ТИ І Я – ОДНА СІМ’Я
Розвивальне заняття
1-й клас (НУШ)
Тема заняття: Ти і я – одна сім'я
Мета: сприяти згуртуванню класу; визначити загальну емоційну атмосферу в класі; розвивати увагу,дрібну моторику;розвивати вміння розрізняти погані та добрі вчинки; виховувати шанобливе ставлення до інших.
Обладнання: кольорові олівці; набір фотоілюстрацій «Стан, настрій людини»; книга С. Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»; роздатковий матеріал (розмальовки квітів)
Хід заняття
Вправа 1. Привітання за участю мишенят Біляночки і Сіренького
Хід вправи
(Психолог розповідає про друзів-мишенят, які прийшли до першачків у гості)
(Діти вітаються, можна пройти повз парти, щоб діти привіталися за лапки).
Вправа 2. Всі ми різні.
Мета: показати дітям, що всі люди різні, щоб жити у мирі та злагоді треба знати певні правила.
Діти виконують прохання мишенят:
1.Підніміть руку ті, хто вміє кататися на ковзанах.
2. Встаньте ті, у кого вдома є собака.
3. Постукайте по парті ті,у кого карі очі.
Психолог: - Чи всі ми однакові? (відповіді дітей)
4. А тепер встаньте ті, хто вчиться у школі № 19.
- Нарешті ми знайшли, що є спільного у всіх нас, але ж як нам жити у мирі та злагоді таким різним. Що нам допомагає?(правила)
Правила поведінки в школі. Гра «Так» чи «Ні». Мій/наш клас
Вправа 3. Дидактична гра «Якщо я людина,то повинен…»
Мета: з'ясувати, чи вміють діти розрізняти погані і добрі вчинки, як засвоїли правила поведінки.
Учням пропонується плескати у долоні, коли мова йде про добрий вчинок:
Підсумок виконання вправи: звертається увага на окремі правила (залежно від класу), якщо є діти, які проявляють агресію стосовно інших, мишенята пропонують послухати віршоване правило з книги С.Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»
Вирішуй спір словами, а не стусанами
Ніхто з Єнотом не дружив,
До гурту брати не хотів,
Бо у спірках не словами –
Розбирався стусанами.
Попередили малого:
Не чіпав щоб він нікого.
З ним не будуть гратись діти
Поки він не кине битись.
Ось Єнотик і зітхає,
Виправитись обіцяє.
- Нащо кривдити і бити?
Краще в мирі й дружбі жити.
Психолог (або мишенятко): - Якщо хтось у класі ображає дітей, як ви думаєте, який буде настрій у тих, кого ображають?
Вправа 4. Руханка
Вправа 5. «Мій настрій»
Мета: визначити загальну емоційну атмосферу в класі
На дошці закріплені фотоілюстрації (радість, сум, гнів). Після обговорення зображень дітям пропонується підійти до фото, яке ілюструє їх настрій. Якщо є діти, які відчувають негативні емоції, класу пропонується допомогти їм:
-Як ви думаєте, діти, що потрібно зробити, щоб настрій (називаємо імена) поліпшився?(діти пропонуватимуть щось подарувати, дати цукерки тощо. Психолог пропонує пошепотітися і дає пораду – підійти, обійняти і запросити до зображення радості тих, у кого поганий настрій).
Вправа 6. «Кошик з квітами»
Мета: розвиток дрібної моторики; сприяння згуртуванню класу
Пропонується встати тим дітям, у яких день народження весною, їм роздаються зображення весняних квітів (тюльпан, нарцис); літнім – троянда; осіннім – хризантема; зимовим – горобина. Після розфарбовування, діти наклеюють свою квітку на зображення кошика (під керівництвом психолога). Кошик з квітами (такими різними дітками)дарується вчительці - як одна сім'я.
Підсумок: - А що ж наші мишенята? Чи сподобалось вам на нашому занятті?
Літо весна
Осінь зима
Радість
Сум
Гнів
Кошик можна роздрукувати як плакат на 4*А4