РЗМ №15-16.Есе.Види есе. Написання контрольного есе з теми « Я пишаюсь, що я українець»

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про види есе; згадати особливості побудови есе; навчити розрізняти вільне та формальне есе ; розвивати вміння вільно висловлювати свою думку, міркувати, розвивати критичне мислення, виховувати любов до Батьківщини
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РЗМ №15-16. Есе. Види есе. Написання контрольного есе з теми « Я пишаюсь, що я українець»

Номер слайду 2

Мета Узагальнити знання учнів про види есе; згадати особливості побудови есе; навчити розрізняти вільне та формальне есе ; розвивати вміння вільно висловлювати свою думку, міркувати, розвивати критичне мислення, виховувати любов до Батьківщини.

Номер слайду 3

Мозковий штурм- Назвіть стилі мовлення?- Назвіть основні ознаки публіцистичного стилю. Сферу його застосування.- Назвіть основні ознаки художнього стилю, сферу застосування.-Чим відрізняються тексти публіцистичного та художнього стилю?-Чим твір-розповідь відрізняється від твору –роздуму? -Які типи мовлення ви знаєте?- Що вам відомо про есе?

Номер слайду 4

ЕСЕ – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і виражає підкреслено індивідуальну точку зору автора та враження з конкретного приводу чи питання й не претендує на вичерпне та визначальне трактування теми

Номер слайду 5

Завданням есе є інформація або пояснення {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Визначальними рисами есе є: невеликий обсяг, довільна композиція, незвичайна манера мислення.на перший план виступає особистість автора;стиль – художній або публіцистичний

Номер слайду 6

Види есе:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вільне. Формальне. Ознаки:–        невеликий обсяг (7-10 речень);–        вільна форма і стиль викладу;–        довільна структура;–        обов’язкова вимога: наявність позиції автора. Ознаки:–         дотримання структури тексту,–         наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);–         обґрунтування (аргументування) тези.

Номер слайду 7

Вільне есе обмежене в часі 5 – 10 і 10 – 15 хв Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20-ти до 45-ти хвилин

Номер слайду 8

Побудова вільного есе1) вступ, у якому необхідно обґрунтувати вибір теми, правильно сформулювати тезу;2) основна частина, у якій відбувається розгортання думки щодо порушеної проблеми та подається її аргументація;3) узагальнення висновків відповідно до теми.

Номер слайду 9

Приклад вільного есе. Я українець. Слова українського гімну давно запали в душу і були вивчені за власним вибором у підлітковому віці. Мені подобаються вишиванки, я люблю їх вдягати – це гарний і рідний мені одяг. Українські майстрині вміють робити з вишиванок справжні витвори мистецтва. До мого раціону входить багато різних страв, серед яких має місце і сало, хоча найбільша перевага віддається його копченому різновиду. Із великим задоволенням танцюю гопак – чудовий, жвавий, енергійний і запальний танець, який приносить багато приємних емоцій. З Дніпром пов’язує багато спогадів, але перепливати його спадало на думку лише у найекстремальніших фантазіях. Мій «Кобзар» лежить на тумбочці під рукою. Коли я шукаю розради для душі чи відповідей на складні питання, то перечитую емоційні і мудрі слова Шевченка. Рушники, що залишились від бабусі, приємно милують око.

Номер слайду 10

Коментар учителя. Як бачимо, в основу тексту покладено роздум, спричинений тим, що автор бачить, чує, переживає, що ятрить його душу, на що немає відповіді, а хотілося б, щоб була. Тож завдання есе – зовсім не розповідь про життєву ситуацію, а інформування про спричинені нею ідеї, їхні пояснення, ненав’язливе намагання переконати в чомусь адресата мовлення

Номер слайду 11

Пояснення про формальне есе. Орієнтовний план формального есе.1. ВСТУП – один абзац• Використовуйте «пастки» для залучення уваги, такі як: цитата, вірш, питання, роздуми, незвичайні факти, ідей або смішні історії.• Немає необхідності висловлювати в першій пропозиції основну думку.• Уникайте таких фраз, як «Це есе про ...» або «Я збираюся поговорити про...».2. ОСНОВНА ЧАСТИНА – 2-3 абзаци.• Виражайте свої думки зрозуміло.• Підкріплюйте основні ідеї фактами, роздумами, ідеями, яскравими описами, цитатами або іншою інформацією чи матеріалами, які інтригують і захоплюють увагу читача.• Використовуйте довідкові матеріали, щоб усунути тавтологію.3. ВИСНОВОК – один абзац.• Продемонструйте вашу позицію щодо порушеної проблеми.• Зробіть узагальнення та аргументацію, яка підсумовує викладене в основній частині.

Номер слайду 12

Зразок формального есе з теми«Будь-яка проблема – це можливість стати кращим». Будь-яка проблема – це наявність суперечливої ситуації, питання, що потребують розв’язання. Кожен знаходить різноманітні шляхи їх вирішення. Долаючи випробування, самовдосконалюєшся. Проблема – то завжди можливість змінитись, стати кращим. Викладіть Ваш погляд на цю проблему. Завдання потребує розгорнутої відповіді в довільній формі. Основні твердження, факти, події викладайте в зручній для Вас структурно-логічній послідовності. Використовуйте найважливішу для розкриття теми інформацію, факти із власного життя, історії, художньої літератури, преси, розповідей інших людей, які найкраще арґументуватимуть Ваші міркування. Сформулюйте висновки. Ми часто стикаємося з проблемами у своєму житті. Дехто може легко впоратись із випробуваннями (бо саме цим і є проблеми), інші, на жаль, занепадають духом і «пливуть за течією». Я переконана, що боротися з труднощами й невдачами потрібно, бо це – стимул і можливість стати кращим.

Номер слайду 13

Через лінощі й слабкодухість люди не розвиваються, а, навпаки, деградують. Так з’являються особи з «тонкими» душами (їх не можна нервувати) та істеричними характерами (кожна проблема – це стрес, тож: «Пожалійте мене! Зробіть усе за мене»). Це неправильно!Людина мусить і повинна шукати в собі сили, щоб подолати життєві випробування, – тільки так можна вдосконалити себе й довколишній світ. Людство знає безліч таких прикладів. Взірцем є життя Лесі Українки, яка знаходила мужність протистояти недузі й творити. Завдяки наполегливості, наперекір болю, за свій короткий вік вона встигла зробити стільки, що вистачило б на кількох. Усі Лесині твори насичені внутрішньою силою, яка особливо потужноо струменить із поезії «Contra spem sperо!». Великим випробуванням для людини є також нерозуміння її близькими. Особливо важко, коли родина не підтримує тебе у втіленні покликання, у дорозі до мети. Катерина Білокур – художниця від Бога – мусила пройти це випробування. Родина не схвалювала її захоплення, мовляв, головне призначення селянки – працювати в полі. Однак вона витримала всі образи, розвивала свій талант і досягла успіху. Її полотна на виставці українського мистецтва в Парижі високо оцінені майстром пензля Пабло Пікассо!Отже, як бачимо, будь-яка проблема дає нам можливість стати кращими, однак її не можуть реалізувати ледачі й слабкодухі, це під силу тільки сміливим і наполегливим людям, здатним до праці й боротьби.

Номер слайду 14

Ми повторили види есе, особливості написання. А зараз час попрацювати самостійно , спробувати власні сили.

Номер слайду 15

Я пропоную написати контрольне есе на тему « Я пишаюсь, що я українець »

Номер слайду 16

Домашнє завдання : Дописати есе. Повторити теми «Фразеологія . Лексикографія». Виконати завдання за посиланнямhttps://learningapps.org/1276490

pptx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
7307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку