САМОАНАЛІЗ уроку української мови у 4 класі. Тема "Дієслова, що означають незавершену і завершену дію."

Про матеріал
САМОАНАЛІЗ уроку української мови у 4-А класі Учитель: Мокра Т.А. Тема. Дієслова, що означають незавершену і завершену дію.
Перегляд файлу

САМОАНАЛІЗ

уроку української мови

в 4-А класі

Вчитель: Мокра Т.А.

 

Тема. Дієслова, що означають незавершену і завершену дію.                                               

 

Мета:

  • навчальна: повторювати вивчений матеріал про дієслово; поглиблювати знання учнів про дієслова завершеної та незавершеної дії; вчити визначати істотні ознаки таких дієслів, впізнавати, розрізняти та утворювати їх, використовувати в мовленні;
  • розвиваюча: розвивати мовлення, логічне мислення учнів, навичку читати, уміння аналізувати мовний матеріал та робити висновки, працювати з деформованими реченнями;
  • виховна: виховувати охайність, уважність, наполегливість, свідоме ставлення до навчання.

 

Обладнання: на дошці записані слова для каліграфічної хвилинки, роздруковані таблички для «асоціативного куща», аркуш з темою уроку, дієслова та таблички для вправи «Займи позицію».

 

 

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

  • Організаційний момент
  • Перевірка домашнього завдання
  • Робота над темою уроку
  • Каліграфічна хвилинка
  • Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми уроку
  • Опрацювання нового матеріалу
  • Закріплення вивченого матеріалу
  • Підсумок уроку
  • Домашнє завдання

 

Початок уроку був організованим. Учні впевнилися, що їхні робочі місця готові до уроку, налаштувалися на продуктивну роботу. Діти протягом уроку показували хорошу працездатність.

Учитель перевірив наявність домашнього завдання у кожного учня, а учні тим часом перевірили правильність його виконання.

 Каліграфічна хвилинка була спрямована не лише на розвиток каліграфії дітей, а і на розвиток логічного мислення, вміння робити висновки, бо серед поданих слів необхідно було обрати зайве та пояснити свій вибір.

На етапі актуалізації знань учні згадали все, що їм відомо про ознаки дієслова. Я запропонувала їм ще одну ознаку, яка їм невідома, тобто створила проблемну ситуацію. Таким чином, підвела їх до необхідності вивчення даної теми.

Виконавши першу вправу на етапі опрацювання нового матеріалу, учні дійшли висновку, що дієслово, ужите в різних формах, може передавати як незавершену, так і завершену дію.

Після цього було проведено фізкультхвилинку, яка додала дітям активності та підвищила їх працездатність.

Виконання наступної вправи було спрямоване на навчання учнів визначати, яку дію (завершену чи незавершену) означає дієслово. Після підведення підсумків виконаної роботи, дітям була запропонована наступна вправа. Це завдання сприяло досягненню навчальної мети (розрізняти та використовувати в мовленні дієслова завершеної та незавершеної дії) та розвиваючої мети (розвивати мовлення учнів, навичку читати, уміння працювати з деформованими реченнями).

Інтерактивна вправа «Займи позицію» дозволила перевірити, чи засвоїв матеріал кожен учень, та, в разі необхідності, допомогти йому зробити правильний вибір. Окрім того, ця вправа потребували фізичної активності дітей, що знову ж таки їх активувала до подальшої роботи.

Творчий диктант був обраний для досягнення навчальної мети уроку (вчити дітей утворювати дієслова завершеної дії). Колективна взаємоперевірка дозволила виявити проґалини в уміннях дітей та усунути їх.

На етапі підсумку уроку діти повторили основні моменти нового матеріалу: що таке дієслова завершеної та незавершеної дії, чим вони відрізняються, як їх визначати.

З учнями було проведено детальний інструктаж щодо виконання домашнього завдання. Тож воно не повинно викликати у них якихось труднощів, тим паче подібне завдання виконувалось на уроці.

 Тема «Дієслово» розрахована на 20 годин. Це шостий урок з теми.

Відхилень від плану уроку не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати. Вважаю, що мета уроку була досягнута.

Раціонально використано час на уроці. Урок розпочався та закінчився своєчасно. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків між учителем і учнями.

Використовувалися індивідуальні та фронтальні форми роботи, усні, письмові форми роботи, біля дошки та з місця. Застосовувалися такі засоби навчання: таблиці, картки, підручники, записи на дошці. Реалізовано такі методи навчання: розповідь, пояснення, бесіда, робота з підручником, метод виконання вправ, проблемний виклад. Вважаю, що методи, принципи та засоби навчання використано раціонально.

docx
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку