом утворення логічного ряду за функціональними зв’язками.. Завдання виконується колективно

Варіант гри: виставляти по 2-3 предмети в ряд (букви, цифри, геометричні фігури різні за розміром, кольором), з’ясовувати – хто/що є зайвим у даному логічному ряді

матеріал: завдання (мислення № 9,10), набір предметів для гри

Гра «Послідовність подій» - запропонувати дітям розташувати малюнки в певній логічній послідовності

матеріал: сюжетні малюнки за казками, завдання (мислення № 13, 14)

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

 

20

Розвиток мислення, розвиток уяви, формування адекватної самооцінки

 

Привітання

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі всі навколо.

В мене ніс, і в тебе ніс, в нас носи чудові.

В мене щічки, в тебе щічки, рівні та гладенькі.

Я – твій друг, і ти – мій друг, друзі ми рідненькі (обійнятися)

Гра «Казка за кіндер-сюрпризом» - кожна дитина отримує іграшку-кіндер, уважно роздивляється його – у що він вдягнений, що в нього в руках. Придумує про нього розповідь. Хто перший виконає завдання, піднімає руку. Використовуючи вправу «мікрофон», вислухати та позитивно прокоментувати розповідь кожної дитини групи

матеріал: кіндер-іграшки за кількістю дітей

Гра «Домалюй малюнок» - кожній дитині надається аркуш паперу формату А4 з намальованими на ньому різними геометричними фігурами, надається завдання, наприклад, намалювати друзів для м’ячика, де діти повинні домальовувати деталі тільки до кругів, отримуючи зображення предметів круглої форми, ігноруючи решту геометричних фігур

матеріал: аркуші паперу із геометричними фігурами за кількістю дітей

Гра «Равлик» - продовжити тему «Коло», вишикувати дітей в коло, де діти промовляють слова гри «Равлик, равлик, ріжки покажи! Хто тебе покликав, ти скоріш скажи!» Після цих слів ведучий-равлик, який стоїть у колі із зав’язаними очима, повинен відгадати кому з дітей групи належить голос, який його покликав. Чергу дітей, які кличуть «равлика», визначає дорослий

Проективна методика «Намалюй себе принцесою, лицарем» - завдання виконується за партами, дівчата уявляють, що перетворилися на принцес, малюють себе. Хлопчики звичайно ж перетворюються на казкових принців/лицарів і теж себе малюють

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей

Прощання «Аплодісменти» - запропонувати дітям вишикуватися в коло (можна проводити вправу, сидячи за партами), ведучий називає складові заняття, пропонуючи встати тим, кому сподобався певний момент заняття, інші діти їм аплодують. Наприклад: «Встаньте ті, кому сподобалося малювати з квадратиків зображення. Встаньте ті, кому сподобалося придумувати речення за картинками» тощо

21

Розвиток уваги, розвиток вольових якостей, розвиток пам'яті

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра!

Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Розстав крапки за зразком» - дорослий малює на дошці дві ігрових поля 3х3. На одному ігровому полі дорослий малює варіанти розміщення крапок, які повинна відтворити викликана дитина. Якщо дитині потрібна допомога, вона може покликати одного товариша

матеріал: дошка, крейда, ганчірка

Гра «Знайди фрагменти на малюнку» - дорослий демонструє два однакових сюжетних малюнки, один з яких розрізається на частини (як варіант – за кількістю дітей). Кожна дитина отримує одну частину малюнка, на прохання дорослого підходить до великого малюнка і відшукує на ньому свою частину

матеріал: завдання (увага № 27, 28) або інші пари сюжетних малюнків

Рухлива гра «Виконай команду» - діти шикуються в коло, йдуть по колу один за одним, промовляючи слова: «Ровным кругом друг за другом мы идём за шагом шаг. Стой на месте! Дружно вместе сделаем вот так!» при цьому дорослий демонструє геометричну фігуру, а діти виконують раніше обумовлений рух: коло – плескають в долоні, квадрат – тупають ногами, трикутник – стрибають на місці

матеріал: набори геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник)

Гра «Скульптор» - діти розподіляються на пари, один з них – скульптор, інший – глина (пластилін). Скульптору потрібно виліпити фігуру, рекомендовану дорослим, вносячи зміни в положення тіла гравця-глини. Після декількох спроб гравці міняються місцями. Варіанти скульптур: зірка, зайчик, ведмідь – птах, дерево, танцюрист

Коректурна проба розглянути з дітьми бланк із завданням. У верхній частині намальовані: трикутник із рисочкою, коло із хрестиком, ромб із кружечком, а далі – всі геометричні фігури розгубили свої позначки. Необхідно намалювати до кожної фігури її позначку. Завдання виконувати індивідуально або в парах

матеріал: завдання (увага № 4), аркуші паперу за кількістю дітей

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

22

Розвиток пам'яті, розвиток комунікативних навичок, мислення

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра!

Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра з м’ячем - проводити з метою закріпити імена дітей, вправу виконувати в колі на килимку, кидати м’яч по черзі дітям, називаючи імена. Якщо ім'я названо правильно, дитина ловить м’яч, якщо ні – відбиває м’яча, повертаючи його ведучому та називаючи своє ім'я правильно. Варіанти проведення гри – «Їстівне-неїстівне», «Літає – не літає» тощо

матеріал: м’яч

Гра «Дзеркало» - запропонувати дітям повторювати за ведучим міміку, завдання виконувати із пришвидшенням і сповільненням темпу, запропонувати роль ведучого дитині

Гра «Склади мозаїку» - дорослий демонструє два однакових сюжетних малюнки, один з яких розрізається на частини. Діти розподіляють на команди (за статтю), роздивляються цілу картинку, намічають та одговорюють на якому столі, що, як складати, щоб отримати ідентичне зображення. За сигналом дорослого команди виконують завдання на швидкість, після чого міняються столами

матеріал: завдання (увага № 27, 28) або інші пари сюжетних малюнків

Гра «Спільний малюнок» - знаходячись розподіленими на ті самі команди, діти виконують спільний малюнок на запропоновану дорослим тему («Весняний ліс» тощо), де кожен член команди вносить якесь зображення у спільну роботу, прикрашаючи загальний план малюнка, не виходячи за рамки запропонованої теми та пори року. Малюнки обговорити, прокоментувати, обрати найбільш яскравий та виразний малюнок, поаплодувати переможцям

матеріал: аркуші паперу

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

23

Розвиток уяви, формування адекватної самооцінки, розвиток уваги

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра! Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Оплески» - кожна дитина групи виходить на середину класу, називає свої ім'я та прізвище, інші аплодують та посміхаються ій. Дитина вклоняється кивком голови та сідає на місце

Гра «Невербальний показ» - дорослий показує пантоміму (весняні сільськогосподарські роботи), діти називають показані рухи, повторюють їх за дорослим, можна викликати для спільного показу дітей групи по черзі. Варіанти рухів: копати, саджати, поливати, сапати бур’яни, знову полити, зібрати перший врожай (кріп, петрушка, щавель), сходити на базар, купити розсаду (помідор, перець солодкий, перець гіркий, капуста тощо), копати, садити розсаду, поливати, сапати бур'яни, знову поливати

Гра «Знайди собі подібного» - діти групи повідомляють на вухо дорослому, ким би вони хотіли бути (пташкою, зайчиком, кішкою, деревом тощо, три категорії за вибором дорослого), після чого дорослий пропонує їм об'єднатися в три групи, називає їх назви. Діти повинні без слів підходити один до одного, показувати на себе пальцем та пантоміму свого образу («я – зайчик!»), показувати пальцем на іншу дитину та чекати її пантоміми («а ти хто?») Якщо образи у дітей спільні, вони беруться за руки, йдуть далі в пошуках інших гравців, поки всі діти не об'єднаються в три групи, дорослий перевіряє правильність

Гра «Малюнок на спині» - гра проводиться індивідуально, дорослий викликає дітей по одному, вони стають спиною до решти малят, дорослий пише на їх спині цифри (1, 2, 3, 6, 8, 9) або букви на позначення голосних звуків (О, Е, А, У, И, І). Дитина називає «малюнок», всі разом діти проговорюють назву «малюнку», пишуть такий самий пальчиком на своїй долоні

Гра «Домалюй малюнок» - дорослий на дошці крейдою малює геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, овал, прямокутник), кожна дитина групи виходить до дошки, домальовує деталі до будь-якої геометричної фігури за бажанням для отримання зображення

матеріал: дошка, крейда

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

24

Розвиток уваги, розвиток вольових якостей, розвиток пам'яті

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра!

Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Склади малюнок із геометричних фігур» - запропонувати дітям продумати і скласти зображення предметів із геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник) різних за розміром, кольором; можна малювати малюнок із геометричних фігур на аркуші паперу

матеріал: набір геометричних фігур на кожну дитину групи, аркуші паперу за кількістю дітей групи

Гра «Намалюй фігуру по крапках» - дорослий пропонує дітям колективно виконати завдання: «Подивіться уважно на мій малюнок. Він поділений на дві частини. Ліворуч крапки з’єднані в малюнок. Праворуч залишилися самі крапки. З'єднаймо їх у такий самий малюнок, як у лівій частині бланку»

матеріал: завдання (увага № 26)

Гра «Знайди тварину» - на плакаті – сюжетний малюнок із тваринами, кожній дитині дається завдання відшукати певну тварину на загальному малюнку, перевірити правильність виконання завдання

матеріал: завдання (увага № 25)

Гра «Знайди собі подібного» - діти групи повідомляють на вухо дорослому, ким би вони хотіли бути (пташкою, зайчиком, кішкою, деревом тощо, три категорії за вибором дорослого), після чого дорослий пропонує їм об'єднатися в три групи, називає їх назви. Діти повинні без слів підходити один до одного, показувати на себе пальцем та пантоміму свого образу («я – зайчик!»), показувати пальцем на іншу дитину та чекати її пантоміми («а ти хто?») Якщо образи у дітей спільні, вони беруться за руки, йдуть далі в пошуках інших гравців, поки всі діти не об'єднаються в три групи, дорослий перевіряє правильність

Рухлива гра «Слухай команду» - дорослий показує рухи і супроводжує їх командами. Потім рухи і команди не збігаються. Діти повинні повторити почуту команду, не зважаючи на показ рухів

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

25

Розвиток пам'яті, розвиток комунікативних якостей, мислення

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра!

Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра  «Пари слів» - можна намалювати асоціативні малюнки з функціональними зв’язками самостійно на дошці крейдою: дерево-яблуко, машина-колесо, їжак-гриб, корзина-полуниця, літак-хмара, дівчинка-лялька. Запропонувати обдумати та пояснити, чому картинки з’єднані парами саме таким чином, тобто озвучити функціональний зв'язок. Закривати по черзі (витирати ганчіркою) зображення, пропонувати дітям назвати ті з них, яких не вистачає на малюнку. Завдання виконувати як в порядку, зазначеному на картці, так і врізнобій

матеріал: завдання (пам'ять № 3)

Гра «Четвертий зайвий» - завдання із  вищезгаданого посібника виконувати колективно за партами на дошці, варто спробувати інший спосіб організації дітей – килимок і мобільна дошка

матеріал: скотч, указка, олівець, дошка, завдання на аркуші (мислення № 1, 2)

Гра «Розрізні малюнки» - роздати дітям різнокольорові геометричні фігурки, розрізані навпіл, діти повинні якнайшвидше за сигналом дорослого знайти свою «половинку», утворивши разом з іншим цілу геометричну фігуру

матеріал: площинні кольорові картонні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), розрізані навпіл за кількістю дітей

Гра «Мозаїка» - запропонувати дітям об'єднатися по двоє-троє за бажанням для виконання завдання – швидко зібрати набір м'яких паз злів, для кожної команди – свій. Після виконання завдання команди міняються місцями, поки не зберуть всі варіант головоломок. Обов’язково перевіряти правильність та акуратність виконання завдання

матеріал: м'які паззли

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

26

Розвиток уяви, формування адекватної самооцінки, розвиток уваги

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра! Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Казка по колу за малюнком» - запропонувати дітям розповідати відому казку по черзі – по реченню – уважно вислуховуючи товариша. Дорослий починає розповідати казку, за потреби надаючи дітям допомогу, ставлячи до них запитання

матеріал: сюжетний малюнок-ілюстрація до  дитячої казки

Гра «Невербальний показ» - об'єднати із попередньою грою, по ходу казки події та переживання героїв можна зображувати мімікою та пантомімікою

Гра «Мій кращий друг» - запропонувати дітям охарактеризувати позитивні сторони (похвалити) свого друга з групи, обов'язково викликати по черзі всіх дітей, після розповіді – решта дітей аплодує другові розповідача

Контактна гра «Обійми» - діти шикуються парами напроти один одного на відстані витягнутих рук. За командою дорослого діти в парах з’єднується одне з одним долоньками, грають пальчиками разом, не роз’єднуючи їх. Складають руки в парах до ліктів, грають руками, розводять руки в сторони та з’єднують їх, зближаючись при цьому тілами. Обіймаються в парах, спочатку легко, а потім міцніше. При цьому треба заплющити очі й прислухатися до своїх відчуттів. Потім діти обійми розжимають, руки опускають, відходять одне від одного на крок і посміхаються. Обговорення з дітьми їхнього стану в момент обіймів.

Контактна гра «Подружися спиною» - діти шикуються парами навпроти один одного на невеликій відстані. На прохання дорослого «подружіться долоньками» доторкаються один одного долонями. Варіанти завдань «подружіться пальчиками, ліктями, спинками, лобиками, носиками, колінками тощо». Обговорення з дітьми їх стану в момент виконання завдання

Гра «Намалюй фігуру по крапках» - дорослий пропонує дітям колективно виконати завдання: «Подивіться уважно на мій малюнок. Він поділений на дві частини. Ліворуч крапки з’єднані в малюнок. Праворуч залишилися самі крапки. З'єднаймо їх у такий самий малюнок, як у лівій частині бланку»

матеріал: завдання (увага № 26)

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

27

Розвиток вольових якостей, розвиток пам'яті

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра! Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Розвідники» - іграшки/предмети розташовуються певним чином, їх розташування обговорюється з дітьми, пропонується гра «в розвідників» із поясненням змісту професії. Дорослий вносить зміни в розташування іграшок, коли діти закриють очі, завдання дітей – помітити всі зміни та повернути речі на місце, потім гра повторюється знову

матеріал: невеликі предмети, іграшки в кількості десять штук

Гра «Повтори мій малюнок» - дорослий малює крейдою на дошці малюнок, діти повторюють його на індивідуальних аркушах, після того, як дорослий закриє зразок. Після виконання – перевірити правильність виконання завдання та виправити самостійно помилки на власних аркушах

матеріал: дошка, крейда, ганчірка, аркуші паперу за кількістю дітей

Гра «Веселий потяг» - діти стоять в різних місцях кімнати, це «станції». «Машиніст» потяга по черзі підбирає всіх дітей у спільну колону, доки не збере всіх. Вправу виконувати обережно, кілька разів, щоразу обираючи іншого «машиніста»

Гра «Маленький скульптор» - виконується в парах. Кожній дитині дається завдання почати ліпити якусь фігуру з пластиліну за задумом. Через певний час діти міняються фігурами, і тепер кожен ліпить фігуру партнера. Після виконання завдання діти обмінюються зауваженнями – правильно чи неправильно зрозуміли їх задум. На кінець складають спільну композицію

матеріал: пластилін, дощечка за кількістю дітей

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

28

Розвиток комунікативності, мислення, уяви

 

Привітання

Я всміхаюсь сонечку – здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику – лийся, мов з відра! Я всміхаюсь друзям – зичу всім добра!

Гра «Розвідники» - іграшки/предмети розташовуються певним чином, їх розташування обговорюється з дітьми, пропонується гра «в розвідників» із поясненням змісту професії. Дорослий вносить зміни в розташування іграшок, коли діти закриють очі, завдання дітей – помітити всі зміни та повернути речі на місце, потім гра повторюється знову

матеріал: невеликі предмети, іграшки в кількості десять штук

Гра «Невербальний показ» - продовження гри «в розвідників».  Запропонувати, використовуючи міміку та пантоміміку показати іншій команді (команда хлопчиків та команда дівчаток) завдання чи прохання без слів, оскільки не можна, щоб тебе почув супротивник. Варіанти завдань:

завершуй роботу та йди сюди – добре!                                 порахуй автомобілі, скільки їх – число

маєш бінокль, оглянь горизонт                                              порахуй солдат, скільки їх – число

стоп, не йди сюди, тут ворожі солдати                                 порахуй літаки, скільки їх - число

Гра «Логічні квадрати» - діти разом із дорослим розглядають матрицю, з’ясовують, якого саме зображення не вистачає на пустому місці. Завдання виконується колективно із обговоренням ходу його виконання дітьми

матеріал: завдання (мислення № 11)

Гра «Домалюй малюнок» - запропонувати дітям, використовуючи зображення із різних геометричних фігур, створити сюжетний малюнок (наприклад, собачка в будці)

матеріал: аркуші паперу за кількістю дітей

Гра «Послідовність подій» - запропонувати дітям розташувати малюнки в певній логічній послідовності

матеріал: сюжетні малюнки за казками, завдання (мислення № 13, 14)

Прощання «Вільний мікрофон» - запропонувати дітям по черзі висловитися з приводу того, що їм найбільше запам’яталося чи сподобалося із заняття, в разі потреби допомагати дітям висловитися, задаючи запитання або надаючи приклад висловлювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярошук Дарина
    Матеріал змістовний, проте хотіла б дізнатись джерело де був взятий матеріал завдань. Я помітила що ви посилаєтесь на книгу Дьякової В.Д. Програма роботи з майбутніми першокласниками. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008, чи можливо там знайти даний матеріал?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
5458
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку