Дослідження святкування Нового року у різних країнах

Про матеріал
Тема дня. Дослідження святкування Нового року у різних країнах Мета: ознайомити дітей із традиціями зустрічі Нового року в різних країнах світу, показати, що всі люди світу, святкуючи це свято, прагнуть миру, добра і злагоди; розширювати кругозір, розвивати пам'ять, логічне мислення, творчі здібності дітей; прививати повагу до традицій інших народів, патріотичні почуття.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Дослідження святкування Нового року у різних країнах

Мета: ознайомити дітей із традиціями зустрічі Нового року в різних країнах світу,

показати, що всі люди світу, святкуючи це свято, прагнуть миру, добра і злагоди; розширювати кругозір, розвивати пам'ять, логічне мислення, творчі здібності дітей; прививати повагу до традицій інших народів, патріотичні почуття.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами, за допомогою фотопристроїв)

Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі Не завдає шкоди рослинам під час спостереження Дотримується правил безпечної поведінки під час екскурсії Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками Аналізує явища живої і неживої природи восени Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини Описує рослини своєї місцевості Описує тварин своєї місцевості Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)

Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)

Демонструє іншим результати власної діяльності

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Задумує конструкцію виробу та конструює його з готових елементів (розмічання розгорток; виготовлення, оздоблення пласких та об’ємних виробів

Визначає, що дає природа людині восени

Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)

Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності

Працює з природними матеріалами

Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів

Презентує результати власної творчості перед однолітками

Бере участь у мистецьких заходах

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Настрій сніговика»

 

ІІ. Етап цілепокладання

Перегляд відеоматеріалів.

  • Чи сподобалася вам пісенька?
  • Про що вона?
  • Чи знаєте ви, що в давні часи будинки прикрашали силуетами янголів.

Повідомлення теми та мети уроку

Круг ялинки справжнє свято.

Тут і діти, і звірята.

Співи, танці, шум і крик.

Всі стрічають ...(Новий Рік)

Новий рік у нас асоціюється зі снігом, з пухнастою. Сяючою ялинкою, морозцем. Після якого так приємно опинитися в теплому домі. Який пахне хвоєю, і загадати бажання під бій годинника. А як зустрічають Новий Рік в інших країнах Європи?

Про це ми дізнаємося, мандруючи сторінками нашого усного журналу.

ІІІ. Етап цілереалізації

Новий Рік в не зимовий, як, наприклад, у нас, а перше весняне свято.

Воно означає оновлення, відродження усієї природи, яке несе нові надії і знамення. У цей оновлюється і очищується і сама людина. Основні рослини. Якими прикрашаються будинки, - сосна, бамбук, гілки квітучої сливи.

В новорічну ніч у буддійських храмах дзвони відбивають 108 ударів.  Вважається, що у людини може бути шість пороків: жадібність, злість,  дурість, легковажність, нерішучість і скнарість; кожен з яких у свою чергу має 18 різних відтінків. З кожним ударом відходять у небуття всі гріхи і нещастя минулого року. Рано-вранці першого дня Нового року потрібно вийти на вулицю і зустріти новорічне сонце, яке віщує щасливі зміни в житті.

Новий рік в Японії – родинне свято. Його проводять в вузькому родинному колі сім`ї і родичів за святковим столом. Для цього готують спеціальні блюда, кожне з яких наповнене глибоким змістом, має свою символіку.

Не так давно Новий рік в Японії вважався загальним днем народження. 108-й  удар дзвону в новорічну північ додавав одиницю одразу до усіх літ, незалежно  від того в якому місяці народилася людина. Багато японців і сьогодні відмічають свій день народження в Новий рік.

За традицією у четвертий четвер листопаду –в  День подяки –прощається з осінню і вже наступний день в країні вважається офіційним початком Різдвяного сезону. Головна покупка, без якої і свято не свято, - це розуміється, ялинка. В США вирощування і продаж ялинок – ціла галузь фермерського господарства. Пухнастими красунями торгують усюди, навіть в овочевих і фруктових магазинчиках. Найцікавіше, що до Нового року американці ялинок вже не покупають. Більш того, на другий день Різдва на вулицях з’являються перші викинуті з будинків лісові красуні.

Най вища в країні ялинка встановлюється в Рокфеллер-центрі на Манхеттені. Ця традиція з’явилася у 1931 році: її ввіткнули прямо в багнюку будівельного майданчику робітники, які будували центр. Кожне 3 грудня на ялинці під вигуки глядачів спалахують 26 тисяч ліхтариків, поєднаних 9 км проводки.

        Якщо Різдво в – виключно сімейне свято, то зустріч Нового року, навпаки, за традицією повинна проходити не стільки в колі родичів, скільки у веселій компанії друзів і навіть у громадському місці. І тому питання – де зустрічати Новий рік, якщо ви опинилися в Нью-Йорці, не є риторичним.

 В першу чергу будь-який поважаючий себе житель міста Нью-Йорка

поспішить на Таймс-сквер. На цю невеличку площу у самому центрі

Манхеттена в новорічну ніч стікаються сотні тисяч людей, щоб помилуватися церемонією, яка відбувається всього лише раз на рік: по 20-метровій щоглі, яка встановлена на вершечку висотного будинку на Таймс-сквер-1, у останні секунди року, що уходить, спускається на дах величезне «яблуко», а на голови громадян в цей час сиплеться дощ з конфетті.

У Новий рік зустрічають вночі, як тільки наступають сутінки. В’єтнамці розпалюють в парках, садах, на вулицях багаття, біля якого

збираються декілька родин: на вугіллі готується особлива страва з рису. У цю

ніч забуваються всі сварки, вибачаються всі образи. Новий рік - це свято дружби.

Населений п’ятою частиною людства  зустрічає «Чуньцзе» (так називається у низ Новий рік) коли приходить весна.. він відмічається на п’ятнадцятий день нового року за місячним календарем. Сам же Новий рік наступає в січні-лютому, тому і асоціюється із закінченням зими і початком весни. Багато віків жителі Китаю, проводжаючи світлом ліхтариків холод і негоду, зустрічали пробудження природи. Ліхтарям в Китаї придавали різноманітну форму, прикрашали яскравими малюнками, візерунками.

У канун Нового року існує традиція задобрювати свого кухонного божка, який відправляється на щорічний доклад до небесного імператора. Фаянсовому домовому запихують до рота побільше солодощів, щоб він не розповів володарю про гріхи своїх господарів. Після цього божество відправляють нагору, а його паперове зображення спалюють.

Місячний Новий рік китайці справляють за гарним сімейним столом.

В   чекають гостей. І чим більше гостей прийде до твого столу в новорічну ніч, тим щасливіше буде для тебе рік.

В є цілих вісім дат, які відмічаються як Новий рік. Ось, наприклад, є

такий день – Гуді Падва. Тут обов’язково покуштувати листя дерева нім-нім. За старим повір’ям, вони оберігають людину від хвороб і бід, забезпечують людині солодке життя. За звичаями Індії, в перший день Нового року не можна бути роздратованим, незадоволеним. Вважається , що весь рік складеться так, як почався. Потрібно рано встати, привести себе до ладу, не поспішаючи подумати про майбутнє, згадати і оцінити минуле. А вдень проводяться змагання по стрільбі з лука і запускаються повітряні змії. Особливо популярні і збирають великі натовпи на вулицях і площах вистави знаменитого індійського народного театру.

За день до свята на вулицях  можна зустріти багато людей з великим саморобними ляльками у руках. Ці ляльки символізують старий Новий рік,вони прощаються з людьми, які дякують лялькам за все гарне і добре, що відбулося з ними.

В Новий рік приходиться на середину квітня – найбільш спекотного

місяця в році у цій країні. Звичай святкувати Новий рік в цей час прийшов з далекої давнини. Свято знаменує собою рубіж пор року: кінець спекотного  сезону і прихід дощів. В дні святкування дорогами носяться вантажівки, в яких стоять бочки з водою. Молодь з машин щедро поливає водою перехожих. В столиці з настанням темноти до загального святкового хору приєднуються бірманський оркестр. В перший день Нового року прийнято приймати участь у

масових церемоніях випускають риб у водойми. На волю відпускають також тварин, перед усім корів.

В на землі абиджі на новорічних святах правлять духи вогню,води,лісу. Жителі селищ збираються на ритуальні танці, спільні медитації і гонки навколішки з яйцем в роті. Переможцем у гонках вважається т ой, хто першим дістався до фінішу і не розбив шкарлупу – символ хрупкості і нетривалості людського життя. Ритуальні новорічні танці може додивитися до кінця тільки людина з міцними нервами, тому що всі танцюючі, під вигуки публіки полосують себе кинджалами.

Жителі перед Новим роком наповнюють бокали водою, а коли годинник проб’є дванадцяту, виливають її через відчинене вікно на вулицю на знак того,

що старий рік щасливо закінчений, і вони бажають, щоб Новий був таким же сприятливим.

В традиційно мовчки сидять всіє родиною біля каміну або пічки, дивляться на вогонь, який символічно спалює всі негаразди минулого року, задумують бажання на рік новий. А коли стрілки годинника добігають до 12,голова родини мовчки відкриває двері навстіж – поки годинник б’є, в неї, вважається виходить старий рік, а входить новий.. Потім всі сідають за стіл, і починається веселе свято. Традиційно тут символом Нового року вважаються гілки падуба і омели, які вішають над входом в дім.

Уважно слідкують за пічною трубою малюки Італії: саме через неї повинна проникнути в дім добра чарівниця Бефана і покласти у в’язані шкарпетки очікувані подарунки. Новий рік в Італії співпадає з Днем святого Сильвестра. В цей день жителі влаштовують великі гуляння. У цю ніч танці, грім петард

 продовжуються до ранку. З вікон будинків за традицією викидають старі меблі і непотрібні речі (з кожним роком, правда, все менш і менш). Чим більше викинеш речей, вважають вони, тим більше багатства принесе рік новий.

В ввечері перед Новим роком навстіж відкривають двері усіх будинків. Кожен, хто забажає, може ввійти будь-який дім і буде бажаним гостем. Його з великою радістю приймуть, посадять на найкраще місце, пригостять склянкою найкращого вина і не забудуть при цьому сказати: «За мир в цьому домі і в усьому мирі».На слідуючій день свято відмічають в колі сім`ї та друзів.

В селищах господарка. Яка в новому році найперша набере воду з колодязя, залишає біля нього пиріжок чи булочку зі святкового столу. Та, яка прийде слідом за нею, візьме пиріжок і залишить свій - так до вечора всі господарки пригощають одне одну.

В у передноворічні  дні з прилавків зникають дитячі свистульки, дудочки, труби. За народним повір’ям, голосний і не завжди приємний звук цих невибагливих музичних інструментів відганяє від житла злих духів і призиває в дім благополуччя і радість.

В запрошені на зустріч Нового року беруть із собою старий камінь, який кидають біля порогу і говорять: «Нехай багатства господарів будуть такими само важкими, як цей камінь».

В в перший день Нового року у себе вдома і обов’язково в тих домах, куди йдуть у гості,обов’язково розкинуть зерно, щоб рік був врожайним, а дім повною чашею.

В те саме  символізує горіх – зустрічаючи Новий рік потрібно обов’язково з’їсти горошину.

В на прийнято в перший день Нового року ходити в гості без запрошення: господар сам кличе тих, з ким у нього пов’язано поняття добра,- такий званий гість повинен першим у новому році переступити поріг дома, куди його покликали,причому обов’язково принести солодощі.

  •    А як святкують Новий рік у нас на Україні?

Демонструються малюнки дітей про святкування Нового року, підготовлені дітьми.

Перегляд відеоматеріалів

Виконуються новорічні пісні.

Можна виконати хороводи з рухами таким чином буде проведена фізкультхвилинка.

 

а)  Раптом в лісі посвітліло,                         ж) З неба падають сніжинки,

      Стало всюди чисто й біло.     Люди всі несуть ялинки.

 А тепла чогось нема.      Рік старий кудись утік –

 Це прийшла до нас …(зима).              Так приходить…(Новий Рік).

 

б) Ой, зима все посріблила,   з) Під ялинкою пакунки,

 

     Світ весь ковдрою накрила.       Новорічні подарунки.

     З неба вже летять пушинки,       Їх нам з радістю приніс

     Всім відомо – це…( сніжинки).      Дід Мороз  - …(Червоний ніс).

 

в)  Вздовж ріки тепер мости.         і) Круг ялинки справжнє свято.

 Можна йти по них та йти.   Тут і діти, і звірята.

 Це надовго і всерйоз     Співи, танці, шум і крик.

 Все скував дідусь …(Мороз).    Всі стрічають ...(Новий Рік)

 

г) Сніг мете і вітер віє –      ї) Вітер хай не шаленіє,

     То метелиця, завія.          Хай хурделиця не виє.

 

     Сніг і вітер звідусіль –                   Не злякались їх погроз.

     Це звичайно, …(заметіль).         З нами разом -…(Дід Мороз).

    

д) Ще погода нехороша,    и) Він прийшов до нас на свято

 Як в лице мете пороша.                           І приніс всього багато.

 Виє вітер, завиває –                   Для дітей й дорослих всіх:

 То хурделиця …( гуляє).                 Радість,щастя,пісню,…(сміх)

.

е)  Заметіль, пурга та хуга –     й) З Новим Роком всіх вітаю,

     Кожна з них зимі подруга.          Щастя й радості бажаю.

     Іній, морозець, сніжок,                     І здоров’я всім багато,

 Холод – це зимі… (дружок).                    І на будень, і на ….( свято).

Діти витягують картинку з Дідом Морозом і пробують вгадати з якої він країни.

Дед Мороз –Росія

Йоулопуккі - Фінляндія

Юленіссен і Сігрід - Норвегія

Дзед Мароз - Білорусія

Василь - Кіпр

Паккайне («Морозець») — Карелія

Корбобо — Узбекистан

Шань Дань Лаожен — Китай

Одзі-сан («Санта Одзі-сан») — Японія

Пер Ноель — Франція.

Тао Куен – Вєтнам

Юлетомте — Данія, Гренландія

Юлебукк — Норвегія

Папа Ноель — Іспанія

Сінтер Клаас - Нідерланди

Юль Темтен – Швеція

Увлін Увгун - Монголія

Мікулаш – Чехія Та Словаччина

Баббо Натале - Італія

Товліс Бабуа - Грузія

Аяз ата - Казахстан

Відьма Бефана - Італія

Санта-Клаус - США

Святий Миколай – Польща Україна

 

 

 

Мош Джаріле — Румунія

 

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують роботу самостійно.

Правила роботи і техніка безпеки

Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці).

Візерунок спочатку виконуємо олівцем, а  потім вирізаємо ножицями.

Під час роботи не розмахуємо олівцями й ножицями.

Передаємо ножиці одне одному лише кільцями вперед.

Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  •    Отож, сьогодні ми дізналися. Як святкують новий рік в різних країнах світу.

Ну, а ми веселі будем

І про холод всі забудем.

Розгадали ви багато.

А сьогодні в школі …( свято).

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 червня 2022
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку