САМОАНАЛІЗ уроку української мови у 4 класі. Тема "Неозначена форма дієслова."

Про матеріал
САМОАНАЛІЗ уроку української мови у 4-А класі Учитель: Мокра Т.А. Тема. Неозначена форма дієслова.
Перегляд файлу

САМОАНАЛІЗ

уроку української мови

в 4-А класі

Вчитель: Мокра Т.А.

 

Тема. Неозначена форма дієслова.                                               

Мета:

  • повторювати вивчений матеріал про дієслово, поглиблювати знання учнів про неозначену форму дієслова, вчити впізнавати такі дієслова серед інших, утворювати їх, використовувати в мовленні;
  • розвивати вміння аналізувати мовний матеріал, мовлення, мислення учнів;
  • виховувати бажання працювати над собою, гарно вчитися, читати вдумливо, робити добрі справи.

 

Обладнання: на дошці записаний епіграф, перший текст вправи 334, дієслова для закріплення матеріалу, картка з написом «Неозначена форма дієслова».

 

 

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

  • Організаційний момент
  • Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
  • Вивчення нового матеріалу
  • Робота з епіграфом до уроку
  • Повідомлення теми уроку
  • Каліграфічна хвилинка
  • Опрацювання нового матеріалу
  • Закріплення вивченого матеріалу
  • Підсумок уроку
  • Домашнє завдання

 

Початок уроку був організованим. Учні впевнилися, що їхні робочі місця готові до уроку, налаштувалися на продуктивну роботу. Діти протягом уроку показували хорошу працездатність.

Учитель перевірив наявність домашнього завдання у кожного учня, а учні тим часом перевірили правильність його виконання.

Через бесіду учні згадали що таке дієслово, його головні ознаки.

Епіграф до уроку був спрямований на досягнення виховної мети уроку: виховувати силу волі, працювати над собою, гарно вчитися.

Підведення до повідомлення теми уроку відбулося шляхом виконання вправи підручника. Діти зробили висновок, що не у всіх дієслів можна визначити час і число, дізналися, що такі дієслова стоять в неозначеній формі.

 Каліграфічна хвилинка була спрямована не лише на розвиток каліграфії дітей, а і на розвиток мислення. Зі складів учні склали слова, пояснили, що вони означають. Саме ці слова були обрані для каліграфічної хвилинки, бо у прислів’ях і приказках часто зустрічаються дієслова в неозначеній формі.

Ознайомивши учнів з неозначеною формою дієслова, їм було запропоновано списати прислів’я та знайти в них такі дієслова.

Після цього було проведено фізкультхвилинку, яка додала дітям активності та підвищила їх працездатність.

Згідно програмі учень повинен використовувати дієслова неозначеної форми в інструкціях. Тому наступна вправа ознайомила їх з інструкцією виконання серветки в техніці витинанки, а потім учні колективно склали інструкцію приготування картопляного пюре.

На етапі закріплення вивченого матеріалу дітям було запропоновано з поданих дієслів вибрати ті, які вжиті в неозначеній формі. Коли одна учениця запропонувала серед цих слів те, яке не є неозначеною формою, я попросила її згадати, як визначити цю форму. Учениця поставила питання та самостійно дійшла висновку, що це дієслово нам не підходить.

Наступне завдання мало на меті вчити дітей утворювати дієслова неозначеної форми від іменників. Клас робив це усно колективно.

Для перевірки засвоєння знань учнями їм було запропоновано виконати завдання на картках. Одним із завдань було утворення дієслів неозначеної форми від іменників. А другим – знайти в реченнях дієслова неозначеної форми.

На етапі підсумку уроку діти повторили основні моменти нового матеріалу, склавши асоціативний кущ «Неозначена форма дієслова».

З учнями було проведено детальний інструктаж щодо виконання домашнього завдання. Тож воно не повинно викликати у них якихось труднощів, тим паче подібне завдання виконувалось на уроці.

 Тема «Дієслово» розрахована на 20 годин. Це п’ятий урок з теми.

Відхилень від плану уроку не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати. Вважаю, що мета уроку була досягнута.

Раціонально використано час на уроці. Урок розпочався та закінчився своєчасно. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків між учителем і учнями.

Використовувалися індивідуальні та фронтальні форми роботи, усні, письмові форми роботи, біля дошки та коментовано з місця. Застосовувалися такі засоби навчання: таблиці, картки, підручники, записи на дошці. Реалізовано такі методи навчання: розповідь, пояснення, бесіда, робота з підручником, метод виконання вправ, робота на картках. Вважаю, що методи, принципи та засоби навчання використано раціонально.

docx
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
3901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку