Рухливі ігри та естафети на уроках легкої атлетики

Про матеріал
Педагогічні спостереження і досвід свідчать про те, що під час гри діти є самостійнішими та активнішими, ніж під час виконання фізичних вправ. Гра своєю жвавістю та елементами змаган¬ня викликає радісний настрій, пози¬тивні емоції тощо. Використання рух¬ливих ігор та естафет на уроках фіз¬культури дає можливість вирішувати цілу низку рухливих завдань, таких як удосконалення техніки бігу, стрибків, метання, узгодження своїх дій з діями партнерів тощо.
Перегляд файлу

 

 

 

Добірка

рухливих ігор та естафет

на уроках легкої атлетики

Рухливі ігри - Гра для малюка 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила вчитель фізичної культури

Молодіжненської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Цуркан Надії Петрівни

Рухливі ігри та естафети на уроках легкої атлетики

 

Рухливі ігри та естафети займають досить значне місце в програмі фізичного виховання в школі. Завдяки широкому розмаїттю їх змісту та ігровій складовій, вони всебічно впливають на організм і особистість дитини, сприяють вирішенню найважливіших педагогічних та спеціальних завдань фізичного виховання.

Пропонуємо деякі рухливі ігри та естафети, які можна застосувати на уроках легкої атлетики з метою закріплення та вдосконалення умінь та навичок з бігу, стрибків, метання, для розвитку фізичних якостей — швидкості, спритності, загальної витривалості тощо.

Педагогічні спостереження і досвід свідчать про те, що під час гри діти є самостійнішими та активнішими, ніж під час виконання фізичних вправ. Гра своєю жвавістю та елементами змаган­ня викликає радісний настрій, пози­тивні емоції тощо. Використання рух­ливих ігор та естафет на уроках фіз­культури дає можливість вирішувати цілу низку рухливих завдань, таких як удосконалення техніки бігу, стрибків, метання, узгодження своїх дій з діями партнерів тощо.

Програма фізичного виховання в школі включає розділ «Легка атлети­ка». Але не завжди уроки з цього виду спорту зацікавлюють учнів різних класів. З власного досвіду можу ствер­джувати, що найефективнішими ста­ють уроки, проведені в ігровій формі, з використанням ігрових та змагаль­них елементів. В іграх-змаганнях діти виявляють більшу активність, швид­кість та спритність, демонструють кращі результати. Майже всі рухливі ігри та естафети сприяють розвитку швидкості, спритності, сили, витри­валості та інших фізичних якостей, необхідних для оволодіння технікою легкоатлетичних вправ.

З метою закріплення та вдоскона­лення рухливих якостей та навичок на уроках атлетики доцільно використо­вувати рухливі ігри та естафети. Наш досвід і спостереження свідчать про те, що в іграх і естафетах із задоволенням беруть участь як молодші школярі, так і учні старших класів. Крім того, ігри та естафети підвищують емоційність уроку, роблять його цікавішим, за­хопливим. Урок минає непомітно, швидко.

 

Ігри, естафети

Старт за м'ячем

Підготовка до гри

Гравці діляться на 2 команди по 6—12 осіб у кожній. Команди ши­куються за лініями в шеренгу облич­чям одна до одної на відстані 4 м. Два гравці (по одному від кожної команди) виходять на доріжку між лініями, за якими стоять гравці, і стають на лінію старту. За ними — суддя з волейболь­ним м'ячем.

Опис гри

Суддя подає команду: «На старт!», «Увага!», «Руш!» — і одночасно кидає м'яч над головами гравців на доріжці так, щоб він описав велику дугу. Пере­магає гравець, якому вдалося упіймати м'яч у повітрі або після першого відско­ку від землі. Після першої пари учасни­ків на старт виходить друга, третя і т.д. Якщо гравець упіймав м'яч у повітрі, його команда одержує 2 бали, після від­скоку від землі — 1 бал. Перемагає ко­манда, яка набере більше балів.

Хто далі кине паличку, або дерев'яну гранату

Місце проведення та інвентар: май­данчик стадіону, дві палички дов­жиною 40—50 см, у поперечнику — 2—3 см, або 2 дерев'яні гранати (бажа­но, щоб палички (фанати) були різ­ного кольору).

Підготовка до гри

Гравці діляться на 2 команди і ши­куються в колони за загальною лі­нією старту на відстані 5—6 м між колонами. Прапорцями позначено коридор для метання завширшки 10—15 м (мал 1).

Опис гри

За сигналом учителя перші гравці з кожної команди стають на лінію стар­ту і обмінюються паличками. За дру­гим сигналом — кидають палички якомога далі уперед. За третім — по­чинають бігти уперед за своєю палич­кою (гранатою), яку кинув супротив­ник. Підібравши її, бігом повертають­ся назад, намагаючись першим перет­нути лінію старту-фінішу. Гравець, який першим зробить це, приносить команді 1 бал.

Перемагає команда, яка набере найбільше балів.

 

Виклик номерів

Грають 2 команди. Кожна команда розраховується по порядку (учні за­пам'ятовують свій номер) і шикується колом у колону по одному. Вчитель називає один із номерів. Гравці із цими номерами стартують і, оббігши коло один раз, стають на свої місця. Учень, який фінішував першим, приносить своїй команді 1 бал. Перемагає коман­да, яка набере найбільше балів.

 

Естафета по колу

Підготовка до гри

Грають 2 команди, які шикують­ся колом у колону по одному. Пер­ший гравець другої команди стає за останнім гравцем першої. Дистан­ція між гравцями в колоні — 2—3 кроки. Перші гравці кожної коман­ди тримають в руках естафетні па­лички.

Опис гри

За сигналом учителя (за командою «Руш!») перші гравці починають бігти по колу в одному напрямку — проти годинникової стрілки. Оббігши повне коло, вони передають естафетну па­личку другому гравцеві своєї команди і т.д. Останній гравець, оббігши коло, біжить у центр кола і підіймає руку з паличкою вгору. Перемагає команда, останній гравець якої першим опи­ниться у центрі кола.

 

Зустрічна естафетна

Підготовка до гри

Дві команди розби­ваються кожна на дві гру­пи. Гравці кожної коман­ди шикуються в колони одна проти одної на від­стані 18—20 м. Перед ко­лонами лінія старту. Пер­ші гравці стоять на старті з естафетною паличкою.

Опис гри

За сигналом перші гравці біжать до своїх то­варишів по команді, об­бігши колону з лівого боку, вони передають ес­тафету учням, які стоять попереду, а самі стають у кінці колони. Ті, кому пе­редають естафету, біжать уперед і виконують те саме і т.д. Гра закінчуєть­ся, коли естафетна па­личка опиниться в руках гравця, який розпочав гру. Перемагає команда, гравці якої першими за­кінчать естафету.

 

Зустрічна естафета із човниковим бігом

Підготовка до гри

Грають 2 команди. Шикування таке саме, як у попередній грі. На лінії стар­ту лежать 3 кубики різного кольору або З інші предмети (палички, м'ячі, пра­порці). На відстані 6—9—12 м від лінії старту встановлюють 3 кеглі або пра­порці.

Опис гри

За сигналом учителя перші гравці беруть один кубик і біжать до прапор­ця з позначкою 6 м, кладуть кубик і повертаються назад за другим. Беруть другий кубик і біжать до позначки 9 м, повертаються за третім, кладуть його на позначці 12 м і біжать до своїх то­варишів по команді. Торкнувшись рукою плеча учня попереду, переда­ють естафету, а самі стають у кінці колони. Той, кому передали естафету, біжить уперед і по одному починає збирати кубики і ставити їх на лінію старту на протилежний бік, передає естафету наступному гравцеві, який знову розносить кубики і т.д. Гра три­ває доти, доки гравці обох команд не повернуться на свої місця, як перед початком гри. Перемагає команда, яка першою закінчить гру.

Примітка

Розносити та збирати кубики можна в будь-якій послідовності. Не обов'язково 6—9—12, можна 12—9—6 м.

 

Струмок

Підготовка до гри

Грають 2 команди, які шикують­ся в колону по одному біля старто­вої лінії. Попереду стають найсильніші учні. На відстані 10—15 м кег­лею або стійкою позначається міс­це повороту.

Опис гри

За сигналом перші гравці біжать до місця повороту і бігом повертаються до своєї команди, беруться за руки з другим гравцем і разом з ним знову біжать уперед. Потім так само разом повертаються за третім гравцем, бі­жать утрьох і т.д., доки до бігу не під­ключаться всі учасники. Перемагає команда, яка закінчить біг першою.

 

Забіги номерів

Підготовка до гри

Грають 2 команди. Гравці сидять, схрестивши ноги, спиною до стартової лінії. Кожен гравець має певний но­мер.

Опис гри

Вчитель називає будь-який номер. Гравці, які мають цей номер, встають і біжать до умовного місця, повер­таються і займають свої місця. Пере­мога гравця в забігу приносить коман­ді 1 бал. Виграє команда, яка набере більше балів.

Переправа

Підготовка до гри

Команди шикуються в колону по одному за стартовою лінією. На від­стані 10—15 м, на лінії фінішу стоять перші гравці кожної команди.

Опис гри

За сигналом перші гравці біжать до лінії старту, беруться за руки з тим гравцем своєї команди, який стоїть першим у колоні на лінії старту, і ра­зом повертаються до лінії фінішу — другого берега. Перший гравець зали­шається, а другий — повертається і повторює завдання з третім гравцем. Потім він також залишається на про­тилежному березі, а переправу вико­нує третій номер і т.д. Перемагає ко­манда, яка першою закінчить пере­праву.

 

Виклик номерів

Підготовка до гри

Грають 2—3 команди. Гравці ши­куються перед лінією старту в шерен­ги або в колони і розраховуються по порядку номерів. На відстані 15—20 м від лінії старту навпроти кожної команди встановлюють булави, кеглі, пра­порці... (позначається місце повороту). Лінія фінішу позначається на відстані 4—5 кроків від лінії старту (мал 2).

Опис гри

Ведучий викликає номер. Гравці з названими номерами біжать уперед, оббігають предмет і повертаються на свої місця. Той, хто першим перетне лінію фінішу, отримує 1 бал. Якщо грають 3 команди, перша отримує 2 бали, друга — 1 бал, третя — 0. Фіні­шувавши одночасно, учасники отри­мують по одному балу.

Гравців викликають у будь-якому порядку, при цьому паузи для підбит­тя підсумків після кожного виклика не роблять. Новий виклик лунає відразу після того, як останній гравець забігу

перетне лінію фінішу. Гра припи­няється після того, як кожен гравець стартує по 1—2 рази.

Перемагає команда, яка набрала більше балів.

Біг командами

Підготовка до гри

На протилежних кінцях майданчи­ка креслять лінії старту та фінішу. Від­стань між ними 30—40—60 м. Гравці поділяються на кілька команд, які ши­куються в шеренги або в колони на відстані 2—3 кроків від лінії старту. Навпроти кожної команди на лінії фінішу — суддя з прапорцем у руках.

Опис гри

За сигналом учителя перші номе­ри команд стають на старт (положен­ня високого або низького старту за­лежно від умов). За командою «Руш!» перші номери біжать до лінії фінішу, а другі — займають місце на старті. Тільки-но бігун перетне лінію фінішу, судця різко опускає прапорець, підня­тий на початку бігу. За цим сигналом починає бігти наступний гравець. Пе­ремагає команда, останній гравець якої раніше перетне лінію фінішу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шавлак Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
9274
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку