САМОАНАЛІЗ
уроку української мови
в 4-А класі
Вчитель: Мокра Т.А.
Тема. Неозначена форма дієслова.
Мета:
Обладнання: на дошці записаний епіграф, перший текст вправи 334, дієслова для закріплення матеріалу, картка з написом «Неозначена форма дієслова».
Тип уроку: комбінований.
Початок уроку був організованим. Учні впевнилися, що їхні робочі місця готові до уроку, налаштувалися на продуктивну роботу. Діти протягом уроку показували хорошу працездатність.
Учитель перевірив наявність домашнього завдання у кожного учня, а учні тим часом перевірили правильність його виконання.
Через бесіду учні згадали що таке дієслово, його головні ознаки.
Епіграф до уроку був спрямований на досягнення виховної мети уроку: виховувати силу волі, працювати над собою, гарно вчитися.
Підведення до повідомлення теми уроку відбулося шляхом виконання вправи підручника. Діти зробили висновок, що не у всіх дієслів можна визначити час і число, дізналися, що такі дієслова стоять в неозначеній формі.
Каліграфічна хвилинка була спрямована не лише на розвиток каліграфії дітей, а і на розвиток мислення. Зі складів учні склали слова, пояснили, що вони означають. Саме ці слова були обрані для каліграфічної хвилинки, бо у прислів’ях і приказках часто зустрічаються дієслова в неозначеній формі.
Ознайомивши учнів з неозначеною формою дієслова, їм було запропоновано списати прислів’я та знайти в них такі дієслова.
Після цього було проведено фізкультхвилинку, яка додала дітям активності та підвищила їх працездатність.
Згідно програмі учень повинен використовувати дієслова неозначеної форми в інструкціях. Тому наступна вправа ознайомила їх з інструкцією виконання серветки в техніці витинанки, а потім учні колективно склали інструкцію приготування картопляного пюре.
На етапі закріплення вивченого матеріалу дітям було запропоновано з поданих дієслів вибрати ті, які вжиті в неозначеній формі. Коли одна учениця запропонувала серед цих слів те, яке не є неозначеною формою, я попросила її згадати, як визначити цю форму. Учениця поставила питання та самостійно дійшла висновку, що це дієслово нам не підходить.
Наступне завдання мало на меті вчити дітей утворювати дієслова неозначеної форми від іменників. Клас робив це усно колективно.
Для перевірки засвоєння знань учнями їм було запропоновано виконати завдання на картках. Одним із завдань було утворення дієслів неозначеної форми від іменників. А другим – знайти в реченнях дієслова неозначеної форми.
На етапі підсумку уроку діти повторили основні моменти нового матеріалу, склавши асоціативний кущ «Неозначена форма дієслова».
З учнями було проведено детальний інструктаж щодо виконання домашнього завдання. Тож воно не повинно викликати у них якихось труднощів, тим паче подібне завдання виконувалось на уроці.
Тема «Дієслово» розрахована на 20 годин. Це п’ятий урок з теми.
Відхилень від плану уроку не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати. Вважаю, що мета уроку була досягнута.
Раціонально використано час на уроці. Урок розпочався та закінчився своєчасно. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків між учителем і учнями.
Використовувалися індивідуальні та фронтальні форми роботи, усні, письмові форми роботи, біля дошки та коментовано з місця. Застосовувалися такі засоби навчання: таблиці, картки, підручники, записи на дошці. Реалізовано такі методи навчання: розповідь, пояснення, бесіда, робота з підручником, метод виконання вправ, робота на картках. Вважаю, що методи, принципи та засоби навчання використано раціонально.