Розвиваючі заняття з психології
Тема: Тренуємо пам’ять
Завдання: сприяти розвитку таких видів пам’яті: зорової (візуальної) , слухової (аудіальної), сенсорної ( тактильних відчуттів).
Розвиваючі заняття з психології.
Обладнання: іграшки казкових героїв, картки з текстом для читання, торбинка з маленькими іграшками, картки: зі скоромовкою, словами, з предметними малюнками.
Правила роботи в групі
Хід заняття
І. Привітання
1.У школі я вчуся не марно,
Працює мій мозок старанно.
Увагу і пам’ять свою розвиваю,
Нову інформацію швидко сприймаю.
2. Гра « Як нам допомає розум»
Діти працюють в групах. Кожна група отримує іграшку казкового героя ( Карлсон, Червона Шапочка, Незнайко, Колобок, Буратіно). Діти мають подумати, як розум може допомогти героєві цієї казки у різних ситуаціях.
ІІ. Вправи та ігри спрямовані на тренування пам’яті.
1.Вправа «Будь уважний»
Учням пропонується двічі прослухати текст.
День, про який йдеться, був звичайним. Діти, котрі живуть в одному дворі, займалися кожен своєю справою.
А тепер виправте помилки в реченнях.
1.Петрик весь день грав у футбол.
2. Галя грала на піаніно.
3. Іван рознімав котів, які билися.
4. Дмитрик їв варення.
5. Тетянка пішла на пошту.
( Учні записують правильні варіанти речень. Самоперевірка.)
2.Вправа «Актори»
Їжачок з’їв сироїжку,
Ще поїв суничок трішки.
Недарма цей їжачок ,
Називавсь лісовичок.
Прочитати цей вірш «від імені» - переляканого зайчика, злого собаки, хитрої лисички, ледачого котика та інше.
4. Гра «Чарівна торбинка»
У торбинці знаходяться маленькі іграшки, діти навпомацки за контуром повинні вгадати іграшку.
5.Гра « Зайці, коні, лелеки, жабки»
Діти йдуть по колу, а ведучий називає: зайці – стрибати як зайці, коні – бити копитом, лелеки – стояти на одній нозі, жабки стрибати навприсядки.
Вчитель двічі називає пари слів, пов’язаних за змістом.
Стіл – чашка, дівчинка – лялька,
Кішка – молоко, хлопчик – машина,
Собака – кістка, дерево – гілка,
Тарілка – суп, двері - замок,
Курка – яйце, птах – гніздо.
Потім вчитель називає перше слово, а діти кажуть друге.
Учні отримують наочність, яку повинні асоціювати з іншим предметом ( яблуко – дерево, морква – зайчик, метелик – літо, снігова баба – зима, їжачок – ліс, дід мороз – Новий рік, книжка - школа).
Діти отримують і розглядають малюнки, потім їх закривають – потрібно назвати предмети,що були зображенні на малюнку.
9.Творче завдання «Розумна людина»
1. Приказки та прислів’я
*Хто людей питає, той і розум має.
*Аби розум, а щастя буде!
* Перед розумом і сила поступається.
2. Робота в групах
*Як вчинить розумна людина - І група; нерозумна людина – ІІ група в таких ситуаціях:
- Потрібно переправитися через річку, а мосту немає;
- Ви хочете нову іграшку, а в батьків немає грошей.
ІІІ. Рефлексія
ІV. Прощання
На уроці пам'ять розвивали,
Добре разом працювали.
Та скінчився наш урок,
Зараз буде вже дзвінок.