поглибити та систематизувати знання учнів про Світовий океан, формуючи уявлення про рухи води та причини їх виникнення.
Сформувати практичні уміння роботи з картами атласу.
Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати навчальний матеріал.
Виховувати пізнавальний інтерес учнів.
Урок з географії ( 6 клас )
Тема «Рухи води в Світовому океані»»
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про Світовий океан, формуючи уявлення про рухи води та причини їх виникнення.
Сформувати практичні уміння роботи з картами атласу.
Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати навчальний матеріал.
Виховувати пізнавальний інтерес учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, таблиці , роздатковий матеріал, атласи.
Базові поняття: припливи, відпливи, цунамі, течії.
Структура уроку з хронометражем:
1. Організаційний момент – 1 хв.
2. Актуалізація опорних знань і умінь – 6 хв.
3. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності – 3 хв.
4. Вивчення нового матеріалу – 25 хв.
5. Закріплення матеріалу – 7 хв.
6.Підсумок уроку – 2 хв.
7. Домашнє завдання – 1 хв.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Нумо, діти, підніміться
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
II. Актуалізація опорних знань і умінь
1. «Знайди зайве» та показ об’єктів на карті
2. Робота з термінами - дати визначення
море, острів, протока, архіпелаг.
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Море ніколи не буває спокійним. Його хвилі то ласкаво набігають на берег, то з нищівною силою розбиваються об нього. Видатна українська поетеса Леся Українка писала:
Море, море! Без краю просторе,
Руху повне і разом спокою!
В усіх океанах є своєрідні річки, що рухаються постійно одним і тим самим маршрутом. Чим пояснити цей різноманітний рух вод Світового океану? Стародавні греки вважали, що рух води спрямовував бог Посейдон. За допомогою тризуба він викликав бурі, урагани, шторми. Ці міфи виникли в ті давні часи, коли людина ще не пізнала законів природи. Розрізняють кілька видів руху вод в морях та океанах. А щоб про них дізнатись, ми вирушимо в захоплюючу подорож на 4 кораблях.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Утворення 4 екіпажів, обрання капітанів та отримання завдань.
( робота в групах та заповнення схеми в зошитах )
Рухи води в океані
вітрові хвилі цунамі течії припливи, відпливи
Причини
вітер підводні постійні притягання водної
землетруси вітри оболонки Землі
Місяцем
Завдання екіпажу № 1
Вода в моєму океані ніколи не буває спокійною. Бо я – Бог води Нептун, керую хх рухом. А може це не так? Поясніть
Питання
( робота з мал. 197 та ст. 170-171 підручника )
Завдання екіпажу № 2
На моїх просторах утворюються невеликі хвилі, які рухаються зі швидкістю реактивного літака – 700-800 км/год. Люди, які знаходяться в океані, не помічають їх, а ті, хто на березі, зазнають великої небезпеки. Що це за хвилі і які сили спричиняють таку їхню швидкість?
Питання
( робота з ст. 171-172 підручника )
Завдання екіпажу № 3
«Уздовж берега недалеко від води на кілках натягнені риболовні снасті. При чому ці сітки поставлені не для сушки, а для лову риби. Якщо залишитися на березі та спостерігати за морем, то все стане зрозумілим. Ось вода в морі починає прибувати і там, де усього кілька годин була піщана мілина, заплескалися хвилі. Сітки сховалися під водою. Коли ж вода відступила, показалися сіті, в яких лускою блищала риба, що заплуталася.»
Питання
( робота з мал.. 201 та ст. 172-173 підручника )
Завдання екіпажу № 4
Американський учений Метью Морі у 1860 році в своїй книзі «Фізична географія морів» писав: «Є на земній кулі річка. Вона не пересихає і в найсильніші посухи. І не виходить з берегів під час повені. Її берега і дно утворені холодною водою, а бистрина – теплою. Ця річка існує в океані» Що це за річка?
Питання
( робота з мал.. 203 та ст. 174-175 підручника )
2. Доповіді екіпажів
Фізкультхвилинка
Хвилі бавляться та б'ються, наче неслухи-хлоп'ята.
(роблять хвильові рухи руками перед собою, зліва направо і навпаки.)
I стрибають, і сміються. Вітер їм лоскоче п'яти
(Стрибають)
Вгору, вниз і знову вгору підганяє дужий вітер.
(Руки вниз — вгору, очима слідкують за рухами.)
Розгойдав він ціле море — Як же хвилям не радіти!
(Розводять руки в сторони, усміхаються.)
V. Закріплення матеріалу
1. Виконання практичної роботи (продовження).
підписування теплих та холодних течій в контурних картах
2. «Заморочки із бочки»
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
Опрацювати §43, 44 та підготувати повідомлення про пляшкову пошту.