18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Рухливі ігри для використання на уроках фізичної культури в 2 класі.

Про матеріал
Рухливі ігри для використання на уроках фізичної культури в 2 класі. «Заборонений рух» Всі гравці разом з учителем стають в коло. Якщо граючих багато, вчитель виходить на крок вперед, щоб бути помітніше; якщо мало, то можна перешикувати всіх в шеренгу, а самому стати перед ними. Вчитель пропонує граючим виконувати за ним всі рухи, за винятком «забороненого». Наприклад, заборонено виконувати рух «руки на пояс». Вчитель починає робити різні рухи, а всі гравці повторюють їх. Несподівано вчитель виконує заборонений рух. Учасник гри, що повторив його, робить крок вперед або штрафується, а потім продовжує грати
Перегляд файлу

    http://skachatkartinki.ru/img/picture/Sep/23/b4b5b8825bc6f2ae4af38f613a8630c5/mini_1.jpg

Рухливі  ігри  для  використання  на  уроках     фізичної  культури  в 2 класі.

 

 

 «Заборонений рух»

        Всі гравці разом з учителем стають  в коло. Якщо граючих багато, вчитель виходить на крок вперед, щоб бути помітніше; якщо мало, то можна перешикувати всіх в шеренгу, а самому стати перед ними. Вчитель  пропонує граючим виконувати за ним всі рухи, за винятком «забороненого». Наприклад, заборонено виконувати рух «руки на пояс». Вчитель починає робити різні рухи, а всі гравці повторюють їх. Несподівано вчитель виконує заборонений рух. Учасник гри, що повторив його, робить крок вперед або штрафується, а потім продовжує грати

«Виставка картин»

Учитель вибирає трьох ведучих – директора виставки та 2-3 відвідувачів. Решта дітей – картини. За сигналом вчителя “ Відкрити виставку ” діти приймають різні пози. Коли всі готові, відвідувачі оглядають виставку. В цей час ніхто не повинен ворухнутися чи змінити позу. Коли відвідувачі визначать найкращу картину, обираються нові ведучі.

«Світлофор»
Всі гравці, «кольори», стають з одного боку майданчика за накресленою лінією. З іншого боку майданчика теж накреслена лінія. Відстань між цими лініями — це територія «світлофора». «Світлофор» загадує будь-який колір. Якщо в гравця є такий колір, (на одязі, взутті, прикрасах) , він вільно проходить на протилежну сторону. Але якщо в учня немає такого кольору, він має пробігти так, щоб «світлофор» його не впіймав. Кого ж упіймали — виходить із гри.

Подоляночка
Діти водять хоровод, в колі дівчина-Подоляночка

«Мак»
Діти утворюють коло. Всередині дитина - городник, На слова:
Ой на горі мак,під горою так,

Діти беруться за руки, і збільшують коло на ширину відведених рук.

Станьте ви так, як на горі мак.

Діти присідають і показують, який виріс мак.

Потім діти запитують:

« Городнику, городнику,чи полив ти мак? »

Городник відповідає: «Полив».

На слова:

Станьте ви так,як на горі мак…

Діти стоячи, показують, інший рух.

 

 «Космонавти»

 По кутах і сторонах залу креслять 5–8 великих кругів – «ракетодромів». Усередині кожного ракетодрому малюють 2–5 кружків – «ракет». Всі гравці стають в коло в центрі залу. Гравці йдуть по колу, взявшись за руки, і вимовляють: «чекають нас швидкі ракети для прогулянок по планетах, на яку схочемо, на таку полетимо. Але в грі один секрет: хто спізнився, тому місця немає!» Після цих слів всі біжать до ракетодромів і займають місця на будь-якій з ракет. Ті, що залишилися без місця йдуть до керівника або в центр залу. Потім всі знову стають в круг разом з тими, що спізнилися і знову починають ігри.

«Гуси»

Всі гравці стають з одного боку майданчика — це «дім» гусей. На іншому боці — «вовче лігво». Один із гравців — ведучий — вовк, всі інші — гуси-лебеді. За сигналом вчителя: «Гуси-лебеді, в поле» діти вибігають на майданчик. Після слів вчителя: «Гуси-лебеді, додому, сірий вовк під горою!» гравці хором питають: «Що він там робить?» «Гусей скубе». — «Яких?» — «Сіреньких та біленьких, тікайте швидше додому». Після цих слів «гуси» тікають до свого дому, а «вовк» вибігає з «лігва» й ловить «гусей». Потім гра починається знову і продовжується, поки всі «гуси» не будуть спіймані.

«Сірий кіт»

 Гравці стоять у ряд один за одним, узявшись ззаду за пояс, ходять у різних напрямках – прямо, кружком, в'ються. У цей час, коли вони так ходять, „ сірий кіт” , тобто гравець, який стоїть першим і усіх водить, запитує: – А є миші в стозі? Ті, що стоять у ряду останніми і називаються мишами, відповідають: – Є – А не бояться кота? – Ні. – Ой як кіт вусами поворушить, то всіх мишей подушить. З цими словами кіт ловить мишей. Кого спіймає, той стає котом, а кіт – мишею.

«Альпіністи»

Учні розподіляються на кілька команд, які шикуються на великому майданчику в колони по одному. Однією рукою кожен учасник команди тримається за довгу мотузку. За сигналом вчителя «альпіністи», тримаючись однією рукою за мотузку, усією командою біжать до своєї стійки з прапором (м'ячем), оббігають її, повертаються усі гуртом назад і стають за стартову лінію.

«Виклик номерів»

Усі гравці діляться на дві команди і стають в одну шеренгу. У кожній команді вчитель рахує по порядку всіх гравців. Потім називає номер. Гравці, у яких цей номер, виконують рухові дії (наприклад, біжать, перестрибують тощо). Команда, гравець якої першим виконає рухову дію, отримує очко.

«Бездомний заєць»

Гравці, крім двох, стають парами по колу (обличчям один до одного ), взявшись за руки. Один із гравців – «заєць», другий – «вовк». «Заєць», який тікає від «вовка», ховається в середину пари. Той, до кого «заєць» став спиною, стає «бездомним зайцем». Якщо «вовк» догнав «зайця», тоді вони міняються ролями.

 

 

«Садіння картоплі»

 Всі гравці діляться на кілька команд. Команди стоять у колонах за лінією старту. З протилежного боку на відстані 10-15 метрів перед кожною командою накреслюють три кола. Гравці, що стоять першими в колонах, тримають мішечки з картоплинами (кубиками, жолудями). За сигналом вони біжать і «садять» по одній картоплині в кожне коло. Другі збирають кожну «картоплину». Виграє команда, яка швидше закінчила гру

 «Грибок»

 Діти стрибають на одній нозі, уявляючи себе грибами в лісі, і співають. Йшло дівчатко в темний ліс Назбирати грибів кіш. Іде, іде, вже є тут, Заховаймося в траву. Потім розбігаються врізнобіч і ховаються. З'являється дівчина з кошиком. Вона співає: Десь я бачила грибок, Він сховався під пеньок, Сірий капелюх убрав, На одній нозі стояв. намагаючись знайти хоч одного «грибка». Так і не знайшовши, повертається додому. Радісні грибки вибігають зі своїх схованок співають :

Вже дівча пішло від нас,

Не бачило воно нас.

А тепер радіймо всі,

Скачем на одній нозі.

Через купини та пеньки

На підлозі накреслюють невеличкі кола діаметром 30–35 см, відстань між ними — 25–30 см. Це «купинки», по яких дитина повинна пройти на протилежний бік майданчика. По них можна крокувати, перебігати або перестрибувати. Якщо необхідно перестрибувати на обох ногах, то обов’язково слід стежити, щоб дитина відштовхувалася обома ногами. «Купинки» розташовують у вільній послідовності. При цьому діти не повинні виходити за межі кіл.

«Вовк у канаві»

Посередині майданчика проводять дві лінії на відстані 70-100 см одна від одної. Це коридор - «рів». В ході гри діти самі вибирали місце, де їм легше перестрибнути «рів», не вступивши в нього ногою. Двоє ведучих «вовки» стають у «рові», решта «кози» стають шеренгою на одній стороні майданчика за лінією «хатки», 10-15 кроків від «коридору». На другій стороні майданчика лінією позначається «пасовище». За сигналом «кози» біжать з «хатки» на «пасовище» і по дорозі перестрибують через «рів». «Вовки», не виходячи з канави, намагаються зловити якомога більше «кіз», за що «вовкам» нараховуються очки.

«Зайці в городі»

Для проведення гри креслять два концентричних кола на відстані 3 – 4 метри одне від одного. Внутрішнє коло – «город», в якому стоїть «сторож». Усі гравці, «зайці», перебувають між колами, вони стрибають то в город, то назад. «Сторож» несподівано починає ловити «зайців». Наздоганяти їх він може лише до зовнішнього кола. Коли спіймано 3–4 «зайців», призначають нового «сторожа».

 «Гонка м'ячів»

Гравці стають у коло на відстані витягнутих рук і розраховуються на перший-другий, утворюючи дві команди. Капітани команд, які стоять поруч, одержують по баскетбольному або волейбольному м'ячеві. За сигналом вони кидають м'ячі по колу (один праворуч, другий ліворуч) гравцям, які стоять через одного. Кожен гравець передає м'яч іншому гравцеві своєї команди, поки м'яч не повернеться до капітана. Одержавши м'яч, капітан піднімає його догори. Виграє команда, яка швидше закінчила перекидання.

«М'яч сусідові»

Діти утворюють коло, стоячи на відстані одного кроку один від одного. Ведучий знаходиться за колом. Гравці передають м'яч то вправо, то вліво, але обов'язково сусідові. Завдання ведучого - доторкнутися до м'яча. Якщо ведучий доторкнувся до м'яча, то гравець, у якого він був, стає ведучим

«М'яч середньому»

Гравці діляться на 2 рівні команди, і кожна з них шикується по колу. Таким чином, виходить два кола. Гравці в обох колах розраховуються по порядку номерів. Перші номери стають в центр кола. За сигналом вчителя центральні гравці, які знаходяться в колах, передають м'яч другим номерам, одержують його від них назад, передають третім, також одержують назад і т.д. Коли центральний гравець отримає м'яч від останнього (по нумерації) гравця, він передає його другому гравцю і міняється з ним місцем. Другий гравець стає в середину кола і так само починає гру, поки не дійде до останнього гравця, яким буде гравець під номером один. Гра закінчується, коли всі побувають в ролі центрового. Перемагає команда, що закінчила першою передачу м'яча.

«Влучно в ціль»

 Перед командами на відстані 6-14 м ставлять цілі у вигляді квадрата чи кола. За командою вчителя гравець кидає в ціль м'яч і прямує в кінець колони. Наступний гравець біжить до цілі, бере м'яч, повертається у вихідне положення і кидає його. Після кожного кидка гравцеві присуджують очки. Перемагає команда, яка набере більше очок.

«Снайпери»

Гравці поділяються на 3-4 команди і шикуються вздовж лінії. На відстані 10-15м від них, креслимо другу лінію «перекриття». За «перекриттям» кілька гравців, що тримають мішені. За сигналом ведучого вони піднімають мішені, а через 3-5с опускають. Перемагають ті, хто матиме більше влучень.

1. Естафета звичайна

Дві команди шикуються в колону по одному за загальною стартовою лінією. На відстані 15-20 м від команд ставлять високі прапорці чи стійки (1,5 м) або учасників гри (по одному з кожної команди). Їх потрібно буде оббігти. За наказом перші гравці команд підбігають до стійки, оббігають її, повертаються до других номерів, передають естафету, доторкаються до долоні.

Перемагає команда, яка найшвидше закінчить біг. Естафету передають за стартовою лінією.

 

 

 

2. Естафета з кеглями

Гравці розділяються на дві-три однакові за кількістю команди так само, як і в попередній естафеті. Напроти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту креслять у ряд два-три невеликі кола.

За командою (свистком) капітани з кеглями (по одній в руці) добігають до своїх кіл, ставлять кеглі, повертаються назад, торкаються витягнутої руки гравця, який стоїть попереду, і стають у кінець своєї колони. Наступні гравці підбігають до кеглів, забирають їх, передають наступним гравцям і т.д. Виграє команда, яка раніше закінчить естафету.

Вказівки до гри. Якщо ви поставили кеглю в коло, а вона впала, треба спочатку її підняти і поставити на місце, а потім продовжувати біг.

Естафета з паличками (малими м’ячами)

Правила проведення естафети такі самі, як і в попередній.

3. Зустрічна естафета

Учнів розподіляють на дві команди, учасники кожної з них, розрахувавшись на перший-другий, у свою чергу діляться на дві частини. Перші номери кожної команди шикуються в колони і стають за позначеною лінією. На відстані 15-20 м від неї креслять другу лінію, за якою проти колони своїх партнерів стають другі номери.

За сигналом (голосом або свистком) гравці, які стоять першими в колоні №1, біжать до другої половини своєї команди, передають колоні №2 естафетну паличку і стають у її кінець. Другі номери, діставши паличку, біжать до перших номерів, передають їм естафетну паличку і т.д.

Виграє команда, яка раніше виконає завдання, тобто перші номери якої стануть на місця других номерів, і навпаки.

Кожен гравець перед тим, як віддати паличку, має перетнути накреслену лінію.

4. Зустрічна естафета з перешкодами

Розділити гравців на дві частини (вони шикуються в колону одна проти одної на відстані 10-15 м). Правила проведення естафети такі ж, як і попередньої.

Варіанти естафети:

а) змагання проводяться на лавах і дітям потрібно пробігти з одного кінця в інший;

б) учні мають пролізти через гімнастичний обруч (обручі);

в) діти перестрибують через натягнуту резинку;

г) стрибають через скакалку (пробігають пів дистанції, беруть скакалку, що лежить на підлозі, роблять 5-10 стрибків і біжать далі).

Вказівки до гри. Гравець повинен обов’язково подолати всі перешкоди.

5. Естафета з обміном

Гравців розподіляють на дві команди. Діти шикуються в колони по одному. Проводять стартову лінію. На відстані 10-15 м від неї (напроти кожної команди) ставлять стійку або кладуть гімнастичний обруч зі скакалкою. Капітанам дають по малому м’ячу. За командою (свистком) вони підбігають до стійок або гімнастичного обруча, обмінюють м’ячик на скакалку, повертаються до своєї команди і передають скакалку гравцеві, який стоїть попереду. Гравець, який отримав скакалку, біжить вперед і виконує те саме, що перед цим робив капітан.

Варіанти естафети: замість стояків можна використовувати натягнуту резинку. Діти мають перестрибнути через неї або пролізти під нею.

6. Естафета парами

Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них шикується в колону по два перед лінією старту. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м. За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, пробігають між кеглями “змійкою”, намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім біжить наступна пара і т.д.

Виграє та команда, пари якої раніше за інші виконають завдання.

Під час бігу учасники тримають один одного за руки. Якщо гравець ненароком зіб’є кеглю, то мусить сам її поставити на місце, і лише після цього пара продовжує біг.

7. Естафета з веденням м’яча

Гравців розподіляють на дві команди, які шикуються в колони по одному за лінією старту. Проти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту ставлять стійку або кеглю. Перші в колоні тримають м’ячі. За командою вчителя (свистком) вони починають бігти вперед і одночасно ведуть м’яча ударами об підлогу (землю). Добігають до стійки (кеглі), оббігають її, повертаються до своїх команд і передають м’яча наступному гравцеві. Гра триває доти, поки всі гравці не виконають ведення м’яча.

Варіанти естафети:

а) провести м’яч між стійками (кеглями);

б) закинути м’яч у корзину;

в) вести м’яч ногами.

8. Естафета “Передача м’яча над головою”

Учнів розподіляють на три-чотири команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному і стають один від одного на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають по м’ячу.

За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, а ті передають його далі гравцям, які стоять у кінці колони. Останні гравці, отримавши м’яча, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і знову починають передавати м’яча над головою. І так доти, доки всі учасники не пробіжать із м’ячем. Коли капітан, який почав гру останнім, отримає м’яча, то мусить стати попереду своєї команди і підняти його.

Варіанти гри:

а) м’яч передають між ногами;

б) м’яч передають правою (лівою) рукою;

в) м’яч передають сидячи.

9. Естафета “Альпіністи”

Учні розподіляються на кілька команд, які шикуються на великому майданчику в колони по одному. Однією рукою кожен учасник команди тримається за довгу мотузку.

За сигналом (свистком) вчителя “альпіністи”, тримаючись однією рукою за мотузку, усією командою біжать до своєї стійки з прапором, оббігають її, повертаються усі гуртом назад і стають за стартову лінію.

Варіанти естафети: гру проводять зі скакалками.

10. Естафета раків

Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них теж ділиться на дві частини і шикується у дві колони, одна напроти одної. Перші номери присідають, опираючись на руки (за спиною).

За сигналом “Раки” учасники, перебираючи ногами і руками, починають рухатись назустріч один одному. Коли “рак” доповзе до лінії, що позначає територію другої половини його команди, наступний гравець починає повзти. Отже, “раки” міняються місцями.

Перемагає команда, яка виконає завдання першою.

 

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку