УРОК 9 КЛАС.
РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ТЕМИ «РОБОТА І ПОТУЖНІСТЬ СТРУМУ, ОПЛАТА СПОЖИТОЇ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»
Мета: формування умінь і навичок розв’язування задач з теми «Робота і потужність струму», розвиток логічного мислення, і практичних навичок обрахунку оплати спожитої електроенергії, виховування дбайливого ставлення до використання енергетичних ресурсів.
ХІД УРОКУ
- Що називають електричним струмом;
- Назвати умови існування електричного струму;
- Що називають силою струму, як вимірюється сила струму.
- Що називають напругою, як вимірюється напруга.
- Від чого залежить опір.
- Сформулювати закон Ома для ділянки кола.
- Як обраховується робота електричного струму. В яких одиницях вимірюється робота.
- Як обраховується потужність електричного струму.
- Електричний струм виконує роботу. Ми маємо сплачувати за це кошти. Сьогодні ми маємо навчитися це робити. Розглянемо як саме обрахувати оплату спожитої електроенергії і навчимося практично це робити.
- Почнемо з того, що
- Розглянемо прилад , який обліковує спожиту в приміщенні електроенергію- демонстрація лічильника. Акцентувати увагу, що крадіжка електроенергії караеться державою. А різними тарифами держава стимулює ті або інші питання (енергія в селі дешевша, в ночі дешевша – лічильники «день/ніч»)
- Тепер подивимося на квитанцію, яку ваші батьки отримують щомісяця.
На ній важливими для нас графами є « попередні покази лічильника» , «Поточні покази лічильника», «Тариф», «Спожита енергія»
- Пояснити зв'язок між одиницями роботи – Джоулі і кВт*год. Щоб перевести Джоулі в кВт/год треба поділити на 3,6 * 10(6) . (кВт =1000 Вт, година = 3600 с)
- Розвязування задачі : обрахувати вартість спожитої електроенергії обігрівачем потужністю 2 кВт за місяць при умові роботи по год в ден (30 діб по 8 годин). Акцентувати увагу, що тут час залишити в голинах а потужність перевести в кВт адже кВт*год
- Тепер розглянемо іншу практичну задачу. На приладі написано 220 В і 4 А. Обрахувати вартість спожитої електроенергії за 10 годин.