Розвиваючі ігри " Ігри для дошкільнят"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний батьками та вихователями загальноосвітніх дошкільних закладів.
Перегляд файлу

Гра-провідна діяльність дошкільнят.

У працях вітчизняних психологів доведено, що саме у грі розвивається психіка дитини. У давнину дорослі й дитячі ігри були народною традицією: їм відводили спеціальний час, культура гри передавалась із покоління в покоління. Л .Виготський вважав, що діти у грі задовольняють потреби, які вони не можуть задовольнити в реальному житті. У грі діти відображають різні сторони життя та особливості діяльності дорослих,поповнюють свої знання про навколишній світ,вчаться співпереживати.

Розвиваючі  ігри допоможуть майбутнім дошкільнятам закріпити знання алфавіту, навчитися складати слова, писати і читати. Крім того, такі заняття сприяють розвитку уваги та зосередженості. Тим більше дитина дошкільного віку часто відволікається і не може довго зосереджуватися на одному роді діяльності. Ігри, які допоможуть в розвитку маляти.

 

Розвиток фонематичного слуху.

Гра «Хто більше слів придумає?»

Мета: активізація словника,автоматизація різних звуків.

Обладнання:м'яч,прапорці.

Хід гри.

Логопед називає якиїсь звук і просить дітей придумати слова,в яких зустрічається цей звук. Потім діти стають у коло. Один з гравців кидає м'яч. Той хто зловив повинен сказати слово з умовним звуком. Правильна відповідь - прапорець. Переможець визначається за кількістю зібраних прапорців.

 

 

Гра « Відстукування складів»

Мета:навчання складовому аналізу слів.

Обладнання:барабан,молоток.

Хід гри.

Діти сідають в ряд. Логопед пояснює,що кожному буде дано слово,яке він повинен вистукувати чітко і голосно  стільки раз,скільки складів у слові. Переможцями будуть ті,хто не зробив помилок.

 

Розвиток мовного дихання

 

Гра «Сусіди»

Мета:правильна побудова фрази. Удосконалення орієнтації у просторі.

Обладнання:дитячі стільчики,бубен.

Хід гри.

Дітям дається завдання назвати сусіда справа. По черзі діти називають своїх сусідів.За сигналом  бубна діти розбігаються по кімнаті.За сигналом діти мають сісти саме з тим сусідом,якоготвони назвали.Хто помилився,той програв.

 

Гра «Приємний запах»

Мета:розвиток фразового мовлення на плавному видиху.

Обладнання:одна запашна квітка,або надухм'янена носова хустинка, або   фрукти.

 Хід гри.

Діти по черзі підходять до вази,беруть один з предметів і вдихають у себе,а на  видоху вимовляють слово або фразу « Лимон….лимон кислий». Спочатку дітям пропонують речення,а далі придумують самі.

 

 

Гра «Дощик»

Мета:розвиток ритмічної і виразної мови.

Обладнання:дитячі стільчики.

Хід гри.

Стільці розкладені по колу,але на один менше ніж дітей. Діти ходять по колу і говорять разом: «Дощик,дощик,що ти ллєш,погуляти не даєш?». Після слів

«погуляти не даєш» діти біжать до стільчиків. Кому стільця не вистачило,той програв. Гру повторюють кілька разів.

 

 Розвиток голосу

 

Гра «Хуртовина»

Мета:розвиток сили голосу і мовного дихання.Активізація губ.

Обладнання: малюнки  хуртовин.

Хід гри.

Логопед показує малюнок заметілі.За сигналом:

-«Хутовина починається» діти тихо говорять:у-у-у-у;

-за сигналом «Сильна хуртовина» діти голосно говорять:  у-у-у-у;

-за сигналом «Хуртовина закінчилась» діти говорять тихіше: у-у-у;

Бажано,щоб діти змінювали силу голосу за один видих не менше

 2-3 разів. В такому випадку мовні інструкції логопеда краще замінити делегуванням: плавні рухи вверх- діти говорять голосніше, вниз- тихіше.

 

 Розвиток слухової уваги

Гра «Що ти чуєш?»

Мета:збагачення словника,розвиток фразового мовлення.

Обладнання: аудіо записи.

Хід гри.

 Діти заплющують очі , уважно слухають і визначають,які звуки вони чули (сигнали машин,щебетання  птах,розмову…)Діти відповідають цілими реченнями.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
26 травня 2019
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку