Удосконалення педагогічної майстерності – це передусім самоосвіта, особисті ваші зусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці , культури мислення. В. Сухомлинський. Учитель живе доти, доки вчиться, як тільки він перестає вчитися – у ньому вмирає вчитель. К. Ушинський. Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей же час ретельно не вчяться самі. Алі Апшероні
Нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України. Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення – важлива умова модернізації освіти. Національна доктрина розвитку освіти Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Закон України «Про освіту»
Самоосвіта педагога – це…провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу.
Розширення загальнопедагогічних і психологічних знань з метою поширення й удосконалення методів навчання й виховання. Поглиблення фахових знань. Оволодіння досягненнями педагогічної науки, передової педагогічної практики. Підвищення загальнокультурного рівня педагога. МЕТА САМООСВІТИ ПЕДАГОГА
Самоосвітню діяльність вчителя можна розглядати як сукупність вісьмох «само»:- самооцінка – вміння оцінювати власні можливості;- самооблік – вміння брати до уваги наявність в себе певних якостей;- самовизначення – вміння вибрати своє місце в житті, суспільстві, усвідомлювати свої інтереси;- самоорганізація – вміння знайти джерело пізнання й адекватні своїм можливостям форми самоосвіти, планувати, організовувати робоче місце та діяльність;- самореалізація – реалізація самою особистістю своїх можливостей;- самокритичність – вміння критично оцінювати переваги та недоліки власної роботи;- самоконтроль – здатність контролювати свою діяльність;- саморозвиток – результат самоосвіти.
Самоаналіз – це…одна з форм реалізації результатів самоосвітньої діяльності педагога. Самоаналіз полягає у зіставленні того, що планувалось, з тим, що зроблено або могло бути зроблено, у виокремленні певних рис, якостей для докладного вивчення. Здійснюючи самоаналіз, учитель критично себе оцінює: аналізує успіхи, недоліки з метою покращення педагогічної діяльності. Сильним, досвідченим ст ає педагог, що вміє аналізувати свою працю. В. Сухомлинський
Самоаналіз. На підставі самоаналізу формується самооцінка як компонент самосвідомості, що містить поряд із знаннями про себе оцінку своїх здібностей, моральних якостей і вчинків. Небажана як завищена, так і занижена самооцінка. Самоаналіз власної діяльності допомагає вчителю скерувати самоосвіту у потрібному напрямку. Самооцінка
Самоосвітня діяльність вчителя Грень Г. Г. Робота з науково-методичною, педагогічною, художньою літературою. Участь у роботі методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних предметів;Виступи на засіданнях педради, конференціях, семінарах ;Курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО;Проходження вебінарів та онлайн-курсів на освітніх платформах;Постійне проходження і розробка різноманітних тестових завдань з української мови та літератури, зарубіжної літератури;Відвідування уроків колег, майстер-класів, знайомство з передовим педагогічним досвідом