Календарно-тематичне планування складено до підручника 11 клас О.Карпюк (2019) , 3 години на тиждень, рівень стандарту . І семестр
Календарно-тематичне планування з англійської мови у 11-А класі - І семестр – (3 години на тиждень)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Учитель: Ващенко О.В.
Дата Дата скор. |
Тема уроку |
Урок у НМК |
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Змістові лінії |
Домашнє завдання |
|||||||||
Лексика |
Граматика |
Зорове сприйняття |
Сприймання на слух |
Усне продукування |
Писемне продукування |
||||||||||
1 |
|
Вступ. Повторення |
Focus on Reading |
spelling,pronunciation,vocabulary reading, |
grammar, |
|
|
|
|
Повторити видо-часові форми дієслова |
|||||
2 |
|
Англійська мова як мова міжнародного спілкування |
Focus on Reading |
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination preparation, widespread, to require, to study abroad, language course |
|
SB ex.5, pp.9-10; WB ex.5, pp.6-7 |
|
SB ex.6, p.11, ex.7, p.11 |
WB ex.5, p.7 |
Ex.8 p. 11-12 |
|||||
3
|
|
Англійська мова як мова міжнародного спілкування |
Develop Your Vocabulary |
|
|
ex.8, pp.11- 12.
|
|
|
Ex.7 p. 11 |
Teacher’s task |
|||||
4 |
|
Вивчення англійської мови. |
Focus on Speaking |
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons |
|
SB ex.1, p.13 |
|
SB ex.2, p.13;
|
SB ex. 4c,p.16 |
Teacher’s task |
|||||
5 |
|
Вивчення англійської мови. |
Focus on Speaking |
|
|
|
|
ex.3b, p.14; ex.4a, p.15; ex.5, p.16 |
|
|
Teacher’s task |
||||
Шкільне життя (Unit 1. Being a student – Вже студент.) |
|||||||||||||||
6 |
|
Учнівська автономія у вивченні мови |
Focus on Reading
|
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out |
Conditionals I and II (Revision) |
SB ex.2 pp.18-19; ex.3 p.21; ex.4 p.21,
|
|
SB ex.1, p.18; |
WB ex.2a, p.9,
|
Вивчити нову лексику |
|||||
7 |
|
Учнівська автономія у вивченні мови |
Develop Your vocabulary |
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out |
Conditionals I and II (Revision) |
ex.1, p.22;ex.2, p.22 WB ex.1, p.8, ex.2a, p.8,ex.3, p.9 |
|
|
WB ex.4, p.10; ex.5, p.10 |
Розповісти про плани на майбутнє у навчанні. |
|||||
8 |
|
Підготовка до іспитів |
Build Up Your Grammar |
if, even if, unless |
|
SB ex.1,2,3, pp.23-24 |
|
|
GB pp.3-14 |
Teacher’s task |
|||||
9 |
|
Якщо не я, то хто? |
Build Up Your Grammar |
|
Conditionals I and II (Revision) |
SB ex.4,5, pp24-25 |
|
|
|
Teacher’s task |
|||||
10 |
|
Іноземна мова – мова для життя |
Focus On Listening |
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of |
|
SB ex.2a, p.26; ex.3, p.26; |
SB ex.4, p.27; ex.5, p.27; |
SB ex.1, p.25; ex.2b, p.26 |
WB ex.6, p.11; ex.7, p.11 |
SB ex.1, p.28. |
|||||
11 |
|
Ким я буду? |
Focus On Speaking |
|
|
SB ex.2, p.29 WB ex.8, p.12 |
|
SB ex.1, p.28. ex. 3, p.29 |
WB ex.9, p.12 |
Teacher’s task |
|||||
12 |
|
Написання нотаток |
Focus On Writing |
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary |
|
SB ex.1, p.30; ex.2a,b,c, p.31; ex.4,p.32 SB ex.3, p.32; ex.5, p. 32; |
|
SB ex.2, p.30 |
WB ex.12, p. 14, ex. 13, pp.15-16 |
ex.5, p. 32; |
|||||
13 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
Use Your Skills |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1, p.33; ex.2, p.34; WB ex.10,p.13, ex.11, p.13 |
|
SB ex.3, p.34; ex.4, pp.34-35 |
|
Ex. 4 p. 36 |
|||||
14 |
|
Тепер я вмію |
Check Your English |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1.p.37, ex.4 p.38 |
SB ex 3 p. 38 |
|
SB ex.2 p.37 |
Teacher’s task |
|||||
15 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми |
|
||||||||||||
Робота і професії (Unit 2. Make up your mind – Зроби вибір.) |
|||||||||||||||
16 |
|
Професійні уміння і здібності людини |
Focus on Reading
|
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed |
Direct Speech. Reported Speech. Future-in- the-Past. |
SB ex. 2,3,4,5, pp.42-46;
|
Текст «Fill That Gap», pp. 42-44 |
SB ex.1, p.42; ex.6, p.46 |
WB ex.2, p.19; ex.4, p.21 |
Оцінювання власних здібностей та можливостей в контексті вибору майбутньої професії Обговорення важливості емоційного комфорту в майбутній професії
|
Ex. 2-3 p. 48 |
||||
17 |
|
Можливості професій |
Develop Your Vocabulary |
|
|
SBex.1, p. 47; WB ex.1, p.19; ex.3, p.20 |
|
|
SB ex.2,3, p.48;
|
Teacher’s task |
|||||
18 |
|
Вимоги працедавців |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.1, p.49; ex.2, p.51; ex.3, p.52;
|
|
|
|
ex.7, p.55 SBex.6, p.54 |
|||||
19 |
|
У мене стільки можливостей |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.5, p.54, |
|
SB ex.4, pp.52- 53 |
SBex.6, p.54 GBpp.15-24 |
Teacher’s task |
|||||
20 |
|
Вибір майбутньої професії |
Focus On Listening |
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe aling, renowned, foundation course, publicly funded, to be well regarded |
|
SB ex.3, p.56, ex.4b, 57 WB ex.5a, p.22 |
SB ex.2, p.56; ex.4a, p.57
|
SB ex.1, p.55.
|
WB ex. 5b, p.22; ex.6, p.23 |
Teacher’s task |
|||||
21 |
|
Навчання після школи та закордоном |
Focus On Speaking |
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status |
|
SB ex.3, p.58 WB ex.7a, p.23 |
|
SB ex.1,2,4, pp.58-59 WB ex.7b, p.23 |
WB ex.8, pp.24-25 |
ex.3, p.58 |
|||||
22 |
|
Написання формального листа |
Focus On Writing |
application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal ending |
|
SB ex.1, p.59; ex.3, p.60;
|
|
|
SB ex.2, p.60;
|
Ex. 1-3 p. 63-64 |
|||||
23 |
|
Написання формального листа |
Focus On Writing |
|
|
|
|
|
SB ex.4, p.62 |
Teacher’s task |
|||||
24 |
|
Мій вибір |
|
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
SB ex.2, p.63; ex.3, p.64; ex.5a, p.65; ex.6a, p.66 WB ex.9, p.25, ex.10, p.26, ex.12, p.28 |
|
SB ex.4, p.65, ex.5b, p.65, ex.6b, p.66 |
SB ex.1, p.63 WB ex.11, p.27 |
Ex. 1-2 p. 67-68 |
|||||
25 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми .( p. 67-70) |
|
Teacher’s task |
|||||||||||
Я, моя родина та друзі (Unit 3. Family relationship – Сімейні стосунки.) |
|||||||||||||||
26 |
|
Психологи про родинні стосунки |
Focus On Reading
|
an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain, to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to |
Conditional III
|
SB ex.2,3, pp.73-75,
|
SB тексти «Teen Terror» p.73; «George’s Story», p.74 |
SB ex.1, p.72, ex.4,6, p.76
|
SB ex.5, p.76 WB ex.1, .32, ex.2,3,4, 5,6, p.33- 35
|
ex.1b,p.32 ex.5,6, pp.34-35 |
|||||
27 |
|
Позитивні і негативні моменти |
Develop Your Vocabulary
|
|
Wordbuilding |
SB ex.1,2, p.77
|
|
|
|
Teacher’s task |
|||||
28 |
|
Конфлікт поколінь |
Build Up Your Grammar |
|
Conditional III
|
SB ex.1, p.78; ex.2, p.79; ex.6, p.80 |
|
|
SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34 |
Write down 12 sentence |
|||||
29 |
|
Дружна сім’я |
Focus On Listening |
an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up |
|
SB ex.2, p.81
|
SB ex.3,4a, pp.81-82 |
SB ex.1, p.81; ex.4b, p. 82 |
WB ex.7,8, pp.35-36 |
Teacher’s task |
|||||
30 |
|
Підтримка в родині |
Focus On Speaking |
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize |
|
SB ex.4,5a, pp.83-84 WB ex.9,10, p.37 |
|
SB ex.1,2,3, pp.82-84 |
|
Ex. 5b p. 84 |
|||||
31 |
|
Лист до редактора |
Focus On Writing |
a letter to the editor
|
|
SB ex.1, p.85; ex.3, p.87
|
|
SBex. 2,4, pp.86-87 WB ex.13, 14a, p.39 |
WB ex.14b, p.40 |
Ex. 5 p. 87 |
|||||
32 |
|
Родина у моїх поглядах |
Use Your Skills |
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
SB ex.1,p.88; ex.3, p.89; ex.4, p.90; ex.7, p.91 WB ex.11, p.38 |
|
SB ex.6,p.90; |
SB ex.2, p.88; WB ex.12, p.38. |
Ex. 8 p. 91 |
|||||
33 |
|
Перевір свої знання |
Check Your English |
|
|
SB ex.4 p.93 |
SB ex3 p.93 |
SB ex 1 p. 93 |
SB ex 2 p.92 |
Teacher’s task |
|||||
34 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми |
|
||||||||||||
Харчування (Unit 4 Eating out – Харчування.) |
|||||||||||||||
35 |
|
Харчування в Києві |
Focus On Reading |
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian |
|
SB ex.2,3, pp. 96-98;
|
SB Текст ‘Eating Out in Kyiv’ |
SB ex.1, p.96
|
|
Висловлення власної думки щодо закладів громадського харчування та корисності раціонального харчування |
Вивчити нову лексику ex.5, p.99
|
||||
36 |
|
Мій вибір |
Develop Your Vocabulary |
|
|
SBex.1,2,3; pp.100-101 WB ex.1,2,3a, pp.43-45 |
|
|
WB ex.3b, p.45; ex.4,5, pp.46-47 |
Teacher’s task |
|||||
37 |
|
Система громадського харчування |
Build Up Your Grammar |
|
Reported Speech |
SB ex.1, p.102 |
|
SB ex.3,p102; |
SB ex.2, p.102 GBpp.35-45 |
Ex. 4 p. 102-103 |
|||||
38 |
|
Типи закладів харчування |
Focus On Listening |
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked |
|
SB ex.4a, p.105 WB ex.6, p. 48 |
SB ex.2a,3a, p.104 |
SB ex.1, p.103; ex.2b, p.104 |
SBex.3b, 4b,p.105 WB ex.7, p.49 |
Teacher’s task |
|||||
39 |
|
Замовлення їжі у кафе |
Focus On Speaking |
|
|
SBex.2, p.106; WB ex.9a, p.50
|
|
SBex.1, p.106; ex.3, p.107, WB ex. 8, p.49 |
WB ex.9b, p.50 |
Teacher’s task |
|||||
40 |
|
Написання звіту оцінки. |
Focus On Writing |
an assessment report, a proposal report, a survey report, an introduction, a body, a conclusion |
|
SB ex.1,2 p.108-109 |
|
SB ex.3 p.109-110 |
SB ex.4 p.111 |
Teacher’s task |
|||||
|
|||||||||||||||
41 |
|
Моє харчування |
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1a, p.112; ex.3a, p.113 WB ex.10a, p.51; ex.11, p.52 |
|
SB ex.2,p.113; ex.3b,p.113; ex.4, p.114 ex.5,p.114 |
SB ex.6,p.114 WB ex.10b, p.51 |
Teacher’s task |
|||||
42 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми |
|
|
|||||||||||
43 |
|
Контроль аудіювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
44 |
|
Контроль говоріння |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
45 |
|
Контроль письма |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
46 |
|
Контроль читання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
47 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||