Контрольна робота 10 клас Реалізм. Творчість Івана Нечуя-Левицького

Про матеріал
Контрольна робота за творчістю Івана Нечуя-Левицького. Підібрані рівневі завдання для учнів, які ґрунтовно орієнтуються у матеріалі, знають поняття реалізм, уважно читали та аналізували "Кайдашеву сім*ю"
Перегляд файлу

Контрольна робота 10 клас

Реалізм. Творчість Івана Нечуя-Левицького

І РІВЕНЬ

Дайте відповідь на тестові питання

1.За способом зображення дійсності повість «Кайдашева сім’я» – яскравий приклад

А реалізму Б романтизму В сентименталізму Г символізму

 

2. Темою повісті «Кайдашева сім’я» є зображення

А сімейного селянського побуту до закріпачення українських земель.

Б родинних перипетій в українському селі в добу кріпацтва

В життя типової селянської родини

Г життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

 

 3. Укажіть героя твору “Кайдашева сім'я”, про якого сказано: “Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства”

А Маруся Б баба Палажка В Мотря Г Мелашка

4. Чим розпочинається твір "Кайдашева сім'я"?

А розмовою двох братів про дівчат

Б описом хатини Кайдашів

В описом Омелька Кайдаша

Г описом села Семигори

5. Прототипом сім'ї Кайдашів є родина

А Довбушів Б Мазурів Г Хрущів В Берків

 

6. Усі твердження про "Кайдашеву сім'ю" правильні, ОКРІМ

А персонажами твору є Лаврін та Карпо

Б за жанром повість «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького соціально-побутовий роман

В Події у творі відбуваються у селі Семигори

Г сім’я Кайдашів мала своїх прототипів

 

7. Звідки була Мелашка?

А Бієвців   Б Семигор    В Корсуня    Г Києва      Д Богуслава

 

 8. Що є експозицією у творі  І.С. Нечуя –Левицького   «Кайдашева сім’я»

А  одруження Карпа;

Б  опис   хати та подвір’я Кайдаша, знайомство з Омельком та його синами;

В перебування  Мелашки   у Києві;

Г смерть Кайдаша.

 

9.«Часто трапляються сім’ї, в котрих буває така колотнеча та завсідня лайка та сварка, що життя в хаті стає якимсь пеклом», – сказано про твір, у якому є такий епізод

Ачоловік бере уроки «правильних проізношеній»

Ббатько віддає сина в москалі

Вдіти з"їжджаються на 55-річчя матері

Ггромада у волості обирає односельця за десяцького

Дгероїня не визнає своїх онуків-близнят

 

 

 

ІІ рівень

Напишіть ім’я героя, про якого йдеться в цитатах

  1. «…був дуже богомольний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити…»
  2. «…як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась та кричала на весь рот»
  3. «…був білявий, але волосся на його голові звершечки було трохи рудувате»
  4. «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні»
  5. «…була з поетичною душею, з ласкавим серцем. Часом вона в своїй розмові вкидала слова пісень»
  6. «Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі брови, густі-прегусті, як шовк…»
  7. «Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, палке, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи злістю…»
  8. «Який гарний парубок, хоч і білявий, які в його веселі очі!»
  9.  «Він ніколи не сміявсь гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались…
  10. Він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала і заробляв добрі гроші, але ніяк не міг вдержати їх у руках. Гроші втікали до шинкаря. Панщина поклала на Кайдашеві свій напечаток…
  11. висока та суха, неначе циганська голка, в запасці, в рясній білій, як сніг, сорочці, в здоровій хустці на голові. Сліпе око біліло ніби наскрізь, як вушко в голці, хоч туди нитку затягай…”
  12. Широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті.
  13. завсім не слухав її [Кайдашиху], але навіть батька, а покірним він не був навіть малим хлопцем".
  14. «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень

1. Опишіть ситуацію, яка зображена на ілюстрації

Творчість Івана Нечуя-Левицького. «Кайдашева сім'я» – Українська мова та  літературакайдашева сім'я малюнки                     1.                                                                                                2.

Іван Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я" | Тест з української літератури –  «На Урок»Кайдашева сім'я | Читання твору | Слава ЗСУ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

                          3.                                                                                            4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Назвіть риси реалізму. Аргументуйте, що твір «Кайдашева сім’я» належить до реалізму

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку