До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розвиваючи завдання з Біології на тему: "Сприймання інформації нервовою системою. Сенсорні системи".

Про матеріал

Розвиваючи завдання для більшого запам'ятовування теми "Сприймання інформації нервовою системою. Сенсорні системи". В матеріалі

1. розміщені кросворди,

2. вибрати окремо ознаки зорового(А) і слухового(Б) аналізаторів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                                                  Розвиваючи завдання

                                                з Біології

  Сприймання інформації нервовою системою. Сенсорні системи.        

                                                              Для учнів  9 – го класу

 

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи.

Завдання 1.

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

              Кросворд (по вертикалі — «рогівка»).

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Еластичне, прозоре тіло, що має форму двоопуклої лінзи.

2. Допоміжний апарат ока.

3. Нерівномірне заломлення світла різними ділянками оптичної системи.

4. Отвір у центрі райдужки.

5. Світлосприймальна оболонка ока.

6. Відхилення лінії зору одного ока від спільної точки фіксації з по­рушенням бінокулярного зору.

7. Світлочутливі клітини сітківки ока.

Завдання 2.

Вибрати окремо ознаки зорового(А) і слухового(Б) аналізаторів.

1. Складається з трьох частин: рецепторів, нерва і зони кори.

2. Рецептори знаходяться в органі чуття.

3. Рецептори – колбочки і палички.

4. Рецептори розташовані в завитці.

5. Сприймає світло.

6. Сприймає коливання повітряного середовища.

7. Зона кори знаходиться у скроневій долі.

8. Зона кори знаходиться в потиличній долі.

9. Причина виникнення нервового імпульсу – біохімічні процеси.

10. Причина виникнення нервового імпульсу – біофізичні процеси.

11. Складається з трьох частин.

12. Рецепторною зоною є сітківка.

13. Має скловидне тіло.

14. Має кришталик

15.  Пов'язаний з носоглоткою.

Завдання 3.

1. Сенсорна системаце________________________________ .

2.Скільки основних сенсорних систем розрізняють у людини?

3. Відділи сенсорної системи:____________________________.

4. Основні сенсорні системи: ____________________________ .

5.Додаткові: __________________________________________ .

6.Загальні властивості сенсорних систем: _________________ .

7.Рецептори – це ______________________________________ .

8.У залежності від виду подразнень рецептори розрізняють:____________________________.

Завдання 4.

Закінчіть речення.

1. На межі між зовнішнім і середнім вухом знаходиться _____.

2. Порожнина середнього вуха з’єднується з носоглоткою _____.

3. Спеціальні чуттєві утворення, що перетворюють різні види енергії на нервовий імпульс, називаються _____.

4. У центрі райдужної оболонки є круглий отвір _____.

 

 

Завдання 5.

Оберіть зайві пелюстки на кожній «ромашці», щоб залишена пелюстка відповідала поняттю, яке записане всередині:

а)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання 6.

Біологічний диктант

1. Аналізатор – це система, що складається з трьох ланок: рецептора | (периферична ланка),______________ .

2. Допоміжні пристосування для захисту очей це ________________  .

3.Місце на сітківці, звідки виходить зоровий нерв, називають___________________.

          4. Око складається з оболонок:________________ .

5. Спереду білкова оболонка з’єднується з прозорою оболонкою, яку називають       _________.

6.Місце на сітківці, де зосереджені лише колбочки, називають___________________.

7.Колір очей визначають пігменти, які містяться  в________________________________.

8.Зображення на сітківці завжди____________.

9.Зорова зона міститься у частці: ____________.

10.Дальтонізм – це порушення: _____________.

 

 

 

 

Завдання 7.

Вставте пропущені букви.

Р_цепт_р_. Скл_р_а. Р_г_вк_. З_н_ц_. Кр_шт_л_к. К_р_тк_зор_сть. Кос_Ок_сть. Ф_тор_ц_птор_. Д_льт_н_зм. Сл_п_та. Зв_к. Гл_х_та. Р_вн_в_га.

 

 

 

Завдання 8.

            Хвороби і травми очей.

          Дайте відповіді на такі поняття:

 

Ячмінь.

 

 

Кон’юнктивіт

 

 

Сліпота

 

 

Помутніння очей

 

 

Запалення повік

 

 

      Завдання 9.

     Вставте пропущені слова:

     Зіниця – це _________ у радужній оболонці, через який ________ проникає в  середину ______.

     Кришталик - ___________ еластичне сочевицеподібне  ____________ , підвищене особливими _________ до війчастого _________.

      Рецептори – це__________ закінчення нервових ________ , або спеціалізовані ______________, які сприймають __________ подразника та перетворюють її на електричну ___________ нервового імпульсу.

    Завдання 10.

Незакінчені речення(наприклад).

До складу оптичної системи ока входять______________________________. Здатність ока пристосовуватись до чіткого бачення предметів, що перебувають на різній відстані.________________________________. У людини під час акомодації здійснюється ___________________________.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
17 січня
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку