Розвивальне заняття для 1 класу

Про матеріал
Розвивальне заняття для учнів 1 класу допоможе налаштувати дітей на спільну роботу, сприяє згуртуванню, розвивати увагу, дрібну моторику, виховувати шанобливе ставлення до інших, цінувати унікальність кожного.
Перегляд файлу

ТИ І Я – ОДНА СІМ’Я

Розвивальне заняття

    1-й клас   (НУШ)

Тема заняття: Ти і я – одна сім'я

Мета: сприяти згуртуванню класу; визначити загальну емоційну атмосферу в класі; розвивати увагу,дрібну моторику;розвивати вміння розрізняти погані та добрі вчинки; виховувати шанобливе ставлення до інших.

Обладнання: кольорові олівці; набір фотоілюстрацій «Стан, настрій людини»; книга С. Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»; роздатковий матеріал (розмальовки квітів)

Хід заняття

Вправа 1. Привітання за участю мишенят Біляночки і Сіренького

Хід вправи

(Психолог розповідає про друзів-мишенят, які прийшли до першачків у гості)

  • Сьогодні до вас на заняття разом зі мною завітали двоє мишенят. Їх звуть Біляночка і Сіренький. Як ви думаєте, чому їх так називають?(відповіді дітей).
  • Вони хочуть побачити, як же вчаться діти у школі. Давайте привітаємося з ними.

(Діти вітаються, можна пройти повз парти, щоб діти привіталися за лапки).

Вправа 2. Всі ми різні.

Мета: показати дітям, що всі люди різні, щоб жити у мирі та злагоді треба знати певні правила.

Діти виконують прохання мишенят:

1.Підніміть руку ті, хто вміє кататися на ковзанах.

2. Встаньте ті, у кого вдома є собака.

3. Постукайте по парті ті,у кого карі очі.

Психолог: - Чи всі ми однакові? (відповіді дітей)

4. А тепер встаньте ті, хто вчиться у школі № 19.

- Нарешті ми знайшли, що є спільного у всіх нас, але ж як нам жити у мирі та злагоді таким різним. Що нам допомагає?(правила)

https://youtu.be/0Cp8r0MpyaY

Правила поведінки в школі. Гра «Так» чи «Ні». Мій/наш клас

Вправа 3. Дидактична гра «Якщо я людина,то повинен…»

Мета: з'ясувати, чи вміють діти розрізняти погані і добрі вчинки, як засвоїли правила поведінки.

Учням пропонується плескати у долоні, коли мова йде про добрий вчинок:

  1. Допомагати мамі мити посуд.
  2. Робити комусь зле,якщо ніхто не бачить.
  3. Не вмиватися.
  4. Берегти та охороняти рідну природу.
  5. Шанувати працю інших людей.
  6. Галасувати, коли хтось відпочиває.
  7. Бути вихованим, стриманим.
  8. Обманювати, вихвалятися.
  9. Добре вчитися, багато читати.
  10. Не слухати батьків.
  11. Допомагати друзям у біді.
  12. Ділитися тим, що в тебе є.
  13. Посильніше давати здачі.
  14. Ображати інших і грубити.
  15. Захищати слабкого.

Підсумок виконання вправи: звертається увага на окремі правила (залежно від класу), якщо є діти, які проявляють агресію стосовно інших, мишенята пропонують послухати віршоване правило з книги С.Гарбуз «Правила поведінки для вихованих дітей»

Вирішуй спір словами, а не стусанами

Ніхто з Єнотом не дружив,

До гурту брати не хотів,

Бо у спірках не словами –

Розбирався стусанами.

Попередили малого:

Не чіпав щоб він нікого.

З ним не будуть гратись діти

Поки він не кине битись.

Ось Єнотик і зітхає,

Виправитись обіцяє.

-  Нащо кривдити і бити?

Краще в мирі й дружбі жити.

Психолог (або мишенятко): - Якщо хтось у класі ображає дітей, як ви думаєте, який буде настрій у тих, кого ображають?

Вправа 4. Руханка

https://youtu.be/0meG5Pn_iOI

Вправа 5. «Мій настрій»

Мета: визначити загальну емоційну атмосферу в класі

На дошці закріплені фотоілюстрації (радість, сум, гнів). Після обговорення зображень дітям пропонується підійти  до фото, яке ілюструє їх настрій. Якщо є діти, які відчувають негативні емоції, класу пропонується допомогти їм:

-Як ви думаєте, діти, що потрібно зробити, щоб настрій (називаємо імена) поліпшився?(діти пропонуватимуть щось подарувати, дати цукерки тощо. Психолог пропонує пошепотітися і дає пораду – підійти, обійняти і запросити до зображення радості тих, у кого поганий настрій).

             Вправа 6. «Кошик з квітами»

Мета: розвиток дрібної моторики; сприяння згуртуванню класу

  Пропонується встати тим дітям, у яких день народження весною, їм роздаються зображення весняних квітів (тюльпан, нарцис); літнім – троянда; осіннім – хризантема; зимовим – горобина. Після розфарбовування, діти наклеюють свою квітку на зображення кошика (під керівництвом психолога). Кошик з квітами (такими різними дітками)дарується вчительці - як одна сім'я.

Підсумок: - А що ж наші мишенята? Чи сподобалось вам на нашому занятті?

  • Так, сподобалось, і ми теж будемо завжди дружити (мишенята обнімаються).
  • А що найбільше сподобалось  і запам'яталось вам, діти?

Картинки по запросу весняні квіти малюнки фіалкиПохожее изображениеКартинки по запросу розмальовки нарцис

                         Літо                                                                                     весна

Картинки по запросу розмальовки хризантемаРаскраска рябина

                    Осінь                                                   зима 


Подаруй дитині радість. ВІДЕОРадість

http://poglyad.com/Content/stories/9815/51280618552118.jpgСум

http://www.odkl.if.ua/sites/default/files/languages/3.jpgГнів

Корзина на Ваш вкус

 

Кошик можна роздрукувати як плакат на 4*А4

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 січня 2022
Переглядів
2805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку