Розвиваючи завдання для більшого запам'ятовування теми "Сприймання інформації нервовою системою. Сенсорні системи". В матеріалі
1. розміщені кросворди,
2. вибрати окремо ознаки зорового(А) і слухового(Б) аналізаторів.
Розвиваючи завдання
з Біології
Сприймання інформації нервовою системою. Сенсорні системи.
Для учнів 9 – го класу
Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи.
Завдання 1.
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
О |
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
||
|
|
А |
|
|
|
|
|
|||||
Кросворд (по вертикалі — «рогівка»).
1. Еластичне, прозоре тіло, що має форму двоопуклої лінзи.
2. Допоміжний апарат ока.
3. Нерівномірне заломлення світла різними ділянками оптичної системи.
4. Отвір у центрі райдужки.
5. Світлосприймальна оболонка ока.
6. Відхилення лінії зору одного ока від спільної точки фіксації з порушенням бінокулярного зору.
7. Світлочутливі клітини сітківки ока.
Завдання 2.
Вибрати окремо ознаки зорового(А) і слухового(Б) аналізаторів.
1. Складається з трьох частин: рецепторів, нерва і зони кори.
2. Рецептори знаходяться в органі чуття.
3. Рецептори – колбочки і палички.
4. Рецептори розташовані в завитці.
5. Сприймає світло.
6. Сприймає коливання повітряного середовища.
7. Зона кори знаходиться у скроневій долі.
8. Зона кори знаходиться в потиличній долі.
9. Причина виникнення нервового імпульсу – біохімічні процеси.
10. Причина виникнення нервового імпульсу – біофізичні процеси.
11. Складається з трьох частин.
12. Рецепторною зоною є сітківка.
13. Має скловидне тіло.
14. Має кришталик
15. Пов'язаний з носоглоткою.
Завдання 3.
1. Сенсорна система– це________________________________ .
2.Скільки основних сенсорних систем розрізняють у людини?
3. Відділи сенсорної системи:____________________________.
4. Основні сенсорні системи: ____________________________ .
5.Додаткові: __________________________________________ .
6.Загальні властивості сенсорних систем: _________________ .
7.Рецептори – це ______________________________________ .
8.У залежності від виду подразнень рецептори розрізняють:____________________________.
Завдання 4.
Закінчіть речення.
1. На межі між зовнішнім і середнім вухом знаходиться _____.
2. Порожнина середнього вуха з’єднується з носоглоткою _____.
3. Спеціальні чуттєві утворення, що перетворюють різні види енергії на нервовий імпульс, називаються _____.
4. У центрі райдужної оболонки є круглий отвір _____.
Завдання 5.
Оберіть зайві пелюстки на кожній «ромашці», щоб залишена пелюстка відповідала поняттю, яке записане всередині:
а)
б)
Завдання 6.
Біологічний диктант
1. Аналізатор – це система, що складається з трьох ланок: рецептора | (периферична ланка),______________ .
2. Допоміжні пристосування для захисту очей це ________________ .
3.Місце на сітківці, звідки виходить зоровий нерв, називають___________________.
4. Око складається з оболонок:________________ .
5. Спереду білкова оболонка з’єднується з прозорою оболонкою, яку називають _________.
6.Місце на сітківці, де зосереджені лише колбочки, називають___________________.
7.Колір очей визначають пігменти, які містяться в________________________________.
8.Зображення на сітківці завжди____________.
9.Зорова зона міститься у частці: ____________.
10.Дальтонізм – це порушення: _____________.
Завдання 7.
Вставте пропущені букви.
Р_цепт_р_. Скл_р_а. Р_г_вк_. З_н_ц_. Кр_шт_л_к. К_р_тк_зор_сть. Кос_Ок_сть. Ф_тор_ц_птор_. Д_льт_н_зм. Сл_п_та. Зв_к. Гл_х_та. Р_вн_в_га.
Завдання 8.
Хвороби і травми очей.
Дайте відповіді на такі поняття:
Ячмінь. |
|
Кон’юнктивіт |
|
Сліпота |
|
Помутніння очей |
|
Запалення повік |
|
Завдання 9.
Вставте пропущені слова:
Зіниця – це _________ у радужній оболонці, через який ________ проникає в середину ______.
Кришталик - ___________ еластичне сочевицеподібне ____________ , підвищене особливими _________ до війчастого _________.
Рецептори – це__________ закінчення нервових ________ , або спеціалізовані ______________, які сприймають __________ подразника та перетворюють її на електричну ___________ нервового імпульсу.
Завдання 10.
Незакінчені речення(наприклад).
До складу оптичної системи ока входять______________________________. Здатність ока пристосовуватись до чіткого бачення предметів, що перебувають на різній відстані.________________________________. У людини під час акомодації здійснюється ___________________________.