РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ТЕМИ «РОБОТА І ПОТУЖНІСТЬ СТРУМУ, ОПЛАТА СПОЖИТОЇ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

Про матеріал
Розробка уроку РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ТЕМИ «РОБОТА І ПОТУЖНІСТЬ СТРУМУ, ОПЛАТА СПОЖИТОЇ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ». Для 9 класу. Акцент зроблено на набутті практичних умінь обрахунку оплати за спожиту електроенергію
Перегляд файлу

УРОК 9 КЛАС.

РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ТЕМИ «РОБОТА І ПОТУЖНІСТЬ СТРУМУ, ОПЛАТА СПОЖИТОЇ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

 

Мета: формування умінь і навичок розв’язування задач з теми «Робота і потужність струму», розвиток логічного мислення, і практичних навичок обрахунку оплати спожитої електроенергії,  виховування дбайливого ставлення до використання енергетичних ресурсів.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організація класу. Привітання гостей.
  2. Актуалізація знань:

-         Що називають електричним струмом;

-         Назвати умови існування електричного струму;

-         Що називають силою струму, як вимірюється сила струму.

-         Що називають напругою, як вимірюється напруга.

-         Від чого залежить опір.

-         Сформулювати закон Ома для ділянки кола.

-         Як обраховується робота електричного струму. В яких одиницях вимірюється робота.

-         Як обраховується потужність електричного струму.

  1. Розвязування експериментальної задачі.  Скласти електричне коло (зобразивши схему на дошці). Визначити силу струму та напругу на лампочці та обрахувати опір лампочки.
  2. Паралельно з розв’язуванням експериментальної задачі – повідомлення по темі «Енергетика України» та «Нетрадиційні та відновлювальні джерела енергії»
  3. Новий матеріал по темі «Обрахунок оплати спожитої електроенергії»

-         Електричний струм виконує роботу. Ми маємо сплачувати за це кошти. Сьогодні ми маємо навчитися це робити. Розглянемо як саме обрахувати оплату спожитої електроенергії і навчимося практично це робити.

-         Почнемо з того, що

-         Розглянемо прилад , який обліковує спожиту в приміщенні електроенергію- демонстрація лічильника. Акцентувати увагу, що крадіжка електроенергії караеться державою. А різними тарифами держава стимулює ті або інші питання (енергія в селі дешевша, в ночі дешевша – лічильники «день/ніч»)

-         Тепер подивимося на квитанцію, яку ваші батьки отримують щомісяця.

На ній важливими для нас графами є « попередні покази лічильника» , «Поточні покази лічильника», «Тариф», «Спожита енергія»

-         Пояснити зв'язок між одиницями роботи – Джоулі і кВт*год. Щоб перевести Джоулі в кВт/год треба поділити на 3,6 * 10(6) . (кВт =1000 Вт, година = 3600 с)

-         Розвязування задачі : обрахувати вартість спожитої електроенергії обігрівачем потужністю 2 кВт за місяць при умові роботи по год в ден (30 діб по 8 годин). Акцентувати увагу, що тут час залишити в голинах а потужність перевести в кВт адже кВт*год

-         Тепер розглянемо іншу практичну задачу. На приладі написано 220 В і 4 А. Обрахувати вартість спожитої електроенергії за 10 годин.

  1. Самостійна робота. Учні мають на партах електроприлади і мають визначити: силу струму, напругу, потужність, опір, вартість спожитої електроенергії за 10 годин.
  2. Аналіз задачі на самостійній роботі.
  3. Домашнє завдання: обрахувати вартість електроенергії, яку споживає за місяць , три будь-яких електроприлади вдома у вас.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку