Урок "Погода, її елементи, мінливість".

Про матеріал

Урок географії в 6 класі

Тема: Погода Мета: поглиблення та систематизація знань про погоду та її елементи; формування практичних умінь характеризувати різні типи погоди, пояснювати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості складання точних прогнозів погоди; розвиток навичок аналізу спо­стережень за погодою та можливість використання народних прикмет щодо прогнозу погоди;виховувати пізнавальний інтерес.Тип уроку: комбінований.Обладнання: підручники, атласи, синоптична карта.Опорні поняття: атмосфера, температура повітря, атмосферний тиск, сила і напрямок вітру, хмарність, опади.

Перегляд файлу

Урок географії в 6 класі

Тема: Погода                                                                                                                            Мета: поглиблення та систематизація знань про погоду та її елементи; формування практичних умінь характеризувати різні типи погоди, пояснювати причини зміни погоди;  сприяти усвідомленню важливості складання точних прогнозів погоди; розвиток навичок аналізу спо­стережень за погодою та можливість використання народних прикмет  щодо прогнозу погоди;  виховувати пізнавальний інтерес.                                                                                                                     Тип уроку: комбінований.                                                                                                          Обладнання: підручники, атласи, синоптична карта.                                                                 Опорні поняття: атмосфера, температура повітря, атмосферний тиск, сила і напрямок вітру, хмарність, опади.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань і вмінь

            Вправа « Список»   Записати у стовпчик правильні відповіді.

  1.               Хмари, які утворюються на висоті 6 -10 км                                  перисті
  2.               Вода в рідкому чи твердому стані, що випадає з хмар чи           опади

безпосередньо з повітря на земну поверхню та предмети

  1.               Прилад, яким вимірюють відносну вологість повітря                 гігрометр
  2.               Тонкий шар льоду на земній поверхні, що утворюється             ожеледь

після дощу або відлиги при зниженні температури

  1.               Рідкі опади, що випадають з хмар у вигляді крапель                   дощ

діаметром понад 0,5 мм.

  1.               Барометр назва якого перекладається «безводний»,                     анероїд

«безрідинний»

             Отже,  ключове слово  погода.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Фантастична добавка»

Цікаво, якою буде погода завтра? у неділю? влітку? Зазвичай, на­магаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря, що утворює атмосферу. До того як вчені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежи­ли за небом, поведінкою тварин, станом рослин. Сьогодні вчені, які займаються прогнозуванням погоди, мають цілий арсенал новітньої техніки, за допомогою якої проводяться спостереження за мінливим станом атмосфери. Відомий учений-хімік Дмитро Іванович Менделє­єв говорив: «Атмосфери — велика лабораторія погоди». «Екскурсію» до цієї лабораторії ви вже здійснювали неодноразово. Ви знаєте, де народжуються атмосферні опади, чому дме вітер, як змінюється атмосферний тиск та багато іншого. Тож давайте з’ясуємо, як у цій лабораторії народжується погода, чому вона така мінлива, як за нею спостерігають та як на неї впливають.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.  Що таке погода?               Прийом «Мозковий штурм»

2.  Елементи погоди.     Прийом «Кластер».   Заповнення схеми. Визначити послідовність з’єднання.

Температура повітря

 

 

 

Елементи погоди

 

            Хмарність

 

 

 

 

Атмосферний тиск                  

   Вологість повітря

       Вітер                                                     

                      Атмосферні опади

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОГОДА – стан нижнього шару атмосфери в даний момент і в даний час

  1. Екскурсія на метеостанцію      Рольова гра (техніки-метеорологи знайомлять із роботою метеостанції)
  2. Прогнозування погоди:                                                    Прийом «Міні-лекція»

а) поняття про метеорологію. Глобальна метеорологічна мережа

Основи метеорології було закладено в 4 столітті до нашої ери   давньогрецьким ученим Аристотелем. Свою наукову працю про погоду він назвав «Метеорологія», що й дало згодом назву цій науці;

б) синоптична карта. Причини складання та аналізу.

  1. Який сайт погоди є найбільш правдивим?    Прийом «Дослідження» (випереджальне навчання)
  2. А яким чином люди в давні часи прогнозували погоду?   Прийом «Рюкзак»
  3. Метеозалежність                                      Прийом «Соціологічне дослідження»
  • Чули,   що завтра буде погіршення погоди?
  • А я зранку вже намазалась селдолгітом.

Причина цієї реклами

Поради метеозалежним        (Додаток 1)                                                       

  1. Професії, що пов᾽язані з погодою.                                 Прийом «Гронування»

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Чомучка»

- Чому прогнози погоди переда­ють кілька разів на день по радіо та телебаченню?

-  Чому погода змінюється?

- Чому для складання прогнозів погоди діє Світова мережа ме­теорологічних станцій?

2. Прийом «Перевір себе»

-Чому зміни погоди можуть впли­нути на самопочуття людей?

-Чому сьогодні головними по­мічниками у складанні про­гнозів погоди стали космічні супутники?

-Що називають погодою?

-Що таке метеорологія?

- Яким чином людина може використати прогноз погоди?

VI. Підсумок уроку

Прийом «Рюкзак»

  • Погода — це стан нижнього шару атмосфери в певний час у пев­ній місцевості.
  • Стан погоди характеризують взаємопов’язані елементи погоди — температура повітря, атмосферний тиск, вологість повітря, сила та напрямок вітру, хмарність, атмосферні опади. Загальна харак­теристика погоди, що включає її основні елементи, називається тином погоди.
  • Вивченням погоди та складанням прогнозів погоди займається наука метеорологія.

VII. Домашнє завдання

   Опрацювати текст підручника.

   Створити довідник  народних прикмет, що віщують гарну та мрячну погоду.

Додаток 1

Тест на метеозалежність

1. Чи помічали ви погіршення самопочуття в результаті зміни погоди за вікном?

А. Так, часто        Б. Так, рідко        В. Ні, ніколи

2. Чи знайоме вам погіршення настрою  при різкій зміні погоди?

А. Ніколи           Б. Іноді буває        В. Досить часто стикаюся з цим

3. Чи бувало так, що в періоди постійної зміни погоди у вас погіршувався зовнішній вигляд (з'являлася вугрі, темні кола під очима і т.п.)

А. Так, але дуже рідко 

Б. Ні, не помічала

В. Так, я завжди погано виглядаю в такі періоди

4. Страждаєте ви від сильного головного болю під час або перед початком магнітних бур?

А. Ні, дуже рідко    Б. Ніколи     В. Час від часу головний біль мене турбує

5. Чи з'являються у вас в дощову або снігову погоду ломота і болі в суглобах?

А. Рідко   Б. Не було такого       В. Досить часто, що це стало вже звичкою.

6. Чи бувають у вас болі в області серця, коли погода різко змінюється?

А. Час від часу страждаю від цього   Б. Цієї осені буду носити з собою препарати для "швидкої допомоги" (препарати з екстрактами лікарських рослин, як, наприклад,)      В. Ні

7. Чи помічали ви за собою поліпшення настрою і збільшення енергії в гарну сонячну погоду?

А. Іноді буває      

 Б. Ні, від цього не залежить тонус мого організму

В.Так, через це я мрію жити в теплій країні

8. Реагує ваш організм на зміну кліматичного поясу під час відпустки або відрядження?

А. Іноді     Б. Майже ніколи       В. Досить часто

9. Чи завжди ви передчуваєте, що зміниться погода?

А) Не завжди, але буває, що «вгадую».

Б) Ні, я взагалі не відчуваю змін, поки не визирну у вікно.

В) Так, навіть можу посперечатися і виграти.

10. Чи завжди ви відчуваєте дискомфорт, прилетівши у відпустку (у відрядження тощо) в іншу кліматичну зону?

А) Іноді. Б) У більшості випадків, немає.   В) Здебільшого, так.

Результати тесту на метеозалежність

 Якщо більше відповідей А: ваш організм досить часто реагує на будь-які зміни погоди, виконуючи в таких випадках функцію барометра. Щоб цей стан не погіршився, допоможуть прості заходи профілактики, які включають в себе здорове харчування, заняття фізкультурою і загартовування.

 Якщо більше відповідей Б: ви можете не помітити, що за вікном йде дощ, якщо не подивитеся туди . Ваш організм не знає, що таке метеозалежність або погіршення самопочуття під час зміни погоди. Періодичне зміцнення імунітету допоможе зберегти цю особливість на довгі роки.

 Якщо більше відповідей В: ви - та людина, яка відчуває будь-які зміни в погодних умовах на себе, постійно страждаючи від різких перепадів температури або тиску. У разі наявності хронічних захворювань (особливо серцево-судинної системи) такі періоди можуть перетворюватися в справжні тортури і спричинити за собою серйозні наслідки.  Щоб цього не сталося, вам необхідно проконсультуватися з лікарем

 

 

docx
Додав(-ла)
Андрусик Алёна
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
8985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку