Самопідготовка "Подорож у країну Мовляндію"

Про матеріал
Мета: Повторити та узагальнювати знання учнів про іменник, як частину мови; раціонально використовувати час, відведений на самопідготовку; Розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам’ять, навички самоперевірки; виховувати відповідальне відношення до навчання, уважність і охайність при виконанні домашніх завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект самопідготовки:

 

 

«Подорож у країну Мовляндію»  (3- клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Салогуб Інна Юріївна

   Мета: Повторити та узагальнювати знання учнів про іменник, як частину мови; раціонально використовувати час, відведений на самопідготовку; Розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам’ять, навички самоперевірки; виховувати відповідальне відношення до навчання, уважність і охайність при виконанні домашніх завдань.

  Обладнання: презентація, музичні фонограми, вирізані з картону хмаринки і сніжинки, матеріали з інтернету.

Хід

  1. Організаційна частина.

   Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання домашніх завдань; підготовка робочого місця до занять; повторення пам’ятки про шляхи; виконання домашніх завдань.

   Вихователь: Діти, сьогодні до нас завітали гості. Поверніться до гостей і скажіть разом: «Добрий день».

   Вихователь:        Дзвенить дзвінок,

                                 Починається урок,

                                 Будем гарно працювати,

                                 Щоб мову рідну добре знати.

   Щоб краще і змістовно виконати домашнє завдання, ми будемо сьогодні працювати під девізом.

Девіз самопідготовки

   «Працюй наполегливо, швидко, старанно. Щоб кожна хвилина не втратилась марно»

  • Уточнення домашнього завдання

   Вправа «Настрій»

  • На початку нашого заняття я бажаю вам доброго настрою. А від вас я хочу почути, які сподівання ви очікуєте від себе?

Діти:
                     - Я сподіваюсь, що почую щось цікаве, нове.

                     - Я сподіваюсь, що все правильно зроблю.

                     - Що мені допоможуть, за потреби.

   Діти, сьогодні до нас у гості завітали чарівні хмаринки. Вони збираються летіти у чарівну країну Мовляндію. Там живуть розумні, добрі мешканці. Вони дуже люблять і поважають різні мови. Особливо їм сподобається наша рідна – українська мова.

   В країні Мовляндії зараз зима. Діти і дорослі дуже чекають сніг, але незабаром Різдво і Новий рік, а снігові хмаринки ніяк не прилетять до них. І звісно снігу не має. Давайте спробуємо дізнатися, що ж трапилося з ними?

   Я пропоную з хмарками познайомитися і подорожувати на хмарах .

   Згодні? Тоді заплющуйте очі. Стрибніть на білу пухнасту хмару, наче м’яку гору з пухких подушок. Відчуйте, як хмаринка підіймається в синє небо.

   Тут високо в небі все спокійно і тихо. Але що це, хмаринки несуть нас назад до класу?

   Я зрозуміла, хмарки зачаклував мовний чаклун і мешканці просять вас допомогти і розчаклувати хмарки. Але це зможуть зробити лише ті діти, котрі знають добре рідну мову. Тому, сьогодні на нашій самопідготовці ми зробимо завдання з української мови та української літератури.

  1. Активізація знань учнів.
  • В якій країні ми живемо?
  • Якою мовою ми розмовляємо?
  • Читання віршів
  • Діти, ви згодні допомогти нашим знайомим?
  • Тоді давайте, старанно виконувати завдання.

   Починаємо.

   Робота над домашнім завданням з української мови.

  • Щоб наша перша хмарка могла летіти нам потрібно згадати, що ми знаєм про іменник.
  • Мультфільм «Казка про іменник»
  • Вправа «Мозковий штурм»
  • Яка частина мови називається іменником?
  • Які іменники належать до істот і які до неістот?
  • Гра «Знайти іменники»

   Але перш ніж приступати до виконання домашнього завдання, давайте повторимо правило виконання письмових завдань.

   Вихователь:     Тепер прочитайте завдання.

                               Які правила потрібно тут застосувати?

   (Відповіді дітей)

   Для їхнього виконання потрібно використати правила, які ми з вами повторили. Кому не зрозуміло як виконувати завдання?

   Отже відкриваємо свої зошити, кладемо навскоси. І трішки розімнемо наші пальчики.

  • Пальчикова гімнастика.

   Виконувати завдання ми будемо 10-15 хвилин.

   Починаємо!

   Самостійна індивідуальна робота учнів.

   (Проходжу між рядами, стежу за посадкою учнів під час письма, правильністю оформлення роботи, за потребою надаю індивідуальну допомогу учням), враховую здібності дітей.

   Контроль за виконанням домашнього завдання.

  1. Самоперевірка роботи учнями
  2. Взаємоперевірка
  3. Контроль вихователя
  • Діти, перша хмарка вже може летіти в казкову країну Мовляндію, але вона каже, що полетить разом з іншими хмаринками. Допоможемо і виконаємо завдання другої хмаринки.

   У другої хмаринки для вас сюрприз. Вона задоволена вашою роботою і хоче, щоб ви відпочили.

   Фізкульт хвилинка, гімнастика для очей та розминка «Сніжинка».

   Молодці! Відпочили.

  1. Робота над домашнім завданням з літературного читання.

   Але перш ніж приступити до виконання домашнього завдання давайте повторимо правила виконання завдань з літературного читання.

   Зараз ми проведемо читацьку розминку.  

  • Завдання до вірша Мар’яни Савки «Запах Різдва».
  • Корисна вправа. Вдихни повітря через ніс (подумки рахуй: 1, 2, 3); видихай плавно, подовжено через рот (рахунок 1, 2, 3, 4, 5). Зроби вправу кілька разів.
  • Певно, ти знаєш, що слово коляда є багатозначним.

 Доповни у тексті Олекси Воропая його тлумачення.

 

Коляда

   В Україні слово коляда має аж три значення.

Коляда – це : «Будьте здорові з колядою!»

Коляда – це , яка співається під час Різдвяних свят: «Пустіть його до хати, він вам буде коляду співати!»

Коляда – це  за величальну пісню.

      «Ой, і пан іде, коляду несе:

        Коробка вівса, а зверху ковбаса!»

  • Прочитай речення з різною інтонацією. ( !? )

      Це моя улюблена пісня.

      Пташка починається з яйця.

   Ще я вам пропоную прослухати аудіоверсію цього вірша.

   Зверніть увагу, що вірш читає автор Мар’яна Савка.

   Послухайте, як треба виразно його читати.
   Зараз прочитайте текст один раз про себе, потім ми прочитаємо текст вголос. Якщо в тексті знайдемо незрозумілі слова – знайдемо їм пояснення. А потім дамо відповіді на питання по тексту.

   На виконання завдання у вас є 15-20 хвилин.

   Починаємо!

   Самостійна індивідуальна робота учнів.

   Обговорення прочитаного, відповіді на запитання до тексту.

   Тлумачення незрозумілих слів.

   Дідух – українська різдвяна прикраса. Це святковий Сніп, якого ставили за старим звичаєм у хаті.

   Скриня – великий ящик з кришкою і замком для зберігання одягу.

   Підведення підсумків самопідготовки.

   Розчаклуємо і останню хмарку.

   Вам треба відповісти на запитання:

  • Чи сподобалась вам сьогоднішня самопідготовка?
  • Що було складнішим у виконанні домашнього завдання?
  • Продовжи речення: Найбільше мені сподобалось…

   Відзначення найстаранніших учнів.

  • Ви молодці! Справилися з усіма завданнями, були старанними, охайними, та працьовитими.

   Ви змогли розчаклувати всі хмаринки і тепер вони полетять у чарівну країну Мовляндію. Здійсниться мрія мешканців цієї країни. Саме на Різдво хмарки принесуть їм довгоочікуваний сніг і розкажуть їм, які добрі і розумні діти вчаться в 3-А класі.

   Дякую всім за роботу!

 

docx
Додав(-ла)
Салогуб Інна
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку