Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Використання природних та штучних матеріалів. Чи можуть зникнути природні цінності. Природні катастрофи. Моделювання ситуацій. Робот

Про матеріал
дати загальну класифікацію об'єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; учити наводити приклади об'єктів живої та неживої природи, об'єктів, створених руками людини; закріплювати навички групувати об'єкти неживої та живої природи та рукотворні об'єкти за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною. Ознайомити учнів з найбільш характерними для нашої місцевості надзвичайними ситуаціями пояснити порядок і способи опові¬щення населення;дати уявлення про можливі наслідки аварій, катастроф і ознайомити зі спо-собами захисту
Перегляд файлу

Дата:

Клас:

Тема : Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Використання природних та штучних матеріалів. Чи можуть зникнути природні цінності. Природні катастрофи. Моделювання ситуацій. Робота з піктограмами.

Мета : дати загальну класифікацію об'єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; учити наводити приклади об'єктів живої та неживої природи, об'єктів, створених руками людини; закріплювати навички групувати об'єкти неживої та живої природи та рукотворні об'єкти за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною. Ознайомити учнів з найбільш характерними для нашої місцевості надзвичайними ситуаціями пояснити порядок і способи опові­щення населення;дати уявлення про можливі наслідки аварій, катастроф і ознайомити зі спо­собами захисту

Очікувані результати: учні повинні навчитися розрізняти природні та рукотворні об’єкти; учні повинні знати, з якого матеріалу виготовлені рукотворні тіла; учні повинні розуміти, що виготовляти їх потрібно без шкоди для природи.

Обладнання і матеріали: предметні малюнки, картки,відео

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 Хід уроку

 Вправа «Погода»

    Яка зараз пора року?

    Який місяць?

    Яке число?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Яка температура повітря?

    Чи були сьогодні протягом дня опади?

Інформаційна хвилина

Цього числа…….

 Обмін інформацією

Гра «Я знаю три назви...»

Учитель кидає м’яч учням і пропонує назвати представників живої природи.

Наприклад:

     листяні дерева;

     птахи;

     комахи тощо.

    Окрім рослин, тварин, грибів, нас оточує безліч інших предметів. Сьогодні на уроці ми навчимося орієнтуватися в цьому різноманітті.

    На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева і т. ін.)

    Ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, звірі та рослини — все це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини.

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно-голубе,

Сонце світить золоте,

Вітер листям грає,

Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава,

Вітер в полі повіва,

Птахи, звірі і ліси,

Грім, тумани, світ краси,

Людина і погода —

Усе це навкруги... (природа).

Бесіда.

— Пригадайте, що таке довкілля.

— Чи всі предмети, які нас оточують, створила природа?

— Назвіть предмети, створені руками людини.

Повідомлення вчителя.

Після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.

Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.

Ресурси для виготовлення всіх цих предметів людина бере в природі, але назвати природними ці об’єкти вже не можна.

Робота в парі

Робота за малюнками

    Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи.

Доповніть кожну групу своїм прикладом.

Природні об’єкти                                Рукотворні об’єкти

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image014.jpg 

Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».

Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети: шкільне приладдя, меблі, одяг, іграшки. Висловлюють свої припущення: із чого виготовлені ці речі.

Потім кожна пара показує якийсь предмет і дає йому коротку характеристику: із чого виготовлений, твердий чи м’який, для чого потрібний. Учитель додає короткі коментарі, доповнюючи виступи учнів

Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

     Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

     Дуб, камінь, Сонце, повітря.

     Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

     Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

 

Робота в групах

►► Гра «Розгубилися слова»

  Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, створені людьми. Тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. (Речення — на окремих аркушах на дошці.)

     Берегти природу. Потрібно

     Людей. працю Шануй

Висновок. Потрібно берегти природу та шанувати працю людей.

Поясніть і доповніть таблицю

 

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image013.jpg

 

 Вчитель

 Часто чуємо такі слова:"Земля-наш дім" Живучи на Землі, люди не замислюючись, роблять їй дуже боляче, руйнують її надра, втручаються у космічний простір, змінюють русла річок,

забруднюють повітря і воду, знищують рослин і тварин.

Наша Земля дуже болісно реагує на таке ставлення і часто відповідає нам „ взаємністю„ - стихійними лихами.

СТИХІЙНІ ЛИХА-екстремальне явище природи катастрофічного характеру , що призводить до раптового порушення нормальної діяльності людей. Від яких руйнуються міста, села, дороги, мости . До стихійних лих належать :

виверження вулканів, землетрус, цунамі, зсуви, обвали, селі, лавини, повені, урагани, смерчі,град, блискавки, пожежі, зливи,снігопади, заморозки, ожеледь.

На жаль, часто це призводить до загибелі дуже багатьох людей, і називають такі події-надзвичайними ситуаціями,про них і піде мова на нашому уроці.

Які події вважають надзвичайними ситуаціями, як від них застерегтися і як поводитися ми скоро дізнаємося

Робота в групах

Діти читають картки з матеріалом ,а потім розповідають всім

І група

ГРОЗА

Коли спека на землі від калюж йде пара, Вона вгору  піднімається й утворює хмари. Кожна хмарка назву має електрозаряд.  Вітер їх по небу гонить, ламає їх ряд... Як зіткнеться хмарка з хмаркою, Бачимо ми блиск, й дуже скоро незабаром, Чуємо ми тріск,

1. Гроза - атмосферне явище, яке пов'язане з розвитком потужних дощових хмар, що супроводжується численними електричними розрядами між хмарами і землею поверхнею , звуковими явищами(громом), сильними опадами, інколи з градом.

Пам'ятка

Під час грози купатись не можна, Під одиноке дерево ховатись не смій, Сховайся краще в балці, чи в канаві, І на місцях відкритих ти не стій.

Коли шумить гроза-позачиняй всі вікна ,а металеві

речі краще не чіпай ,

ІІ група

У природі, діти, вітер мав великий пан . Якщо дме він дуже сильно - це й є Ураган

Ураган - це вітер силою 12 балів за шкалою Бофорта. На Україні урагани трапляються на більшій території майже щорічно. Вони завдають велику шкоду господарству і несуть загрозу життю людей.(Пам'ятку зачитують) Ураган може тривати кілька днів, а смерч триває годину.

Смерч- сильний атмосферний вихор, у якому повітря обертається зі   швидкістю до 100м/с. Смерч має вигляд стовпа із воронкоподібними розширеннями зверху і знизу. Смерчі тривають недовго - від декількох секунд до декількох годин і долають при цьому шлях від сотень метрів до десятків кілометрів. Смерчі можуть виникати в усіх куточках Землі. Наближення смерчу легко помітити , при його підході чути сильне

гудіння. Найбільшу небезпеку під час смерчу становлять підняті у повітря, розкручені до великої швидкості усілякі предмети, які розлітаються довкола. На відміну від бурь і ураганів, смерч іде вузькою смугою. Тому є можливість уникнути зустрічі з ним. Пам'ятка

4.Ураган може зливи принести, бурі снігові. Унаслідок тривалих снігопадів з'являються снігові замети. Вони також викликають різні порушення  транспортного зв'язку, пошкодження електричних ліній, ліній радіопередач. При цьому трапляються випадки обмороження частин тіла, замерзання людей. Пам'ятка

 

ІІІ група

Мама мені говорила щось про землетрус

-І про це мені відомо,-Сова мовила стиха,-Розповім я вам, як він виникає. Ви сидите собі спокійно у своїй норі. Раптом щось розпочалось у земній корі. Почала ваша нора трястись, колихатись, Та так сильно, що на лапках не можна втриматись, Вже попадали дерева, рвуться проводи. И вам тікати, друзі, треба в нірках не сидіть, Якщо ж чомусь залишились ви в норі заваленій, То вам краще постояти у віконній прогалині. Коли вже вас порятує служба рятувальна, Йдучи з дому - усе вимкніть, І все буде гарно.

Звіт сейсмологів

Землетруси - це раптові струси земної поверхні, які ми відчуваємо як поштовхи і коливання. Тривають землетруси від кількох секунд до декількох хвилин і можуть повторюватися. Слабкі землетруси спричиняють у будинках дзенькіт посуду, розгойдування люстр. Під час сильних - тріскаються стіни в будинках, обвалюється стеля. Дуже сильні землетруси призводять до тріщін на поверхні землі, обвалів у горах, руйнування будівель.

У 2002 році стався землетрус у містечку Микулинці на  Тернопольщині.

ІУ група

Повені-це значне затоплення місцевості внаслідок підйому рівня води в річці,озері,водосховищі. Вони з'являються після раптового і довгого танення снігу, під час сильної зливи. Вода при цьому виходить із берегів річок і затоплює все навколо. Недарма в народі кажуть, що найстрашніше для людини-це вода і вогонь.

Пам'ятка

У нашій країні повені спостерігаються в басейнах Дніпра, Дністра, Прип'яті. Повені на Закарпатті у 1988 і 1999,200 І рр за своїми наслідками, збитками і жертвами стали найбільшою надзвичайною ситуацією в Україні після чорнобильського лиха. Тоді за 12 годин вода зруйнувала понад 2,5тисяч будинків у майже 300 населених пунктах області. Понад 10 тисяч чоловіків опинились просто неба. Програма ліквідації наслідків повеней на Закарпатті триває й досі. Є прогнози,що до2050р.рівень Азовського і

Чорного моря підвищиться на 25-40 см, а до 2100- на

2 м.

У група

Пожежі-цє стихійне поширення вогню, що вийшло з-під контролю людини. Пожежі трапляються у лісах,на торф'янках, на транспорті. Пожежі завдають величезних збитків, нерідко призводять до загибелі людей.

Кажуть"Вогонь священний". Але є і інші слова"Вогонь злий, нищівний, всепожираючий, смертельний, безжалісний, жорстокий. Сила вогню безмежна. Якщо ним не керувати, якщо випустити його з-під контролю,він може дуже швидко зруйнувати все, що трапиться на його шляху:прекрасні будівлі, зелені ліси, багаті врожаями поля і сади. І що найстрашніше - людьські життя.

Сотні людей гинуть щорічно під час пожежі. Навіть важко собі уявити, якою страшною є смерть і пекельні муки тих людей, які пізнали на собі силу вогню. Його палаючі язики „облизують" усе тіло людини, призводять до жахливих страждань.

- Пам'ятка

УІ група

.Цунамі-це великі хвилі, що виникають на поверхні океану під час підводних землетрусів. їхня швидкість -800км/год і висота 80м.Така маса води зі страшною силою обрушується на берег, несучи із собою смерть та спустошення.

8 .Вулкан - вогнедишні гори завжди викликали у людей почуття жаху. Вулкан являє собою отвір у земній корі, крізь який із гарячих надр Землі виливається магма або розплавлені гірські породи. Вона швидко розтікається у різні боки на тисячі метрів, залишаючи на своєму шляху спустошення і смерть.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ГРУП

Висновок

Визначити стихійні лиха. Стихійне лихо це страшне явище природи.

Про стихійні лиха, аварії повідомляють по радіо чи телебаченню.

Для того, щоб люди увімкнули радіо чи телевізор, використовують завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах. Пам'ятай,що це є попереджувальний сигнал.

„Увага всім!"Почувшим цей сигнал, негайно вмикай радіоприймач чи телевізор і слухай інформацію служби надзвичайних ситуацій. Ти можеш почути повідомлення про моливий землетрус, повінь, сніг,штормове попередження.

Після того, як небезпека минула, служба надзвичайних ситуацій передає повідомлення:

„Увага! Відбій тривоги!

 

Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення»

Райдуга 

 

docx
Додано
4 червня 2022
Переглядів
2361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку