РЗМ №15-16.Есе.Види есе. Написання контрольного есе з теми « Я пишаюсь, що я українець»

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про види есе; згадати особливості побудови есе; навчити розрізняти вільне та формальне есе ; розвивати вміння вільно висловлювати свою думку, міркувати, розвивати критичне мислення, виховувати любов до Батьківщини
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РЗМ №15-16. Есе. Види есе. Написання контрольного есе з теми « Я пишаюсь, що я українець»

Номер слайду 2

Мета Узагальнити знання учнів про види есе; згадати особливості побудови есе; навчити розрізняти вільне та формальне есе ; розвивати вміння вільно висловлювати свою думку, міркувати, розвивати критичне мислення, виховувати любов до Батьківщини.

Номер слайду 3

Мозковий штурм- Назвіть стилі мовлення?- Назвіть основні ознаки публіцистичного стилю. Сферу його застосування.- Назвіть основні ознаки художнього стилю, сферу застосування.-Чим відрізняються тексти публіцистичного та художнього стилю?-Чим твір-розповідь відрізняється від твору –роздуму? -Які типи мовлення ви знаєте?- Що вам відомо про есе?

Номер слайду 4

ЕСЕ – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і виражає підкреслено індивідуальну точку зору автора та враження з конкретного приводу чи питання й не претендує на вичерпне та визначальне трактування теми

Номер слайду 5

Завданням есе є інформація або пояснення {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Визначальними рисами есе є: невеликий обсяг, довільна композиція, незвичайна манера мислення.на перший план виступає особистість автора;стиль – художній або публіцистичний

Номер слайду 6

Види есе:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вільне. Формальне. Ознаки:–        невеликий обсяг (7-10 речень);–        вільна форма і стиль викладу;–        довільна структура;–        обов’язкова вимога: наявність позиції автора. Ознаки:–         дотримання структури тексту,–         наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);–         обґрунтування (аргументування) тези.

Номер слайду 7

Вільне есе обмежене в часі 5 – 10 і 10 – 15 хв Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20-ти до 45-ти хвилин

Номер слайду 8

Побудова вільного есе1) вступ, у якому необхідно обґрунтувати вибір теми, правильно сформулювати тезу;2) основна частина, у якій відбувається розгортання думки щодо порушеної проблеми та подається її аргументація;3) узагальнення висновків відповідно до теми.

Номер слайду 9

Приклад вільного есе. Я українець. Слова українського гімну давно запали в душу і були вивчені за власним вибором у підлітковому віці. Мені подобаються вишиванки, я люблю їх вдягати – це гарний і рідний мені одяг. Українські майстрині вміють робити з вишиванок справжні витвори мистецтва. До мого раціону входить багато різних страв, серед яких має місце і сало, хоча найбільша перевага віддається його копченому різновиду. Із великим задоволенням танцюю гопак – чудовий, жвавий, енергійний і запальний танець, який приносить багато приємних емоцій. З Дніпром пов’язує багато спогадів, але перепливати його спадало на думку лише у найекстремальніших фантазіях. Мій «Кобзар» лежить на тумбочці під рукою. Коли я шукаю розради для душі чи відповідей на складні питання, то перечитую емоційні і мудрі слова Шевченка. Рушники, що залишились від бабусі, приємно милують око.

Номер слайду 10

Коментар учителя. Як бачимо, в основу тексту покладено роздум, спричинений тим, що автор бачить, чує, переживає, що ятрить його душу, на що немає відповіді, а хотілося б, щоб була. Тож завдання есе – зовсім не розповідь про життєву ситуацію, а інформування про спричинені нею ідеї, їхні пояснення, ненав’язливе намагання переконати в чомусь адресата мовлення

Номер слайду 11

Пояснення про формальне есе. Орієнтовний план формального есе.1. ВСТУП – один абзац• Використовуйте «пастки» для залучення уваги, такі як: цитата, вірш, питання, роздуми, незвичайні факти, ідей або смішні історії.• Немає необхідності висловлювати в першій пропозиції основну думку.• Уникайте таких фраз, як «Це есе про ...» або «Я збираюся поговорити про...».2. ОСНОВНА ЧАСТИНА – 2-3 абзаци.• Виражайте свої думки зрозуміло.• Підкріплюйте основні ідеї фактами, роздумами, ідеями, яскравими описами, цитатами або іншою інформацією чи матеріалами, які інтригують і захоплюють увагу читача.• Використовуйте довідкові матеріали, щоб усунути тавтологію.3. ВИСНОВОК – один абзац.• Продемонструйте вашу позицію щодо порушеної проблеми.• Зробіть узагальнення та аргументацію, яка підсумовує викладене в основній частині.

Номер слайду 12

Зразок формального есе з теми«Будь-яка проблема – це можливість стати кращим». Будь-яка проблема – це наявність суперечливої ситуації, питання, що потребують розв’язання. Кожен знаходить різноманітні шляхи їх вирішення. Долаючи випробування, самовдосконалюєшся. Проблема – то завжди можливість змінитись, стати кращим. Викладіть Ваш погляд на цю проблему. Завдання потребує розгорнутої відповіді в довільній формі. Основні твердження, факти, події викладайте в зручній для Вас структурно-логічній послідовності. Використовуйте найважливішу для розкриття теми інформацію, факти із власного життя, історії, художньої літератури, преси, розповідей інших людей, які найкраще арґументуватимуть Ваші міркування. Сформулюйте висновки. Ми часто стикаємося з проблемами у своєму житті. Дехто може легко впоратись із випробуваннями (бо саме цим і є проблеми), інші, на жаль, занепадають духом і «пливуть за течією». Я переконана, що боротися з труднощами й невдачами потрібно, бо це – стимул і можливість стати кращим.

Номер слайду 13

Через лінощі й слабкодухість люди не розвиваються, а, навпаки, деградують. Так з’являються особи з «тонкими» душами (їх не можна нервувати) та істеричними характерами (кожна проблема – це стрес, тож: «Пожалійте мене! Зробіть усе за мене»). Це неправильно!Людина мусить і повинна шукати в собі сили, щоб подолати життєві випробування, – тільки так можна вдосконалити себе й довколишній світ. Людство знає безліч таких прикладів. Взірцем є життя Лесі Українки, яка знаходила мужність протистояти недузі й творити. Завдяки наполегливості, наперекір болю, за свій короткий вік вона встигла зробити стільки, що вистачило б на кількох. Усі Лесині твори насичені внутрішньою силою, яка особливо потужноо струменить із поезії «Contra spem sperо!». Великим випробуванням для людини є також нерозуміння її близькими. Особливо важко, коли родина не підтримує тебе у втіленні покликання, у дорозі до мети. Катерина Білокур – художниця від Бога – мусила пройти це випробування. Родина не схвалювала її захоплення, мовляв, головне призначення селянки – працювати в полі. Однак вона витримала всі образи, розвивала свій талант і досягла успіху. Її полотна на виставці українського мистецтва в Парижі високо оцінені майстром пензля Пабло Пікассо!Отже, як бачимо, будь-яка проблема дає нам можливість стати кращими, однак її не можуть реалізувати ледачі й слабкодухі, це під силу тільки сміливим і наполегливим людям, здатним до праці й боротьби.

Номер слайду 14

Ми повторили види есе, особливості написання. А зараз час попрацювати самостійно , спробувати власні сили.

Номер слайду 15

Я пропоную написати контрольне есе на тему « Я пишаюсь, що я українець »

Номер слайду 16

Домашнє завдання : Дописати есе. Повторити теми «Фразеологія . Лексикографія». Виконати завдання за посиланнямhttps://learningapps.org/1276490

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вергун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
8579
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку