розвиваючі заняття з психології " Тренуємо пам'ять"

Про матеріал
Знайомимо учнів з психічним процесом - пам'яттю. Ігри та вправи на розвиток пам'яті, уваги, які сприяють розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Розвиваючі заняття з психології

Тема: Тренуємо пам’ять

 Завдання: сприяти розвитку таких видів пам’яті: зорової (візуальної) , слухової (аудіальної), сенсорної ( тактильних відчуттів).

Розвиваючі заняття з психології.

Обладнання: іграшки казкових героїв, картки з текстом для читання, торбинка з маленькими іграшками, картки: зі скоромовкою, словами, з предметними малюнками.  

Правила роботи в групі

  • Поважати думки своїх товаришів.
  • Працювати разом з класом.
  • Правило піднятої руки.
  • Один говорить всі слухають.
  • Один за всіх, всі за одного.
  • Не викрикувати, не перебивати співрозмовника.
  • Говорити чітко,зрозуміло,конкретно.

 

 

 

Хід заняття

І. Привітання

1.У школі я вчуся не марно,

   Працює мій мозок старанно.

   Увагу і пам’ять свою розвиваю,

   Нову інформацію швидко сприймаю.

 

2. Гра « Як нам допомає розум»

Діти працюють в групах. Кожна група отримує іграшку казкового героя ( Карлсон, Червона Шапочка, Незнайко, Колобок, Буратіно). Діти мають подумати, як розум може допомогти героєві цієї казки у різних ситуаціях.

 

 

ІІ. Вправи та ігри  спрямовані на тренування пам’яті.

1.Вправа «Будь уважний»

Учням пропонується двічі прослухати текст.

День, про який йдеться, був звичайним. Діти, котрі живуть в одному дворі, займалися кожен своєю справою.

  1. Петрик весь день ганяв голубів.
  2.  Іван рознімав собак,що билися у дворі.
  3. Галя «грала на нервах» старшого брата.
  4. Дмитрик хворів на «запалення хитрощів».
  5. Тетянка пішла до школи.

А тепер виправте помилки в реченнях.

1.Петрик весь день грав у футбол.

2. Галя грала на піаніно.

3.  Іван рознімав котів, які билися.

4. Дмитрик їв варення.

5. Тетянка пішла на пошту.

( Учні записують правильні варіанти речень. Самоперевірка.)

2.Вправа «Актори»

Їжачок з’їв сироїжку,                                 

Ще поїв суничок трішки.

Недарма цей їжачок ,                            

Називавсь лісовичок.  

Прочитати цей вірш «від імені» - переляканого зайчика, злого собаки, хитрої лисички, ледачого котика та інше.

4. Гра «Чарівна торбинка»

У торбинці знаходяться маленькі іграшки, діти навпомацки за контуром повинні вгадати іграшку.

5.Гра « Зайці, коні, лелеки, жабки»

Діти йдуть по колу, а ведучий називає: зайці – стрибати як зайці, коні – бити копитом, лелеки – стояти на одній нозі, жабки стрибати навприсядки.

  1. Гра  « Пара слів» 

Вчитель двічі називає пари слів, пов’язаних за змістом.

Стіл – чашка,                                      дівчинка – лялька,

Кішка – молоко,                                хлопчик – машина,

Собака – кістка,                                дерево – гілка,

Тарілка – суп,                                    двері -  замок,

Курка – яйце,                                    птах – гніздо.

Потім вчитель називає перше слово, а діти кажуть друге.

  1. Гра «Асоціація»

Учні отримують наочність, яку повинні асоціювати з іншим предметом ( яблуко – дерево, морква – зайчик, метелик – літо, снігова баба – зима, їжачок – ліс, дід мороз – Новий рік, книжка - школа).

 

  1. Гра «Хто назве більше предметів»

Діти отримують і розглядають малюнки, потім їх закривають – потрібно назвати предмети,що були зображенні на малюнку.

 

 

9.Творче завдання «Розумна людина»

1. Приказки та прислів’я  

*Хто людей питає, той і розум має.

*Аби розум, а щастя буде!

* Перед розумом і сила поступається.

2. Робота в групах

*Як вчинить розумна людина - І група; нерозумна людина – ІІ група в таких ситуаціях:

- Потрібно переправитися через річку, а мосту немає;

- Ви хочете нову іграшку, а в батьків немає грошей.

 

ІІІ. Рефлексія

  • Чи с подобався вам наш урок? Чим?
  • Яке завдання було самим важким?
  • Яке завдання було самим цікавим?
  • Для  потрібно розвивати свою пам’ять?

 

ІV. Прощання

На уроці пам'ять розвивали,

Добре разом працювали.

Та скінчився наш урок,

Зараз буде вже дзвінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Панченко Ірина
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
3 січня 2021
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку