1
1. Вступ
Викладач
Добрий день. Розпочнемо засідання гуртка. Так як тема нашого сьогоднішнього заняття: „Перші кроки майбутньої професії бухгалтера„ то з наших членів гуртка присутні учні випускних груп, як молодші спеціалісти так і по професії Обліковець, Отже на сьогоднішньому занятті ми повинні визначити цілі професійної кар’єри, її планування; формування навичок поведінки при співбесіді з потенційним роботодавцем. Ми будемо працювати за такими питаннями:
1 Вступ.
2 Складання резюме.
3 Співбесіда з роботодавцем.
4. Адаптація нового співробітника.
Професія бухгалтера має великий спадок не тільки тому, що вона є однією з найбільш давніх професій, а, головним чином, в силу того, що мистецтво запису і співвідношення вперше знайшло втілення в якості інструменту обліку.
Бухгалтери, природно, бувають різні: погані та хороші, у зв'язку з чим в 1927 р. висловився знаменитий американський аудитор Р. Монтгомері: "хороший облік - наслідок роботи хороших бухгалтерів."Зверніть будь – ласка увагу на плакат „Вислови видатних людей про працю бухгалтера”. Бухгалтерська професія - професія чесних людей. Неоціненний внесок саме в таку її інтерпретацію вніс основоположник бухгалтерської науки Лука Пачолі. Моральна чистота і бездоганна чесність проникли через усе його вчення про рахунки і записи.
У бухгалтера повинен, бути "сильний розум, послідовні практичні цілі". Гете вважав, що такий розум - "кращий розум на землі". Аристотель зазначав, що "розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці". Облікова професія - справа високоінтелектуальних людей, які володіють здібностями, що перевищують рівень звичайного підприємця. Російський вчений О.П. Рудановський зазначав, що "підприємець знає в господарстві, яким він керує, тільки те, що відчуває і бачить своїми очима". Бухгалтер же складає баланс, який "є душею господарства, існування якого не менш реальне, ніж матеріального інвентарю господарства". Разом з тим, баланс „можна осягнути тільки розумово, і не можна, як інвентар, осягнути в натурі".
Таким чином, в наші дні імідж бухгалтера - це імідж освіченої, компетентної людини, зі спеціальністю, що відповідає вимогам суспільства. Сучасний бухгалтер - це комунікабельний, здатний до продуктивного ділового спілкування спеціаліст, який розбирається в питаннях, що більшості людей здається "китайською грамотою", чимось недоступним і недосяжним.
І дійсно вже в недалекому майбутньому перед вами може постати питання або можна сказати головний на цьому етапі життя іспит – знайти роботу. Не даремно до цього питання звернувся наш фаховий журнал „Все про бухгалтерський облік” який в стислому вигляді надав інформацію щодо працевлаштування майбутніх бухгалтерів. Доречі зверніть увагу на плакат „Найпоширеніші українські сайти присвячені пошуку роботи”.
І так уявіть будь – ласка, що зараз не жовтень місяць, червень, позаду державна кваліфікаційна атестація. Ви задоволені своїми успіхами і перед вами постає питання6 що робити? Як знайти роботу? Однією із форм знаходження роботи є складання та розсилання по організаціях, підприємствах, фірмах резюме. Що ж це за документ?
Переходимо до другого питання: складання резюме.
2 Складання резюме.
Задача резюме - зацікавити роботодавця своєю кандидатурою і отримати запрошення на особисту співбесіду. Багато хто з тих, хто переглядає резюме, звичайно витрачають на перегляд одного не більше хвилини, спочатку побіжно продивляючись, чи відповідає зазначений там досвід роботи й освіти наявній вакансії. Тому ваше резюме повинно мати чітку структуру, бути стислим, основна інформація повинна легко впадати в око та не більше ніж на 1 сторінку (А-4). (Роздаються папочки із зразками )
Резюме – це не є детальний опис життя ( який звичайно, може бути дуже довгим), проте це ретельно складений документ, який має створити миттєве позитивне враження на роботодавця. В ньому основний акцепт робиться на трудову біографію.
учень
У звичайному (хронологічному) резюме інформацію складають у такому порядку:
Викладач
Але в молодого спеціаліста тільки що зі студентської лави вона, як правило, не дуже велика і часто обмежується тимчасовими підробітками .
