Самоаналіз уроку з Історії України.
Дата проведення уроку – 27.11.2017 р.
Місце проведення – кабінет № 18 Бердянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 5.
Урок проведено в 8 – А класі.
Урок проводила - вчитель історії ІІ категорії Міріленко Марина Іванівна.
Тема уроку – « Національно – визвольна війна українського народу середини 17 ст. під проводом Б. Хмельницького».
Мета уроку.
Місце уроку в темі. Даний урок є складовою частиною теми « Національно – визвольна війна під проводом Б. Хмельницького 17ст.». За для досягнення поставлених мети та завдань, урок був зорієнтований на реалізацію компетентісно – орієнтованого підходу в навчанні, що забезпечило розвиток предметних компетентностей учнів та індивідуалізацію навчання. При плануванні уроку було враховано те, що учні мають достатні навички аналізу та узагальнення матеріалу, роботи в групах, висловлювання власної думки та мотивованих висновків.
Обладнання уроку. На уроці використовувалися такі засоби навчання як підручник, дошка, наочний матеріал, атлас, контурна карта, мультимедійна презентація.
Чи раціонально був розділений час. При проведенні уроку всі питання уроку були логічно поєднані. Час, відведений на етапи уроку, був використаний раціонально, виконано намічений план. Учні швидко включились в роботу, отримавши на початку уроку емоційний та діловий настрой.
Методи навчання. Для розкриття нового матеріалу було обрано дослідницький та частково – пошуковий методи навчання з застосуванням роботи в групах, роботи з таблицями, фронтальної бесіди, роботи з документами.
Використані прийоми – « Мозковий штурм», « Асоціативний кущ», « Навчаючи – вчуся», « Книжкова шафа», « Незакінчене речення».
Упродовж уроку було забезпечено в класі активність і працездатність учнів за рахунок поєднання різноманітних методів та прийомів навчання. На уроці учні показали вміння мобілізувати себе на сприйняття та розуміння інформації, узагальнювати та виділяти головне, робити висновки.
Форми навчання. Під час уроку використано індивідуальну та групову роботу учнів. Це дало змогу ефективно розвивати критичне мислення учнів, вміння та навички саморозвитку, самоаналізу та самооцінки.
Чи була забезпечена працездатність. На уроці була забезпечена середня працездатність учнів. Більшість була залучена до роботи і працювала активно та плідно. Цьому посприяли ефективний підбір методів та форм роботи, а також встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.
Контроль знань. Контроль засвоєння знань, умінь і навичок здійснювався за методом само оцінювання.
Реалізація мети. При закріпленні нового матеріалу учні показали, наскільки міцно засвоїли матеріал теми і вміють його застосовувати під час виконання тестових завдань. Було підведено підсумок про значимість теми у формуванні системи знань учнів, відмічена успішність оволодіння змістом уроку, розкриті недоліки. В кінці дана чітка інструкція щодо виконання домашнього завдання. Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягти очікуваних результатів.