Рух по гірських дорогах

Про матеріал
Особливості доріг у горах. Небезпеки які зустрічаються на крутих спусках. Уважність водія в непередбачуваних ситуаціях.Дотримання правил безпеки руху на гірських дорогах і крутих спусках.
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Рух по гірських дорогах і на крутих спусках.

Мета уроку: Ознайомити учнів з прийомами керування автомобілем на гірських дорогах, на крутих спусках; розвивати критичне і логічне мислення та пам’ять учнів у формі гри; формувати усвідомлення цінності власного життя і пасажирів.

Очікувані результати: учні мають засвоїти прийоми керування по гірських дорогах; чітко запам’ятати основні помилки водія під час небезпеки на гірських дорогах.

Обладнання: плакати, стенди зі схемами руху, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок-гра.

1. Організаційний етап.

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення.

1.3. Перевірка готовності учнів до роботи.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ________, кількість присутніх на уроці _________, відсутніх ______.

2. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

.3. Актуалізація опорних знань учнів і перевірка домашнього завдання.

Гра «Вгадай знак» (на картках роздаю знаки, учні, які відповіли вірно отримують зелену фішку, які неповно відповіли – жовту, які не відповіли вірно – червону).

1. Які є групи дорожніх знаків?

2. Скільки є груп дорожніх знаків?

3. Яка група відповідає за почерговість проїзду?

4. Яка група інформує про небезпеку на дорозі?

5. Яка група наказує?

4. Мотивація навчальної діяльності.

  В горах теж живуть люди, приїжджають туристи. Тому ми повинні знати, як рухатись гірськими дорогами.

  Проблема: які особливості руху на крутих спусках та підйомах.

5. Засвоєння нового матеріалу.

«Крутий спуск» -- довжина ділянки на ухилі при відповідному розмірі ухилу перевищує значення. Позначається знаком 1.7. Водії на такій ділянці повинні виконувати вимоги розділу 28 Правил дорожнього руху. Рух по гірських дорогах і на «крутих схилах» і положення пункту 13.4 Правил, тобто водій транспортного засобу, що рухається на спуск повинен дати дорогу транспортним засобам, що рухаються вгору при утрудненому зустрічному роз’їзді, а також користуватись гірськими гальмами (водії вантажних автомобілів із дозволеною масою більш 3,5 т, тракторів і автобусів), якщо вони передбачені заводом-виробником і  проти відкотними упорами у разі зупинки чи стоянки. Крім того, забороняється рух з непрацюючим двигуном, виключеним зчепленням або передачею, буксирування на гнучкому зчепленні і будь-яке буксирування під час ожеледиці.

2. Особливі умови руху в горах.

  Під час руху на підйомах і спусках підвищується емоційне напруження водія, його увага переважно зосереджується на траєкторії і швидкості руху транспортного засобу і стані проїзної частини, а оцінка поведінки інших учасників дорожнього руху відходить на інши              й план. У таких умовах руху водій повинен посилити увагу, щоб виявити і безпомилково оцінити небезпеку.

  Під’їжджаючи до спуску, треба завчасно знизити швидкість руху, повністю відпустивши педаль подачі пального. На спусках забороняється рухатись накатом (при вимкненій передачі або зчепленні), оскільки, по-перше, керованість автомобіля зменшується, а, по-друге, через часте гальмування може відмовити гальмова система. Залежно від крутизни спуску краще рухатись на другій (третій) передачі, а пригальмовувати – не вимикаючи зчеплення.

3. Гра «Помилка водія»

  Зараз ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь в екстремальних умовах. Я задаю питання, ви – відповідаєте.

1. Назвіть типові помилки під час руху на дорогах з великим з поздовжнім ухилом (неправильна оцінка крутизни, якість і стан дороги, неправильний прийом керування транспортним засобом).

2. Чи можна рухатися по таких дорогах з вимкненим зчепленням? (ні).

3. Чи можна глушити двигун на гірських дорогах? (ні).

4. Хто кого повинен пропустити на крутих спусках? (водій, який рухається зверху).

5. Чи можна ставити на стоянку автомобіль на крутих спусках? (ні).

4. Як долати підйоми та спуски в горах.

  Короткі, добре вимиті підйоми долають, як правило, з розгону, а затяжні – на пониженій передачі. Передачу вибирають залежно від крутизни підйому і маси транспортного засобу, щоб під час подолання підйому не виникла необхідність перемикання. Оскільки швидкість руху на підйомі зменшується із збільшенням його крутизни, то при виборі передачі потрібно враховувати, що зниження швидкості повинно компенсуватися додатковим натисканням на педаль подачі пального. На нижчу передачу треба переходити до смикання автомобіля через перевантаження двигуна. Якщо ведучі колеса починають пробуксовувати на підйомі, необхідно зупинити автомобіль якомога ближче до правого краю проїзної частини, загальмувати його стоянковим гальмом і підкласти упори під колеса. Починати рух треба після надівання ланцюгів проти ковзання або посипавши проїзну частину піском, шлаком тощо для поліпшення зчеплення шин з дорогою.

5.  На гірських дорогах заборонено. Гра-прийом «Мікрофон».

  Тепер уявимо, що я журналіст і беру у вас інтерв’ю і мої питання такі:

- чи дозволяється буксирувати транспортний засіб на гнучкому зчепленні на гірських дорогах? (ні)

- як ви думаєте, чи можна рухатись з непрацюючим двигуном та вимкненим зчепленням в горах? (ні)

- чи дозволено будь-яке буксирування при ожеледиці? (ні)

- чи дозволяється постійне гальмування на затяжних спусках? (ні)

- чи дозволена стоянка на гірських дорогах.

6. Узагальнення і закріплення знань.

Фронтальна бесіда.

1. Що таке «крутий спуск»?

2. Що заборонено на гірських дорогах?

3. Яка небезпека чекає на водія в горах?

4. Що повинно бути ввімкнене на автомобілі на крутому спуску?

5. Хто повинен дати дорогу на «крутому спуску»?

Оцінювання учнів

7. Інформування учнів про домашнє завдання: підручник «За кермом автомобіля», ст. 113-116. ПДР п.28.

doc
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Мадзігон В.М., Тарара А.М. та інші)
Додано
8 березня 2020
Переглядів
1635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку