Ігри у русі на уроках української мови та математики
Молодшим школярам важко зберігати увагу і сконцентрованість протягом тривалого часу. Якщо під час вивчення або закріплення матеріалу діти будуть рухатися,урок стане цікавішим і це дасть певні результати. Пропоную ігри в русі на уроках української мови та математики.
Рухові ігри на уроках української мови
Крок вперед
Виходять до дошки стільки дітей,скільки складів у запропонованому слові. Перший учень-перший склад,другий учень-другий склад і т.д. Діти промовляють слово про себе. Крок вперед робить та дитина, на який склад падає наголос.
Яка частина мови?
На дошці прикріплені картки з назвами частин мови. Вчитель називає слово.Учень, який стоїть біля дошки, влучає м `ячем у картку, до якої частини мови належить слово.
Можна цю гру використовувати при вивченні тем: рід імнників,прикметників,число, відмінок, відміна, особа.
Живі слова
Робота в групах. Кожній групі роздаю конвертики з набором літер.Учні виходять до дошки, утворюють слово з поданих букв.
Словникові слова
Підбираю загадки на словникові слова. Слово — відгадку учні показують пантомімою.Пояснюємо правопис словникових слів.
Ланцюжок слів
Учням роздаю картки з буквами. Називаю слово,наприклад,мишка .Учень, у якого картка з буквою а (буква ,на яку закінчується подане слово),придумує слово, яке починається на букву а. Наприклад, апельсин.Учень, який має картку з буквою н, називає слово, яке починається на букву н і т.д.(тістечко, огірок, кактус,сюрприз, зірка)
Віднести мед у свій вулик
Приготувати конверти у вигляді вуликів. По класу розкласти картки з різними частинами мови.Учнів об`єднати у групи. Кожній групі дітей треба зібрати слова відповідної частини мови.
Спіймай рибку
До дошки прикріплюємо три відерця з написом роду: ч. р, ж. р с. р. На картках-рибках записані слова. Діти по черзі виходять до дошки, беруть картку, визначають рід іменника і кладуть картку-рибку до відповідного відерця.
Будова слова
Пропонується слово, наприклад, липовий. Викликаю трьох учнів. Вони обмірковують, з яких частин складається слово. Беруть відповідні картки з позначенням різних частин слова і стають у певному порядку.Тобто схематично позначають будову слова.
Відгадай слово
Учні працюють у групах. Кожна група дітей придумує слово і викладає тільки приголосні цього слова. Групи переміщуюються і відгадують зашифровані слова інших груп. Наприклад, д т н - дитина, шк л -школа, б д н к - будинок. Можна ускладнити завдання, залишивши голосні букви.
Крок вперед
При вивченні роду іменників роздаю групі учнів картки з малюнками, наприклад, олівця, парти, книжки, квітки . Крок вперед робить та дитина,у якої картка із зображенням олівця. Бо всі інші слова жіночого роду
Ланцюжок
Виходять три дитини до дошки. Одній надається слово , яке дитина озвучує і називає до якої частини мови воно належить. Друга дитина утворює від цього слова інше слово — прикметник,третя — дієслово. Сміх,смішний, сміятися; читання, прочитаний,читати; зелень, зелений, зеленіє.
Світлофор
Учні стоять по колу,тримаючи в руках смужки різного кольору. Одна група тримає червоні смужки, друга група-жовті,третя-зелені.Називаю речення різні за метою висловлювання. Якщо речення розповідне , то діти із смужками червоно кольору роблять взмах рукою,питальне речення- учні із жовтою смужкою машуть рукою і, нарешті, спонукальне речення-діти із зеленими смужками роблять відповідні рухи.
Збери прислів`я
Учням роздаю на картках слова із прислів`я. Діти стають у певному порядку,утворюючи прислів`я.Точно так можна утворити будь-яке речення.
Розсипанка
На картках записані склади.Учні у групах утворюють слова.
Не звичайне письмо
Написати букву на спині сусіда. Дитина,на спині якої пишуть букву, спробує відгадати яка буква була написана. Можна ускладнити завдання: придумати слово на відгадану букву.
Покажи частину мови
Кожну частину мови показуємо жестами, мімікою, рухами..Іменник-ставимо одну руку горизонтально.. Прикметник - робимо рухи рукою, ніби-то рибка пливе.Числівник-щелчки пальцями. Дієслово-ставимо дві руки паралельно одна одній. Прислівник-губи округлюємо, ніби звук о вимовляємо.Службові частини мови- підстрибуємо на одній нозі.
Рефлексія ,,Піраміда почуттів”
Дитина обирає цеглинку відповідного кольору, який співзвучний із настроєм дитини після завершення уроку. По черзі підходять учні до столу із своєю цеглинкою, озвучують почуття і будують піраміду.
Ігри на уроках математики
Таблиця множення
Учні шикуються у рядок. Кожна дитина тримає картку з цифрою.Вчитель називає приклад на множення: 7 . 4 = Діти, у кого відповідні цифри,виходять вперед, утворюючи відповідь 28.
Живі числа
Вчитель називає число, наприклад,37485.Учні з відповідними картками виходять вперед у певному порядку,утворивши число.
Утвори число
Учні з числами рухаються по колу. Вчитель дає завдання утворити трицифрові числа(можна будь-які).Учні об`єдуються по троє і озвучують число,яке вийшло. Можна ускладнити завдання: утворити найбільше.найменше число із складеного . Назвати сусідів утвореного числа.
Хто швидше
Дві команди грають.На картках записані приклади. Перша пара дітей вирішує приклад і передає картку наступній парі у ряду. Яка команда швидко і правильно впорається із завданням, та і перемогла.
Жива фігура
Грати може 3,4 ,5 команд, залежно від кількості дітей у класі.Узявшись за руки будують запропоновану вчителем геометричну фігуру.
Забий гол
Грають 2 команди.Учні першої команди називають приклад на будь-яку дію і кидають м`яч другій команді. Дитина,яка отримала м`яч, дає відповідь.Правильна відповідь-забитий гол. Тепер друга група дає завдання першій.
Порівняй числа
Двоє дітей тримають картки з числами.Третя дитина бере картку з одним із знаків(більше, менше,дорівнює) стає між двома дітьми.
Стань на своє місце
Подане рівняння просте. У дітей картки з цифрами.Та дитина,у якої відповідь до рівняння,виходить до дошки, або підводиться з місця.
М`яч у русі
Вчитель стоїть у колі дітей. Називає приклад на множення, ділення і кидає дитині.Учень говорить відповідь і повертає м`яч вчителю. Гра продовжується.