Розвиваюче заняття "Справжня дружба"

Про матеріал
Розвиваюче заняття для учнів початкових класів "Справжня дружба". Мета: формувати уявлення дітей про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дружелюбність, бажання бути другом.
Перегляд файлу

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

Розвиваюче заняття

для учнів початкових класів

                  «Справжня дружба»

 

 

 

 

 

 

                                            Підготувала:

                                            практичний психолог

   Славгородської ЗОШ І-ІІІ ст.

                           Гузела О.Я.

 

 

 

2020 р.

 

 

 

                     Розвивальне заняття для учнів початкових класів


         Тема: Справжня дружба.
         Мета: формувати уявлення дітей про дружбу і товаришування; вчити оцінювати свої вчинки і вчинки оточуючих людей; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дружелюбність, бажання бути другом.

       Обладнання: кошик, смужки чистих аркушів паперу (по кількості учасників заняття), завдання з картками, пам’ятки.

                                                               Хід заняття

         I. Вступна частина (2 хв.)
     Доброго дня діти! Я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від нашого заняття.
     Сьогодні ми з вами поговоримо про те чого не можна купити за гроші, про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Дізнаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі. Ви готові до цього? Похожее изображение

 

(Так) Ви мої молодчики!!!!

В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.

    А зараз усі вийшли до мене і утворимо коло. Я хочу, щоб ми по черзі зробили один одному комліменти, як справжні друзі. Наприклад, я хочу сказати: «Що тобі Даринко,дуже личить привітна усмішка», і так далі по черзі кожен учень робить компліменти. А тепер разом голосно скажемо: «Я - друг, ти – друг, разом – ми друзі!»

Вступна бесіда про значення дружби (3 хв.)

     Дружба – це найцінніший дар. Мені здається, що це почуття найкраще. «Справжню дружбу і вогонь не спопелить», – говорить народна мудрість. І це дійсно так. Тільки той, хто має друга, міцне його плече, здатен подолати будь-які випробування. Друг – це той, з ким можна порадитися, поділитися найзаповітнішим, хто ніколи не зрадить, не поставить свої інтереси вище за твої, у будь-яку хвилину, навіть найтяжчу для себе, прийде на допомогу.
    

 

 

    Друзів у людини не буває багато, бо хіба багатьом можна розкрити душу. Друзі приходять до тебе саме тоді коли є найбільша потреба в них. Тебе

розуміють, ти не один в світі. Важливим є те, щоб життєві цінності друзі сприймали однаково. "Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти". Справжня дружба не часто буває, але якщо вона є, то це велика складова щастя. 

ІІ.  Основна частина     
Вправа «Цікаві малюнки» (5 хв.)

      Візьміть і розкладіть малюнки з конвертів на дві купки: на одну малюнки, де є Похожее изображениесправжня дружба, з хорошими вчинками; а на іншу ті, що не є дружбою чи поганими вчинками. Потім малюнки, на яких визначили дружбу, приклейте на ватман. Всі погані  вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.

 

Отже, дружба – це взаємини між людьми, які мають спільні інтереси та захоплення, Друзів повꞌязує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, взаємодопомога.

Вправа  «Незакінчені речення. Хто з ким дружить?» (2 хв.)

Похожее изображениеНа слайд виводяться незакінчені речення. Учням потрібно продовжити  одним словом речення.

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Маша  …………(Ведмідь)

Дюймовочка та ………..(Ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

Вінні-Пуха та ........( П'ятачок)

Добре, молодці: всі ви добре справилися з цим завданням.

Вправа «Чарівний віночок» (3 хв.)

Діти, у мене є віночок із кольоровими стрічками, взявши кожен стрічку, назвіть слово, яке характерне для дружби.

 

 

 

У нас утворилося прекрасне коло дружби. Я хочу щоб серед вас завжди панувала дружба і у вас було багато друзів.

Вправа «Якості справжнього друга» (5 хв.)

Похожее изображениеДавайте спробуємо на кожну літеру слова «дружба» написати найкращі якості справжнього друга.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

Похожее изображениеУ (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

Отже,  другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. Друг повинен бути добрим, чуйним, відвертим, уважним. Завжди бути готовим прийти на допомогу. Ось такі якості справжнього друга.

Вправа « Квітка дружби» (3 хв.)

А зараз я пропоную кожній групі скласти квітку дружби. На пелюстках запишіть якість, необхідну для дружби. Похожее изображение

Діти пишуть на пелюстках слова і складають квіти. Коли робота закінчена, зачитують якості, необхідні для дружби.

Отже, можна сказати, що таких якостей дуже багато, їх треба виховувати  у собі. Тільки тоді будеш мати справжніх друзів.

Релаксаційна вправа «Промінчик» (5 хв.)
       Сядьте зручно, заплющте очі та уявіть, як теплий-теплий промінчик торкається вашого плеча, обличчя, серця… (лунає приємна музика). Тепло обливає вас, сипле золотаві м’які промінчики, які лягають вам на плечі. Ви дихаєте їхнім свіжим ароматом. Відчуйте, як самі линете, ніби птах, у чисте, прозоре небо, повне безкрайнього щастя.
       Ваші груди наповнені добром, світлом, ніжністю. Візьміть промінчик у руки. Подаруйте його друзям, батькам, рідним. У вас ще лишилося… Подаруйте по

 

крапельці всім-всім людям. Чуєте? Вони вам дякують. Віддають своє тепло, дарують усмішку -- щиру, привітну, віддану… А промінчик знову і знову стрибає

на ваше личко сонячним зайчиком. Ллє своє тепло, обсипає блиском, від якого все стає кращим, приємнішим. Ви купаєтесь у золотавому розмаїтті сонця, від якого

до вас лине добро. Воно торкається вашого серця, стукає в нього, просить зайти. Ви відкриваєте своє маленьке серденько і відчуваєте полегшення. Вас огортає сяйвом, зігріває теплом. Ви щасливі, бо вас люблять батьки за вашу вдячність. Вас люблять учителі за вашу повагу, вас люблять друзі -- за вашу вірність.
      А промінчики безкінечні. Вони знову і знову гладять, ніжать вас. Обов’язково залишіть їх у пам’яті. Коли втомитесь, розгніваєтесь, образитесь --  згадайте про них, і вам знову стане добре. Ну а зараз давайте повернемось із нашої казки до реального життя, забравши із собою цей чудовий сон. На рахунок «три» розплющте очі…

Вправа «Який він:друг?»  (5 хв.)

     У конвертах знаходяться певні риси характеру друга, вам необхідно вибрати ті риси характеру, які найкраще підходять для ваших друзів. Похожее изображение

(доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність).

Всі погані риси характеру, вчинки ми забудемо. А будемо приймати до уваги лише хороші.

Отже, справжній друг має бути відкритим, чесним, справедливим, щедрим. Саме така людина ніколи не покине у важку хвилину, зрозуміє, дасть пораду, щиро порадіє. У житті бувають різні ситуації, тому завжди підтримка з боку друга буде важливою.

 

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія (7 хв.)

     А зараз усі вийдемо і станемо в коло . Візьміться всі за руки. Що можна сказати про руки, які вони? (теплі, милі, ніжні, лагідні)

Невже можна образити людину,якщо в неї такі теплі, добрі руки?Тож, якщо  вам захочеться образити когось із товаришів, згадайте тепло їхні добрих рук.

Діти, тримаючись за руки, скажіть, що вам найбільше сподобалось на занятті? Що запам’яталося найбільше?

Мені сподобалось ,що ви були активними, висловлювали власні думки.

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
1680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку