САМОАНАЛІЗ
Уроку математики в 6-Б класі з теми «Розв’язування вправ і задач на множення і ділення раціональних чисел»
Це -ий урок із розділу «Раціональні числа та дії з ними» .
Цей урок є набуттям знань, умінь та навичок. Розділ, який вивчався – це підготовка до розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь, а також буде використаний в алгебрі 7 класу під час вивчення теми «Лінійне рівняння та його корені»
Мета уроку.
Предметна компетентність: формувати закріпити навички виконання дій з раціональними числами та виразами, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
Ключова компетентність:- спілкуватись державною мовою, грамотно висловлювати думки та висновки рідною мовою.
Інноваційність: розвивати інтерес до цікавої інформації, відкритість до інновацій.
Інформаційно – комунікаційна компетентність: сприяти умінню діяти за алгоритмом, оцінювати достовірність інформацій.
Обладнання : ІКТ. Презентація, закріплення знань.
Тип уроку: Урок формування умінь, навичок. знань,
Форма роботи: робота в парах, групова, індивідуальна.
І. Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
При проведенні уроку я дотримувалась загально дидактичних вимог, спираючись на вимоги шкільної програми. У ході уроку учні повинні були повторити правила додавання, віднімання, множення та ділення раціональних чисел, застосувати їх при розв’язуванні вправ. Час був раціонально розподілений на певних етапах уроку. Урок відповідає принципам науковості, послідовності. Надана нова інформація, а знання, отримані раніше на уроках, стали комунікативною ситуацією під час розв’язування вправ.
ІІ. Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу та форми організації діяльності учнів.
Всі використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли реалізації поставленої мети та намічених завдань . Постановка учням цілей і задач уроку на етапі ознайомлення з темою, питання сприяли активізації їх мисленнєвої діяльності. Метод питань розвивав усне мовлення учнів та активізував їх розумову діяльність.
ІІІ. Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Засоби навчання ефективно допомагали реалізувати мету. Основним засобом був комп’ютер (презентація) , на якому надана необхідна інформація. Також використовувались картки із завданнями.
Приклади формування компетентностей учнів на різних етапах уроку.
На етапі перевірки домашнього завдання.
1. Рецензування відповідей на питання.
Мета: активізувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення.
Результат: формування пізнавальної компетентності.
2. Завдання тести зі взаємоперевіркою,
Мета розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу і пам'ять., уміння працювати в групі.
Результат: формування самоосвітньої компетентності.
На етапі розв’язування вправ з коментуванням.
Мета закріплення умінь розв’язувати вирази.
Результат: формування інтелектуальної і полікультурної компетентностей.
Мета: формувати самостійність мислення, гнучкість і точність думки, розвивати увагу і пам'ять.
Результат: формування самостійної і соціальної компетентностей.
Розв’язування виразів з коментуванням.
Мета: закріплення знань учнів, формування вмінь перевіряти, думати.
Формування пізнавальної компетентності.
Завдання на відповідність,
Мета розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу і пам'ять.
Результат: формування самоосвітньої компетентності.
На етапі домашнє завдання є логічним продовженням матеріалу уроку.
1. Повторити властивості дій з раціональними числами, виконати вправи з підручника. Скласти бюджет сім′ї ,прибутки і витрати.
Мета: перевірити засвоєний матеріал, формувати уміння знаходити цікавий матеріал
Результат: формування компетентності, яка допомагає саморозвитку, інтелектуальної компетентності.
У класі є учні з особливими освітніми проблемами, тому був здійснений диференційований підхід до учнів класу, кожний учень отримав завдання згідно свого рівня засвоюваності.