Самоаналіз "Стан викладання біології"

Про матеріал
Самоаналіз стану викладання біології в 9 класі. Моніторинг рівня навченості учнів з предмету біології 9 клас.
Перегляд файлу

Самоаналіз стану викладання предмету біології у 9 класі

Викладання предмету біології  у 9 класі здійснюється за програмою загальноосвітніх навчальних закладів затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804.  Біологія, як навчальний предмет належить до освітньої галузі «Природознавство». Метою даної освітньої галузі є формування в учнів природничонаукової компетентності та компетентності екологічної грамотності  та здорового життя як ключових  та відповідних предметних компетентностей як обов’язкового складника загального розвитку особистості і розвитку її творчого потенціалу.

Ключова природничонаукова компетентність формується як здатність і готовність учнів до використання особистісно значущої системи знань і методології природничих наук для пояснення і адекватного ставлення до природи, розуміння сучасної природничонаукової картини світу як образу природи. Компетентність екологічної грамотності передбачає вироблення навиків безпечного життя у сучасному технологічному суспільстві і цивілізованої взаємодії з природним середовищем. Поряд з цим  важливим є засвоєння учнями базових знань.

Уроки проводяться як у синхронному так і в асинхронному режимі.

Навчання намагаюсь організовувати так, щоб воно стимулювало інтерес, пізнавальну активність, бажання разом думати і працювати, проявляти креативне мислення, формулювати ідеї, висловлювати різноманітні точки зору. Це мотивує учнів до інтелектуального зростання.

При викладанні біології застосовую різноманітні елементи освітніх технологій та методик: прийоми коментування, рефлексивної діяльності, проблемне навчання, пошукові методи, диференційоване різнорівневе навчання, інтерактивні та інформаційні технології, що сприяють розвитку самостійності, дослідницьких умінь, інформаційної грамотності учнів.

На своїх уроках я завжди намагаюся планувати такі види роботи, які сприяють зниженню втоми у школярів. Здоров'язберігаючі технології передбачають:  зміну видів діяльності, зокрема чергування інтелектуальної та  емоційної видів діяльності;  також навчаю вмінню поважати думки інших, висловлювати власні думки, правилам спілкування.

 В більшості  учнів дуже добре  розвинута інтуїтивна здатність чути емоційний стан учителя, а тому з перших хвилин уроку намагаюсь створити середовище доброзичливості, позитивного емоційного налаштування.

Постійно використовую на уроках цікаві   факти, ілюстративний матеріал, презентації, відео, здійснюю міжпредметні зв’язки та звертаю увагу на актуальність застосування здобутих знань у житті. Найбільш уживаними та ефективними  інтерактивними методами на моїх уроках стали: «Навчаючи – вчуся», «Асоціативний кущ», диктанти із взаємоперевіркою, вправи «Так –Ні», «Встановіть відповідність», «Закінчіть речення», випереджуючі завдання та проблемні запитання. Використовую готові та власноруч створені презентації, відеосюжети та відеоролики.

На етапі актуалізації опорних знань  використовую фронтальну бесіду, усне опитування, мозковий штурм, різні види завдань із взаємоперевіркою.

На етапі мотивації навчальної діяльності застосовую прийом «Дивуй», «Заінтригуй», створення проблемних ситуацій, уривки з художніх творів тощо.

Сприяє формуванню та розвитку дослідницьких навиків, навиків роботи з додатковими джерелами інформації, розвитку мовлення, вміння будувати розповідь, працювати в групі підготовка міні-проектів. Практикую створення міні – проектів, а саме: «Складання власного родоводу», що сприяє кращому розвитку практичних вмінь та навиків, оскільки тут учні працюють над його створенням, а не роздруковують уже готовий матеріал з інтернету. Учні отримують змогу говорити, обмінятись ідеями.  Ця робота сприяє розвитку навичок спілкування, уміння висловлюватися, критично мислити.

При засвоєнні нового навчального матеріалу велику увагу приділяю роботі з підручником, адже інформація на слух сприймається гірше ніж зором. Перед роботою ставлю учням навчальне завдання, яке потрібно виконати, опрацювавши матеріал підручника.

В своїй роботівикористовую тести власні та сайтів «На урок», «Всеосвіта». Це економить час при вивченні великих за об’ємом тем і допомагає реалізувати та розширити принцип наочності, підвищити концентрацію уваги учнів. Також використовую такі методи роботи, як пояснення, фронтальна бесіда, робота з таблицями та ілюстраціями.

На етапі узагальнення та закріплення знань застосовую вибіркові диктанти, обговорення проблемних запитань, прийом «Незакінчене речення».

Оптимально та вдало обрані прийоми, форми та засоби навчання сприяють: розв’язуванню практично орієнтованих завдань; аналізу життєвих ситуацій; використанню наочності; зв’язку вивченого матеріалу з повсякденним життям; виконанню міні - проектів, розв’язуванню проблемних завдань. Застосування інноваційних технологій є результативнішим в порівнянні з пасивними методами навчання. В учнів розвиваються комунікативні вміння і навики, навики роботи з інформацією, роботи в групі, підвищується впевненість в своїх силах.

Проте в роботі є ще ряд труднощів, які потребують більш системного та наполегливого підходу:

- формування самостійного мислення учнів, тобто вміння в новій для себе ситуації самостійно побачити й поставити проблему, розглянути її системно і запропонувати ефективне рішення;

- формування навичок роботи з додатковими  джерелами інформації;

- формування практичних вмінь і навиків;

- розвиток у дітей пізнавальних інтересів та здібностей, потребі у творчій самореалізації;

- виховання позитивних мотивів навчальної діяльності.

 Рівень підсумкових результатів навчання з теми «Біорізноманіття»

Високий рівень – 1 учень - 8,3%;

Достатній рівень – 3 учні – 25%;

Середній рівень – 6 учень – 50%;

Початковий рівень  – 2 учень – 16,7;

Рівень навченості – середній

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
24 жовтня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку