Урок з технології лицювальних і плиткових робіт
Тема уроку: узагальнення знань з теми : «Технологія настилання плиткових підлог» та «Технологія лицювання вертикальних поверхонь плитками»
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок – вікторина (урок у вигляді змагання)
Дидактичне забезпечення: магнітна дошка, картки – завдання, рейтингова таблиця, ребуси
Міжпредметні зв’язки: матеріалознавство (тема: «Будівельні матеріали та їх властивості»), виробниче навчання (Тема: «Облицювання поверхонь керамічною плиткою на розчині», «Настилання плиткової підлоги»)
Методична мета: познайомити викладачів і майстрів в/н училища з досвідом роботи педагога, щодо проведення нетрадиційного уроку – вікторини з професії «Лицювальник - плиточник»
Література: А. М. Власенко, В. С. Плохій, В. М. Аніщенко
«Лицювальник - плиточник»
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. вітання з учнями
2. перевірка наявності учнів
3. перевірка готовності учнів до уроку
ІІ Актуалізація знань
2.1 Мотивація:
Мода на лицювання поверхонь з’явилася ще за давніх часів і сьогодні є актуальною, сучасною. З’явилися нові матеріали вітчизняних та іноземних виробників, що дають можливість виконати гарне дизайнерське рішення, велику міцність кріплення матеріалів, подовжити їх експлуатаційну довговічність. При невмілому використанні професійних знань процес
лицювання поверхонь може привести до браку в роботі та значних витрат на відшкодування браку.
На попередньому уроці ми з вами ознайомилися з видами i послідовністю виконання робіт під час ремонту облицьованих поверхонь. Та при вмілому використанні професійних знань можна уникнути дефектів і браку в роботі. Тож я пропоную вам повторити ці знання та узагальнити знання з вивчених попередніх тем: «Технологія настилання плиткових підлог» та «Технологія лицювання вертикальних поверхонь плитками»
Та провести наш урок у вигляді вікторини.
Вікторина сладатиметься з 5 турів, для участі в якій я пропоную розділитися на дві команди.
Пропоную учасникам обрати своїх капітанів та придумати назви команд.
За проведенням вікторини буде спостерігати журі у складі …
Результати конкурсів будемо заносити до рейтингової таблиці.
Умови вікторини.
Розпочинаємо перший тур.
І тур Запитання для обох команд (1 бал за правильну відповідь)
1 Яке призначення мають облицювальні роботи?
(захист, санітарно – гігієнічні, декоративні)
2 На яких матеріалах кріплять лицювальну плитку?
(клейові суміші, розчин)
3 Яка товщина прошарку?
(10-15мм)
4 Які плитки бувають за формою?
(рядові, фасонні)
5 Який пристрій використовують для сортування плитки?
(шаблон)
6 Чим відрізняється лопатка лицювальника від лопатки штукатура?
(формою)
7 Назвіть елементи облицювання
(фриз, карниз, цоколь, поле облицювання)
8 Чим відрізняється розчин приготовлений для облицювання вертикальної поверхні, від розчину для укладання підлоги?
(маркою розчину вертикальна М50, горизонтальна М150)
9 Як перевірити правильність показників будівельного рівня?
(встановити на рівну поверхню, зробити позначки на поверхні, замітити положення пухирця в колбі, розвернути рівень на 1800 та переглянути
положення пухирця, якщо воно таке-ж як і в попередньому то рівень показує правильно )
10 Чому при будь-якому положенні ампули рівня пухирець завжди займає найвище положення?
(Зовнішня поверхня ампули має циліндричну форму. Внутрішня поверхня ампули має форму дуги кола великого діаметру)
11 Що розуміють під розбиванням покриття підлоги?
(вимірювання, які визначають форму площі підлоги, місця розміщення і розміри основних елементів)
12 Назвіть інструменти лицювальника
(лопатка, розчинова лопата, молоток – кулачок, киянка, плитко різ, правило)
13 Яку воду використовують для приготування розчинів?
(чисту з крана)
14 Пісок це ….
(заповнювач)
15 Що називають «добором»?
(розрізана плитка, яка розміщується у пристінному ряді)
16 Який процес при облицюванні механізований?
(приготування розчину)
Записуємо результат до таблиці.
ІІ тур Розгадування ребусів (5 балів за правильну відповідь)
Які слова сховалися в ребусах ?
Підказка
Частини будівлі (стіна, підлога)
, ,
і=а
Л
О 1,2
Стіл, ніж (сті + ні=а)
(під Л О + га - рбуз)
Записуємо результат до таблиці.
ІІІ тур капітанський «Слідчий» (3 бали за відповідь)
За описом визначити технологічний процес.
1. Наносимо розчин на поверхню плитки, розрівнюємо у вигляді зрізаної піраміди. Підносимо до поверхні, притискаємо та пристукуємо річкою лопатки.
(Облицювання вертикальної поверхні)
2. Наносимо розчин на основу, розрівнюємо. Вкладаємо плитку, притискаємо до поверхні та пристукуємо ручкою лопатки. (Настилання підлоги)
Записуємо результат до таблиці.
IV тур « Третій зайвий» (2 бали за відповідь)
Я зачитаю вам перелік слів, серед яких вам потрібно вилучити одне зайве
1 Пісок, цемент, глина
2 Рівень, висок, правило
1Кліщі, плитколом, склоріз
2 Рулетка, рівень, складний метр.
Записуємо результат до таблиці.
V тур «Хрестики - нулики» (5 балів за відповідь)
По вертикалі, діагоналі чи горизонталі, викреслити по три слова, які пов`язані між собою за змістом:
1
карниз |
пілястра |
підлога |
стіна |
фриз |
вікно |
колона |
двері |
цоколь |
2
вікно |
двері |
карниз |
колона |
цоколь |
стіна |
фриз |
пілястра |
підлога |
Записуємо результат до таблиці.
ІІІ. Підведення підсумків уроку.
Оголошення переможців
Оцінювання членів команд.
Журі підвело підсумки змагань, за його результатами перемогла команда ...
Ми вітаємо переможців та зичимо їм і надалі показувати гарні результати.
А команду ………………….. вітаємо та дякуємо за участь. Але як відомо у дружніх змаганнях переможених немає.
Ми з вами повторили та закріпили матеріал попередньої теми у формі вікторини. Тож кожен учасник гри переможець.
ІV Рефлексія
А зараз я пропоную вам зробити самоаналіз та обрати серед учасників своєї команди найактивнішого учасника того, хто на вашу думку, дав найбільше правильних відповідей.
V Домашнє завдання.
Скласти кросворд з вивчених тем.