Отже, якщо солідним досвідом роботи похвалитися ви поки що не можете, то в цьому випадку варто напружити свою пам'ять і згадати всі місця, де ви проходили практику, де працювали, нехай навіть тільки в літні місяці. Адже під час практики ви могли набути практичного досвіду, та мали справу з первинною бухгалтерією.
Структура резюме не є догмою. Існує декілька видів резюме . Найпоширеніші з них, можете побачити на 2 - х плакатах , та проекторі. Ми радимо вам обрати резюме – функціональне. У ньому основний акцент зміщується на виділення тих функцій, які ви можете виконувати.
Учень
У функціональному резюме пункти розташовуються у такому порядку:
~ назва функцій з описом наявних навичок;
2.1. Структура резюме.
Викладач
Збираючись надіслати своє резюме факсом, подумайте, чи варто експериментувати зі шрифтами і заливками.
учень
Будь-які "прикраси" можуть невдало пройти і зіпсувати все враження.
.Як правило, при оформленні резюме використовують не більше 2-х шрифтів.
Якщо ви надсилаєте своє резюме факсом, обов'язково перепитайте, чи добре воно пройшло, адже наші телефонні лінії ще далекі від досконалості. Надсилаючи резюме по е-mаіl, зазвичай саме електронне повідомлення складають у вигляді супровідного листа, а резюме надсилають "прив'язаним" файлом. Не варто при цьому захоплюватися екзотичними форматами файлів, краще надішліть його як документ Wогd або МS D0S tехt. І обов'язково зателефонуйте й уточніть, чи дійшло ваше повідомлення.
Викладач
Отож яку структуру має резюме
Учень
Структура резюме
Прізвище, ім'я, по батькові. Основні особисті дані:
Мета пошуку роботи
Короткий опис посади, на яку Ви претендуєте - не більше, ніж б рядків, краще -
(1-2).
Освіта та професійна підготовка
Потрібно перелічити всі навчальні заклади та курси, отримані спеціальності. Випускникам і студентам необхідно приділяти особливу увагу цьому розділу, тому що у них відсутній досвід роботи.
Учень
Професійна діяльність
Трудовий досвід подається у зворотній хронологічній послідовності не більше як за останні 5 років (спочатку вказують останнє місце роботи). Вкажіть роки початку і закінчення роботи, назву організації, назву посади (їх може бути декілька), де Ваша кар'єра розвивалася успішно.
Уникайте прогалин у Вашій трудовій діяльності. Якщо на якомусь проміжку часу Ваша трудова діяльність була дуже насиченою, зробіть короткий узагальнюючий звіт (наприклад: 2002-1999 рр. - список професій та місць роботи за цей період).
Професійні досягнення
Викласти особисті професійні досягнення на певному місці роботи, що сприяли значним позитивним зрушенням і досягненням в організації, де Ви працювали.
Викладач
З структурою резюме ви вже познайомилися, воно має такі основні розділи:
Основні особисті дані.
Мета пошуку роботи.
Освіта та професійна підготовка.
Професійна діяльність.
Професійні досягнення. А далі давайте розглянемо коротко традиційні помилки при складанні резюме.
2.2. Традиційні помилки при складанні резюме:
Викладач
Не потрібно вміщувати в резюме:
Учень
Традиційні помилки при складанні резюме: відсутність презентабельного вигляду - викладення інформації надто насичене, поганa
якість ксерокопій, погана якість паперу, відсутність поділу на розділи;
відсутня організація та послідовність у викладі інформації - у описі трудової діяльності немає системи, наявні часові прогалини, інформація не поділена на рубрики; надто довге - включення непотрібних відомостей або інформаційна перевантаженість; іграшковість - використання кольорового паперу, вживання рамок, віньєток тощо; включення інформації, яка може примусити роботодавця засумніватися власна оцінка стану здоров'я, очікуваного заробітку, часу, проведеного без роботи; використання спец - термінів, абревіатур, складних речень чи слів, помилки резюме не було перевірене на наявність граматичних, орфографічних, друкарських помилок; відсутність супроводжувального листа.
3. Співбесіда з роботодавцем
Викладач
Отже ви склали та розіслали резюме, воно зацікавило роботодавця, вас запросили на співбесіду. Переходимо до слідую чого питання :співбесіда з роботодавцем. Зверніть увагу на плакат: ”Питання для співбесіди”. Коли ви отримали запрошення на співбесіду, скористайтеся
запропонованими порадами.
3.1. 25 порад для тих у кого має бути співбесіда з роботодавцем.
Підготовка до співбесіди
Учень
Викладач
Крім підготовки до співбесіди, тобто зібрання необхідної інформації про роботодавця та підприємство, вам необхідно подумати про поведінку на співбесіді. Поведінка на співбесіді
Учень
(" Правильно я зрозумів, що...").
Викладач
По багатьом питанням Вам не потрібно кожного разу готуватися до
співбесіди знову. Але по деяким пунктам до кожного нового
роботодавця потрібно підходити з урахуванням його специфіки. Але пам’ятаєте, що перш за все роботодавець зацікавлений в кваліфікованих спеціалістах, професіоналах. Намагайтеся продемонструвати свої відповідні якості під час співбесіди.
3.2. Як правильно себе подати.
Викладач
Постарайся дізнатися хто буде проводити співбесіду чоловік чи жінка. В них різний хід думок. Чоловіки більш за все раціоналісти – і орієнтуються на результат. Будуть вас оцінювати згідно правил: володієте необхідними навиками, маєте досвід роботи...Відповідайте на питання чітко відповіді аргументуйте. Жінка – роботодавець як правило покладається на інтуїцію . вона звертає увагу як співрозмовник говорить, який має вигляд, й приймає рішення на основі загального враження. З нею дуже важливо налагодити емоційний контакт. Отже для чоловіка головне ,що ви говорите ,а для жінки як.
Є речі, що говорять про вас без слів. Це ваша поза, погляд, міміка та жести, що можуть дуже багато чого сказати про людину досвідченому роботодавцю.
Якщо ви прийшли із сумочкою або папкою, не тримаєте їх у себе на колінах або в руках. Краще знайдіть місце і відкладіть свою сумку, звільнивши руки. Вільні руки можуть знадобитися, коли ви почнете розповідати і переконувати.
Поза.
Учень
Поза повинна бути досить відкритою, краще не з'єднувати руки "у замок", класти ногу на ногу. Відкрита поза сприяє кращому встановленню контакту між співрозмовниками.
Погляд. Коли ви уважно дивитесь на ту людину, яка говорить, у вас включаються всі канали сприйняття інформації, і вам буде легше зрозуміти її. І ви справите враження зацікавленої людини, впевненої в своїх силах. Також дуже важливо дивитися на інтерв'юера, коли ви говорите самі. Від цього ваша мова буде здаватися більш переконливою, до того ж, спостерігаючи за виразом обличчя, позою і рухами людини, яка вас слухає, ви легше можете зрозуміти, як вона сприймає ваші слова. І за необхідності скорегувати свою відповідь або розповідь.
Учень
Паузи. Не менш важливе вміння витримувати паузи. Іноді роботодавець може паузою випробовувати претендента на роботу. Поставить запитання, ви на нього відповісте. А після інтерв'юер мовчить. Створюється стресова ситуація. Той, хто не витримує стресу, часто намагається щось додати, хоча на запитання він уже відповів. Таке "доповнення" досить часто працює проти кандидата. Учіться витримувати паузи, демонструючи своїм зовнішнім виглядом спокій, увагу і готовність до продовження бесіди.
Посміхайтеся. Якщо ви говорите весь час з нудним або напруженим виразом обличчя, то у вас менше шансів справити позитивне враження. Але, зрозуміло, все добре в міру.
Учень
Не слід посміхатися безупинно, це теж погано. Якщо ж посмішка є на вашому обличчі досить частим гостем, у тому числі в паузах, які ви робите після ваших відповідей, це зазвичай сприймається добре.
У процесі інтерв’ю покажіть свої переваги як молодого спеціаліста, можливість працювати понаднормово, готовність виконувати кропітку і нуднувату роботу, якщо це необхідно. (Вам буде це тільки корисно, щоб набути досвіду.) Цілком можливо, що, прийшовши на співбесіду, ви зіштовхнетеся з тим, що інтерв’юер почне вам грубіянити, ставити провокаційні запитання. Такий вид інтерв'ю називають стресовим. За допомогою нього роботодавець намагається, виводячи вас з рівноваги, виявити ваше справжнє "я", перевірити ваше володіння собою, упевненість у своїх силах, напруження, яке ви відчуваєте. Досить часто кандидати самі руйнують свої шанси на роботу, реагуючи у відповідь образою і небажанням відповідати.
Викладач
Отже ви зрозуміли , що кожна деталь буде відігравати неабияку роль при співбесіді. Також будьте готові зіштовхнутися з подібними провокаційними запитаннями і заздалегідь підготуйтеся до них.
Учень
/ Чи давали ви коли-небудь хабарі?
/ Що ви зробите, якщо... (опис критичної ситуації).
/ Як би ви могли описати себе?
/ Які ваші основні слабкі сторони?
/ Якою була ваша найсерйозніша помилка?
/ Чому ви вважаєте, що можете претендувати на роботу у нас?
Викладач
Коли будете давати відповіді на такі запитання згадайте ,що не потрібно бути занадто щирим. Не ухиляйтеся від відповідей на подібні запитання. Реагуйте на це адекватно, розуміючи, що подібна тактика викликана не бажанням вас образити, а прагненням з’ясувати, яка ви насправді людина і як ви поводитеся в стані стресу, чи вмієте ви працювати під тиском.
Наприкінці співбесіди, незалежно від її результату, обов'язково подякуєте роботодавцю. Якщо ви відчули, що співбесіда завершилася для вас не зовсім вдало, не соромтеся запитати, чи не припустилися ви якоїсь помилки, наскільки добре складено ваше резюме. Ця інформація обов'язково знадобиться вам у майбутньому. А зараз давайте для перевірки ,як ви все зрозуміли розглянемо ситуаційні вправи. Які помилки допущені в 1 й ситуації? В першій ситуації претендент на роботу не бажає взагалі нічого розповідати. Які помилки допущені в 2-й ситуації? В 2 –й ситуації претендент занадто самовпевнений, вальяжно поводе себе, всезнайка. Давайте розглянемо які помилки допущені в першій ситуації? У 3-й ситуації претендент на робу занадто похмурий , не посміхається, боязкий.
3.4. одяг для успіху у працевлаштування.
Викладач
Йдучи на співбесіду ви обов’язково задумаєтесь. Що краще одягти?
За думкою багатьох зарубіжних експертів які проводять спеціальні дослідження в області проблем працевлаштування рішення взяти чи не взяти людину на роботу приймаються роботодавцем, як правило, в перші тридцять секунд спілкування.
З допомогою вірно підібраного одягу ви можете справити сприятливе враження, викликати довіру до себе. Тому подбайте про свій зовнішній вигляд: одяг повинен бути випрасуваним, акуратним, взуття почищене, а зачіска відповідати ситуації. Зверніть увагу на плакат „одяг для успіху”
Учень
Одяг для жінок
Жінки, як показали дослідження, допускають в одязі такі головні помилки:
- дозволяють індустрії моди цілком визначати вибір свого одягу;
- часто перебільшують значення власної привабливості.
Ось деякі поради щодо гардеробу ділової жінки.
Для співбесіди з роботодавцем найбільш підходящим буде діловий костюм і елегантне взуття. Зовсім необов'язково
щоб все це було із модного дорогого магазину. Кольори вашого одягу повинні сполучатися (один основний і два допоміжних). Вбрання продумайте і підготовте заздалегідь. Ваш зовнішній вигляд повинен свідчити про гарний смак постарайтесь по дорозі до місця співбесіди його не зіпсувати, і не порвати колготи.
Викладач
Але до підбору фасону одягу важливим є ще й його колір До речі є така наука Колористика, тобто дослідження психології кольору. Цікаво, що в дореволюційній Росії нараховувалось більше ста п'ятдесяти найменувань кольорів, з яких залишилось декілька десятків. В середині століття в нашій .країні переважали сірі та зелені кольори. В до доперебудовний період привілею вала гама похмурих кольорів - різноманітні, відтінки коричневого та сірого, поміж: тим, до прикладу, в Америці вважають, що якщо претендент прийде влаштовуватись на .роботу у всьому коричневому, то він навряд чи отримає місце. Та в епоху Відродження сірі та коричневі кольори .носили в основному представники нижчого прошарку. „Аристократи надавали перевагу урочистим кольорам - синій, пурпуровий, малиновий”.
В сучасній Україні не можна нехтувати навіть нюансами, здатними вплинути на успіх в професійній діяльності. Бухгалтеру необхідно пам'ятати, що стиль одягу та, перш за все, його кольорова гама - це непрямий фактор, який впливає на ефективність ділових зв'язків, адже одяг розглядається як частина робочого оточення, в умовах якої проходить ділова зустріч. Одяг повинен сприяти авторитету бухгалтера. Не найкраще враження справляє людина, одягнена у все темне. Але не можна одягати і визивний одяг. В діловому оточені слід утримуватись від їдко-жовтого або яскраво-помаранчевого. Ці кольори багато хто вважає "ляпасом суспільному смаку".
Учень
Для служби найбільш прийнятні плаття з довгим рукавом, при цьому саме авторитетне плаття - сіре в дрібну
смужку. Кращі кольори ділового плаття: темно-синє, рудувато-коричневе, бежеве, темно-коричневе, сіре. Найменш підходящими кольорами є зелений, оранжевий, ніжно-голубий, рожевий, яскраво – червоний . Будь-яке плаття
зшите із спортивного матеріалу (вельвет, джине тощо) - не для установ .
Взуття ділової жінки - темного кольору, з підборами
біля 4см.
Учень
Зачіска не повинна відволікати вашу увагу і увагу оточуючих. Подумайте; чи доречні будуть шпильки з різними бантиками, квіточками і звірятками Лаку на волоссі повинно бути, в мінімальній кількості. Слід пам'ятали, що всякі експерименти з волоссям, особливо з кольоровим, знижують авторитет ділової жінки.
Дуже обережно вибирайте парфуми. Не виключено, що у вашого
роботодавця може бути алергія на запахи, або йому може не сподобатись ваш улюблений аромат. Варто потурбуватися про те, щоб колір губної помади і лаку для нігтів були в одному, неяскравому тоні. На обличчі - мінімум косметики.
Не варто одягати дешеву біжутерію і навпаки, прикрашати себе вишуканими ювелірними прикрасами (обручки це не стосується). Іноді це
просто вульгарно, а в даному випадку, недоречно, а іноді .просто вульгарно.
Учень
Руки повинні бути вільні від пакетів та
господарчих сумок. Рюкзак також залиште вдома.
Тільки сумочка (але не театральна), портфель або
папка.
Доречі, не набудьте про годинник. Він вам знадобиться, не тільки як прикраса. На співбесіду спізнюватися не можна ні в якому разі. Спізнення вам можуть не пробачити І другого шансу не надати.
Учень
Однотонний костюм - основа одягу ділового чоловіка. Найбільш підходящі кольори і відтінки для костюма: синій, сірий , беж. Менш - коричневий і чорний. Якщо костюм у смужку, краще, щоб вона була вузькою, вертикальною, білого, або. синього кольору. Костюми в клітинку припустимий, але клітинка повинна бути ледь помітною. Тільки білі І однотонні сорочки свідчать про ваш смак та пасують до різних костюмів та галстуків. Гарно виглядають пастельні кольори, чим більш бліді, тим краще.
Якщо ви одягнете сорочку темнішу, ніж костюм, а галстук світліший, ніж сорочку, матимете дещо агресивний вигляд. Іноді варто мати в своєму гардеробі однотонні галстуки. Ніколи не вдягайте на ділову зустріч галстуків з зображенням емблем, символів, з текстом і «шедеврами » живопису.
Учень
Також на зустріч з роботодавцем не слід одягати: - нічого контрастного; крикливого вбрання; чорних костюмів з білою сорочкою. Взуття краще мати чорного і коричневого кольору любих відтінків зі шнурками або без, на ваш смак, але бажано не лаковане.
УЧЕНЬ
Масивні золоті печатки та ланцюжки хоч і підкреслюють високий фінансовий статус своїх носіїв, проте іноді можуть викликати несподіваний ефект: роботодавцю рангом може здатися, що ви хитрі і не щирі, що ви прагнете
домінувати і претендуєте на більшу частину прибутку. А невелика обручка буде свідчити про вашу надійність і життєвий досвід.
Викладач
В цілому, щоб досягти успіху? слід дотримуватись таких правил:
одягайтесь по можливості добротно;
- завжди майте при собі ручку і блокнот. Отже що говорити, як одягнутися вив же дізналися. А зараз давайте поговоримо про причини через які не приймають на роботу, зверніть увагу на плакат.
3.5. 50 причин через які не приймають на роботу.
Перш ніж іти на співбесіду з роботодавцем, гляньте на себе в дзеркало, ви самі здивуєтесь, як багато маленьких недоліків ви помітили у вашій зовнішності. Співбесіда є основним методом , оцінки відбору кандидатів при прийомі на роботу. Тому підготовка до співбесіди має особливе значення для досягнення успіху в пошуках роботи. Щоб зустріч, з роботодавцем пройшла успішно, потрібно знати за якими причинами частіш за все відмовляють в роботі.
Учень
Викладач
Ви прослухали поради, що до складання резюме, співбесіди, одягу, поведінки під час працевлаштування . А зараз давайте уважно продивимося фрагмент фільму. В якому молода дівчина прийшла влаштовуватися на роботу у редакцію журналу мод. (ВКЛ. ТЕЛ.)
Подумайте відносно тієї інформації яку ви отримали, де вона допустила помилки?
--- не привіталася
---- не знає про роботодавця і фірму
--- хотіла зайти з сумкою ---- невдалий одяг
--- невпевнена жестикуляція ---- невдалий колір одягу
--- постійна усмішка
---- детальна розповідь про свою кар’єру
--- самовпевнена
В цілому ви назвали всі причини вірно ,а зараз уважно додивимось сюжет.
(ВКЛ. ТЕЛ.)
Чому її не хотіли брати спочатку , але потім роботодавець змінила думку?
--- рішучість
--- своя думка
--- подякувала за зустріч
--- не надоїдлива
--- чітка, лаконічна характеристика професійних якостей
--- не сперечалась, а підтримала думку керівника про недоліки і перейшла на переваги.
4. Адаптація нового співробітника
Викладач
Отже, співбесіда пройшло успішно, і вам зробили пропозицію.
На цьому етапі вже можна обговорювати питання оплати, та режиму вашої роботи. Можете поцікавитися наявністю і станом вашого робочого місця.
Якщо ви плануєте працювати й навчатися, обов'язково обумовте це з роботодавцем, узгодьте, чи будуть вас при необхідності відпускати. Обов 'язково самі запропонуйте відпрацювати цей час у вихідний, після роботи.
Учень
Крім питань оформлення, зверніть увагу на такі моменти:
/ Ви відпрацювали вже декілька днів, але вам ніхто ще чітко й зрозуміло не пояснив ваших обов'язків.
/ На випробний термін вам запропонували зарплату, значно меншу, ніж пообіцяли на співбесіді.
/ Під час добору й оформлення на роботу ваш майбутній керівник практично не виявляє до цього інтересу, а після початку вашої роботи майже не цікавиться тим, що ви знаєте і вмієте.
Викладач
Адаптація нового співробітника - процес досить серйозний, недаремно йому присвячені спеціальні дослідження. Навіть професіоналам доводиться багато чому вчитися, приходячи на нове місце роботи. Адже, незважаючи на загальні стандарти, на кожному підприємстві с свої нюанси, і про них варто знати.
Учень
Навіть якщо ваш начальник сам не виявляє такої ініціативи, попросіть, щоб вам роз'яснили загальні принципи роботи бухгалтерії в цій організації, розподіл обов'язків між співробітниками, ваше місце в цій структурі, з ким і з яких питань вам доведеться підтримувати зв'язок. Одна така вступна бесіда дозволить уникнути в майбутньому багатьох питань і непевностей.
Викладач
Приходячи на нове місце, бухгалтер часто зіштовхується з тим, що буває дуже важко одразу розібратися у великому обсязі документів, що створювали і збирали до тебе: де що лежить? у якій папці шукати потрібну інформацію?
Швидше за все, спочатку у вас буде наставник, до якого ви зможете звертатися з питаннями. Але не варто цим зловживати. Краще приділіть якийсь час тому, щоб самому поритися в цьому стосі документів. Процес може бути і не найприємнішим, але зате надалі у вас буде повна і ясна картина щодо ваших трудових обов'язків.
Як "вписатися" в колектив
Мабуть, кожному відомо, що відносини між співробітниками, атмосфера в колективі мають безпосередній вплив на продуктивність праці. Для того щоб процес вашої адаптації в новому колективі пройшов якомога швидше і вдаліше, доведеться докласти деяких зусиль.
Учень
Постарайтеся зрозуміти, які в цьому колективі прийняті норми поведінки, які існують традиції. Зверніть увагу на те, як спілкуються співробітники вашого відділу між собою та з іншими співробітниками, які переважають відносини - ділові чи більш особисті. Це стосується й часу, коли приходять на роботу і йдуть з роботи, проводять обідню перерву, поведінки на внутрішньо фірмових святах. Пам'ятайте, що людям властиво нехтувати тими, чия поведінка йде всупереч груповим нормам поведінки.
Учень
І звичайно, дуже багато чого залежить від вашої доброзичливості. Якомога частіше посміхайтеся, не соромтеся запропонувати свою допомогу. І, звичайно, утримайтеся від критики порядків у цій організації, тим паче що ви ще не так добре їх знаєте. Будьте відкритими всьому новому, активними й уважними до оточуючих - і ви самі не помітите, як станете вже повноправним членом колективу.
Викладач
як завжди досягти поставленої мети
Насправді диплом бухгалтера дозволяє вам іти не тільки торованою доріжкою до посади головного бухгалтера. Якщо ви почуваєте в собі певні здібності, то можете спробувати себе в якості аудитора, банкіра, податкового інспектора, викладача бухгалтерського обліку, знайти себе в управлінні організацією чи фінансах.
Універсальної поради щодо того, який напрямок обрати, тут не може бути, тому не шкодуйте часу для того, щоб попрацювати над цими питаннями. А вже сьогодні навчаючись у нашому навчальному закладі ви можете планувати.
У чому я сьогодні досягнув успіху і завдяки чому?
Попит на бухгалтерів протягом останніх десяти років усе ще залишається високим. У даний час на ринку праці України серед усіх вакансій фахівців від 10% до 20% припадає на бухгалтерів. Але вимоги, що пред’являються роботодавцям до бухгалтерів, стали вищими ніж п’ять років тому. Тому я сподіваюся , що сьогоднішнє наше заняття допоможе вам знайти себе в цій професії, адже в кожної людини є всі можливості процвітати в житті, кожен вас володіє цінними духовними якостями: пристрастю, рішучістю, честю. Примусьте ці якості характеру працювати повною мірою і ви досягнете успіху.
Тема: Перші кроки майбутньої професійної діяльності бухгалтера
Мета: Допомогти учням визначити цілі професійної кар’єри, її планування; формувати навички поведінки при співбесіді з потенційним роботодавцем.
Розвивати в учнів якості, важливі для спілкування, навички самооцінювання; вміння і стратегії поведінки при влаштуванні на роботу, вміння повідомляти інформацію стисло.
Виховувати в учнів професійні та комунікативні якості, для кращої адаптації в ринкових умовах, формувати активну життєву позицію, інтерес до майбутньої професії.
Обладнання: роздаткові ситуаційні вправи, виставка професійно спрямованої літератури, графопроектор, телевізор, ДВД – плеєр,
плакати:
„Найпоширеніші українські сайти, присвячені пошуку роботи”,
„Вислови видатних людей про працю бухгалтера”,
„Структура резюме”,
„Питання для співбесіди”,
„Причини через які не беруть на роботу”,
„Одяг для успіху”.
Форми й методи проведення: бесіда, розповідь з елементами діалогу, виступи учнів, розв’язування ситуаційних вправ.
Хід заняття
2. Складання резюме. При цьому розвиваються в учнів навички сомооцінювання.
3. Співбесіда з роботодавцем. Під час розгляду цього питання в учнів формуються навички поведінки при співбесіді з потенційним роботодавцем.(роздається учням перелік питань, що найчастіше використовуються при співбесіді
4. Адаптація нового співробітника. При цьому розвиваються в учня якості бухгалтера для кращої адаптації в ринкових умовах
Розробив викладач спец дисциплін ____________ Христенко Ю.О,
Розглянуто і затверджено на засіданні метод комісії спец дисциплін по спеціальності „Бухгалтерський облік”
Протокол № від ____________ 200 року
Голова метод комісії Христенко Ю.О.