У світі професій
Розвивальне заняття
Мета: розширювати і збагачувати зміст ігор дітей на тему «Професії»; навчати урізноманітнювати зміст ігор, творчо використовувати набуті знання; навчати самостійно розподіляти ролі, спонукати до самооцінювання вчинків; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати доброзичливість і співчуття.
Вступ.
Психолог. Сьогодні до нас принесли посилку, але відкрити її можна тільки тоді, коли відгадаємо загадки.
Мозковий штурм «Загадки»
Хто це смачно варить борщ
І компот готує?
Каші з жару дістає,
І дітей частує? (Кухар.)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)
Бесіда про згадані професії.
Ось і відкрилась наша посилка. Але всі речі в ній сплутались. Давайте їх розкладемо їх відповідно до професій.
Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи»
На картинках зображені різні професії. Дібрати предмети, потрібні для їхньої роботи.
Предмети: книжка. Шприц, ключ, ложка, молоток, фарби, нитки , ручка, гребінець
Психолог. Діти, а ким працюють ваші батьки? (Розповіді дітей.)
Обігрування ситуації «На прийомі у лікаря» (Під час обігрування діти закріплюють назви посад медичних працівників та обладнання ігрового куточка.)
Відеолекторій «Професії»
Дидактична вправа «Де я був» Проводиться за принципом вправи «Продовжте речення».
• Я бачив шприц — де я був? (Я був у…)
• Я бачив гребінець —…
• Я бачив хліб, цукерки —…
• Я бачив багато ліків —…
• Я бачив різний посуд —…
• Я бачив багато книг —…
Висновок. Багато професій ми з вами згадали. А яка ж із них найголовніша? Чому?
Діти доходять висновку, що всі професії важливі.
Підсумок
Сподобались вам ігри? Які найбільше?
Діти, ви всі гарно гралися, виконали всі завдання. Якщо в майбутньому будете старанно виконувати свої обов’язки, ви станете гарними працівниками.
План роботи опорного дитячого садка № 161
з ранньої профорієнтації дошкільнят№ з/п Назва заходу
Термін
Відповідальний
1.
БКДО (нова редакція) – рекомендації для вихователів
вересень
Завідувач
Лошакова Л.С.
2.
Продовжити роботу з педагогами Концепцію державної системи професійної орієнтації населення
вересень
Завідувач
Лошакова Л.С.
3.
Консультація: «Батьківщина - Я майбутній трудівник!»
вересень
Завідувач
Лошакова Л.С.
4.
Забезпечити створення середовища в ДНЗ для самореалізації дітей та педагогів за вимогами БП «Я у Світі» та БКДО
вересень
Завідувач
Лошакова Л.С.,
творча група
5.
Провести діагностування вихователів на виявлення знань про розвиток дітей «Чи знаю я…»
вересень
Завідувач
Лошакова Л.С.
6.
Поповнити бібліотеку методичного кабінету літературою з ранньої професійної орієнтації та консультативним матеріалом
упродовж року
Вихователь – методист Федоренко Т.В.
7.
Засідання творчої групи: «Професія – крок у майбутнє»
1 раз на квартал
Завідувач
Лошакова Л.С.,
творча група
8.
Робота з батьками та дітьми в профорієнтаційній кімнаті в дитячому садку
жовтень
Творча група
9.
Методичні рекомендації: «Ознайомлення дітей дошкільного віку з професіями батьків»
жовтень
Завідувач
Лошакова Л.С.
10.
Надавати індивідуальну психологічну допомогу дітям, які згідно моніторинговим дослідженням, не мають певних професійних інтересів та нахилів
2012 – 2013
Практичний психолог
Торбенко І.М.
11.
Фото презентація професій батьків групи «Професія моїх тата та мами»
листопад
Вихователі старших груп,
творча група
12.
Впроваджувати в практику роботи використання новітніх технологій у процесі профорієнтаційної роботи в дитячому садку
листопад
Завідувач
Лошакова Л.С.,
творча група
13.
Співпрацювати зі КЗШ № 59 з метою забезпечення наступності між дитячим садком та школою
2012 - 2013
Завідувач
Лошакова Л.С.,
творча група, вчителі
14.
Консультація: «Працюємо за новою Базовою програмою «Я у Світі» (сфера «Люди»)».
грудень
Завідувач
Лошакова Л.С.
15.
Круглий стіл: «Участь педагога в сучасних рольових іграх дошкільнят»
грудень
Завідувач
Лошакова Л.С., творча група, вихователі
16.
Мультіиедійна презентація «Знайомтесь - моя професія ….»
січень
творча група
17.
Діагностування педагогів «Хід впровадження новітніх технологій»
січень
Завідувач
Лошакова Л.С.,
творча група
18.
Практичний показ: сюжетно - рольова «Крамниця»
лютий
творча група, виховател Маракова – Лебідь В.В.
19.
Педагогічний практикум для вихователів: «Чим пахнуть ремесла?»
лютий
Практичний психолог
Торбенко І.М.
20.
Зустріч з представниками різних професій
упродовж року
творча група, вихователі
21.
Конкурси малюнків, поробок «Ким я буду коли виросту»
упродовж року
творча група, вихователі
22.
Створення розвивального середовища. Презентація профорієнтаційних ігор та посібників (поповнення профорієнтаційної кімнати)
березень
творча група, вихователі
23.
Педагогічна дискусія: «Проблеми ранньої профорієнтації дошкільнят»
березень
творча група, вихователі
24.
Консультація: «Створення розвивального середовища для дітей дошкільного віку»
квітень
Завідувач
Лошакова Л.С.
25.
Діагностування вихователів: «Про результати вивчення проблеми з ранньої професійної орієнтації дітей дошкільного віку»
квітень
Завідувач
Лошакова Л.С., творча група
26
Мозковий штурм: «Сюжетно – рольова гра – школа моралі для дитини дошкільного віку
квітень
Завідувач
Лошакова Л.С., творча група
27.
Принципи роботи та планування на наступний навчальний рік по навчанню та вихованню дітей дошкільного віку з ранньої професійної орієнтації
травень
Завідувач
Лошакова Л.С.