Мета: з елементами гри закріпити набуті на попередніх уроках знання, уміння, навички. Коригувати у дітей увагу, мислення; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, спонукати до самостійного виконання завдань. Виховувати самостійність, наполегливість, товариськість, бережливе відношення до природи та звичаїв рідного краю.
Обладнання: малюнок ялинки, листи із завданнями, пазли, лабіринт, розмальовки, іграшки на ялинку, олівці, ТЗН.
Я досліджую світ: дослідити гілочку ялинки.
Розширити знання дітей про дерево –ялину.
Коригувати мовлення дітей, збагачувати словниковий запас.
Письмо: Написання великої та малої літери «я»; склади, слова , речення з нею.
Мета: закріпити знання про літеру «Я». Розвивати дрібну моторику рук, навики каліграфії. Виховувати активність, охайність при написані в зошитах д.з.
Індив. робота з Герасімовими М. і Д., Кондраш А., Юраковим Д.
Читання: Робота з «Букварем» буква «Я»
Мета: домогтися від учнів правильного читання. Розвивати мислення, мовлення. Виховувати самостійність, бережливе користування підручником.
Індив. робота з Юраковим Д., Герасімовими М. і Д., Трухан К.
Діти, у нас незвичайний урок.
До нас завітала красуня одна.
А що красуня вам треба вгадати.
Для цього потрібно старання додати.
Отже, діти, слухайте уважно:
Має повно колючок,
Мов зелений їжачок,
А в зимові гарні свята
Має ще й прикрас багато.
(Ялинка)
Молодці!
Ця ялинка - наша гостя.
І прийшла всіх нас вітати.
Що ми вмієм – хоче знати,
Що не вмієм – научати.
А на ній листи із лісу.
Хто писав їх – ми не знаєм.
Бо сніжок присипав букви.
Може, разом розгадаєм?
Вправа «Дешифрувальник»
Слово «Яга» , поставити за цифрами по-порядку сніжинки.
Хто ж така Яга? Що ви про неї знаєте?
А що це за листи вона залишила зараз ми дізнаємося.
Відео- звернення Баби Яги.
Діти, а ви хочете прикрасити ось цю ялиночку?
Тож, перше наше завдання у конверті під назвою
«Я- досліджую»
( У конверті гілочка ялинки)
Що ви знаєте про ялинку?
Давня назва ялинки – означає колюча. Подивіться, доторкніться пальчиками до гілочки. Справді колюча. А листочки у ялинки є? Немає, тому що замість листочків у неї голочки, які називаються хвоя. (Словникова робота)
Якого кольору хвоя? Покажіть цеглинку лего відповідного кольору.
Скажіть, а взимку якого кольору ялинка? А влітку?
А чи має запах ялинка?
А в нас біля школи ростуть ялинки?
Вони високі чи низенькі?
Молодці! Ми дослідили гілочку ялинки і отримуємо частину ключа, яким маємо відімкнути скриньку.
Тож працюємо далі.
Другий конверт «Я – пишу»
Діти, а на яку букву починається слово «Ялинка»
З конверта дістаю пазл.
Діти, погляньте! Ваше завдання за зразком скласти ось такий пазл, але працювати вам потрібно в парі. Адже, разом ви швидше впораєтесь. А ну хто швидше!
Вправа «Склади пазл зі словами на літеру –Я». Робота в парі.
А тепер скажіть яку букву ми склали? Які малюнки ви бачите? Всі вони починаються на літеру я.
Ваше завдання написати (диференційовані завдання)
А щоб гарно вам писати, треба пальці підготувати.
Пальчикова гімнастика за допомогою лего.
Самостійна робота учнів.
Додаткові завдання.
Рефлексія. (Олівчиком позначіть написані вами букву, склад, слово, які вам найбільше сподобались)
Молодці! Гарно попрацювали і частинку ключа дістали.
А зараз трішки відпочинемо.
Разом з нашою ялиночкою потанцюємо.
Фізкультхвилинка.
3 лист « Я – читаю»
Дістаю завдання. Гра «Буває, чи не буває?»
Гра на увагу, якщо так буває – хлопнемо в долоні, якщо ні- то тупнемо ногою.
Будьте уважні!
Яструб високо літає. Буває, чи не буває?
Ягня вовка доганяє. Буває, чи не буває?
Яйце курку научає. Буває, чи не буває?
Яна всім допомагає.
Другий клас буквар читає?
Ваше завдання відкрити «Букварик» по закладинці, на букві «Я».
А щоб гарно вимовляти треба язичок підготувати.
Чистомовка.
Я-я –я дружна в нас сім’я,
Ня- ня – ня в нас важливе завдання,
Ря-ря- ря почитати букваря.
Знайдіть на сторінці малюнок ялинки.
Прочитаємо всі разом: ЯЛИНА.
Яка буква стоїть на початку слова?
Отже, будемо читати слова які починаються з букви я.
-Хорове читання
Чому в третьому стовпчику слова написані з великої літери?
-Гра «Друзі»
-Ланцюжкове читання
-Вибіркове читання (знайти серед слів слово Яся)
-Читання за предметними малюнками
-Робота за сюжетними малюнками.
Молодці! Із цим завданням ви впоралися.
Тепер ми можемо скласти ключ і відкрити скриню.
(Відкриваємо скриню і прикрашаємо виходячи по черзі іграшками ялинку)
Яка гарна та яскрава в нас ялинка!
Рефлексія.
Ви всі гарно працювали.
Діти, ви гарно працювали, ялиночку прикрашали, адже скоро веселі новорічні свята.
Релаксація
Тож, перегляньте відео.