Самоаналіз уроку "Food Shopping"
Приклад самоаналізу уроку для 6 класу з використанням елементів імітації життєвих ситуацій у навчальному процесі.
https://naurok.com.ua/urok-food-shopping-242780.html
Самоаналіз уроку
Урок проведено у 6-б класі. Тема уроку “Food Shopping”.
Зміст уроку розроблений з урахуванням вікових особливостей учнів, їх можливостей та рівня знань. Учні класу мають різні рівні успішності з предмета. Троє учнів встигають на високому рівні, двоє на середньому, основна група на достатньому.
За етапом навчальної діяльності це урок розвитку вмінь і навичок.
Цілі уроку спрямовані на навчання практичного використання лексичних одиниць з теми їжа та покупки; граматичних явищ ( much/many/some структури “would like” у діалогічному мовленні, на розвиток навичок аудіювання та діалогічного мовлення, уміння вести бесіду у зв'язку з ситуацією; на формування та удосконалення навичок володіння мовним матеріалом. Поглибити знання учнів про здорове харчування. Розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, культуру спілкування в ситуації "Покупка у магазині" Формувати уявлення учнів про рух “Slow food”
За типом – урок розвитку вмінь та навичок застосування лексичного та граматичного матеріалу з теми “Food Shopping” у діалогічному мовленні.
За формою проведення це інтерактивний урок з елементами симулятивної гри.
Обрана форма передбачала вступну частину (перегляд та прослуховування короткої відео-пісні), яка забезпечила гарний психологічний настрій дітей, а подане до неї завдання, вгадати тему уроку, вмотивувало учнів до початку активної роботи на уроці.
На цьому етапі були вчасно повідомлені цілі уроку, які давали учням змогу усвідомити які вміння та навички у спілкуванні англійською мовою будуть формуватися протягом уроку та для чого вони мають вивчати цей матеріал. Для досягнення поставлених завдань подальша структура уроку будувалася від простого до складного.
Фонетична розминка була проведена в ігровій формі, вправа була націлена на підтримку та вдосконалення навичок вимови, на запобігання помилок, на початок активізації лексичних одиниць з теми, а також стала початком та логічним переходом до мовленнєвої розминки.
Завдання мовленнєвої розминки були проведені у формі декламування віршів про їжу та у формі загадок, якими діти описували малюнки з овочами та фруктами, і націлені на переведення учнів на іншомовну мовленнєву діяльність, зацікавлення їх темою уроку, привернення уваги до лексичних одиниць передбачених темою уроку, і головне – дали змогу залучити до роботи учнів усього класу.
Наступним етапом, що логічно збігався із попереднім, стала усна перевірка домашнього завдання у формі міні-проектів. Діти підготували інформацію та представили свій улюблений магазин. Друга група підготувала інформацію про головні продуктові групи. Третя група мала завдання проінформувати про важливість здорового харчування, чим було реалізовано змістовну наскрізну лінію «Здоров’я та безпека» Крім того торкнутися питання світового руху за здорове харчування “Slow food”. Метод проектів дав змогу творчого розвитку дітей, сприяв підвищенню їх вмінь пошуку необхідного матеріалу, формуванню навичок самостійної роботи та роботі в групі, дав можливість виразити власні ідеї в зручній формі.
Наступним етапом уроку стало закріплення набутих з проектів знань за допомогою вікторини - відео гри “Healthy/ Unhealthy food”
Після такої насиченої роботи дітям була запропонована фізкультхвилинка, яка була тематично пов’язана з етапом та змістом уроку. Шляхом рухів вона посприяла зняттю втоми, підвищенню працездатності, шляхом співів - повторенню лексичних одиниць з теми, розвитку фонетичного слуху.
Таким чином, перша частина уроку була спрямована на те, щоб активізувати достатньо інформації для того, щоб на її основі учні змогли виконувати практичні завдання основної частини уроку.
Для мотивації учнів до наступних етапів уроку, дітям було запропоновано завдання продивитися та прослухати діалог «У магазині», який їм потрібно відтворити на останньому етапі уроку, власне спілкування у магазині. Ця форма навчальної діяльності була спрямована на вдосконалення навичок аудіювання і говоріння. Адже зорова опора іншомовного звукового ряду допомагає більш повному та точному розумінню його сенсу.
Метою першого етапу роботи з відео було попереднє зняття мовних труднощів. За допомогою інтерактивного прийому «мозковий штурму», дітям було запропоновано згадати правила використання MUCH/MANY/SOME та конструкції I WOULD LIKE = I’d like.
Наступним етапом став перегляд відео з подальшим виконанням умовно-мовленнєвої вправи (підбір репліки у поданих в картках діалогах), яка сприяла вдосконаленню навичок оволодіння діалогічними єдностями.
Перевірка вправи – читання діалогів в режимі учень-учень.
З метою подальшого розвитку вмінь діалогічного мовлення, дітям була запропонована тренувальна імітативна вправа на засвоєння окремих діалогічних єдностей в режимі учень-учень.
Останнім етапом роботи над формуванням умінь учнів створювати діалог з продавцем у магазині, стала інтерактивна симуляційна гра «SHOPPING”. Дітям були створені умови схожі на справжній похід у магазин. Де діти, користуючись переліком товарів повинні були скласти схожий діалог та здійснити покупку.
Заключним етапом уроку було підведення підсумків, рефлексія необхідних здобутих під час уроку знань та оцінювання дітьми своїх досягнень на уроці.
На мою думку використані на уроці методи, прийоми, засоби та методики навчання сприяли максимальному залученню дітей до навчально-пізнавального процесу. Головний акцент було зроблено на розвиток умінь складання діалогів та використання лексичного та граматичного матеріалу вивченого на попередніх уроках у діалогічному мовленні, на розвиток у дітей комунікативної компетенції, що стало можливим завдяки моделюванню у навчальному процесі типової ситуацій реального спілкування.
На мою думку, нам з учнями вдалося реалізувати комплексну мету уроку.
Вважаю за необхідне продовжувати працювати над розвитком навичок діалогічного мовлення.