Самоаналіз відкритого уроку-семінару української мови у 9 класі. Вчитель Тиханкова Н.П.
Самоаналіз уроку української мови ,
проведеного Тиханковою Надією Павлівною
04.12. 2019 року в 9 класі Бирлівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Тема уроку: Pозвиток зв’язного мовлення. Есе «Що робить мене щасливим (щасливою)?» з використанням складнопідрядних речень
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Мета уроку: навчити учнів самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної думки висловлення, будувати логічно правильне і композиційно завершене висловлення; формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; творчі здібності; сприяти осмисленню цінностей життя людини, його наповненості й сенсу.
При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Задля досягнення поставлених мети та завдань, урок був зорієнтований на реалізацію компетентісно-орієнтованого підхіду в навчанні, що забезпечило розвиток предметних компетентностей учнів: аргументовано і грамотно висловлювати власну думку про щастя, аналізувати та порівнювати, вміння працювати самостійно та в колективі.
Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.
На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання: « Емоційне лото», «Незакінчене речення», розповідь – пояснення, складання асоціативної квітки щастя та сенкана , завдання проблемного та пошукового характеру, творча робота учнів, технічні засоби навчання ( відеоролик, презентація).Все це спонукало учнів до активної роботи на уроці, формування висновків, розвивало увагу , критичне й асоціативне мислення.
Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
На уроці використовувалися такі засоби навчання як наочний матеріал, роздатковий дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація.
При проведенні уроку всі питання уроку були логічно поєднані. Час, відведений на етапи уроку був використаний раціонально, виконано намічений план. Учні швидко включились в роботу, отримавши на початку уроку емоційний та діловий настрій.
Упродовж уроку було забезпечено в класі активність і працездатність учнів за рахунок поєднання різноманітних методів та прийомів навчання. На уроці учні показали вміння мобілізувати себе на сприйняття та розуміння інформації, узагальнювати та виділяти головне, робити висновки.
Під час уроку використано індивідуальну та групову роботу учнів.
Була забезпечена гарна працездатність учнів. Усі були залучені до роботи і працювали активно та плідно.
Цьому посприяли ефективний підбір методів та форм роботи, а також встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.
Під час рефлексивно-оцінювального етапу учні показали, наскільки вони усвідомили зміст вивченого, засвоїли матеріал теми і вміють ним оперувати.
Було підведено підсумок про значимість теми у формуванні системи знань учнів, відмічена успішність оволодіння змістом уроку, розкриті недоліки.
У кінці уроку дана чітка інструкція щодо виконання диференційованого домашнього завдання.
Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.
Структура уроку відповідала його типу – урок розвитку зв’язного мовлення.
Вважаю, що урок проведено методично правильно.
Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягти очікуваних результатів.